- Hirdetés -

Rákapcsol az Auchan a hulladékmentességre

|

- Hirdetés -

Az idei műanyagmentes július más lesz, mint korábban, mivel most törvényileg is kötelező megszabadulni bizonyos egyszer használatos műanyageszközöktől, amiket az Auchan már egy éve kivont a kínálatából. Ezt a hónapot pedig arra szánja az áruházlánc, hogy különböző aktivitásokkal és akciókkal felhívja a figyelmet az általa nyújtott alternatív megoldásokra.

Az Auchan vallja, hogy az élelmiszeriparnak és a kereskedelmi láncoknak nagy a felelőssége a környezetvédelem és a fenntartható élelmezés terén. A vállalat fenntarthatósági stratégiája több pillére épül, az egyre „zöldülő” vásárlási lehetőségek mellett az áruházak működését és az értékesítési láncot is folyamatosan fenntarthatóbbá teszik. Feladatuknak tartják azt is, hogy az általuk kínált lehetőségekkel a vásárlóikat mind környezettudatosabb szemléletre inspirálják, ami aztán fogyasztói döntéseikben is megnyilvánul.

2019 végén a hazai piacon elsőként vezették be egy újabb alternatívaként az Auchan karton bevásárlódobozt, ami ma már többféle dizájnnal is kapható. Tavaly tavasszal, egy évvel az éppen most júliustól életbe lépő szabályozás előtt már kivonták a forgalomból azokat az egyszer használatos műanyagokat – a műanyag evőeszközöket, poharakat, tányérokat, fültisztító pálcikát, szívószálat – amelyekből egyébként döbbenetes módon az összes tengeri szemét 70%-a származik.

A termékpaletta újragondolása mellett a csomagolóeszközök területén is nagy lépésekkel haladnak. A zöldségek, gyümölcsök és a pékáruk vásárlásánál, amelyeknél eddig rengeteg műanyagot használtunk, most már többféle újra felhasználható tasakokat, biológiai alapanyagokból készült zacskót kínálnak egyelőre még választható lehetőségként, amiket a műanyagmentes július alkalmával is igyekeznek népszerűsíteni a vásárlók körében. Az első héten például az újburgonyát vásárolhatjuk meg Retasakban, a másodikon pedig a paprikát, a hónap második felében pedig az ikonikus Auchan karton bevásárlódobozt lehet majd akciós áron beszerezni, ami a vásárláson kívül szállításra és otthoni tárolásra is alkalmas.

A kampányból a munkatársak sem maradnak ki, őket praktikus tippekkel és különböző belső aktivitásokkal igyekeznek környezettudatosabb életmódra buzdítani.

Az Auchan szerint akkor járunk jó úton, ha már természetes számunkra, hogy:

a bevásárláshoz visszük a saját bevásárlószatyrunkat, vagy a többször használatos táskákból választunk,

mosható biopamut pékáru-tasakokba tesszük a friss pékárut,

a megszokott műanyagzacskó helyett többször használható Retasakban vagy biológiai alapanyagokból készült zacskóban visszük haza a zöldséget-gyümölcsöt,

az Auchan karton bevásárlódobozzal megyünk bevásárolni az egyszer használatos műanyagzacskók helyett,

szelektíven gyűjtjük a hulladékot,

gyakran beszélünk másoknak is a műanyagmentesség fontosságáról, és nemcsak júliusban, hanem egész évben odafigyelünk a környezettudatos életmódra!

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Lokális tartalmakkal bővül a Viber

A Plus Creative Agency a Viber új együttműködő partnere a Viber mintegy 1 millió tagot számláló hivatalos magyar közösségének helyi tartalmakkal való ellátásában. 2021 áprilisában a Viber és a Plus Creative úgy döntött, hogy szoros...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Hetvenmilliós támogatást kapnak a közösségi tévék és rádiók

Tizenkilenc közösségi televízió, rádió és kisközösségi rádió közel 70 millió forintot kap műszaki fejlesztésekre a Médiatanács döntésének köszönhetően. A közösségi médiaszolgáltatók támogatására kiírt műszaki pályázat idei első fordulójában a nyertesek összesen 69,78 millió forintot fordíthatnak...

VR szemüveggel segíti a gyermekek gyógyulását a Vodafone

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Vodafone VR program: immár a Bethesda Gyermekkórház égési és sebészeti osztályain is tesztelik a VR szemüvegeket és az azokon található virtuális kalandjátékot. Ezzel újabb felhasználási területekre terjesztik ki a programot:...

Magasra tette a lécet a K&H

Magyarországon az első pénzintézetként idén eléri a karbonsemlegességet a K&H. Mindez összhangban van anyavállalatának, a belga KBC Csoport minden országra kiterjedő, csoportszintű fenntarthatósági stratégiájával. A következő lépés, hogy kialakítsák finanszírozási tevékenységük társadalmi és gazdasági...

Duplázott a lakáspiac

A lakóingatlan-piac számos meglepetést tartogatott az idei évben: míg januárban a legfőbb kérdés az volt, hogy meddig csökkenhetnek az árak, ősszel már ismét azt kellett latolgatni, hogy meddig drágulhatnak még az ingatlanok. A folyamat...

Díjazták a Lidl fenntarthatósági törekvéseit

Fenntarthatóság Szimbóluma díjjal jutalmazták a Lidl Magyarország környezeti és társadalmi fenntarthatósági törekvéseit, valamint fenntartható termékfejlesztéseit. A verseny célja, hogy minden évben bemutassák azokat a programokat, amelyek pozitív példaként állhatnak mind a piaci szereplők, mind...
rádió mikrofon

Újabb rádiós döntéseket hozott a Médiatanács

Székesfehérváron és Kiskőrösön is frekvenciát nyert a Katolikus Rádió, Nyíregyházán és Gyöngyösön pedig újabb pályázatok indulnak. A Médiatanács nyertest hirdetett a Székesfehérvár 96,1 MHz és a Kiskőrös 91,7 MHz helyi frekvenciák közösségi jellegű használatára...

Idén Nyíregyháza lett a Marketing Fővárosa

Nyíregyháza nyerte el a Marketing Fővárosa 2021 címet a Magyar Marketing Szövetség és a Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézete által idén már hetedik alkalommal meghirdetett Városmarketing Gyémánt Díj pályázaton, amelynek díjátadóját a Marketing...

Rekordot döntött a Hypewriter

Minden eddiginél többen, 38 országból 450-en jelentkeztek az idén harmadik alkalommal meghirdetett Hypewriter nemzetközi sorozatötlet pályázatra. A nyolc legizgalmasabb pályamű alkotója október 5-én pitchfórumon mutathatja be sorozatötletét, a nyertes 10.000 euróval lesz gazdagabb, pályaművéből...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Reklámozás és korhatáros műsorok jelzése miatt vizsgálódik a Médiatanács

Az RTL Klub és a Duna televízió műsorait kifogásoló bejelentések alaptalannak bizonyultak, a Kölcsey TV, a Somony TV és a hatoscsatorna ellen viszont eljárást indított a Médiatanács. Nem indít eljárást a testület egy júliusban a...

Lokális tartalmakkal bővül a Viber

A Plus Creative Agency a Viber új együttműködő partnere a Viber mintegy 1 millió tagot számláló hivatalos magyar közösségének helyi tartalmakkal való ellátásában. 2021 áprilisában a Viber és a Plus Creative úgy döntött, hogy szoros...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Hetvenmilliós támogatást kapnak a közösségi tévék és rádiók

Tizenkilenc közösségi televízió, rádió és kisközösségi rádió közel 70 millió forintot kap műszaki fejlesztésekre a Médiatanács döntésének köszönhetően. A közösségi médiaszolgáltatók támogatására kiírt műszaki pályázat idei első fordulójában a nyertesek összesen 69,78 millió forintot fordíthatnak...

VR szemüveggel segíti a gyermekek gyógyulását a Vodafone

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Vodafone VR program: immár a Bethesda Gyermekkórház égési és sebészeti osztályain is tesztelik a VR szemüvegeket és az azokon található virtuális kalandjátékot. Ezzel újabb felhasználási területekre terjesztik ki a programot:...
- Hirdetés -

CMO

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Emberi értékek és egymásra figyelés

Bánhegyi Zsófia Szerencsejáték Zrt., marketing- és kommunikációs igazgató   - Mi az a 3 dolog, amit ajánlana most egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva? - Mindenképpen próbálja ki magát és...
Szabó Béla

Növekvő stratégiai tudás

Szabó Béla Magyar Telekom, márka- és lakossági kommunikációs igazgató – Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? – Rengeteg mindenre: a purpose alapú működésünk és stratégiánk mind üzletileg, mind márkaépítés szempontjából kiemelkedően teljesített. Olyannyira, hogy több márkát...