- Hirdetés -

Dupláztak a vezető reklámügynökségek

|

- Hirdetés -

A 25 legnagyobb full service és kreatívügynökség az elmúlt évben együtt 63,2 milliárd forint árbevételt ért el. Ez hatalmas, 55 százalékos növekedés a korábbi esztendőhöz képest. A vezető

reklámügynökségek adózott eredménye ennél is nagyobbat ugrott, egyetlen év leforgása alatt megduplázódott.

A pandémia a reklámügynökségi piac szereplőit jobban megviselte, mint a médiaügynökségeket vagy a médiacégeket. Az első járványhullám idején sok nagyvállalat kényszerből vagy spórolásból a korábbról meglévő, esetleg egyszerűbb kreatív anyagokat használt, macerásabbá vált a reklámfilmek elkészítése is. Ráadásul sok reklámügynökség rendezvények szervezésével is foglalkozik, ez a bevételi lábuk pedig hosszú hónapokra lenullázódott.

A 25 legmagasabb árbevételű full service és kreatívügynökség tavalyi üzleti adatait megnézve azt láthatjuk, hogy 2021-ben már egész jó számokat hoztak a piaci szereplők, hamar túltették magukat a nehézségeken. Ezt támasztják alá a Magyar Reklámszövetség 2021-es évről szóló adatai is. Bár csak összevont számokat közöltek a kreatív- és médiaügynökségekről, ez alapján tavaly a hirdetők 97 milliárd forintot költöttek ügynökségi szolgáltatásokra. Márpedig ez 2020-hoz képest 14,5 százalékos, 2019-hez viszonyítva 11,2 százalékos növekedés.

Amennyiben reálértéken nézzük az adatokat, akkor már kisebbek ezek a számok, de 2019 és 2021 viszonylatában még így is 2,8 százalékos bővülést mutatnak. Az utóbbi nem sok, de a kommunikációs torta többi szereplőjének – PR, ambient, marketingkutatás, adatvezérelt marketing – bevétele reálértéken is csökkent ebben az időszakban, tehát hozzájuk képest a reklámügynökségek még jól jártak.

A top 25 reklámügynökség 2020-as árbevétele összességében 40,7 milliárd forintot tett ki, az elmúlt évben ez 63,2 milliárdra nőtt. Az adózott eredményük pedig 4,2 milliárdról 8,8 milliárd forintra ugrott. Az előbbi 55 százalékos növekedést jelent, utóbbi pedig duplázást.

Miután a piacvezető Lounge Design tavaly az árbevétel és az eredmény terén is hatalmas növekedést produkált, ezért érdemes nélkülük is megnézni a teljes adatsort. A top 24-re vonatkozóan 2020-ban 30,6 milliárd, 2021-ben 43,9 milliárd forint nettó árbevételt kapunk, azaz még így is 43 százalékot tett ki a növekedés. Adózott eredmény terén pedig 2,7 milliárdról 5,2 milliárd forintra nőtt a top 24, ami pedig 91 százalékos ugrásnak számít. Láthatóan ezek sem rossz eredmények.

 

Két mogul

A bevételi toplista alapján a Lounge Design Kft. és a Mediator Group Kft. továbbra is külön kategóriát képez. Tavaly ennek a két társaságnak az együttes árbevétele majdnem annyi volt, mint az utánuk következő 23 ügynökség bevétele együtt. A Lounge Design sokat nőtt 2020-hoz képest: tízmilliárd forintról 19,2 milliárdra tornázták fel a nettó árbevételüket, ami 91 százalékos növekedés. Az eredményük 1,4 milliárd forintról 3,5 milliárdra nőtt, azaz a két és félszerese lett.

A Mediator Group tavalyelőtt már közel járt a tízmilliárd forintos bevételi szinthez, 2021-ben pedig ezt sikeresen megugrották és 11,9 milliárdos nettó árbevétellel zárták az évet. Ezzel párhuzamosan a cég eredménye meghaladta az egymilliárd forintot.

A Lounge–Mediator duót egy hatos fogat követi, ezeknek az ügynökségeknek a tavalyi árbevétele 2 és 2,7 milliárd forint között alakult. Közülük a Human Telex szerepelt a legjobban a maga 2,7 milliárd forintos árbevételével, utánuk DDB, Positive Adamsky, Roxer, Post For Rent és ACG volt a sorrend. Közülük a legjobb eredményt, 568 millió forintot a Positive Adamsky cégcsoport hozta össze. Ezzel a korábbi évi profitjukat gyakorlatilag megduplázták.

Nagyot nőtt a két cégből álló Post For Rent. Tavalyelőtt 753 millió forintot tett ki a nettó árbevételük és 144 milliós veszteséggel zártak. A bevételüket egyetlen év alatt kétmilliárd fölé tudták növelni és az eredményességük is nagyot javult, hiszen 2021-ben 117 millió forintot tett ki a nyereségük. Erős éve volt 2021-ben az ACG Reklámügynökség Kft.-nek is. Egy esztendővel korábban 1,2 milliárd forint nettó árbevételt értek el, tavaly viszont ezt kerek kétmilliárdra növelték, azaz 67 százalékos bővülést hoztak össze. Igaz, a profitjuk csökkent, a 2020-as 122 millió forintot követően a tavalyi évet 92 milliós nyereséggel zárták.

A tíz legnagyobb hazai full service és kreatív ügynökség árbevétele és eredménye

(millió forint)

* A Positive by Hinora Group Kft., az Adamsky by Positive Kft. és a Positive PR & Media Kft. együtt;

** A Post For Rent International Zrt. és a P4R Digital Agency Kft. együtt;

Forrás: az Igazságügyi Minisztérium adatbázisa

 

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami már megvásárolható digitális formában is, ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Messze még a hazai cégek valódi felelősségvállalása

A hazai cégek elkötelezettek a társadalmi felelősségvállalás (CSR) tekintetében, de távol vannak attól, hogy valódi megoldásokat nyújtsanak a szociális és környezeti problémák hatékony kezelésére – derül ki a WHC Csoport és a Scale Impact...

Egyre tudatosabbak a magyar munkavállalók

A munkavállalók háromnegyede tartja fontosnak a munka és a magánélet összeegyeztethetőségét – derült ki a Családbarát Magyarország Központ munkaerőpiaci kutatásából. Az országos reprezentatív felmérés célja elsősorban a magyarországi atipikus foglalkoztatási helyzet feltárása volt, különösképpen...

Különleges kiállítással ünnepel a Népszava

1873-tól napjainkig vezeti végig a látogatót a magyar újságírás legnagyobb hagyományokkal bíró, folyamatosan máig is aktív napilapjának címoldalain keresztül a Fuga Építészeti Központban november 29-én nyíló kiállítás. A történelem nagy viharait is túlélő, idén...

Nagyot ment „A LEGO Oroszlán” az idei Effie-n

A marketing Oscarjaként is emlegetett Effie hazai versenyének nagy győztese a három Arannyal és a Platina Effie-vel jutalmazott „A LEGO Oroszlán” című pályamű lett. A LEGO Hungary és a Red Lemon Media kampánya az...

Az E.ON a Cafét választotta

Régiós médiaügynökségi partnert választott magának az E.ON SE energiavállalat, a tendernyertes a Mediaplus, melynek magyarországi partnere a Café Reklám. 2024-től indul el a közös munka, amelyben a Café az E.ON Hungária Csoport médiatervezési, stratégiai...

Új ügyfél a Positive Adamskynél

Novembertől a Positive Adamsky egészségügyi marketingre szakosodott tagügynöksége, a Positive Health and Care felel a piacvezető magánegészségügyi szolgáltató marketing és kommunikációs feladataiért.A dinamikusan változó egészségügyi szektor komoly kihívások előtt áll, ami új lehetőségeket hoz...

Még mindig alacsony a magyar vállalatok innovációs tevékenysége

A kedvezőtlen gazdasági helyzetben a magyar cégek innovációs tevékenysége változatlanul alacsony szinten stagnál – derül ki a K&H innovációs indexének második féléves felméréséből. A cégvezetők elsősorban a háttérfolyamatok ésszerűsítésére összpontosították újító szándékukat, ezzel igyekeztek...

Újabb szektorban javítanák a nemi arányokat

Szinte minden szektorban egyenlőtlen a vezetők nemi megoszlása, különösen igaz ez az olyan férfiasnak tartott szakmára, mint amilyen a logisztika. Az egész szektorban alulreprezentáltak a nők hazánkban, arányuk csupán 25 százalék. A női vezetők...

Új törvény segítheti, hogy fenntarthatóbban működjenek a vállalatok

Benyújtotta a kormány a fenntartható vállalati működést ösztönző törvénymódosítási javaslatot az Országgyűlésnek – hívja fel a figyelmet az EY. Az érintett hazai cégeknek környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) szempontból is át kell világítaniuk működésüket,...

Idén többet fizetnek a biztosítót váltók

Néhány napja maradt 850 ezer gépjármű, köztük közel 450 ezer személygépkocsi üzembentartójának arra, hogy eldöntse, lecseréli-e év végi évfordulós kötelező biztosítását, vagy sem: a felmondásoknak péntek éjfélig el is kell jutniuk a biztosítókhoz. A...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Automata boltot nyitott a Spar

Mesterséges intelligencián alapuló, pénztáros és eladók nélküli SPAR automata üzlet működött két napon át Budapesten, Európa legnagyobb Sneakerness fesztiválján. Az elsősorban a Z-generáció tagjainak szánt szolgáltatás teszt-üzemmódban dolgozott, de a mobil „Satellit Store S”...

Messze még a hazai cégek valódi felelősségvállalása

A hazai cégek elkötelezettek a társadalmi felelősségvállalás (CSR) tekintetében, de távol vannak attól, hogy valódi megoldásokat nyújtsanak a szociális és környezeti problémák hatékony kezelésére – derül ki a WHC Csoport és a Scale Impact...

Egyre tudatosabbak a magyar munkavállalók

A munkavállalók háromnegyede tartja fontosnak a munka és a magánélet összeegyeztethetőségét – derült ki a Családbarát Magyarország Központ munkaerőpiaci kutatásából. Az országos reprezentatív felmérés célja elsősorban a magyarországi atipikus foglalkoztatási helyzet feltárása volt, különösképpen...

Különleges kiállítással ünnepel a Népszava

1873-tól napjainkig vezeti végig a látogatót a magyar újságírás legnagyobb hagyományokkal bíró, folyamatosan máig is aktív napilapjának címoldalain keresztül a Fuga Építészeti Központban november 29-én nyíló kiállítás. A történelem nagy viharait is túlélő, idén...

Nagyot ment „A LEGO Oroszlán” az idei Effie-n

A marketing Oscarjaként is emlegetett Effie hazai versenyének nagy győztese a három Arannyal és a Platina Effie-vel jutalmazott „A LEGO Oroszlán” című pályamű lett. A LEGO Hungary és a Red Lemon Media kampánya az...
- Hirdetés -

Podcast

A sneaker az új generáció óraszenvedélye

A sneakerek embereket, generációkat kötnek össze, a resellerek óriási pénzeket kaszálnak a legkisebb kiegészítőkkel is, a laikusok pedig nem értik, miért. Erről rántja le a leplet Trunk Tamás, a Dablty alapítója, influenszer és Z-generációs...

A piac előtt tudtunk járni

A csapból is az AI folyik, és ez még egy darabig biztos így lesz. Nem csoda hát, hogy többek között erről, valamint ügynökségépítésről és a Brand Festivalról is folyt a beszélgetés Biró Lászlóval, a...

A listák hatalma – Signature40 a Business Lounge-ban

Az idei Marketing Summiton már másodjára hirdették ki a 40 legjobb marketingmenedzser listáját, a Signature40-t. Így a szeptember 27-ei Business Lounge is ekörül forgott. Vaszary Ádám, a lista társalapítója a lista hátteréről, az inspirációról...

Don't Miss

Hiszünk a szinergia erejében

A csatornák kombinációja eredményezi a legnagyobb hatékonyságot marketingtevékenységünk során – mondta el Charlotte Miles. Az IKEA Csehországért, Magyarországért és Szlovákiáért felelős marketing menedzsere az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról, hogy miért indították el már...

Időt és energiát spórolunk ügyfeleinknek – interjú Csiszár Gergővel

Gyorsabb és hatékonyabb együttműködések, ahol jó nagy betűkkel folyamatosan látható minden fontos KPI az ügyfél számára, nincs kamuzás – többek között ezt nyújtja a felhasználók számára a Post For Rent új megoldása Csiszár Gergő...

Akár gyorsíthatunk is tovább

Erős növekedési fázisban vagyunk, és az a célunk, hogy ez az ütem tartósan fennmaradjon – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak R. Kovács Dániel. A Front Page Communications alapítója, ügyvezető igazgatója nem titkolja, hogy ügynökségi területen...

Az áraknak emelkedniük kell

A televíziós hirdetési áraknak emelkedniük kell ahhoz, hogy minden reklámozó hozzáférhessen a tévé által biztosított elérésekhez – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dudás Gergely. Az RTL Magyarország bevételekért felelős vezérigazgató-helyettese jelezte azt is, hogy éppen...

Fókuszban a multiplatform növekedés

A lineáris piac lassan elérheti a maximumát, és egyre inkább van egy olyan típusú közönség, amelyik a streaming felé fordul – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Borsány-Gyenes András. A Network4 Media Group vezérigazgatója beszélt a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Új törvény segítheti, hogy fenntarthatóbban működjenek a vállalatok

Benyújtotta a kormány a fenntartható vállalati működést ösztönző törvénymódosítási javaslatot az Országgyűlésnek – hívja fel a figyelmet az EY. Az érintett hazai cégeknek környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) szempontból is át kell világítaniuk működésüket,...

Díjat nyert a K&H fenntarthatósági indexe

A Kreatív magazin szakmai zsűrije ezüst Prizma-díjjal értékelte a K&H fenntarthatósági indexét és a hozzá kapcsolódó kommunikációs tevékenységet, amely hatékonyan és társadalmilag felelősen alkalmazza az adat- és kutatásalapú PR-eszközöket. A hazai PR-, reklám- és...

Faültetéssel kompenzál a Spar

Megrendezte, majd kiértékelte az első, karbontudatosságot előtérbe helyező eseményét a SPAR. A Budapest Borfesztivál partnerrendezvényének szén-dioxid-kibocsátását a vállalat 392 őshonos gyümölcsfa telepítésével kompenzálja.„A világ, amelyben élünk sérülékeny, ezért mindent meg kell tennünk, hogy a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....