- Hirdetés -

Egyszerre volt díjazott és díjátadó az idei Effie-n a Microsoft

|

- Hirdetés -

A reklám és marketing szakma nemzetközileg elismert seregszemléjén a Klasszikus médiumokat nem tartalmazó kampányok és a Youth marketing (tinédzsereknek, fiatal felnőtteknek szóló aktivitások) kategóriákban került a döntőbe megbízóként a Microsoft Magyarország, miközben díjalapítóként a Vigyél Haza Alapítvány Jót enni és Jót tenni kampányának adta át a Microsoft Innovációs Különdíját.

A Microsoft Magyarország a „klasszikus médiumokat nem tartalmazó kampányok” és a “Youth marketing (tinédzsereknek, fiatal felnőtteknek szóló aktivitások)” kategóriákban került az Effie short list-jére a Microsoft Tech Summit 2019 és az Xbox GamePass kampányokkal, amelyek Finalist Díjat kaptak a december 14-i virtuális díjátadó ünnepségen.

A Hello Event szervezésében tavaly első ízben megrendezett Microsoft Tech Summit-on a mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldásokat, felhőtechnológiára épülő vállalatirányítási rendszereket mutattak be intézmény- és vállalatvezetők. JustVidman, Magyarország egyik legismertebb és legnépszerűbb YouTubere volt a szereplője az Xbox GamePass humoros, fiatalos hangvételű reklámklipjének, amely tavaly karácsonykor tűnt fel és keltett feltűnést az online és social médiában. A Montwerk Media, mint főügynökség szervezésében megvalósult kampányt 20% feletti organikus elérés, 39%-os megtekintési ráta és kiemelkedő költséghatékonyság jellemezte.

“A Microsoft innovatív megoldásai a kreativitásuk megélésére és nagyobb hatékonyságra ösztönzi az embereket. Ugyanez a kreativitás, innováció és fiatalos hangvétel jellemzi a Microsoft saját kommunikációját is, amely mindig a minél nagyobb elérést és az üzleti céljaink támogatását szolgálja. Magyarországon is folyamatosan keressük azokat csatornákat és tartalmakat, amelyekkel a leghatékonyabban és innovatív módon tudjuk megszólítani a célcsoportjainkat. Büszkék vagyunk arra, hogy az Effie szigorú szakmai zsűrije is elismerte a marketing kampányaink eredményességét” – mondta Csanak Gabriella, a Microsoft Magyarország marketing- és operatív igazgatója.

A Microsoft Magyarország díjalapítóként is érdekelt volt a versenyben. Az Effie Hungary-val közösen alapította a vállalat a Microsoft Innovációs Különdíjat, amely azokat a pályázókat ismeri el, akik a legkorszerűbb infokommunikációs technológia és megoldások, alkalmazásával teszik még hatékonyabbá a kampányaikat. Ezt az elismerést az idén a Vigyél Haza Alapítvány és a Netpincér közös kampánya, a Jót enni és jót tenni kampánya érdemelte ki. A pályázó a virtuális kutyaétterem kampányával az adománygyűjtés egy olyan egyedi formáját választotta, amely etikusan, érzelmi nyomás nélkül szólítja meg a potenciális támogatókat, mégis valóságos segítséget jelent az árva kutyáknak, akik alapítványunknál várják, hogy örökbe fogadja őket egy elkötelezett állatbarát.

Csanak Gabriella, aki a Microsoft Innovációs Különdíj szakmai zsűrijében is helyet foglalt, így indokolta a zsűri döntését: „Az Innovációs Különdíjjal azokat a marketing projekteket és szakembereket díjazzuk, akik 21. századi technológiai megoldások alkalmazásával tették hatékonnyá kampányukat. A Microsoft olyan technológiákat és megoldásokat ad az emberek kezébe, amelyekkel fenntarthatóbb, élhetőbb, és barátságosabb hellyé tehető a világ, ahol élünk. Meggyőződésünk, hogy a technológia azért van, hogy még emberibbé formálja a társadalmunkat. A Vigyél Haza Alapítvány kampánya, a technológia kreatív alkalmazásával, épp erre szolgál jó példával.”

A 19. Effie-t közel negyven országban tartották meg az idén. Az 50 éve alapított reklámhatékonysági versenyt Magyarországon 2002 óta rendezi meg a Reklám Világszövetség (IAA) magyar tagozata és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ). A globális arany standardként számontartott Effie különlegessége az, hogy a legnagyobb hangsúlyt a bírálatnál a hatékonyságra helyezi. Ennek megfelelően, a pályázónak be kell ugyan mutatnia a célokat, az insight-okat, a stratégiát és a kreatív koncepciót, de a legtöbb pontszámot az elért eredmények kapják a 120 fős, elismert hazai szakemberekből álló zsűritől. 2020-ban a szervezők könnyített feltételekkel és online webináriumokkal segítették a nevezőket. 47 pályamű jutott a döntőbe, többségük a Társadalmi célú kampányok – CSR – Márkák, vállalatok /doing good kategóriában. Ezek alkotások már biztos pontszerzők a nemzetközi Effie Index világranglistán, a díjjal jutalmazott pályamunkák pedig indulnak a nemzetközi Effie díjakért is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...

Okosotthonra vágynak a magyarok

Minden harmadik válaszadó tervezi, hogy belekezd otthona „felokosításába”, a legtöbben 50 és 100 ezer forint között költenének erre – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. Az idén a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott cég...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Megvan Karas utódja az NMHH-nál

Koltay Andrást nevezte ki Áder János az NMHH elnökének, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) rektora december 4-től 9 éven át irányíthatja a szervezetet. Elődje, Karas Monika októberben mondott le, kevesebb mint egy évvel megbízása...

Budapesti és szolnoki frekvenciák találtak gazdára

Budapesten a Katolikus Rádió Zrt., Szolnokon a Best Radio Kft. nyert újabb frekvenciát a Médiatanács döntése alapján. Az egykor a Klubrádió által használt frekvencia értékesítését is megkezdik. A Médiatanács eredményt hirdetett a Budapest 102,1...

Így hatott a régiós reklámpiacra a járvány

A járvány következtében átalakultak a tartalomfogyasztási szokások, és régiós szinten 1,2 milliárd euróval estek a reklámköltések 2020-ban, a magyar állam azonban 21 százalékkal többet fordított hirdetésekre az egy évvel korábbihoz képest, ennek jelentős részét...

Így találhatnak befektetőt a startupok

Rohamléptekben növekszik a budapesti startup ökoszisztéma, az induló cégek pedig egyre több finanszírozási lehetőség közül választhatnak. A Start it @K&H hazai kockázati tőkebefektetők és angyalbefektetők bevonásával szervezett befektetői napján a legnépszerűbb megoldásokról és a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újra képernyőre kerül a Pénzt vagy éveket!

Visszatér a képernyőre a Pénzt vagy éveket!, a vetélkedő új évadában a sztárpároknak továbbra is csak annyi a dolguk, hogy kitalálják az előttük álló civil emberek életkorát, és ha ügyesen játszanak, akár 10 millió...

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Zöld fogadalmak karácsonyra

Egy újabb csoki fondue a céges karácsonyon, már van egy a szekrényben, sohasem használom. Tetszetős „Boldog Karácsonyt” bögre egy baráttól, de már roskadásig tele a polc bögrékkel. Egy ing a nagynénitől, ami természetesen nem...

Újrahasznosított műanyaggal erősít a TotalEnergies

A TotalEnergies felavatta Synova nevű üzemének normandiai bővítését, mely vezető vállalat az újrahasznosított polipropilén gyártásában. A TotalEnergies ezzel megduplázza az újrahasznosítható műanyagok mechanikai feldolgozására szolgáló termelési kapacitását, hogy kielégítse a fenntartható anyagok iránti növekvő...

DATA