- Hirdetés -

Egyre népszerűbb a pályamódosítás

|

- Hirdetés -

A végzősök megnyugtató tapasztalatai nyomán már magabiztosabbak, ugyanakkor türelmesebbek is a programozói képzésre frissen jelentkezők – derült ki a Codecool informatikai szakoktató cég felméréséből, melyet korábbi és friss hallgatói körében végzett. A pályamódosításra már nem csak az anyagiak, hanem megalapozott szakmai érdeklődés miatt is vállalkoznak és elfogadják, hogy idő kell az új szakma elsajátításához.

 

Immár több lehetőségből válogathat a piacon az, aki pályamódosítással kíván programozóvá válni, vagy másfajta poszton elhelyezkedni az informatikában. Azonban csak kevés oktatócég büszkélkedhet olyan végzősökkel, akik már el is helyezkedtek. A Codecool ezen kevesek egyike: a Budapesten, Miskolcon és Krakkóban intenzív programozói kurzusokat szervező cég ezért is látta indokoltnak, hogy felmérést végezzen a 18 hónapos, gyakorlatorientált képzésen már átesett, valamint a képzésre frissen jelentkezett hallgatói körében. Összesen 226 most végző és most kezdő diák válaszolt a kérdéseikre, melyek általános demográfiai (nem, kor, iskolai végzettség, lakóhely) adatok mellett a pályaválasztási szempontokat, a képzéssel kapcsolatos várakozásokat, illetve a végzősök esetében mindezek teljesülését és a jövőbeni elképzeléseiket firtatták.

 

 

A bizonyíték bátorságot ad

 

A kutatás egyik legfontosabb tanulsága, hogy ma már diplomások is bátrabban vállalják a pályamódosítást, noha pár éve még nem mertek volna elsőbálozóként kockáztatni egy ilyen döntést. Míg a most végzetteknek csak harmada volt diplomás, a képzésnek most nekivágók immár fele került ki olyanok közül, akik felsőoktatásban végeztek, és akár már egy jó néhány éves stabil egzisztenciát adnak fel, mert van miért hinniük a váltás sikerében. Természetesen a korábbi tanulmányaikat félbehagyó, csalódott újrakezdők aránya is szignifikáns: 35 százaléka a hallgatóknak továbbra is ilyen körből szánja rá magát az átképzésre.

 

„Ez két dolgot jelent: egyrészt nem merülhet fel a vád, hogy a hagyományos informatika oktatás elől halásznánk el embereket, másrészt pedig az óvatosabb, megfontoltabb generációknak is reális alternatíva a Codecool segítségével történő pályamódosítás.” – mondja Boda József, a Codecool egyik alapítója, ügyvezetője. „A korai évfolyamaink kézzelfogható bizonyítékot szolgáltatnak a színvonalra, az ígért elhelyezkedési lehetőségek megvalósulására, az egyedi oktatási megközelítésünk minőségére.” – ad magyarázatot a változásokra Boda József.

 

 

Hamar munka ritkán jó

 

A felmérés szerint a végzősök 85%-a tartja megbízhatónak a 18 hónapos képzési időt, és csupán minimális azok aránya, akik szerint ez gyorsabban is lebonyolítható lett volna. A frissen jelentkezők is azt igazolják vissza, hogy tekintélyt parancsol a kurzus hossza: több mint nyolcvan százalékuk kifejezetten ezért választotta a Codecoolt a gyorstalpalók kínálatával szemben.

 

„Noha a munkaadói oldalon felfokozott a várakozás az akár azonnali szakember-utánpótlásra, egyelőre csak az egy éven túli képzési konstrukcióban tudunk garanciát vállalni a minőségre mind a cégek, mind a tanulók felé.” – mondja az ügyvezető. Annak ellenére, hogy ez egy utófinanszírozású – azaz az első munkahelyi fizetésből törlesztendő – képzés esetében komoly kihívás a képzési program üzemeltetőinek, a hallgatók erről alkotott véleménye arra serkenti a Codecoolt, hogy megtartsa jó szokását: a felmérés szerint a hallgatók nemcsak, hogy türelmesek, de ha tehetnék sem fizetnének előre egy gyorsabb kurzusért.

 

 

Nem csak a kódok fontosak

 

Ugyanakkor a programozás mellett számos, az informatikusi pályán elvárható, úgynevezett ’soft skill’ terén is sokat nyújt a Codecool: csapatmunka, prezentálás, érvelés, időbeosztás, projektmenedzsment, delegálás, stresszkezelés, közösségi kompetenciák.

 

A leendő tanulók elmondásai alapján először saját ismerőseiktől vagy netes fórumokról értesültek a cégről és az oktatásról, és csak másodsorban találkoztak hirdetéssel vagy toborzó anyaggal. Ezért is kulcsfontosságú, hogy a korábbi évfolyamok mennyire elégedettek a Codecoolból kikerülve: a végzősök egyike sem adott tízes skálán hetesnél rosszabb osztályzatot a környezetre, a mentalitásra vagy az oktatás minőségére.

 

Természetesen a felmérés igazolta azt is, hogy a jobb életminőség, a versenyképes fizetés, a szükségszerűen élethosszig tartó tanulás igénye is szerepel a jelentkezők motivációi között. Ugyanakkor meglepő volt, hogy az elvárásokat firtató kérdéseknél csak minden második új tanuló jelölte meg elvárásként, hogy garantáltan munkát találjon neki a Codecool. Általában előbbre sorolták ennél, hogy életszerű környezetben tanulhassanak programozást, hogy pályamódosításra alkalmas tudást szerezzenek, vagy hogy megismerkedhessenek a teljesen új oktatási módszerrel.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...

A Toyota lett Európa második legnépszerűbb személyautó márkája

A Toyota Motor Europe európai Toyota és Lexus járműeladásai 1.076.300 darabot tettek ki 2021-ben, ami 8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, tükrözve a környezetbarát márkák iránti erős ügyfélkeresletet. Ezzel a Toyota...

Kriptovalutázó startupokat támadnak a hekkerek

Kis és közepes méretű vállalkozások elleni támadássorozatra bukkantak a Kaspersky szakértői. A fejlett állandó fenyegetésekkel támadó BlueNoroff hekkercsoport támadásai következtében az áldozatok komoly kriptovaluta-veszteségeket szenvednek el világszerte. A SnatchCrypto nevű kampány célpontjai olyan vállalatok,...

Karitatív kampánnyal segített az OMV

A karácsonyi szezonban tartott karitatív kampány eredményeképpen összesen több mint 5 millió forintot utal át az OMV a Magyar Máltai Szeretetszolgálat számára. A segélyszervezet a pénzt egy új mentőautó megvásárlásához használja fel. Ezzel az...

Új hírcsatornák a DirectNow kínálatában

Két új hírcsatornával bővültek a Direct Now alkalmazásban elérhető tartalmak, ezzel most már 96-ra emelkedett azon csatornák száma, melyek mobiltelefonon, tableten, laptopon vagy okostévén hozzáférhetőek a Direct One előfizetői számára. A Direct Now alkalmazás a...

Konferenciaszervezés: melyik részét érdemes profikra bízni? (x)

Egy konferencia sikerén számtalan dolog múlhat: erősítheti vagy akár gyengítheti is a cég hírnevét, bevételeit, megbízhatóságát. A siker azonban több lábon áll, melynek nagy része a szervezésben teljesedik ki. Fontos a helyszín, az előadók,...

Közös beszerzési stratégiát javasol a GVH

Lezárta a hazai médiaszolgáltatás és műsorterjesztés piacán végzett ágazati vizsgálatát a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A szervezet elemzése szerint az árak és a szolgáltatás minősége határozza meg leginkább a fogyasztói döntéseket, a kisebb szolgáltatóknak pedig...

Online nézhetjük a nemzetközi táncfesztivált

Online rendezik meg a SzólóDuó Nemzetközi Táncfesztivált: az Orkesztika Alapítvány a fesztivál produkcióit YouTube-csatornáján közvetíti január 19. és 22. között esténként 7 órától.A SzólóDuó Fesztivál célja, hogy a szárnyaikat bontogató és a tapasztalt alkotók,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Tovább növekedne a ŠKODA 2022-ben

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ...

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...

A Toyota lett Európa második legnépszerűbb személyautó márkája

A Toyota Motor Europe európai Toyota és Lexus járműeladásai 1.076.300 darabot tettek ki 2021-ben, ami 8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, tükrözve a környezetbarát márkák iránti erős ügyfélkeresletet. Ezzel a Toyota...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

Új technológiák pörgethetik fel a klímavédelmet

Hogyan segítheti a mesterséges intelligencia, az esővízgyűjtés és a közlekedési rendszerek gyökeres átalakítása a károsanyag-kibocsátás csökkentését – a többi között ez is kiderül a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott Schneider Electric és a CNBC Catalyst...

DATA