Nagyon jól sikerült a múlt év a GroupM számára, a médiaügynökségi csoport három tagja foglalja el a RECMA költési rangsorának első három helyét. A mennyiségi tényezőkön túlmenően a RECMA egyéb összesítéseiben a minőségi jellemzőket is vizsgálja, e téren szintén élvonalbeliek a GroupM-ügynökségek.
Tovább erősítette piacvezető pozícióját Magyarországon a GroupM médiaügynökségi csoport, amely az MEC-t, a Mediacomot, a Mindshare-t, a Maximize-t, a Maxust és a TRM-et foglalja magában. A RECMA 2016-os költési rangsora alapján az MEC megőrizte korábbi vezető helyét, míg a Mindshare a teljes lista legnagyobb arányú növekedését elérve a második helyre került, a harmadik pozíciót pedig szintén két számjegyű növekedéssel a Mediacom szerezte meg – derül ki a GroupM közleményéből.
A mennyiségi tényezőkön túlmenően a RECMA egyéb összesítéseiben a minőségi jellemzőket is vizsgálja, e téren szintén élvonalbeliek a GroupM-ügynökségek. A 2017. júliusi minőségi rangsorban az összes vizsgált hazai szereplő közül e három ügynökség kapta a legmagasabb (high profile) besorolást. A kutatócég összesen 17 tényezőt vizsgál a digitális és egyéb innovatív szolgáltatásoktól az üzletfejlesztésen és a versenyképességen át az ügyfélportfólió minőségéig.
A GroupM a minőségi mutatókat legalább olyan fontosnak tartja, mint a mennyiségieket. A piacvezető felelősségét felismerve olyan innovatív szolgáltatásokat hoz be a magyar piacra, mint a programmatic (Xaxis), az egyedi performance megoldások, valamint a piac HR-kihívásaira reagálni kívánó GroupM Akadémia utánpótlásnevelő program. Emellett rendszeresen jelenik meg előadókkal az iparági konferenciákon, fontosnak tartva az aktív piaci tudásmegosztást.