- Hirdetés -

Dübörög a nyár a horvát tengerparton

|

- Hirdetés -

A horvát turizmus pozitív trendekkel és a turistaforgalom eredményeivel lép be az idei év turisztikai főszezonba. Ezt mutatják az eVisitor rendszer adatai, amelyek szerint januártól június végéig több mint 7,2 millió érkezés és 28,1 millió vendégéjszaka realizálódott Horvátországban. Ez 6 százalékos növekedést jelent az érkezések és 2 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.

Az Adriai-tenger partján 25,8 millió vendégéjszaka realizálódott, ami 2 százalékkal több, mint tavaly, míg a kontinens részen több mint 1,1 millió éjszaka, ami 7 százalékos növekedést jelent. Zágráb városában az első hat hónapban 1,2 millió éjszakai vendégéjszakát realizáltak, ami 8 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A magyar adatok tekintetében a beérkező turisták száma Magyarországról 170 000 volt, ami 5%-kal több mint a tavalyi évben, ez pedig 630 000 vendégéjszakát eredményezett, ami 1%-os emelkedés. A legnagyobb emelkedést a hotelben töltött vendégéjszakák mutatnak eddig, a megelőző évhez képest 14%-os emelkedést mutat.

"Az év első felében elért pozitív eredmények egy újabb megerősítése annak, hogy Horvátország egész évben működő turisztikai célpont, amely a nyári hónapokon kívül is egyre több lehetőséget kínál vendégeinek. Ezt erősíit meg, hogy az első negyedévben 24,61 százalékkal több bevételünk volt a külföldi turistáktól a rekordot döntõ 2023-hoz képest, az elsõ hat hónapban pedig 6,5 százalékkal több fiskális bevételünk volt. Hiszünk abban, hogy az elkövetkező években Horvátország még jobb eredményeket fog felmutatni a nyári szezonon kívül, ezzel maradéktalanul megvalósítva stratégiai célunkat, a turizmus működését egész évben Horvátország minden régiójában” - mondta Tonči Glavina, a horvát turisztikai-és sportminiszter.

Ha Horvátország turisztikai eredményeit desztináció szerint szegmentáljuk, az év első felében Isztria (8,4 millió éjszaka), Split-Dalmácia megye (5 millió vendégéjszaka) és Kvarner (4,4 millió vendégéjszaka) területén érte el a legtöbb vendégéjszakát. desztinációk - Dubrovnik, Rovinj, Zágráb, Split, Poreč, Umag és Zadar. A magyarok által továbbra is a Kvarner régió a leglátogatottabb, 190 000 vendégéjszakával, majd ezt követi Isztria 145 000 vendégéjszakával majd, Zadar régió 90 000 vendégéjszakával.

"A horvát turisztikai szektor kiválóan teljesített az első félévben, és nagy optimizmussal vágunk neki a turisztikai év folytatásának. Nagyon intenzív nyári hónapok állnak előttünk, jelenleg több mint 700 ezer turista száll meg hazánkban napi szinten ez a szám hamarosan meghaladja a napi egymillió vendéget, ezt igazolja a szálláshelyek igen magas kihasználtsága is. Úgy látjuk, hogy mind az euro bevezetése, mind a schengeni övezethez való csatlakozás, hozzájárul ehhez a sikeres évhez” – mondta Ivana Herceg, a Horvát Idegenforgalmi Közösség magyarországi igazgatója.

A piacok szerinti számokat tekintve az első hat hónapban a legtöbb vendégéjszakát a német piacról érkező vendégek (5,7 millió éjszaka) és a belföldi vendégek (3,7 millió vendégéjszaka) adták, ezt követték a szlovén piacok (2,7 millió vendégéjszaka). Ausztria (2,6 millió éjszaka), Lengyelország (1,8 millió éjszaka) és az Egyesült Királyság (1,3 millió éjszaka). Ha szállástípusonként nézzük az éjszakázást, akkor a legtöbb vendégéjszaka szállodákban (9,2 millió éjszaka), magánszálláson (több mint 8 millió éjszaka) és kempingekben (5,5 millió éjszaka) volt.

Fotó: Aleksandar Gospic

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kemény csatákkal indítja az őszt a Sport TV

A Fradi és Győr duplával rúgja be az ajtót a női kézilabda Bajnokok Ligája 2024-25-ös szezonja a Sport1-en. Mindkét zöld-fehér sztárcsapatra dán ellenfél vár az első fordulóban. Férficsapataink, a Szeged és a Veszprém jövő...

Újabb lehetőséget kapnak az online platformok felhasználói

Bővült a jogorvoslati lehetőségek köre az online platformok egyes, felhasználókat negatívan érintő intézkedéseivel szemben az Európai Unió digitális szolgáltatásokról szóló rendeletének átültetését követően. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elnöke hozzátette, ezentúl már...

Így kelti új életre a műanyaghulladékot a SPAR

Éves szinten összesen 150 tonna, a saját hálózatában keletkező műanyaghulladékból készülnek újrahasznosítható bevásárlótáskák a SPAR Magyarország számára. A vállalat ezzel nagy lépést tett a keletkező hulladékfóliák ésszerű újrahasznosítása érdekében és jelentősen mérsékli a megsemmisítésre...

Kiderült, mit díjaznak a munkavállalók

A magyar munkavállalók számára is a bér az elsődleges motivációs tényező, de egyre előkelőbb helyen szerepelnek az olyan juttatási formák is, amelyek a fizikai, mentális és szociális jóllétet is támogatják. „Erre a halmazra munkáltatóként 2024-ben...

Kiderült, milyen csapatot erősít Jürgen Klopp

Kiderült milyen szerepben láthatjuk a közeljövőben Jürgen Kloppot. A Liverpool FC volt világhírű edzője a MediaMarktSaturn csapatát választotta: a jövőben a márka első nemzetközi brand nagykövete lesz mind a 11 országban, ahol a cég...

Jönnek az NFL meccsek a Network4 csatornáin

Pénteken hajnalban elindult az NFL új szezonja, az amerikai futball-bajnokságot idén is a Network4 Media Group platformjain követhetik a hazai rajongók. Fordulónként legalább hét mérkőzés kerül képernyőre, a közvetítő stáb pedig újabb szakemberekkel bővült....

Ide repülnek ősszel a pihenni vágyó magyarok

Róma az örök kedvencek egyike, a Kiwi.com foglalási adatai alapján az őszi hónapokban ide repülhet a legtöbb magyar. Albánia fővárosa pedig az új felfedezett, tavalyhoz képest már kétszer annyi magyar vett Tiranába repülőjegyet a...

Támogatásokról és frekvenciákról is döntött a Médiatanács

Több mint 80 millió forintnyi támogatást ítélt meg médiaszolgáltatóknak a Médiatanács, emellett több baranyai rádiós frekvencia sorsáról is döntött a testület. A Rádió 1-et ismét bírságolták, és három esetben is a letelepedés helye szerint...

Idén már kétezernél is több résztvevőt várnak a Marketing Summitra

Idén már négy színpadon zajlanak majd a Marketing Summit programjai, aki pedig lemarad valamiről, az utólag is visszanézheti majd az előadásokat – mondta el Hinora Ferenc. Az év szakmai és üzleti eseményét szervező Magyar...

Cannes-ban lesz a Hunyadi sorozat bemutatója

A MIPCOM Cannes keretében lesz a Hunyadi János életéből készülő 10 részes sorozat premierje. A magyar produkció Európa legfontosabb televíziós és filmes szakmai rendezvényén vörös szőnyeges bemutatót kap a magyar produkció – jelentették be...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Erre számíthatunk a lakótelepi lakások piacán

A lakótelepek – bár ezeknél is volt forgalom-visszaesés és néhol árcsökkenés – viszonylag jól viselték a lakáspiaci megtorpanást, tűnik ki a KSH és a NAV legfrissebb adataiból. Ezek alapján az OTP Ingatlanpont szakértője úgy...

Kemény csatákkal indítja az őszt a Sport TV

A Fradi és Győr duplával rúgja be az ajtót a női kézilabda Bajnokok Ligája 2024-25-ös szezonja a Sport1-en. Mindkét zöld-fehér sztárcsapatra dán ellenfél vár az első fordulóban. Férficsapataink, a Szeged és a Veszprém jövő...

Újabb lehetőséget kapnak az online platformok felhasználói

Bővült a jogorvoslati lehetőségek köre az online platformok egyes, felhasználókat negatívan érintő intézkedéseivel szemben az Európai Unió digitális szolgáltatásokról szóló rendeletének átültetését követően. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elnöke hozzátette, ezentúl már...

Így kelti új életre a műanyaghulladékot a SPAR

Éves szinten összesen 150 tonna, a saját hálózatában keletkező műanyaghulladékból készülnek újrahasznosítható bevásárlótáskák a SPAR Magyarország számára. A vállalat ezzel nagy lépést tett a keletkező hulladékfóliák ésszerű újrahasznosítása érdekében és jelentősen mérsékli a megsemmisítésre...

Kiderült, mit díjaznak a munkavállalók

A magyar munkavállalók számára is a bér az elsődleges motivációs tényező, de egyre előkelőbb helyen szerepelnek az olyan juttatási formák is, amelyek a fizikai, mentális és szociális jóllétet is támogatják. „Erre a halmazra munkáltatóként 2024-ben...

Don't Miss

Változás a feat. vezetésében

Béky Patrik társ-kreatívigazgatói szerepkörben folytatja pályafutását a feat.-nél 2024. őszétől. A szakember feladata Persely Tamás (kreatívigazgató, tulajdonos) mellett az ügynökség kreatív divíziójának irányítása, projektjeinek teljes körű szakmai vezetése, valamint a csapat munkájának innovációs fejlesztése...

Új vezetővel erősít a K&H

2024. augusztus 26-tól Bodor Tibor vette át a K&H Vállalati divíziójának irányítását, valamint tagja lett a K&H vezetői bizottságának is. A K&H Vállalati divíziójának vezetését 2024. augusztus 26-tól Bodor Tibor vette át és személyével bővült...

Mészáros Péter a Hello Agency-nél folytatja

A hazai reklámipar egyik meghatározó szakértője és stratégája új ügynökségnél folytatja pályafutását: 2024 augusztusától Kreatív stratégiai koordinátorként erősíti a Hello Agency-t. Péter korábban a Positive Adamsky Creative Head of Copywriting pozíciójából érkezett, ahol számos...

Rangos nemzetközi díjat nyert a magyar borászat

A Red Dot Awards a világ legnagyobb és legtekintélyesebb dizájn és formatervezési díja, amelyre minden évben tízezernél is többen pályáznak a világ több mint 50 országából. Idén a Pátzay Borbirtok címkéi is díjat kaptak,...

Az FC Barcelona a HMD-t választotta

Flick, Olmo, Romeu, Victor, Roebuck... Az FC Barcelonánál az elmúlt pár hónapban számos kiemelkedő újoncot köszönthettek, és az átigazolási időszak vége felé egy új támogató is befutott: mától a Human Mobile Devices-ra (HMD) is...