Európában a Coca-Cola HBC áll az élen az üdítőitalgyártók ranglistáján a 2019 Dow Jones Fenntarthatósági Index – a vállalatok fenntarthatósági teljesítményét mérő legfontosabb, globális mutató – alapján. Ez már a hatodik alkalom az elmúlt hét évben, hogy a Coca-Cola palackozója lett az első az európai fenntarthatósági rangsorban, ám az összesített, globális és európai rangsorban is a TOP3 üdítőgyártó között szerepelt az elmúlt 9 évben.
A vállalat összességében 90 pontot kapott: maximális pontszámot ért el 11 kategóriában és további 9-ben mutatott fejlődést az elmúlt évben. Mindezek alapján, idén a vállalat a második helyet szerezte meg a globális ranglistán.
Az eredményeket értékelve, Zoran Bogdanovic, a vállalat elnökvezérigazgatója elmondta: „Nagy megtiszteltetésnek tartjuk a helyezésünket. Büszkék vagyunk arra, hogy a munkatársaink és a vevőpartnereink elkötelezettsége a fenntartható működés iránt ismét meghozta ezt az elismerést. Tisztában vagyunk ugyanakkor azzal, hogy ez csupán egy pillanatképet rögzít. A valóságban folyamatosan meg kell dolgoznunk az eredményeinkért, és mindig új kihívásokkal szembesülünk. Ezért helyezünk olyan nagy hangsúlyt arra, hogy a fenntarthatósági céljainknak következetesen és hosszútávon legyünk képesek megfelelni.”
2018-ben ezek a fenntarthatósági intézkedések járultak hozzá a pontszámaikhoz:
Elérték céljaikat a széndioxid kibocsátás terén, hiszen a 2010-es értékhez képest 25 százalékkal csökkentették széndioxid kibocsátásukat a teljes értékláncukon belül, két évvel hamarabb, mint ahogy azt előzetesen várták (a céldátum 2020 volt). Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy 1,27 millió tonna szén-dioxid-kibocsátást takarítottak meg.
A dolgozói elkötelezettségi felmérésen 88 százalékos eredményt értek el, ami meghaladta a FTE 100 vállalatok átlagát.
A vezetői pozíciók 37 százalékát töltik be nők, a cél 2025-ig az 50 százalékos arány elérése.
A 3,237 millió eurónyi beszerzési költségük 98 százalékát helyben költik el, amivel a helyi foglalkoztatást és a helyi vállalkozásokat erősítik azokban az országokban, ahol jelen vannak. Emellett, 328 millió euró adót is fizetnek ezekben az országokban, ezzel támogatva az országok gazdaságát.
2018-ban 7,9 millió eurót költöttek a helyi közösségeket támogató programokra. Ennek több mint egyharmadát fordították a legfontosabb társadalmi felelősségvállalási programukra, az #énjövőmre. Ez a program fiataloknak segít szert tenni a munkaerőpiacon keresett készségekre, képességekre.
A gyártásban, a palackozóhelyeiken összességében 22 százalékkal csökkentették a vízfelhasználásukat a 2010. évi értékhez képest.
A piacaikon újrafelhasznált elsődleges csomagoló anyagaik 45 százalékát gyűjtötték vissza.
Fenntarthatósági küldetésük
2018 szeptemberében hirdették meg 2025-ös fenntarthatósági céljaikat, amelyek hat fő területre koncentrálnak: a károsanyag-kibocsátás csökkentésére, a vízfelhasználás csökkentésére és a fenntartható vízgazdálkodásra, a Hulladékmentes Világ projektükre, az alapanyagaik fenntartható forrásból való beszerzésére, az egészséges táplálkozásra, valamint a munkatársaik és közösségeik jólétére. Az elmúlt években már sikerült jelentős eredményeket elérniük a fent megnevezett területeken, a célok teljesítése a terveknek megfelelő ütemben halad.
A Coca-Cola HBC fenntarthatósági teljesítményét más, az iparágban nagy elfogadottsággal bíró szervezetek is elismerték, mint amilyen a CDP Climate Disclosure, az MSCI ESG Rating és a FTSE4Good Index.