Amikor a legújabb évadot vasárnap estére tettük, már sejtettük, hogy ebben az időpontban jól fog működni – mondja a Cápák között meglepően erős nézettsége kapcsán Kolosi Péter, az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettese és programigazgatója. A szakember beszélt arról is, miért döntöttek az egyik sorozatuk befejezése mellett.
- Március elején nagyon meggyengült a forint. Ez mennyire jelent számotokra fejtörést a vásárolt tartalmak kapcsán?
- A rövid távú árfolyam-ingadozásoknak szerencsére nincs ránk hatása. Nyilván, ha hosszabb távon is gyengébb a forint, az már befolyásolja a költségeinket.
- Az idén ősszel véget ér az Éjjel-nappal Budapest. Az RTLII-n mostanában ez a legnézettebb műsor, illetve az RTL Most!-on is egész jó nézőszámokat hoz. Miért döntöttetek mégis így?
- Valóban jó számokat hoz az Éjjel-nappal Budapest, de lassan már 10 éves lesz a sorozat, és úgy gondoltuk, érdemesebb lenne újfajta tartalmakkal is előállni. Viszont ehhez „helyet kellett csinálni” egyrészt a költségvetésünkben, másrészt a műsoridőben.
- Amikor a Cápák között elindult, benne volt a pakliban, hogy egyszer listavezető műsor legyen?
- Amikor a legújabb évadot vasárnap estére tettük, már sejtettük, hogy ebben az időpontban jól fog működni. Tudom, hogy sokan csodálkoztak ezen a döntésen, mert túl vakmerőnek gondolták,
mégis igazunk lett. Azt persze még én sem láttam előre, hogy 20 százalék feletti közönségarányt is fog hozni és akkor is nyeri a hetet, amikor egy nagy showműsor fut vele szemben.
- Az elmúlt egy-két évben több saját tartalmat is előbb adtatok le az RTL Most+-on, mint az RTL Klubon, ilyen volt az Apatigris vagy A tanár. Ennek nem volt rossz hatása a képernyős nézettségre?
- Tartalma válogatja, mert időnként azt éreztük, hogy volt némi kedvezőtlen hatása, máskor pedig nem. A dupla premierek viszont együtt jártak azzal, hogy a televíziós bemutató online is hozott jelentős emelkedést a nézőszámokban. Emiatt pedig a teljes időszakot nézve több nézőnk volt, mint ha hagyományos módon televízióban mutattuk volna be először.
- Milyen nagy dobásokat tartogattok még a tavaszi szezon hátralevő részére?
- Az egyik ilyen A Konyhafőnök, ami szerintem az idén is sikeres lesz. Természetesen A mi kis falunk új évadától a kötelező jó eredményeket várjuk, emellett nagyon bízom A Séf, meg a többiek című új sitcomban is. A Showder Klub ugyancsak új évaddal jön és nagyon kíváncsi vagyok arra, hogyan fogadják a nézők A nép szolgája című sorozatot, ami Volodimir Zelenszkij elnököt korábban igazán ismertté tette Ukrajnában.
Heszler Róbert
Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható. Tavaszi akciónkban most féláron, 19 900 forint helyett 9980 forintos reklámáron fizethet elő a Marketing&Media magazinra. Részletek itt találhatók.