- Hirdetés -

Egyre népszerűbbek a sofőrszolgálatok

|

- Hirdetés -

Míg a kezdetekkor a közvélemény luxusszolgáltatásként tekintett a sofőrszolgálatok működésére, ma már nem csak a kiváltságosok vehetik igénybe. A sofőrszolgálatok számára péntek és szombat este 23:00 – 1:00 között van a csúcsidőszak, a főszezon pedig decemberben. A piac Budapestre és környékére koncentrálódik.

 

Magyarországon 10 emberből 4 már vezetett ittasan, 100 emberből 7 pedig rendszeresen ül a volán mögé egy-egy pohár alkohol elfogyasztása után. Sajnos kevesen tudják, hogy 2-3 alkoholos ital után már nem szabálysértést, hanem bűncselekményt követ el, aki autót vezet. A döntés, hogy iszunk, vagy vezetünk akkor tűnik nehéznek, amikor már fogyasztottunk alkoholt, de kocsival vagyunk. Erre kínálnak megfizethető megoldást a sofőrszolgálatok, amelyeket ár, gyorsaság és megbízhatóság alapján listáz egy népszerű mobilapplikáció. Az alkalmazás a Heineken támogatásával a megfontolt alkoholfogyasztásra hívja fel a figyelmet a húsvéthoz közeledve.

 

Az ünnepek többségéhez, így a húsvéthoz is hozzátartozik a koccintás, a baráti poharazgatás. Ha ilyenkor otthon hagyjuk az autót, azzal sokat tehetünk önmagunk és környezetünk biztonságáért, a másik alternatíva a sofőrszolgálat lehet, amely egyre népszerűbb megoldás a felelős alkoholfogyasztók körében.

 

Magyarországon a rendszerváltás után jelentek meg az első sofőrszolgálatok, hogy kielégítsék azok igényeit, akik saját autójukkal szeretnének eljutni valahová méghozzá úgy, hogy nem ők, hanem egy hivatásos sofőr vezeti az autójukat.

 

A sofőrszolgálat nem kizárólag, de jobbára azon józanul gondolkodó polgárok választása, akik egy fárasztó nap végén, vagy egy megünnepelendő alkalomkor szívesen meginnának néhány pohár alkoholt, de ismerve a törvényeket és ügyelve saját és mások testi épségére, nem kockáztatják meg, hogy ittasan ülnek a volánhoz. A tipikus ügyfél 30-39 éves, férfi és nem a belvárosban lakik, saját vagy céges autóval rendelkezik.

 

Míg a kezdetekkor a közvélemény afféle luxusszolgáltatásként tekintett a sofőrszolgálatok működésére, addig ma már korántsem csak a kiváltságosok vehetik igénybe. Már 15 évvel ezelőtt is valamivel olcsóbb volt sofőrt hívni, mint kifizetni két irányban a taxi tarifáját, mostanra viszont egy 5 km-nél hosszabb úton már érdemesebb sofőrszolgálatot hívni, mint taxit rendelni. Érdekesség, hogy míg Magyarországon a 2 sofőrös verzió az elterjedt (egy autóval érkezik két sofőr, egyik átül az ügyfélhez, majd hazavezeti az autóját), addig Lengyelországban vagy Angliában az összecsukhatós robogó/roller-es verzió hódít.

 

A sofőrszolgálatok számára az egyértelmű csúcsidőszak a péntek és szombat este 23:00 – 1:00 között van. A főszezon pedig december a céges karácsonyi bulik miatt, de a húsvéti ünnepeken is megnő a rendelések száma. Az egy napra jutó fuvarok száma pedig Szilveszter éjszaka a legmagasabb.

 

Magyarország vízfejűsége miatt a piac lényegében Budapestre és környékére koncentrálódik. A fővárosban és az agglomerációban több, mint 50 vállalkozás működik vidéki nagyvárosok közül egyedül Miskolcon tudott hosszabb távon megmaradni a szolgáltatás. Azonban az évi 200 ezer fuvarból alig 5 ezret rendelnek vidéken.

 

Természetesen a technológiai változások utolérték ezt a piacot is, az Androidon és iOS-en is elérhető, sofőrsegélyeket versenyeztető SofőrHívó applikációnak 14 ezer regisztrált felhasználója van. Az egyszerűség mellett a rendszernek más előnye is van, hiszen a SofőrHívó az egyetlen vállalkozás, amely rendszeresen ellenőrzi a vele partnerségben lévő sofőrszolgálatok biztosítási kötvényeit.

 

A Heineken és a SofőrHívó célja, hogy felhívja a figyelmet a körültekintő és felelős alkoholfogyasztásra, és népszerűsítse a „Ha iszol, soha ne vezess” kampányát. Az inni vagy vezetni kérdést természetesen alkoholmentes termékek fogyasztásával is megoldhatjuk, ilyenkor mindkét kérdésre lehet igen a válasz. A HEINEKEN alkoholmentes portfóliójának legújabb tagját, a Heineken 0,0%-t a prémium sörök kedvelőinek ajánlják azokra az alkalmakra, amikor nem tudnak, vagy nem szeretnének alkoholt fogyasztani. A termék előállításakor a Heineken sörfőző mesterei ügyeltek arra, hogy ne kelljen kompromisszumot kötnünk sem ízben, sem minőségben – így a 0% alkoholtartalom mellé az eredeti Heineken ízélményt kínálják.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Növekvő profitra számítanak az autóiparban

A világ autóipari vezetői a szektor nyereségének növekedését várják a következő években – derül ki a KPMG Global Automotive Executive Survey éves felmérésből, amelyet idén már 22. alkalommal készített el a KPMG. Bár a...

Durván elszálltak a bérleti díjak

Meg sem kottyant az erőteljes negyedik hullám a budapesti bérlakáspiacnak, sőt, novemberben a bérleti díj szintje éves csúcsot döntött, és a keresleti oldal fizetőképessége sem volt olyan erős tavaly július óta, mint a múlt...

A pénzügyi egészségért küzd az Erste

Világszerte 28 bank csatlakozott az élenjárók csoportjához azzal, hogy aláírták a felelősségteljes bankolás, valamint a pénzügyi egészség, és a pénzügyi szolgáltatásokhoz való hozzáférés előmozdításával kapcsolatos elkötelezettség alapelveiről szóló dokumentumot. Az Erste Csoport a kelet-közép-európai...

77% of marketers to spend more on online video in 2022

https://www.warc.com/content/feed/77-of-marketers-to-spend-more-on-online-video-in-2022/en-GB/5030

Jeff Bezos’ Earth Fund commits another $443 million to climate justice and conservation

https://www.theverge.com/2021/12/6/22821102/jeff-bezos-earth-fund-443-million-grants-climate-justice-conservation

Exclusive: SEC probes Tesla over whistleblower claims on solar panel defects

https://www.reuters.com/markets/commodities/exclusive-sec-probes-tesla-over-whistleblower-claims-solar-panel-defects-2021-12-06/

Saját ruhamárkával rukkolt elő az élsportoló

Ligetvári Patrik régóta dédelgetett álma volt egy saját kollekció, amelyben a hozzá hasonló, magas testalkatúak is megtalálják a számukra kényelmes, egyedi darabokat.Bár örökös első helyet foglal el Ligetvári Patrik életében a kézilabda, egy régi...
X-Faktor 2021

Ismét behúzott egy hetet az X-Faktor

Az RTL Klub tehetségkutatója bizonyult a múlt hét legnézettebb műsorának. Bőven a csatornaátlag felett hozott a TV2-n a Farm VIP. Bekerült a tíz legnézettebb műsor közé a vasárnapi Forma-1 futam is. Az elmúlt héten az...

Az európaiak fele aggódik csak a kiberbiztonság miatt

Az európai uniós állampolgárok mindössze 56 százaléka jelezte az Eurobarométer felmérésében, hogy aggódik a kibertámadások és kiberbűnözés miatt. A megkérdezettek 80 százaléka szerint a digitális eszközök használata ugyanannyi előnnyel jár, mint hátránnyal. Az Európai Unió...

Kétszázezer csomagot kézbesített a Sameday

A Black Friday kampány idén is hatalmas sikereket hozott az e-kereskedelem piaci szereplői számára. A magyar vásárlók rekord mennyiségű online rendelés leadásával használták ki a kampány miatti leárazások előnyeit, amit a Sameday csomagküldő szolgálat...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A bolygónkért kampányolnak az influenszerek

A magyar háztartásokban keletkező újrahasznosítható hulladék több mint fele műanyag. Egy korábbi felmérés szerint az emberek többsége tisztában van az újrahasznosítás fontosságával, azt azonban már kevesebben tudják, hogy nem mindegyik csomagolóanyag alkalmas a maradéktalan,...

Növekvő profitra számítanak az autóiparban

A világ autóipari vezetői a szektor nyereségének növekedését várják a következő években – derül ki a KPMG Global Automotive Executive Survey éves felmérésből, amelyet idén már 22. alkalommal készített el a KPMG. Bár a...

Durván elszálltak a bérleti díjak

Meg sem kottyant az erőteljes negyedik hullám a budapesti bérlakáspiacnak, sőt, novemberben a bérleti díj szintje éves csúcsot döntött, és a keresleti oldal fizetőképessége sem volt olyan erős tavaly július óta, mint a múlt...

A pénzügyi egészségért küzd az Erste

Világszerte 28 bank csatlakozott az élenjárók csoportjához azzal, hogy aláírták a felelősségteljes bankolás, valamint a pénzügyi egészség, és a pénzügyi szolgáltatásokhoz való hozzáférés előmozdításával kapcsolatos elkötelezettség alapelveiről szóló dokumentumot. Az Erste Csoport a kelet-közép-európai...

77% of marketers to spend more on online video in 2022

https://www.warc.com/content/feed/77-of-marketers-to-spend-more-on-online-video-in-2022/en-GB/5030
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A bolygónkért kampányolnak az influenszerek

A magyar háztartásokban keletkező újrahasznosítható hulladék több mint fele műanyag. Egy korábbi felmérés szerint az emberek többsége tisztában van az újrahasznosítás fontosságával, azt azonban már kevesebben tudják, hogy nem mindegyik csomagolóanyag alkalmas a maradéktalan,...

Zöld Bank Díjat nyert az MKB

A Magyar Bankholding csoport tagja, az MKB Bank kapta az MNB 2021-es Zöld Bank Díját. A jegybank a Zöld Pénzügyek Díjakat az ökológiai lábnyom csökkentéséért legtöbbet tevő hitelintézeti, befektetési és biztosítási intézményeknek osztja ki...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

DATA