Nagy erőket helyezünk a digitális megoldásokra Magyarország új turisztikai márkájának építésekor – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Kassitzky Attila, a Magyar Turisztikai Ügynökség kommunikációs igazgatója.
– A hazai idegenforgalom évről évre rekordokat dönt, azt gondolhatnánk, nem is kell már költeni marketingre.
– A turizmus 2016-ban és 2017 első negyedévében is rekordteljesítményt mutatott, és a legfontosabb mutatók szerint Magyarországot egyre többen választják úti célként mind a külföldiek, mind a belföldön utazók. Ugyanakkor még van növekedési potenciál a szektorban. Az MTÜ a magyar háztartások utazási szokásait vizsgáló kutatásában arra is kereste a választ, hogy mi lenne az, ami miatt a magyar háztartások hajlandók lennének hosszabb időre tervezni belföldi utazásaikat. Kiderült, hogy amennyiben lenne jobb minőségű, de elérhető árú szolgáltatás, és ha reklámoznák a kevésbé ismert, ám érdekes helyszíneket, akkor hosszabb időt is eltöltenének a családok egy-egy helyen. A felmérés szerint az is jelentősen befolyásolja a döntésüket, hogy van-e a helyszínen vagy a környékén fesztivál, kulturális rendezvény, illetve valamilyen érdekes tematikus út, látnivaló.
– Melyek a kampányok legfontosabb elemei, mire fókuszálnak?
– Integrált kommunikációs stratégia mentén haladunk. Az üzenetrendszer azonos minden felületen, és a kreatívok, a kommunikációs eszközök egymást támogatva működnek. Szeretném ugyanakkor felhívni a figyelmet a fogyasztói insightra mint a kampányunk erősségére. Minden eszközt és kreatív megoldást annak rendelünk alá, hogy a kampány ezt a gondolatot jól működtesse.
– A digitális megoldásoknak és a közösségi médiának mekkora szerep jut ezekben?
– Nagyon fontosnak tartjuk, és nagy erőket helyezünk a digitális megoldásokra, illetve a közösségimédia-aktivitásokra. A közösségi média használata során influenszereket vonunk be a kampányunkba, amelyre eddig még nem volt példa magyar turisztikai kommunikáció során.
– Milyen növekedést várnak a kampányoktól?
– Célunk arra inspirálni a magyar családokat, hogy minél többen minél több időt töltsenek el belföldön, lehetőleg egy nappal többet, mint az elmúlt években. Erre utal a kampányszlogenünk is: Magyarország rád vár!
– Az országmárka pillanatnyilag Budapestet jelenti a külföldiek számára. A fővároson kívül más hazai turisztikai célpontok is szerepelnek a kampányban?
– Budapest nagyon erős márka. Az egyik legjobb hívó szó a külföldiek számára, de azért vannak további hívószavaink, amelyek mentén fel tudjuk építeni Magyarország új turisztikai márkáját. Gondolok itt a gyógyvizeinkre, a borvidékeinkre vagy az aktív pihenésekre.
– Mikor indulnak a külföldi kampányok és mekkora büdzsével?
– Jelenleg a tervezés fázisában vagyunk, az ősz folyamán a legnagyobb potenciállal rendelkező küldő piacokon indítunk testre szabott kampányokat, már egy új koncepció mentén.
Kuti Noémi
(A Kassitzy Attilával készült interjút teljes terjedelmében elolvashatják a Marketing&Media legújabb számában.)