- Hirdetés -

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

|

- Hirdetés -

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja kiszállítani. Az első autók Budapesten álltak forgalomba.

Az elektromos járművek előretörése egyre intenzívebb a járműiparban, amit egyrészről az európai uniós szabályozások ösztönöznek. Nemrég ugyanis az Európai Parlament Környezetvédelmi bizottsága is megszavazta az EU Bizottságának azt a javaslatát, hogy 2035-ig tiltsák be a belső égésű motorokat a személygépkocsik és könnyű haszongépjárművek esetében. A gyártókat és a felhasználókat ugyanakkor az egyre gyorsabb ütemben fejlődő technológia gazdasági, környezeti és társadalmi pozitív hatásai is arra késztetik, hogy átálljanak az alternatív meghajtásra.

A fenntartható működés mellett elkötelezett Tesco online szolgáltatásában is egyre több környezetbarát gyakorlatot vezet be, legújabb lépésként pedig – Magyarországon az élelmiszer-házhozszállításban elsőként – teljesen elektromos furgonokkal bővítette járműparkját a napokban. Az új, környezetbarát Mercedes eSprinter áruszállító autókkal az áruházlánc Budapesten szállítja ki az online rendeléseket. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett, új kishaszongépjárművek 47 kWh teljesítményű akkumulátorral rendelkeznek, így kapacitásuk maximális kihasználtság mellett is elegendő a napi akár 100-120 kilométeres hatótávú kiszállításokhoz. A furgonok átlag 45 perces ki- és berakodási ideje alatt pedig gyorsan és hatékonyan megoldható a töltés.

„Több mint két évtizede vagyunk jelen a tehergépjármű-flották üzemeltetésében. Számos közép-európai országban kezelünk élelmiszer-kiszállító járműveket az FMCG szektorban, ami az egyik legösszetettebb és legbonyolultabb operációs feladat. Évek óta szoros partnerségben dolgozunk a Tescóval, akiknek közel 100 hagyományos meghajtású kiszállító járművet biztosítunk lízing keretében. Külön öröm, hogy az áruházlánc a flotta elektromos autókkal való bővítéséhez is minket választott. A bevezetést megelőzően közös, adatvezérelt döntéselőkészítő tanulmányban vizsgáltuk és támasztottuk alá, hogy az új járművek tartós bérlete gazdaságilag is megéri, így mindketten magabiztosan léptünk szintet az együttműködésben” – mondta Halmos Zsolt, az MHC Mobility Magyarország kereskedelmi vezetője.

Az elektromos furgonokban a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, az MHC Mobility pedig a járművek belső kialakítása során kifejezetten figyelt arra, hogy a Thermo King E-200-as hűtőegységek és a gépjárművek akkumulátorának maximális hatótávja megegyezzen, így az autók hűtési kapacitása töltéstől töltésig bírja. A csendes és fenntarthatóbb működés mellett az elektromos hűtőrendszer egyik fő előnye, hogy a járművekkel így az emissziómentes zónákba is be lehet hajtani.

Az elektromos furgonokon túl a Tesco június végétől várhatóan további 15 dízel kiszállító járművel is bővíti flottáját az MHC Mobility-vel együttműködésben, amelynek célja a járműflotta fejlesztése és modernizálása, lehetőség szerint minél fenntarthatóbb módon.

„Vásárlóinknak is egyre fontosabb a környezetbarát életvitel, ezért szolgáltatásainkkal igyekszünk támogatni őket ebben. A Tesco Otthonról felületéről való rendeléskor például választhatnak bevásárlótáska nélküli kiszállítást, az új elektromos furgonokkal pedig a fővárosban, illetve annak közelében most tovább csökkentjük környezeti lábnyomunkat, aminek előnyeit az ott élők is élvezhetik. Örülök neki, hogy ezt jól bevált flottapartnerünkkel együttműködve tudjuk megvalósítani. Emellett Budapesten a házhozszállítási díjakat is lejjebb vittük, és a heti idősávok közel 40 százalékában 598 forintos kiszállítási díjakat alkalmazunk” – mondta Martin Coulam, a Tesco Magyarország működési igazgatója.

Még olcsóbb lehet az online bevásárlás, ha a Tesco vásárlói rendeléskor használják Clubcard kártyájukat, amellyel számos terméket eleve kedvezőbb áron vehetnek meg, mint a hűségkártyával nem rendelkezők, valamint vásárláskor pontokat is gyűjtenek. A több mint 600, árgarancia jelöléssel ellátott árucikk közül válogatva pedig biztosak lehetnek benne, hogy a legalacsonyabb áron jutnak hozzá a szükséges termékekhez.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Liluval nyitott új üzletet a Rossmann

Budaörsön nyitott új üzletet a Rossmann. A drogériahálózatnak ez már a harmadik, teljes egészében az új német standard alapján berendezett boltja, amelyben nagyobb teret kapnak a reformélelmiszerek és a dekortermékek, és amelyben szinte a...

Nyári tippek a Google-től

A nyári utazások során gyakran a Google-t hívjuk segítségül. A vállalat szakemberei hasznos tanácsokkal segítenek a nyaralni vágyóknak.Úti célod új szemszögbőlA nyári utazások során nem ritka, hogy a Google-t hívjuk segítségül utazásaink tervezésekor. A...

Tanszergyűjtéssel segít az Auchan

Már elkezdődött kezdődik a Nagycsaládosok Országos Egyesülete (NOE) és az Auchan közös tanszergyűjtési akciója. A már hagyománynak számító gyűjtéssel azoknak a családoknak szeretnének segíteni, akikre a tanévkezdés különösen nagy terhet ró, mivel több gyermeket...

Lelassult a kiskereskedelem

A kiskereskedelem tekintetében havi szinten ismét csökkent a forgalom júniusban, 0,5 százalékkal. Éves összehasonlításban pedig a kiskereskedelem forgalmának volumene naptárhatástól megtisztítva 4,5 százalékkal emelkedett, ami jelentősen elmaradt a 8% körüli elemzői konszenzustól. Az élelmiszer-...

A hazai termékekre koncentrál az Aldi

Kilenc hazai gyártó részvételével idén augusztusban is megrendezik a hazai termékek hónapját. Ennek legfőbb kommunikációs üzenete, hogy a Magyar Termék védjegyek valódi garanciát jelentenek a hazai eredetre és a megbízhatóságra. Az ALDI a magyar...

Mobillal a tökéletes utazásért

A gyakran utazó, rutinos okostelefon-használók egy mobiltelefon segítségével elintézhetnek mindent, ami a tökéletes nyaraláshoz szükséges: szállást foglalnak, repülőgép- vagy vonatjegyet vásárolnak vagy sorban állás nélkül szerzik be belépőjegyüket múzeumba, kiállításra, sporteseményre, színházba vagy a...

Már csak a külföldi munkaerő segíthet a hiányszakmákban

Továbbra is rekordszinten a foglalkoztatás Magyarországon: 2022 júniusában a foglalkoztatottak átlagos létszáma meghaladta a 4,7 millió főt. Ezzel párhuzamosan nagy kihívást jelent a magyarországi cégeknek a munkaerőhiány, ami a gazdaság teljesítőképességét is hátráltatja. A...

Fényűző luxus és vademberek a Spektrum sorozataiban

Néhányan talán még emlékeznek arra az angol párra, akik fényűző életüket hátrahagyva, és az összes megtakarításukat felhasználva egy Somogy megyei településre, Gadácsra költöztek. A pár környezete aggódva szemlélte az eseményeket, Julia és Gareth ugyanis...

Lecsaptak a kandallókra az online vásárlók

Váratlan és érdekes trendeket mutatnak az eMAG 2022. júliusi látogatói és értékesítési adatai: jelentősen megnőtt az érdeklődés a kandallók iránt, különösen a szilárd fűtőanyaggal használható típusok népszerűek. Ezzel párhuzamosan a napelemek/napkollektorok termékkategória forgalma is...

Ismét előrébb lépett a Xiaomi

A Xiaomi Group a 266. helyen végzett a 2022-es Fortune Global 500 listán. A globális technológiai vállalat, amely mostanra a világ harmadik legnagyobb okostelefon-gyártójává nőtte ki magát, sorozatban a negyedik éve lép egyre előrébb...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hackathont szervez a Kiwi.com

A Kiwi.com utazás-technológiai vállalat UX hackatont szervez Global Travel Jam néven, amelynek célja, hogy javítsa az utazók élményét a foglalás során és az utazás minden szakaszában. Az ügyfélközpontú termék megalkotása során a Kiwi.com és...

Liluval nyitott új üzletet a Rossmann

Budaörsön nyitott új üzletet a Rossmann. A drogériahálózatnak ez már a harmadik, teljes egészében az új német standard alapján berendezett boltja, amelyben nagyobb teret kapnak a reformélelmiszerek és a dekortermékek, és amelyben szinte a...

Nyári tippek a Google-től

A nyári utazások során gyakran a Google-t hívjuk segítségül. A vállalat szakemberei hasznos tanácsokkal segítenek a nyaralni vágyóknak.Úti célod új szemszögbőlA nyári utazások során nem ritka, hogy a Google-t hívjuk segítségül utazásaink tervezésekor. A...

Tanszergyűjtéssel segít az Auchan

Már elkezdődött kezdődik a Nagycsaládosok Országos Egyesülete (NOE) és az Auchan közös tanszergyűjtési akciója. A már hagyománynak számító gyűjtéssel azoknak a családoknak szeretnének segíteni, akikre a tanévkezdés különösen nagy terhet ró, mivel több gyermeket...

Lelassult a kiskereskedelem

A kiskereskedelem tekintetében havi szinten ismét csökkent a forgalom júniusban, 0,5 százalékkal. Éves összehasonlításban pedig a kiskereskedelem forgalmának volumene naptárhatástól megtisztítva 4,5 százalékkal emelkedett, ami jelentősen elmaradt a 8% körüli elemzői konszenzustól. Az élelmiszer-...
- Hirdetés -

Don't Miss

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...

Az UX az új arany

A járvány hihetetlenül felpörgette a digitalizációt, a szolgáltatóknak pedig önbizalmat adott. Egyre fontosabb a fel használói élmény tervezése, ám a Z generáció a korábbiakhoz képest sokkal „puritánabb” szolgáltatási portfóliót igényel – mondta el Mondovics...

Tovább erősítik a Jófogást

Cégvezetőként az embereket tartja a legfontosabbnak, mert a csapat a teljesítmény motorja, ezért jelenleg a munkatársak elkötelezettségének növelésére fókuszál – mondta el a lapunknak adott interjúban Artsiom Rabtsevich. Az Adevinta Classified Media Hungary Kft....
- Hirdetés -

SzuperZöld

Litkai Gergellyel indított Zöld podcastot a Bookline

Augusztus harmadikán elindult a Bookline havonta jelentkező podcast-sorozata, a Bookline Zöld. A Könyves Magazinon és a nagyobb streamingszolgáltatón elérhető műsorban Litkai Gergely és vendégei nemcsak a fenntarthatósággal és a környezetvédelemmel kapcsolatos tévhiteket igyekeznek helyre...

A hazai startupok is figyelnek a fenntarthatóságra

A startup szektorban kulcsszerepet kap a fenntarthatóság: a Start it @K&H inkubátorban működő csapatoknak már 90 százaléka figyelmet fordít rá működése és termékeinek fejlesztése során. Ez azonban jelenleg inkább a természeti erőforrások fenntartható kezelését...

Mobilapp mutatja az ivóvízlelőhelyeket

Augusztus van, a papírforma szerint még egy jó időre visszatér a kánikula, ami végül is rendben van, hiszen nyár van. És bár az egészséges életmódnak nemcsak ilyenkor elengedhetetlen része a megfelelő mennyiségű folyadékbevitel, hőség...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....