- Hirdetés -

Dupláztak a vezető reklámügynökségek

|

- Hirdetés -

A 25 legnagyobb full service és kreatívügynökség az elmúlt évben együtt 63,2 milliárd forint árbevételt ért el. Ez hatalmas, 55 százalékos növekedés a korábbi esztendőhöz képest. A vezető

reklámügynökségek adózott eredménye ennél is nagyobbat ugrott, egyetlen év leforgása alatt megduplázódott.

A pandémia a reklámügynökségi piac szereplőit jobban megviselte, mint a médiaügynökségeket vagy a médiacégeket. Az első járványhullám idején sok nagyvállalat kényszerből vagy spórolásból a korábbról meglévő, esetleg egyszerűbb kreatív anyagokat használt, macerásabbá vált a reklámfilmek elkészítése is. Ráadásul sok reklámügynökség rendezvények szervezésével is foglalkozik, ez a bevételi lábuk pedig hosszú hónapokra lenullázódott.

A 25 legmagasabb árbevételű full service és kreatívügynökség tavalyi üzleti adatait megnézve azt láthatjuk, hogy 2021-ben már egész jó számokat hoztak a piaci szereplők, hamar túltették magukat a nehézségeken. Ezt támasztják alá a Magyar Reklámszövetség 2021-es évről szóló adatai is. Bár csak összevont számokat közöltek a kreatív- és médiaügynökségekről, ez alapján tavaly a hirdetők 97 milliárd forintot költöttek ügynökségi szolgáltatásokra. Márpedig ez 2020-hoz képest 14,5 százalékos, 2019-hez viszonyítva 11,2 százalékos növekedés.

Amennyiben reálértéken nézzük az adatokat, akkor már kisebbek ezek a számok, de 2019 és 2021 viszonylatában még így is 2,8 százalékos bővülést mutatnak. Az utóbbi nem sok, de a kommunikációs torta többi szereplőjének – PR, ambient, marketingkutatás, adatvezérelt marketing – bevétele reálértéken is csökkent ebben az időszakban, tehát hozzájuk képest a reklámügynökségek még jól jártak.

A top 25 reklámügynökség 2020-as árbevétele összességében 40,7 milliárd forintot tett ki, az elmúlt évben ez 63,2 milliárdra nőtt. Az adózott eredményük pedig 4,2 milliárdról 8,8 milliárd forintra ugrott. Az előbbi 55 százalékos növekedést jelent, utóbbi pedig duplázást.

Miután a piacvezető Lounge Design tavaly az árbevétel és az eredmény terén is hatalmas növekedést produkált, ezért érdemes nélkülük is megnézni a teljes adatsort. A top 24-re vonatkozóan 2020-ban 30,6 milliárd, 2021-ben 43,9 milliárd forint nettó árbevételt kapunk, azaz még így is 43 százalékot tett ki a növekedés. Adózott eredmény terén pedig 2,7 milliárdról 5,2 milliárd forintra nőtt a top 24, ami pedig 91 százalékos ugrásnak számít. Láthatóan ezek sem rossz eredmények.

 

Két mogul

A bevételi toplista alapján a Lounge Design Kft. és a Mediator Group Kft. továbbra is külön kategóriát képez. Tavaly ennek a két társaságnak az együttes árbevétele majdnem annyi volt, mint az utánuk következő 23 ügynökség bevétele együtt. A Lounge Design sokat nőtt 2020-hoz képest: tízmilliárd forintról 19,2 milliárdra tornázták fel a nettó árbevételüket, ami 91 százalékos növekedés. Az eredményük 1,4 milliárd forintról 3,5 milliárdra nőtt, azaz a két és félszerese lett.

A Mediator Group tavalyelőtt már közel járt a tízmilliárd forintos bevételi szinthez, 2021-ben pedig ezt sikeresen megugrották és 11,9 milliárdos nettó árbevétellel zárták az évet. Ezzel párhuzamosan a cég eredménye meghaladta az egymilliárd forintot.

A Lounge–Mediator duót egy hatos fogat követi, ezeknek az ügynökségeknek a tavalyi árbevétele 2 és 2,7 milliárd forint között alakult. Közülük a Human Telex szerepelt a legjobban a maga 2,7 milliárd forintos árbevételével, utánuk DDB, Positive Adamsky, Roxer, Post For Rent és ACG volt a sorrend. Közülük a legjobb eredményt, 568 millió forintot a Positive Adamsky cégcsoport hozta össze. Ezzel a korábbi évi profitjukat gyakorlatilag megduplázták.

Nagyot nőtt a két cégből álló Post For Rent. Tavalyelőtt 753 millió forintot tett ki a nettó árbevételük és 144 milliós veszteséggel zártak. A bevételüket egyetlen év alatt kétmilliárd fölé tudták növelni és az eredményességük is nagyot javult, hiszen 2021-ben 117 millió forintot tett ki a nyereségük. Erős éve volt 2021-ben az ACG Reklámügynökség Kft.-nek is. Egy esztendővel korábban 1,2 milliárd forint nettó árbevételt értek el, tavaly viszont ezt kerek kétmilliárdra növelték, azaz 67 százalékos bővülést hoztak össze. Igaz, a profitjuk csökkent, a 2020-as 122 millió forintot követően a tavalyi évet 92 milliós nyereséggel zárták.

A tíz legnagyobb hazai full service és kreatív ügynökség árbevétele és eredménye

(millió forint)

* A Positive by Hinora Group Kft., az Adamsky by Positive Kft. és a Positive PR & Media Kft. együtt;

** A Post For Rent International Zrt. és a P4R Digital Agency Kft. együtt;

Forrás: az Igazságügyi Minisztérium adatbázisa

 

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami már megvásárolható digitális formában is, ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A KNK-nál landolt a Candy

PR és digitális fronton erősít a KNK-val a hazai háztartási készülék forgalmazók egyik meghatározó szereplője, a Candy Hoover Hungary. Az ügynökséget a társaság meghívásos tenderen választotta ki. A KNK december 1-től segíti a cég...

Nagyot ment a TikTokon a Stabilo és a VALMAR duó kampánya

A nemrégiben megjelent, Színvak című VALMAR-sláger egyik napról a másikra berobbant a köztudatba, alig 5 nap leforgása alatt 1 milliós nézettséget ért el a legnépszerűbb videómegosztó portálon, és jelenleg is a második legfelkapottabb zeneszám,...

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...

Zöldebbek lehetnek a médiakampányok

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon...

Listák Könyve – itt a Marketing&Media digitális különkiadása

Életemben most először írok digitális lapszámba előszót. Furcsa érzés. Pedig ugyanúgy készül, mint máskor. A laptopomon. Ez most mégis más lesz. Nem hagyományos papírváltozatban jelenik meg, hanem a Marketing&Media digitálisan lapozgatós számában. Izgatott vagyok. Türelmetlenül...

Cégvezetőket díjaztak a Bizalom Gálán

A nyolcadik Bizalom Gálán hét kategóriában osztottak ki sikeres cégvezetőknek elismerést, míg az üzleti példaképnek járó Leader Of The Year trófeát Juhász Attila kapta. A Bizalmi Kör Vezetői klubja által rendezett díjátadó szinte minden díjazott...

A TikTokon is megjelent a Starbucks

Különleges kampánnyal indította el TikTok fiókját a Starbucks Magyarország. A márka az új felületen izgalmas pályázattal mutatkozik be vendégeinek, a kávézólánc keresi azokat a tartalomgyártókat, akik rajonganak az italkülönlegességeiért és ezeket kreatív ötleteikkel a...

Tovább nőtt a dollármilliomosok száma

Világméretű járvány ide, az orosz-ukrán háború következtében kialakult gazdasági nehézségek oda, tovább növekedett a high net worth individual (HNWI), azaz a hipergazdagok (akiknek a likvid, szabadon befektethető vagyona legalább 1 millió dollár) száma –...

Jövőre a Pannon Egyetem lesz az EFOTT házigazdája

Mivel az egyetem székhelye, Veszprém Európa Kulturális Fővárosa lesz jövőre, a fesztiválon is kiemelt szerepet kap a kultúra – olyan értékek mellett, mint a fenntarthatóság, a sport vagy a testi és lelki egészség. Az...

Sok felnőtt pályaváltás miatt dönt a tanulás mellett

A szakmatanulás legfőbb motivációja a munkahelyváltás, de magas azok száma is, akik a papír miatt vagy éppen egy régi álom beteljesítése érdekében ülnek újra iskolapadba – derül ki a TanfolyamOKJ.hu 2022 szeptemberében, az oldalán...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Saját stúdiót épített a Ringier

Dinamikusan bővíti videós tartalomkínálatát a Ringier Hungary, ehhez pedig egy saját, a televíziós stúdiók technikai tudásával konkuráló technikai teret épített székházában a médiavállalat. A november közepi indulás óta napi két-három felvétel készül elsősorban a...

A KNK-nál landolt a Candy

PR és digitális fronton erősít a KNK-val a hazai háztartási készülék forgalmazók egyik meghatározó szereplője, a Candy Hoover Hungary. Az ügynökséget a társaság meghívásos tenderen választotta ki. A KNK december 1-től segíti a cég...

Nagyot ment a TikTokon a Stabilo és a VALMAR duó kampánya

A nemrégiben megjelent, Színvak című VALMAR-sláger egyik napról a másikra berobbant a köztudatba, alig 5 nap leforgása alatt 1 milliós nézettséget ért el a legnépszerűbb videómegosztó portálon, és jelenleg is a második legfelkapottabb zeneszám,...

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...

Zöldebbek lehetnek a médiakampányok

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon...
- Hirdetés -

Don't Miss

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...

Kiszámíthatóbb működés

Jelenleg is új műsorokon dolgozik a Partizán csapata, amitől jövőre letisztultabb és kiszámíthatóbb működést várnak – mondta el Gulyás Márton. A Partizán alapító-főszerkesztője elárulta azt is, hogy zajlik a gasztroműsoruk forgatása, amit jövő év...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...

Visszük tovább, amit eddig építettünk

Minden idők legsikeresebb évét tudhatja maga mögött a Szallas Group, de 2022 valószínűleg mégsem emiatt lesz a legemlékezetesebb a cég számára, hanem a tulajdonosváltás miatt. Szigetvári József, a vállalat vezérigazgatója beszélt arról, hogy mit...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöldebbek lehetnek a médiakampányok

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon...

Krízisálló értéket teremt az ESG

Az üzleti életben a fenntarthatóság túlmutat az önkéntes kezdeményezéseken, és már nem megkerülhető – hangzott el a CBRE szakmai konferenciáján. A tágabban vett gazdaság és a kereskedelmi-ingatlanpiac szereplői egy olyan mérhető és átlátható rendszer...

Piacvezető zöldenergia-szolgáltatóvá válna az E.ON

Több hónapos előkészítő munkát követően megjelent az E.ON Hungária Csoport első fenntarthatósági jelentése. A vállalatcsoport stratégiájának egyik alappillére a fenntarthatóság, ide értve egyebek mellett a környezetre gyakorolt negatív hatások csökkentését, a zöld energiamegoldások és...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....