- Hirdetés -

Effekt 2030: idén is díjazták a vállalatokat

|

- Hirdetés -

Idén a tavalyinál is több cég pályázott az Effekt 2030 – A közösségi befektetések díjára, melyet minden évben azok a példaértékű vállalati felelősségvállalási és fenntarthatósági programok nyerhetnek el, amelyek mérhető, kimutatható pozitív változásokat eredményeznek a társadalom és a környezet szempontjából. Az elismeréseket az Effekteam Egyesület október 1-jén megrendezett éves szakmai konferenciájának keretében vehették át a díjazottak, akik között szerepelt az Allianz, a Budapest Bank, a dm, az IKEA, az OTP Bank, a TESCO, a Tungsram, az UniCredit Bank és a Vodafone Alapítvány.

Az Effekt 2030 díjjal az Effekteam Egyesület a hazai vállalatok példamutató, innovatív és hatékony környezeti és társadalmi befektetési programjait ismeri el minden évben. A díjra az ENSZ fenntartható fejlődési céljaival (Sustainable Development Goals, SDG-k) összhangban kialakított általános kategóriákban, illetve a járványhelyzetre tekintettel bevezetett speciális, COVID-19 megoldások a közösségért kategóriákban lehet nevezni. A benyújtott pályázatokat öttagú szakmai zsűri értékeli és dönt a kategóriánkénti nyertesekről, valamint a shortlistre kerülő pályázatokról, amelyek közül a nagyközönség választhatja ki a közönségdíjas programot. A zsűri tagjai: Matolay Réka PhD, egyetemi docens, Budapesti Corvinus Egyetem; Nagy Bálint lapigazgató, Pénzcentrum.hu, Agrárszektor, HelloVidék; Pogány Éda regionális üzleti fenntarthatósági vezető, Syngenta; Schubauer Krisztina CSR szakértő, Future Mind; Szabó Gyula kuratóriumi elnök, Ökoszolgálat Alapítvány.

Idén az Esélyteremtő üzlet kategóriában az UniCredit Bank Hungary Zrt. érdemelte ki az Effekt 2030 díjat Social Impact Banking egy méltányosabb és igazságosabb társadalomért című pályázatával. A program keretében a bank – a méltányosabb és igazságosabb társadalom iránti elkötelezettsége jegyében – olyan vállalkozások, szervezetek működését támogatja és finanszírozza, melyek a társadalom számára mérhető értéket teremtenek, emellett a társaság hozzájárul a hazai vállalkozások és a lakosság pénzügyi ismereteinek bővítéséhez is.

Ebben a kategóriában második helyezést ért el a Vodafone Magyarország Alapítvány Vodafone Főállású Angyal Programja és harmadik lett a Sanofi-Aventis Zrt. KiDS (Kids and Diabetes in Schools) elnevezésű programja.

A Jövő gazdasága kategóriában a dm Kft. nyerte el a díjat Giving Friday elnevezésű pályázatával. A társaság a felelős fogyasztásra és a szolidaritásra hívta fel a figyelmet a kezdeményezéssel, melynek keretében a Black Friday napi akcióvadászat helyett a jótékonyságra helyezte a hangsúlyt, és aznapi forgalmának 5 százalékát jótékony célra ajánlotta fel.

Második helyen végzett a Vodafone Magyarország Alapítvány Vodafone Digitális Díj pályázata, míg a harmadik helyen a K&H Bank Zrt. Start it @K&H inkubátor projektje és a Samsung Electronics Magyar Zrt. Megoldások a holnapért elnevezésű programja osztozott. A kategóriában döntőbe jutott még a Tungsram Operations Kft. Kutatási célú vertikális farmja, melyet a zsűri innovációs különdíjjal jutalmazott újszerűsége és a jövő élelmiszerellátásában rejlő lehetőségei miatt.

A Zöld egyensúly kategória győztese a Budapest Bank Zrt. Zöld programja lett. A WWF Magyarországgal 2019-ben közösen indított program keretében a bank azt vállalta, hogy 2025-ig 25%-kal csökkeni saját széndioxid-kibocsátását.

A kategóriában második helyen végzett a Procter & Gamble RSC Kft. Felelős hajápolás: újratölthető csomagolásban néven benyújtott projektje és harmadik lett a Nestlé Hungária Kft. A világon elsőként papíralapú csomagolást kapott a hazai Nescafé 3in1 Classic elnevezésű pályázata.

A Mindenki társadalma kategóriában a Vodafone Magyarország Alapítvány Bright Sky mobilalkalmazását találta a legjobbnak a zsűri. Az alkalmazás a technológia segítségével próbál tenni a kapcsolati erőszak ellen. A statisztikák szerint ugyanis a nők csaknem fele tapasztalt már lelki vagy verbális erőszakot, és ez a szám a koronavírus megjelenésével még tovább nőtt. Az applikáció célja, hogy lehetővé tegye az információk gyors és biztonságos elérését, valamint lerövidítse a professzionális segítségig vezető utat.

Második helyen végzett az IKEA Lakberendezési Kft. Egy biztonságos otthonért projektje, harmadik lett az OTP Bank Nyrt. Innováció a jó ügyekért! Adományozási programja, továbbá döntőbe került a TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt. Sokszínűségi hét a Tescónál elnevezésű kezdeményezése is. A zsűri Hero különdíjjal ismerte el az IKEA bátorságát, hogy programjával felvállalt egy fontos és egyben nagyon kényes témát, a családon belüli erőszak problémáját, amely ellen a társaság a társadalom érzékenyítésével kíván tenni, hogy az otthon az emberek többsége számára biztonságos hely lehessen.

A járványhelyzetre tekintettel bevezetett speciális, COVID-19 megoldások a közösségért kategóriákban a következő eredmények születtek:

A Kiemelkedő támogató kategóriában az OTP Bank Nyrt. Segíteni maszkban is lehet elnevezésű programja nyerte az Effekt 2030 díjat. A kezdeményezés keretében az OTP Csoport több mint két és fél milliárd forint összegű támogatást nyújtott Magyarországon és a külföldi leánybanki országokban a koronavírus-járvány elleni védekezéshez. A kihívásokkal teli időszakban elsősorban azoknak igyekezett segíteni, akikre kulcsszerep hárult a védekezésben, kiemelve az egészségügyi és oktatási intézményeket, illetve akiket eleve nagyon nehéz helyzetben értek a pandémia következményei.

A Példamutató munkáltató kategória győztese a TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt. lett. A Tesco munkáltatói felelősségvállalása a járványhelyzetben című pályázat a koronavírus-járvány alatt működtetett munkáltatói aktivitásokat foglalta össze. A vállalat által hozott munkatársi intézkedések három fő pillére a családok védelme és segítése, a biztonságos munkakörnyezet megteremtése, illetve a szükséges gondoskodás és edukáció biztosítása volt.

Rendkívül szoros versenyben, második helyen végzett a Telenor Hungary Zrt. által benyújtott Krízisből erő – az újranyitás lélektana kezdeményezés, míg az Auchan Magyarország Kft. által benevezett Az Auchan járványhelyzetre adott válaszai elnevezésű projekt harmadik helyezést ért el. A kategória döntősei között szerepelt még az Allianz Hungária Zrt. Új munkamodell az Allianznál elnevezésű programja, a Budapest Airport Zrt. BUD Csoport Munkavállalóiért Alapítvány pályázata, valamint az EXIM Zrt. #EXIM1000 kihívása.

A szakmai zsűri által a döntőbe juttatott 22 pályázatra a nagyközönség is szavazhatott. A legtöbb voksot az Allianz Hungária Zrt. Új munkamodell az Allianznál elnevezésű programja kapta, és ezzel elnyerte az idei közönségdíjat. Az új munkamodell nemcsak hibrid (részben irodai, részben távoli) munkavégzést tesz lehetővé, hanem lefedi a vállalat teljes működését. A társaság törekvése, hogy munkavállalói számára rugalmas munkahelyet teremtsen, ügyfeleinek pedig kiemelkedő minőségű ügyfélélményt, egyszerűsített és gyors szolgáltatást kínáljon. A célok között szerepel egy agilis és rugalmas munkaszervezetet kialakítása is, amely támogatja a gyorsabb döntéshozatalt és a folyamatok gördülékeny végrehajtását.

A díjazottak az Effekteam Egyesület október 1-jén megrendezett KÖZÖSSÉG. HATÁS. JÖVŐ. – A hazai vállalatok jövőbeni működése, kihívások és innovációk az ESG szempontok tükrében című konferenciáján vehették át az elismeréseket. A szakmai programot és az ünnepélyes díjátadót – a rendezvény támogatóinak köszönhetően – ingyenesen kísérhették figyelemmel az érdeklődők az interneten keresztül.

Az idei döntős programokról további információk és részletes esettanulmány-gyűjtemény érhető el az Effekteam Egyesület honlapján

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Feltárja Budapest titkait az új podcastsorozat

A We Love Budapest több mint tíz éve tartó főváros iránti rajongása már egy ideje feszegeti a cikkek határait, ezért a csapat úgy döntött, egy új műfajban is kipróbálja magát, és podcastsorozatot készít kedvenc...

Népszerű színészekkel indul az új talkshow

Nyílt lapokkal címmel vadonatúj beszélgetős műsort tűz műsorára a Spektrum Home, amely a WMN és az Örkény Színház közös produkciójának televíziós partnere. A sorozat a színházi világnapon, március 27-én indul. A műsorban olyan elismert...

Még több szakember hagyhatja el az országot

Ma átlagosan 58 napot kell várni szakemberre Magyarországon. Egy éve még 138 nap volt a várakozási idő. Ha tovább csökken a kereslet, félő, hogy újra felerősödik a szakemberek kivándorlása. Pedig a munkadíjak már európai...

Rengeteget tévéznek a gyerekek

A gyerekek médiafogyasztása – és ezen belül a tévénézés – fontos szerepet tölt be a jövő generációjának formálásában. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) megbízásából 2022 őszén készült elemzésből kiderül: bár a tévé...

Hitelből fizetjük a villanyszámlát

Az európaiak 53 százalékát ösztönzi tudatosabb fogyasztásra a megugró infláció és az energiaválság, ugyanakkor egyötödük új adósságot generált az elmúlt hat hónapban – derült ki az EOS által végzett reprezentatív kutatásból. A kutatás adatai szerint...

Gyökeresen átalakulhat az elektromos autózás

Az elektromos autók piaca rendkívül gyorsan és egyre nagyobb lendülettel fejlődik. Míg az elsőgenerációs elektromos autók hatótávolsága 150 kilométer körül volt, a gyártók ma olyan járműveken dolgoznak, amelyek egyszerre akár 1000 kilométert is képesek...

Legendás kutató érkezik Magyarországra

2023 májusában Magyarországra látogat Dr. Jane Goodall, világhírű főemlőskutató, ENSZ-békenagykövet és aktív környezetvédő, akinek köszönhetően megtudtuk, hogy a csimpánzok sokkal közelebbi rokonaink, mint valaha gondoltuk volna. Egyetemi előadása egyben A remény könyve című kötetének...

Több mint ezer magyar céget érint az új szabályozás

A tőzsdén jegyzett vállalatok kevesebb mint harmada számít fenntarthatónak az uniós zöld keretrendszer mutatói alapján – hívja fel a figyelmet az EY 11 tagországot elemző tanulmánya. Az Európai Unió célja, hogy 2050-re karbonsemlegessé váljon,...

Élőben nézhetjük a leghosszabb motoros vb-t

A hétvégén elrajtol a sporttörténelem leghosszabb - és talán legizgalmasabb - gyorsaságimotoros-világbajnoksága. A MotoGP 2023-as idénye 21 versenyhétvégét ölel fel és most először sprintfutamokat is rendeznek. A Network4 csoport platformjai, az ARENA4 és a...

Nélkülözhetetlenek a digitális készségek a Z generáció szerint

A Z generáció (18-26 évesek) tisztában van a jövőbeli karrierjükhöz szükséges digitális készségek fejlesztésének fontosságával, háromnegyedük (76%) nélkülözhetetlennek tartja az új digitális készségek elsajátítását, és szándékában áll megszerezni ezeket – derült ki a Dell...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Helyi rádiókról döntött a Médiatanács

Egy berettyóújfalui rádió hatósági ellenőrzése során feltárt jogsértésekről döntött a Médiatanács legutóbbi ülésén. A testület ezen kívül elfogadta a Győr 100,1 MHz helyi vételkörzetű frekvencia pályázati felhívásának újabb kiírását is.A Berettyóújfalu 97,9 MHz-es frekvencián...

Feltárja Budapest titkait az új podcastsorozat

A We Love Budapest több mint tíz éve tartó főváros iránti rajongása már egy ideje feszegeti a cikkek határait, ezért a csapat úgy döntött, egy új műfajban is kipróbálja magát, és podcastsorozatot készít kedvenc...

Népszerű színészekkel indul az új talkshow

Nyílt lapokkal címmel vadonatúj beszélgetős műsort tűz műsorára a Spektrum Home, amely a WMN és az Örkény Színház közös produkciójának televíziós partnere. A sorozat a színházi világnapon, március 27-én indul. A műsorban olyan elismert...

Még több szakember hagyhatja el az országot

Ma átlagosan 58 napot kell várni szakemberre Magyarországon. Egy éve még 138 nap volt a várakozási idő. Ha tovább csökken a kereslet, félő, hogy újra felerősödik a szakemberek kivándorlása. Pedig a munkadíjak már európai...

Rengeteget tévéznek a gyerekek

A gyerekek médiafogyasztása – és ezen belül a tévénézés – fontos szerepet tölt be a jövő generációjának formálásában. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) megbízásából 2022 őszén készült elemzésből kiderül: bár a tévé...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...

Kevésbé kelendő legendák

Hogyan hat egymásra az online és a print kiadvány, mennyire van esélyük az új címlapsztároknak arra, hogy évekig uralják a borítókat – többek között erről is beszélt Bokor Klára. A Kiskegyed, főszerkesztője elárulta azt...

A print a tévés arcokra épül

Kevesebb lett az eladható, el nem koptatott híresség – mondta el a Marketing&Mediának adott interjúban Takács Gabriella. A Best, a Story és a story.hu főszerkesztője beszélt arról is, hogyan hat egymásra az online és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Legendás kutató érkezik Magyarországra

2023 májusában Magyarországra látogat Dr. Jane Goodall, világhírű főemlőskutató, ENSZ-békenagykövet és aktív környezetvédő, akinek köszönhetően megtudtuk, hogy a csimpánzok sokkal közelebbi rokonaink, mint valaha gondoltuk volna. Egyetemi előadása egyben A remény könyve című kötetének...

Több mint ezer magyar céget érint az új szabályozás

A tőzsdén jegyzett vállalatok kevesebb mint harmada számít fenntarthatónak az uniós zöld keretrendszer mutatói alapján – hívja fel a figyelmet az EY 11 tagországot elemző tanulmánya. Az Európai Unió célja, hogy 2050-re karbonsemlegessé váljon,...

Több száz tonna hulladékot gyűjtöttek össze Ukrajnában

A háborús helyzet sem állíthatta meg a PET Kupa és a Diageo közös, a Tisza ukrajnai forrásvidékén zajló CALL-Action programját. A nehéz körülmények és mindennapos áramkimaradások ellenére a résztvevők kevesebb mint egy év alatt...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....