- Hirdetés -

Drágulhat a lakásbiztosítás

|

Hosszú évek óta először fordult elő 2016-ban, hogy nem csökkent az online lakásbiztosítási szerződések átlagdíja: az ügyfelek átlagosan 22 500 forintos díjat fizettek szerződésenként, ami minimális, néhány tized százalékos növekedést jelent a 2015-ben tapasztalt átlagos díjmértékhez képest – derül ki a Netrisk.hu forgalmi adataiból. A legnagyobb online biztosításközvetítő portál a következő évekre – a biztosított értékek és a kárkockázatok növekedése miatt – már fokozatos díjemelkedésre számít.

 

„Egyelőre továbbra is elmondható, hogy az élénkülő piaci verseny hatására jelenleg is mélyponton állnak a lakásbiztosítási átlagdíjak, szignifikáns növekedést továbbra sem észlelünk a díjak alakulásában – magyarázza Cseh Anett, a Netrisk.hu üzlet- és termékfejlesztési vezetője. – Azonban a jelek szerint már fordulni látszik a trend, a biztosítók pedig hosszabb távon fokozatosan kénytelenek lesznek megjeleníteni díjaikban az ingatlanok és a bennük megtalálható ingóságok értéknövekedését. Ezt a hatást ugyanakkor tompíthatja az ügyfelek fokozódó tudatossága, amely tovább élesítheti versenyt a piac szereplői között.”

 

 

Növekvő ügyféltudatosság

 

Évről évre egyre több ügyfél vizsgálja felül az évforduló előtt lakásbiztosítási szerződését. Ez örvendetes fejlemény, amit egyrészt a lakásokban bekövetkező változások (átalakítás, bővítés, értékes ingóságok beszerzése, stb.) indokolnak, másrészt az a tény, hogy a piacon évről évre egyre korszerűbb lakásbiztosítások jelennek meg, amelyek sokszor ugyanazért a biztosítási díjért képesek szélesebb körű vagy nagyobb összegű fedezetet is nyújtani.

 

Ez a fajta ügyféltudatosság a számokban is megmutatkozik: míg 2013-ban az év során megkötött összes lakásbiztosítási szerződésnek csupán a tíz százalékát tették ki az évfordulós kötések, 2016-ban már 37 százalék volt ez az arány.

 

 

Vidéken negyedével olcsóbb

 

A díjak szintje településtípusonként jelentős eltérést mutat: a legdrágábban a fővárosban köthetünk lakásbiztosítást, itt az átlagdíj 2016-ban meghaladta a 28.000 forintot. A megyeszékhelyeken ez az érték 21 600 forint/év, nem sokkal több, mint az egyéb hazai településekre jellemző 21 000 forintos átlagdíjszint.

 

A legolcsóbban társasházi lakásokat, míg legdrágábban családi házakat biztosítanak: előbbieknél országos szinten 14 200 forint körüli átlagdíjjal kalkulálhatunk (igaz, ezek jellemzően csak az ingóságra vonatkoznak), míg utóbbiak esetében 29 600 forint az éves díj átlagos mértéke.

 

 

Ezek a legnépszerűbb kiegészítők

 

A Netrisk.hu tapasztalatai szerint folyamatosan nő a kiegészítő biztosítások népszerűsége: a megkötött lakásbiztosításoknak tavaly több mint harmadához igényeltek külön egy vagy több kiegészítő biztosítást. A leggyakrabban választott kiegészítő termék 2016-ban a családi baleset-biztosítás volt, ezt követte a tetőhézag-beázásból, a besurranó tolvajlásból, valamint az ebtartói felelősségből fakadó károkat, illetve az elfolyt víz költségét térítő kiegészítő szolgáltatások. Szintén jelentős az érdeklődés a bővített-, illetve különleges üvegkár-biztosítások iránt.

 

„Számos kiegészítő biztosítás esetében az ügyfél maga választhatja ki, milyen összegű fedezetet kíván magának az adott kártípust illetően. Tavaly családi balesetbiztosítás esetében például az általános biztosítási összeg 670 ezer forint volt, bővített üveg esetében 190 ezer, míg különleges üvegek esetében 150 ezer forint volt az átlagos fedezet” – tette hozzá a Netrisk.hu szakértője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...