- Hirdetés -

Egyre több tabletet vesznek a cégek

|

- Hirdetés -

Az év vége hagyományosan a legintenzívebb időszak az okos eszközök piacán. Ez nem csak a lakossági akciók és az ünnepekhez köthető ajándékozás miatt van így, a vállalatok és kisebb vállalkozások is sokszor erre az időszakra időzítik beszerzéseiket. Az üzleti szegmensben idén taroltak az otthoni munkavégzéshez használható eszközök, így a tabletek is. Érdekesség, hogy a jellemzően racionális pénzügyi-beruházási döntéseket hozó cégek sokkal kevésbé hajlamosak biztosítást kötni eszközeikre, mint a magánszemélyek.

A céges okoskészülékek beszerzésének legforgalmasabb időszaka – a csúcsmodellek megjelenése mellett – hagyományosan a december. A Telenor szakemberei szerint ilyenkor az a legjellemzőbb, hogy a vállalatok a vezető pozícióban dolgozók készülékeit cserélik az új csúcsmodellekre.

Idén – feltételezhetően a koronavírus-járvány hatására – kis mértékben ugyan, de csökkent a készülékértékesítés a vállalati szektorban. A kevesebb telefonvásárlás mellett viszont emelkedett az otthoni munkavégzésre alkalmas eszközök, így a táblagépek és asztali mobilinternet népszerűsége. A Telenor szakemberei összeszedték, mi alapján érdemes kiválasztani a céges eszközöket az év végén.

A megváltozott munkakultúrához ideális céges eszköz kiválasztása egyértelmű – de mégsem teljesen az

A szolgáltató szakértői szerint a legfontosabb, hogy erős processzorral és hosszú üzemidővel rendelkező mobilkészüléket válasszunk. Az üzleti alkalmazások párhuzamos futtatásához elengedhetetlen a megfelelő méretű rendszermemória (RAM) is. Legalább 5.8 colos kijelzőt javasolnak, de e-mail írásához és videókonferenciákhoz ideálisabb a 6.5 colos kijelző. Az ilyen nagy telefonok korábban valóban féltéglának tűntek volna, mára a kijelző körüli kávák eltűnésével egy ekkora kijelző is könnyebben kezelhető.

Intenzív munkavégzésre ajánlják a Samsung Galaxy S20 és kifejezetten „biznisz telefonnak” tervezett Note 20 széria készülékeit – amelyben beépített érintő-ceruza (stylus) is segíti a hatékonyságot – a, illetve az új iPhone 12-t ajánlják. Persze a csúcskészülékeknél olcsóbban is találhatóak munkavégzésre jól használható okostelefonok: középkategóriában idén a Samsung A71, A51, A41, a Xiaomi Redmi Note9 Pro és az LG Velvet készüléke, alsókategóriában pedig a Samsung A20 és A21, a Xiaomi Redmi 9AT, az LG K22, a Honor 8S és a Nokia 210 javasolt. Terepen végzett munkákhoz robosztus, por-, csepp-, víz- és ütésálló telefonokból is jelentek meg a piacon erősebb kapacitású darabok: ilyen a Caterpillar B26, a Blackview BV9100 vagy a Samsung Galaxy Xcover 4.

Apple készülékek esetében technikai paramétereknél arra érdemes figyelni, hogy minimum A11-es, Androidoknál pedig legalább nyolcmagos processzorral rendelkezzen a választott mobiltelefon, a tárhely méreténél pedig minimum a 64, de inkább a 128 gigabájt. Külföldi, EU-n és 1-es roaming díjzónán kívüli használatkor előnyös lehet a DualSim technológiai is. Az iPhone-ok korábbi sorszámú, de a Telenornál még új telefonként elérhető modelljei továbbra is megbízhatóan és gyorsan működnek.

Mitől jó egy céges tablet?

Korábban speciális munkafolyamatok támogatásában terjedtek el a céges táblagépek: a nagyobb kijelzőt leginkább területi képviselők, értékesítők tudták kihasználni. Emellett a logisztikában kaptak még fontos szerepet: taxitársaságok és fuvarozócégek navigációra, míg a légitársaságok a repülőgépek rakodásához és a személyzet felkészítéséhez használták. Mára a marketingesek, grafikusok és látványtervezők a munkafolyamatok meggyorsítására és prezentálásra is egyre gyakrabban veszik igénybe ezeket az eszközöket.

A megfelelő táblagép kiválasztásánál a lehető legnagyobb teljesítmény (processzor, memória, grafikusvezérlő) mellett itt is az akkumulátorok üzemidejét és a minimum 10 colos kijelzőt emelik ki a szakértők. Szintén meghatározó, mennyire szerelhető fel kiegészítőkkel a táblagép: jelentősen javul a munkavégzés hatékonysága, ha billentyűzet és egér is egyszerűen csatlakoztatható az eszközhöz, illetve, ha képes érintő-tollat és SIM kártyát is kezelni. Ez utóbbi a mobilhálózatra csatlakozás lehetőségével valódi rugalmasságot biztosít.

Ha eltörött, hát eltörött – a cégek egyelőre kockázatvállalóbbak a lakosságnál

A Telenor szakértőinek tapasztalata alapján a vállalkozások sokkal kisebb arányban kötnek biztosítást a beszerzett, akár nagyértékű készülékekre, mint a lakossági vásárlók. A nem vezető beosztású kollégák gyakran a kijelző betörése esetén is tovább használják a mobilt, ami a hatékonyság romlásához is vezethet, a felsővezetők telefonját viszont a tapasztalatok szerint inkább azonnal cserélik. Pedig – a választott csomagtól és a készülék értékétől függően – havonta akár már pár száz forintért a telefon megrongálásából adódó költségeket állja a biztosító. Érdemes tudni, hogy a biztosítás csak akkor fedezi a cserét, ha a készülék javítása nem lehetséges.

A kicsivel magasabb árú készülékbiztosítási csomagokban már az esetleges rablás, lopás, gépkocsifeltörés, betöréses lopás és kifosztás esetén sem teljesen a cég költsége a készülék cseréje (ahogy a biztosításoknál általában, önrész azért itt is van). Meglepően sok esetben az Extra biztosítás a legjobb választás: a gyári garancia lejárta után is teljes védelmet nyújtó csomag például a folyamatos párahatás miatt tönkrement telefon cseréjét is tartalmazza.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Lokális tartalmakkal bővül a Viber

A Plus Creative Agency a Viber új együttműködő partnere a Viber mintegy 1 millió tagot számláló hivatalos magyar közösségének helyi tartalmakkal való ellátásában. 2021 áprilisában a Viber és a Plus Creative úgy döntött, hogy szoros...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Hetvenmilliós támogatást kapnak a közösségi tévék és rádiók

Tizenkilenc közösségi televízió, rádió és kisközösségi rádió közel 70 millió forintot kap műszaki fejlesztésekre a Médiatanács döntésének köszönhetően. A közösségi médiaszolgáltatók támogatására kiírt műszaki pályázat idei első fordulójában a nyertesek összesen 69,78 millió forintot fordíthatnak...

VR szemüveggel segíti a gyermekek gyógyulását a Vodafone

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Vodafone VR program: immár a Bethesda Gyermekkórház égési és sebészeti osztályain is tesztelik a VR szemüvegeket és az azokon található virtuális kalandjátékot. Ezzel újabb felhasználási területekre terjesztik ki a programot:...

Magasra tette a lécet a K&H

Magyarországon az első pénzintézetként idén eléri a karbonsemlegességet a K&H. Mindez összhangban van anyavállalatának, a belga KBC Csoport minden országra kiterjedő, csoportszintű fenntarthatósági stratégiájával. A következő lépés, hogy kialakítsák finanszírozási tevékenységük társadalmi és gazdasági...

Duplázott a lakáspiac

A lakóingatlan-piac számos meglepetést tartogatott az idei évben: míg januárban a legfőbb kérdés az volt, hogy meddig csökkenhetnek az árak, ősszel már ismét azt kellett latolgatni, hogy meddig drágulhatnak még az ingatlanok. A folyamat...

Díjazták a Lidl fenntarthatósági törekvéseit

Fenntarthatóság Szimbóluma díjjal jutalmazták a Lidl Magyarország környezeti és társadalmi fenntarthatósági törekvéseit, valamint fenntartható termékfejlesztéseit. A verseny célja, hogy minden évben bemutassák azokat a programokat, amelyek pozitív példaként állhatnak mind a piaci szereplők, mind...
rádió mikrofon

Újabb rádiós döntéseket hozott a Médiatanács

Székesfehérváron és Kiskőrösön is frekvenciát nyert a Katolikus Rádió, Nyíregyházán és Gyöngyösön pedig újabb pályázatok indulnak. A Médiatanács nyertest hirdetett a Székesfehérvár 96,1 MHz és a Kiskőrös 91,7 MHz helyi frekvenciák közösségi jellegű használatára...

Idén Nyíregyháza lett a Marketing Fővárosa

Nyíregyháza nyerte el a Marketing Fővárosa 2021 címet a Magyar Marketing Szövetség és a Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézete által idén már hetedik alkalommal meghirdetett Városmarketing Gyémánt Díj pályázaton, amelynek díjátadóját a Marketing...

Rekordot döntött a Hypewriter

Minden eddiginél többen, 38 országból 450-en jelentkeztek az idén harmadik alkalommal meghirdetett Hypewriter nemzetközi sorozatötlet pályázatra. A nyolc legizgalmasabb pályamű alkotója október 5-én pitchfórumon mutathatja be sorozatötletét, a nyertes 10.000 euróval lesz gazdagabb, pályaművéből...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Reklámozás és korhatáros műsorok jelzése miatt vizsgálódik a Médiatanács

Az RTL Klub és a Duna televízió műsorait kifogásoló bejelentések alaptalannak bizonyultak, a Kölcsey TV, a Somony TV és a hatoscsatorna ellen viszont eljárást indított a Médiatanács. Nem indít eljárást a testület egy júliusban a...

Lokális tartalmakkal bővül a Viber

A Plus Creative Agency a Viber új együttműködő partnere a Viber mintegy 1 millió tagot számláló hivatalos magyar közösségének helyi tartalmakkal való ellátásában. 2021 áprilisában a Viber és a Plus Creative úgy döntött, hogy szoros...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Hetvenmilliós támogatást kapnak a közösségi tévék és rádiók

Tizenkilenc közösségi televízió, rádió és kisközösségi rádió közel 70 millió forintot kap műszaki fejlesztésekre a Médiatanács döntésének köszönhetően. A közösségi médiaszolgáltatók támogatására kiírt műszaki pályázat idei első fordulójában a nyertesek összesen 69,78 millió forintot fordíthatnak...

VR szemüveggel segíti a gyermekek gyógyulását a Vodafone

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Vodafone VR program: immár a Bethesda Gyermekkórház égési és sebészeti osztályain is tesztelik a VR szemüvegeket és az azokon található virtuális kalandjátékot. Ezzel újabb felhasználási területekre terjesztik ki a programot:...
- Hirdetés -

CMO

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Emberi értékek és egymásra figyelés

Bánhegyi Zsófia Szerencsejáték Zrt., marketing- és kommunikációs igazgató   - Mi az a 3 dolog, amit ajánlana most egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva? - Mindenképpen próbálja ki magát és...
Szabó Béla

Növekvő stratégiai tudás

Szabó Béla Magyar Telekom, márka- és lakossági kommunikációs igazgató – Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? – Rengeteg mindenre: a purpose alapú működésünk és stratégiánk mind üzletileg, mind márkaépítés szempontjából kiemelkedően teljesített. Olyannyira, hogy több márkát...