- Hirdetés -

Drónokkal szállítana a UPS

|

A UPS sikeresen tesztelt egy UPS-futárautó tetejéről indítható drónt. A drón önállóan leszállítja a csomagot, majd visszatér a járműhöz, miközben az azt vezető futár a további kiszállításokat intézi az útvonalán.

 

A UPS a tesztet hétfőn a floridai Tampában végezte el, a Workhorse Grouppal, az ohiói székhelyű, elektromos gépjárműveket és drónokat fejlesztő céggel közösen. A Workhorse építette a teszt során használt drónt és az elektromos UPS-futárautót egyaránt.

 

„Ez a teszt más, mint bármi, amit eddig drónokkal kipróbáltunk. Komoly eredményeket várunk a technológiától a jövőben. Különösen a vidéki helyszíneken tesz majd jó szolgálatot, ahol a futárautóinknak gyakran mérföldeket kell megtenniük, hogy egyetlen kiszállítást elvégezzenek” – nyilatkozta Mark Wallace, a UPS globális műszaki és fenntarthatósági ügyekért felelős alelnöke. „Ha egy háromszög alakú szállítási útvonalat képzelünk el, ahol a megállók autóval több mérföld távolságra vannak egymástól, ha csak egyetlen szállítást is egy futárautóról indítható drón segítségével intézünk, máris csökkenthetjük a költséges megtett mérföldek számát. Nagy lépés ez a hálózatunk hatékonyságának növelésében, miközben a kibocsátásunkat is csökkentjük.”

 

Ha a technológia futáronként naponta csupán egyetlen mérföldet spórol egy éven keresztül, már az is akár 50 millió dollár megtakarítást jelenthet a UPS-nek. Nagyjából 102 000 UPS-futár van az utakon nap mint nap. Az egyes szállításokhoz szükséges idő és járműköltségek miatt a vidéki szállítási útvonalakat a legdrágább kiszolgálni.

 

„A futárok vállalatunk arcai, és ebben nem lesz változás a jövőben sem” – mondta Wallace. „Ugyanakkor a drónok az útvonal különböző pontjain támogathatják a futárok munkáját időt spórolva nekik, és kielégítve az e-kereskedelem térnyeréséből fakadó növekvő ügyféligényeket.”

 

A hétfői teszt során használt drón egy Workhorse HorseFly™ UAV szállítási rendszer volt. A nagy hatékonyságú, oktokopter szállítódrón teljes mértékben integrált a Workhorse-elektromos/hibrid futárautó termékcsaládjának járműihez. A drón a futárautó tetején dokkol. A drón aljára függesztett kosár egy nyíláson keresztül belóg az autó belső terébe, ahol a UPS-futár berak egy csomagot ebbe a kosárba, és megnyom egy gombot egy érintőképernyőn, elküldve a drónt egy megadott címre, egy előre beállított, autonóm útvonalon. Az akkumulátorüzemű HorseFly drón dokkolás közben újratölti magát. Maximális repülési ideje 30 perc, és egy legfeljebb 4,5 kg súlyú csomag elszállítására képes.

 

A UPS évek óta teszteli az automatizálási és robottechnológiákat, beleértve a drónokat is. Tavaly szeptemberben a UPS egy kitalált szállítási szituációt valósított meg, amelyben egy sürgős gyógyszerszállítmányt kellett a Massachusetts állambeli Beverlyből egy, a parttól három mérföldre fekvő atlanti-óceáni szigetre vinni. A UPS emellett széles körben használt drónokat humanitárius célból is, életmentő vér- és oltóanyag-szállítmányok nehezen elérhető helyszínekre juttatásához Ruandában. Végül a UPS saját magasraktárainak polcain végzett leltárellenőrzéshez is tesztel drónokat.

 

Ezekkel korábban végzett tesztekkel szemben a mostani UPS-drónteszt arra kereste a választ, hogy a drónok hogyan segíthetnek a mindennapos működés részeként, akár lakossági kiszállítások során is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért

A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...

Változás az IKEA-nál

Az IKEA új fejezetet nyit a régióban: 2024. december 1-jétől Rostislav Čítek veszi át a marketing vezetői pozíciót Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában, hogy tovább erősítse a márka jelenlétét és irányvonalát.Rostislav Čítek 2020 óta tagja...

Új vezetőkkel erősít a Telekom

Szerződése lejártával távozik a Magyar Telekomtól Daria Dodonova gazdasági vezérigazgató-helyettes és Igazgatósági tag. Lubor Zatko műszaki vezérigazgató-helyettes pedig a Deutsche Telekom Csoporton belül más pozícióban folytatja karrierjét. A gazdasági vezérigazgató-helyettesi pozícióra a Deutsche Telekomtól...

A mozikat is meghódítja az OMODA

Közösen indul el egy mágikus utazásra Óz csodálatos birodalmába a Universal Pictures látványos új filmje, a Wicked és az OMODA&JAECOO. A két márka közötti együttműködés nem csupán az OMODA&JAECOO innovatív, személyre szabott élmények és...

Keveset költenek digitalizációra a hazai kkv-k

Visszafogottság jellemzi a magyar kkv szektort, ha a digitalizációról van szó. A jelenlegi turbulens gazdasági környezetben sokan inkább a kivárásra játszanak, hátha javulnak a gazdasági mutatók. Noha a K&H kkv bizalmi index harmadik negyedéves...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...