Egyedi kisfilmet kaptak a Telekom Vivicittán indulók a Wavemaker egyedülálló fejlesztésének köszönhetően. Az országos futóversenyhez köthetően az idei szezonban is több mint 17.000 személyes emlékvideó talált gazdára, a kezdeményezés a Race TV 2017-es változata a Festival of Media Global Awards nemzetközi verseny „Best use of Technology” kategóriájában aranyat nyert.
A megmérettetésen világmárkák, nemzetközi ügynökségek versengenek az elismerő díjért. A rendezvény egyszerre szakmai konferencia, nívós bemutatkozási lehetőség az ügynökségeknek és cégeknek egy globális porondon. A reklámszakma számára egy Festival of Media elismerés olyan, mint a filmes szakma számára egy Arany Medve.
„Úgy működtünk egy pár hónapig, mint egy igazi startup. Óriásit kockáztattunk, rengeteget dolgoztunk, és mindezt azért, hogy valódi élményt, maradandó emléket adjunk a futóknak. Szerencsére a befektetés sokszorosan megtérült. Azt gondolom, hogy jól megfontolt arányban, de egyre több ilyen típusú fellépésre lehet számítani az ügynökségektől” – mondta Beliczki Róbert, a Wavemaker Hungary Content üzletágának vezetője.
A személyre szabott kisfilmek mögött elképesztő technikai paraméterek állnak: lassított 120 frame/sec tempóval készültek a felvételek a futókról a pálya 4 pontján, mindez a Telekom hálózatán valós időben ömlött fel a felhőbe, összesen 1,6 GByte/min sebességgel. A felhőben 200 virtuális gép vágta az egyes futókra vonatkozó részeket a több órányi streamből további 200 virtuális gép fűzte össze és renderelte a személyes snitteket hangulat footage-dzsel, további egy instance a 400 gép feladatainak a kiosztásával foglalkozott. A videók néhány órán belül tízezres mennyiségben elkészültek.
A további fejlesztéseknek köszönhetően idén már nemcsak az automatikus időméréssel rendelkező futók készíthettek saját kisfilmet maguknak, hanem azok is, akik chip nélkül teljesítették az adott távot. Ehhez a versenyzőknek ki kellett választaniuk befutásuk pontos idejét és képét a kifejezetten erre a célra készült microsite-on.
„Többek között ennek a projektnek a kapcsán fogalmazódott meg bennem, hogy már nem elég érdekes reklámokat készíteni, érdekes dolgokat kell csinálni, amik működnek reklámként is. Nagyon nagy örömmel tölt el, hogy a globális szakmai közvélemény is elismeri a kollégák gondolatait és munkáját” – mesélte büszkén Gulyás János, a Wavemaker Hungary ügyvezetője.
A Race TV technológiával készült felvételekből összeállított videók száma folyamatosan növekszik, jelenleg 17.000 felett jár, a megtekintések és letöltések eddig 3 TeraByte forgalmat generáltak. Viszonyításképpen, ez az adatmennyiség, abban a tömörített 720p felbontásban, amiben az emlékvideók készültek, körülbelül 5.000 egész estés filmnek felel meg.