- Hirdetés -

Egyre több vállalat használ chatbotokat

|

- Hirdetés -

Az európai vállalatok közel kétharmada már használ chatbotokat, és ez a szám egyre csak nő – derült ki az EOS csoport által 14 európai piacon végzett felmérésből.

 

A chatbotok 97%-a csak az első kapcsolatfelvétellel foglalkozik. Ügyfélszolgálati feladatok (51%) ellátására, valamint termékekkel kapcsolatos tanácsadásra (39%) is használják őket. A vállalatok az adatvédelmet jelölték meg a technológia használatának legnagyobb akadályaként, amelyet az adatstruktúrák felülvizsgálata követ. A chatbotokat sikeresen használják kapcsolatteremtési módként már az olyan érzékeny üzleti területeken is, mint a követelések behajtása.

A csevegőrobotok az e-kereskedelemben különösen népszerű, de a biztosítótársaságok, bankok, energia- és telekommunikációs szolgáltatók körében is széles körben használt digitális segítők, amik a vállalatok és ügyfeleik közötti digitális kommunikáció körülbelül egyharmadát kezelik. A botok tanácsokkal segíthetik az internetes vásárlókat a megfelelő villamosenergia- vagy mobiltelefon-előfizetés kiválasztásában, kapcsolattartási adatokat és számlaszámokat oszthatnak meg, információkkal szolgálhatnak a pizzafutár helyzetéről és a csomagok státuszáról, és ügyféladatokat is gyűjthetnek túlnyomó részt emberi beavatkozás nélkül.

Az EOS csoport által 2021-ben elvégzett chatbot-felmérés adatai szerint a 14 különböző európai országban megkérdezett 2800 vállalat kétharmada (65%) már használja a technológiát. Annak ellenére, hogy számos felhasználási lehetőségük van az ügyfélkapcsolat során, sokan még mindig elsősorban az első kapcsolatfelvételre használják őket (97%), amelyet az ügyfélszolgálati feladatok ellátása (51%) és a termékekről szóló tanácsok szolgáltatása (39%) követ.

A felmérés válaszadói a kiaknázatlan lehetőséget is felismerik: azon vállalatok 88%-a, amelyek már használnak chatbotot, szeretnék továbbfejleszteni azt a jövőben: a megkérdezettek 26%-a minőségi optimalizálást tervez az intelligenciaszint növelése formájában. Körülbelül feleannyi vállalat (15%) összpontosít inkább a mennyiségre, azaz a skálázhatóság vagy a megkeresések mennyiségének növelésére. A legtöbb vállalat (47%) azonban mind a minőségi, mind a mennyiségi területeken lát optimalizálási potenciált.

A megkérdezett vállalatok legnagyobb része úgy véli, hogy a koronavírus-járvány ideje alatt a botok fontossága nőtt az ügyfelekkel való kommunikáció során. Ami a felhasználók elfogadását illeti, a chatbotokat már használó vállalatok világos választ adnak: 96%-uk szerint a felhasználók elfogadják a digitális segítőt. Az egyértelmű válasz ellenére a technológia irreleváns a válaszadók egyötödének, akik jelenleg nem használnak ilyeneket, és nem is tervezik bevezetésüket.

A megkérdezett vállalatok szerint a két legnagyobb akadály a nagymértékű adatvédelmi elvárások (70%), valamint a saját adatbázis-szerkezetük átszervezése, amely a technológia bevezetéséhez nélkülözhetetlen (59%). Ezzel szemben a szükséges beruházás alig játszik szerepet: a chatbotok bevezetését nem tervező vállalatok csupán 3%-a említette a hatalmas költségeket okként a technológia mellőzésére.

„Az EOS számára természetesen a szigorú adatvédelmi előírásoknak való megfelelés fontos kérdés. Az érzékeny adatokat kezelő vállalkozásunkban a bot-ok fejlesztésében rejlő kihívás a könnyű üzemeltetés és a szükséges biztonság közötti egyensúly megtalálása” – mondta el Wesley van de Walle, az EOS belga leányvállalatának projektmenedzsere.

Még egy állítólag túl érzékeny iparághoz való tartozás sem jelent feltétlen problémát a technológia implementálásához, ahogy azt az EOS példája is mutatja: a technológiaalapú követeléskezelési szolgáltató már sikeresen használja a digitális segítőket Európa több országában.

A felhasználók számára könnyebb ügyintézést biztosít, ha beazonosítják magukat egy csevegőrobotnak. Az EOS szakemberei jelenleg azon dolgoznak, hogy lehetővé tegyék az adós ügyfelek számára a fizetési dokumentációk, pl. bankszámlakivonatok feltöltését a behajtási rendszerbe közvetlenül a chatbot segítségével, ami gyorsabb és kényelmesebb ügyintézést tesz lehetővé.

Hasznos lehetőség lesz még az EOS alkalmazottakhoz való közvetlen átirányítás is, amikor a robot már nem tud többet segíteni. Ez például tökéletes megoldás azokra az esetekre, amikor egy adós személyre szabott fizetési tervről szeretne tárgyalni, vagy olyan ehhez hasonló feladatoknál, amelyek jelenleg túl komplexek egy chatbot számára. A robotok hatékonysága ellenére azonban elmondható, hogy az EOS alkalmazottainak nem kell félniük attól, hogy a gép átveszi a helyüket, viszont segítségükkel igazán belemerülhetnek a valóban kihívást jelentő esetekbe.

Bár még egyelőre a chatbot technológia is fejlesztés és bevezetés alatt áll, de a szakemberek már most foglalkoznak a hangrobotokkal. „Még pár évbe beletelik, mire teljesen bevezetjük őket, de hogy addigra teljesen készen álljuk, már most kell foglalkoznunk a technológiával” – mondta Wesley van de Walle. Feltételezések szerint a chatbotok mellett a hangrobotok is az ügyfelekkel való kommunikáció sztenderd eszközei lesznek a közeljövőben. Az EOS felmérésében megkérdezett vállalatok is így gondolják, 61% meg van győződve arról, hogy hosszú távon minden nagy vállalatnak nyújtania kell chatbot-szolgáltatást.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Mesterséges intelligenciával növekszik a lengyel webshop

A lengyel alapítású eobuwie.pl Közép- és Kelet-Európa egyik vezető cipő-, táska- és kiegészítő kereskedője, Magyarországon ecipo.hu márkanéven ismert. Ahogy a vállalat új piacokra terjeszkedik, úgy válik egyre összetettebbé árukészlete és választéka. A tervezési folyamatok...

Egyre többen aggódnak a digitális lábnyomuk miatt

Az európaiak 82 százalék-a szeretne véglegesen törölni valamit a 2021-es közösségi médiás posztjai közül – derül ki a Kaspersky felméréséből. A legnagyobb arányban a Z-generációs fogyasztók szeretnének levenni valamit a 2021-es posztjaik közül (86%),...

Újabb magyar városokban terjeszkedik az IKEA

A 2021-es pénzügyi év számos kihívást tartogatott a Covid–19 világjárvány miatt, az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta az időszakot. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12%-os növekedést jelent. Az online kereskedelem...

Csúcsot döntött a használtautópiac

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, közel 819 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2021-ben. Ez az érték 3,4 százalékkal haladja meg az előző évi szintet: 2020-ban 791 ezer volt a belföldi...

Mobiljukat fizetési terminálként használhatják az UniCredit ügyfelei

A SoftPOS a dinamikusan bővülő európai piacokon és a technológiailag fejlett országokban aktív paytech vállalat, a Nexi által kifejlesztett alkalmazás, amely már az UniCredit Bank üzleti ügyfelei számára is elérhető. Az alkalmazás segítségével a...

Erősíti karitatív sorsjegyértékesítő hálózatát a Szerencsejáték Zrt.

Többéves előkészítő munkát követően biztonságosabbá, gyorsabbá és hatékonyabbá tette sorsjegyértékesítő rendszerét karitatív hálózatában a nemzeti lottótársaság. Digitális eszköz biztosításával a Szerencsejáték Zrt. Európában másodikként biztosította a hálózatban dolgozók részére, hogy online kezeljék készleteiket és...

Munkáltatói díjat nyert a Lidl

A Lidl Magyarország első alkalommal került be a Top Employer minősítéssel rendelkező vállalatok közé. A díjjal a független "Top Employers Institute" azokat a munkáltatókat ismeri el világszerte, akik kiemelkedő munkavállalói körülményeket biztosítanak.Idén a Lidl...

Fékezett a Netflix, lassan jönnek az új előfizetők

A múlt évben 18,2 millióval tudta növelni előfizetői számát a Netflix, ami nem csak 2020-as évben felmutatott bővüléshez képest komoly visszaesés, de a pandémia előtti időszakkal összevetve is. Üzleti szempontból egyébként nem volt rossz...

Így tennék biztonságosabbá az online világot

A jogellenes online termékek, szolgáltatások és tartalmak jobb kiszűrése, az óriásplatformok, például a legnagyobb közösségi felületekre vonatkozó szigorúbb szabályok, valamint a kiskorúak védelmét szolgáló előírások is szerepelnek abban az új rendeletjavaslatban, amit tegnap fogadott...

Új lehetőségeket hoz a Visa felhőalapú platformja

A Visa nemrégiben bejelentette új felhőalapú fizetéselfogadási platformját, a Visa Acceptance Cloudot (VAC), amely forradalmasítani fogja a vállalkozások számára az ügyfelektől érkező fizetések elfogadási módját. A Visa népszerű - okostelefonokat és tableteket fizetési terminállá...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Legendákkal jön a téli olimpia közvetítése

Az Eurosport platformjai lesznek a 2022 évi téli olimpiai játékok közvetítésének otthona, amelynek 107 fős szakértői gárdája több mint 80 olimpiai érmet és 26 aranyérmet számlál. A csapat páratlan betekintést és szakértelmet kínál sportrajongók...

Mesterséges intelligenciával növekszik a lengyel webshop

A lengyel alapítású eobuwie.pl Közép- és Kelet-Európa egyik vezető cipő-, táska- és kiegészítő kereskedője, Magyarországon ecipo.hu márkanéven ismert. Ahogy a vállalat új piacokra terjeszkedik, úgy válik egyre összetettebbé árukészlete és választéka. A tervezési folyamatok...

Egyre többen aggódnak a digitális lábnyomuk miatt

Az európaiak 82 százalék-a szeretne véglegesen törölni valamit a 2021-es közösségi médiás posztjai közül – derül ki a Kaspersky felméréséből. A legnagyobb arányban a Z-generációs fogyasztók szeretnének levenni valamit a 2021-es posztjaik közül (86%),...

Újabb magyar városokban terjeszkedik az IKEA

A 2021-es pénzügyi év számos kihívást tartogatott a Covid–19 világjárvány miatt, az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta az időszakot. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12%-os növekedést jelent. Az online kereskedelem...

Csúcsot döntött a használtautópiac

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, közel 819 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2021-ben. Ez az érték 3,4 százalékkal haladja meg az előző évi szintet: 2020-ban 791 ezer volt a belföldi...
- Hirdetés -

CMO

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A legfenntarthatóbbak között a Schneider Electric

Ismét bekerült a legjobbak közé a Schneider Electric a Corporate Knights által évente összeállított, a legfenntarthatóbb módon működő vállalatokat felsoroló Global 100-as listán.A kanadai média- és kutatócég minden évben több mint 6900 vállalatot vizsgál...

Mesterséges intelligenciával segíti a vízgazdálkodást a Microsoft

A szennyvízkezelés során egy új Microsoft fejlesztés révén előre jelezhető a víz mennyiségének és ezzel a minőségének hirtelen megváltozása. A Microsoft mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldását a hazai központú, biológiai víztisztító rendszereket fejlesztő Organica Water...

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

DATA