Az idén az Effie szervezői (Reklám Világszövetség/IAA Magyar Tagozat, Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége/MAKSZ) az Effie Worldwide-dal karöltve megújítják a verseny nevezését, zsűrizését és díjkiosztását – megfelelve ezzel a hatékonyság aktuális kihívásainak. A megújult versenykiírás a nevezési határidőkkel, kategóriákkal, feltételekkel és a hatékony nevezést segítő fontos tanácsokkal júniusban jelenik majd meg az Effie weboldalán.
Hosszabb nevezési periódus, tartalmilag és formailag koncentráltabb nevezési dokumentáció, elmélyültebb értékelési folyamat jellemzi az új rendszert – mondta el Dr. Pócsik Ilona, az IAA Magyar Tagozat elnöke a változások kapcsán. Az Effie világszerte a hatékony marketing kommunikáció szimbóluma, a legkiemelkedőbb díj az iparági szereplők körében a világ több mint 40 országában – hangsúlyozta.
Az Effie töretlen sikerének és elismertségének egyik kulcsa a mindenkori magas szakmai elvárásoknak való megfelelés igénye, melyben partnerek mind a hirdetők, mind az ügynökségek. A marketing kommunikáció középpontjában a hatékonyság áll – az Effie ezt elősegítő, átgondolt párbeszédre ösztönöz – hangsúlyozta Aczél László, a MAKSZ elnöke.
A folyton változó világban, egyre professzionálisabb kutatási metódusok és egyre fejlettebb technikai lehetőségek közepette az Effie komplex rendszere is folyamatosan felülvizsgálatra kerül. Így született meg a döntés a nevezés, zsűrizés, díjazás átértékeléséről, aktualizálásáról, hogy még magasabb színvonalon szolgálhassa a díj a hatékony marketing kommunikáció továbbfejlesztését, aminek csak győztesei lehetünk – iparágon belül és kívül, ügyfélként vagy ügynökségként, iparági szakemberként vagy fogyasztóként egyaránt.
Az Effie díjat 1968-ban alapította New York-ban az American Marketing Association, 2008 óta az Effie Worldwide nonprofit szakmai szervezet a jogtulajdonos. Magyarországon 2002-ben, 15 évvel ezelőtt indította el a Reklám Világszövetség (IAA) Magyar Tagozata és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ).