- Hirdetés -

Egyre nagyobb az ellentét a home office kapcsán

|

- Hirdetés -

A magyar munkavállalók és munkáltatók hozzáállása is változott valamelyest az otthoni munkavégzéssel kapcsolatban tavaly óta. A munkavállalók az előző évhez képest kisebb arányban gondolják úgy, hogy jobban teljesítenek home office-ban, a munkavégzési forma lelki egészségre gyakorolt hatásáról pedig megoszlik a dolgozók tapasztalata – derül ki a Profession.hu reprezentatív kutatásából.

Az otthoni munkavégzés a járványhelyzet alatt gyorsan és széleskörűen elterjedt országszerte, néhány év után viszont számos helyen módosulni, szigorodni látszanak ennek szabályai. A munkavállalók háromnegyedénél ugyan megmaradtak a home office munkavégzésre vonatkozó keretek azóta is, de a munkavállalók többsége szigorításra számít. Akiknek jelenleg biztosított az otthoni munkavégzés, azoknak a 16%-a nem tolerálná, ha jelentősebben korlátozná a munkaadójuk ennek feltételeit, akár fel is mondana ennek hatására.

A megkérdezettek közel fele jelezte, hogy bár nem mondana fel, de nem örülne a szigorításnak, 9% pedig valamilyen kompenzációt kérne cserébe. 18% azoknak az aránya, akik támogatnák a munkavállalók mozgásterének szűkítését ezen a téren. Az esetleges szigorításról a különböző korcsoportoknak eltérő véleménye van: minél idősebb munkavállalói csoportról van szó, annál jellemzőbb, hogy támogatják azt: míg a 30-39 évesek esetében ez az arány mindössze 11%, addig a 40-49 éveseknél 21%, az 50-59 éves korcsoportban pedig 27%.

„A cégek döntései és a munkavállalók igényei között egy enyhe eltávolodás figyelhető meg az elmúlt egy évet vizsgálva: a dolgozók körében a járványhelyzet óta töretlen az igény az otthoni munkavégzésre, a munkaadók viszont bár óvatosan, de igyekeznek szigorúbb keretek közé szorítani az erre vonatkozó szabályozásukat. Azok a vállalatok viszont, akik biztosítanak otthoni munkavégzési lehetőséget és ezen a téren rugalmasak a dolgozói igényekkel kapcsolatban, ki tudnak tűnni a munkavállalókért folyó versenyben és rendszerint több jelentkezőt, több megfelelő szakembert képesek megszólítani - akik körében már elvárás a legtöbb esetben a home office biztosítása - mint azok, akiknél nem adott ez az opció” - fogalmazott Dencső Blanka, a Profession.hu piackutatási és üzletfejlesztési szakértője.

Kevesebben érzik hatékonynak magukat otthon, mint tavaly

A Profession.hu tavalyi kutatásához képest több, részben vagy teljesen otthoni munkavégzésben dolgozó jelezte, hogy kevésbé hatékony ezen a téren otthon, mint a munkahelyén: míg tavaly tízből hárman, addig idén tízből négyen számoltak be a produktivitásuk visszaeséséről. Kis mértékben csökkent azoknak az aránya is, akik kimondottan hatékonynak érzik az otthoni munkavégzésüket: míg tavaly a válaszadók 38%-a jelezte, hogy jobban megy neki a munka otthonról, addig idén ez az arány 23%-ra redukálódott.

Akik körében biztosított a home office, az otthoni munkavégzés három leggyakrabban említett előnye között első helyen a rugalmas időbeosztás lehetősége (65%), az időtakarékosság az utazási idő kiesése miatt (61%), valamint az ideálisabb munka-magánélet egyensúly (40%) szerepel.

Azonban a home office negatív oldalát is tapasztalja a munkavállalók egy része: 39%-uk szerint nem mindenki tud és szeret egyedül, elszigetelten dolgozni, és 18% mondta, hogy otthon nincs meg a munkához szükséges nyugalom és csend és 14%-uk túlterhelt, mert úgy érzi, hogy sosincs vége a munkaidőnek.

Az otthoni munkavégzés egyik legnagyobb dilemmája munkavállalói részről tehát a mai napig annak lelki egészségre gyakorolt hatása, erről pedig megoszlanak a vélemények: a leggyakrabban jelzett hátrányok között a home office munka-magánélet egyensúlyára kifejtett negatív hatása is szerepel (36%), a legfőbb előnyök között pedig éppen az erre gyakorolt pozitív hatást jelezte vissza számos válaszadó (40%).

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jó biznisz volt állampapírba fektetni

Több éves mélypontra csökkent a fogyasztói áremelkedés sebessége, ami nem csupán a fogyasztóknak, de a befektetőknek is jó hír. A Bankmonitor szakértői megnézték, mekkora reálhozamot tehettek zsebre a múltban az állampapírba fektetők.A 2024. augusztusi...

Újabb folyók szabadulhatnak meg a műanyaghulladékoktól

A folyószennyezés felszámolásán 2013 óta dolgozó PET Kupa Egyesület szlovák és magyar partnerével támogatást nyert az Interreg Magyarország–Szlovákia Programban a Bodrog és a Latorca folyók műanyag szennyezettségének csökkentését célzó projekt megvalósítására. 2024. június 1-jén...

Versenyre hívja a diákokat a Shell

Megnyílt a nevezés a 2025. évi Shell Eco-marathonra, ahol az európai versenyen újra rajthoz állnak majd a legfrissebb innovációjukat bemutató, a teljesítményhatárokat feszegető mérnökhallgatók Európa és Afrika országaiból. A jövő évi Shell Eco-marathon már...

Bejött a Sziget a Boltnak

Kiemelkedő növekedést regisztrált a Bolt Magyarország a Sziget Fesztiválhoz kapcsolódó utazások számában a tavalyi évhez képest. 2024-ben több, mint húsz százalékkal nőtt a fesztiválra Bolt taxival érkezők, vagy onnan taxival hazaindulók száma.A Sziget Fesztivállal...

Ismét indul a Net-Coach képzés

Az okoseszközök szolgáltatásai és a mesterséges intelligencia egyre nagyobb kihívást jelentenek diákoknak, szülőknek és tanároknak egyaránt. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) és az Apor Vilmos Katolikus Főiskola közös kezdeményezésével indult Net-Coach program...

Szeptember végéig lehet nevezni a Mediaspace Global Changemakers’ Awardsra

A Mediaspace.global azzal a céllal hozta létre a Global Changemakers' Awardot, hogy a gyorsan változó technológiai, piaci és szabályozási környezetben a progresszív megoldások felszínre kerüljenek és a Mediaspace globális szakmai network erejével tovább terjedjenek.A...

Sok vállalkozás még nem érte el a szükséges digitális érettséget – interjú Szalkai Rékával

A Mastercard marketing csapatának egyik legfontosabb feladata a következő években is az lesz, hogy a sokszor ellentmondásos trendeket kiegyensúlyozott, integrált marketing stratégiába ágyazza – mondta el Szalkai Réka. A vállalat marketing igazgatója az mmonline.hu-nak...

Hamarosan újra képernyőn az RTL társkereső realityje

A 7. évaddal tér vissza az RTL társkereső realityje, a Házasodna a gazda, a műsor szeptember 23-tól minden hétköznap este lesz látható a csatornán. Hat gazda párkeresését követhetik nyomon a nézők, a műsorvezető ezúttal is...

Édes pihenésre csábít a csokimárka

A KitKat nemzetközi kutatása szerint sokan szoktak szünetet tartani a mindennapi hajtásban, de csak a megkérdezettek 34 százaléka érzi az így eltöltött időt igazán minőséginek. Ezért a KitKat új nemzetközi reklámkampánya arra buzdít, hogy...

Tovább zöldít a DHL

Tovább bővül a DHL Express Magyarország Kft. nulla helyi károsanyag-kibocsátású járműflottája: a vállalat az eddigi 20-ról 39-re növeli Budapesten az elektromos futárautóinak számát, így a fővárost kiszolgáló járművek 70 százaléka már teljesen környezetbarát módon,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nehéz lesz a következő tíz év

A magyar munkaerőpiac közelít a teljes foglalkoztatottsághoz, mely a következő években számos további kihívás elé állítja a gazdaságot. A munkaerőpiacra ható globális trendek, a digitális átmenet és az új technológiák pedig alapvetően formálják át...

Jó biznisz volt állampapírba fektetni

Több éves mélypontra csökkent a fogyasztói áremelkedés sebessége, ami nem csupán a fogyasztóknak, de a befektetőknek is jó hír. A Bankmonitor szakértői megnézték, mekkora reálhozamot tehettek zsebre a múltban az állampapírba fektetők.A 2024. augusztusi...

Újabb folyók szabadulhatnak meg a műanyaghulladékoktól

A folyószennyezés felszámolásán 2013 óta dolgozó PET Kupa Egyesület szlovák és magyar partnerével támogatást nyert az Interreg Magyarország–Szlovákia Programban a Bodrog és a Latorca folyók műanyag szennyezettségének csökkentését célzó projekt megvalósítására. 2024. június 1-jén...

Versenyre hívja a diákokat a Shell

Megnyílt a nevezés a 2025. évi Shell Eco-marathonra, ahol az európai versenyen újra rajthoz állnak majd a legfrissebb innovációjukat bemutató, a teljesítményhatárokat feszegető mérnökhallgatók Európa és Afrika országaiból. A jövő évi Shell Eco-marathon már...

Bejött a Sziget a Boltnak

Kiemelkedő növekedést regisztrált a Bolt Magyarország a Sziget Fesztiválhoz kapcsolódó utazások számában a tavalyi évhez képest. 2024-ben több, mint húsz százalékkal nőtt a fesztiválra Bolt taxival érkezők, vagy onnan taxival hazaindulók száma.A Sziget Fesztivállal...

Don't Miss

Ezekre a területekre keresik a legtöbb frissdiplomást

Bár a felsőfokú végzettséggel rendelkező pályakezdők lehetőségei valamelyest szűkültek tavaly augusztushoz képest, mégis számos olyan terület emelkedik ki, ahova tárt karokkal várják a frissdiplomások tömegeit, ráadásul mérnök területen még mindig kiemelkedő bérekkel.A Profession.hu 2022...

Változás a feat. vezetésében

Béky Patrik társ-kreatívigazgatói szerepkörben folytatja pályafutását a feat.-nél 2024. őszétől. A szakember feladata Persely Tamás (kreatívigazgató, tulajdonos) mellett az ügynökség kreatív divíziójának irányítása, projektjeinek teljes körű szakmai vezetése, valamint a csapat munkájának innovációs fejlesztése...

Új vezetővel erősít a K&H

2024. augusztus 26-tól Bodor Tibor vette át a K&H Vállalati divíziójának irányítását, valamint tagja lett a K&H vezetői bizottságának is. A K&H Vállalati divíziójának vezetését 2024. augusztus 26-tól Bodor Tibor vette át és személyével bővült...

Mészáros Péter a Hello Agency-nél folytatja

A hazai reklámipar egyik meghatározó szakértője és stratégája új ügynökségnél folytatja pályafutását: 2024 augusztusától Kreatív stratégiai koordinátorként erősíti a Hello Agency-t. Péter korábban a Positive Adamsky Creative Head of Copywriting pozíciójából érkezett, ahol számos...

Rangos nemzetközi díjat nyert a magyar borászat

A Red Dot Awards a világ legnagyobb és legtekintélyesebb dizájn és formatervezési díja, amelyre minden évben tízezernél is többen pályáznak a világ több mint 50 országából. Idén a Pátzay Borbirtok címkéi is díjat kaptak,...