- Hirdetés -

Élményeket adunk – interjú Szabó Bélával

|

A fesztivál fontos eszköz, hiszen másfajta üzeneteket mondunk el, mint egy reklámban – véli Szabó Béla, a Magyar Telekom csoport nemrég kinevezett kommunikációs igazgatója, aki a szponzorációs költségvetésük pontos összegéről nem kívánt nyilatkozni. A szakember többek között arról is beszélt, hogy milyen szempontokat vettek figyelembe, amikor úgy döntöttek, hogy a vizes-vb fő szponzorai lesznek.

 

– Még új vagy a Telekomnál, de a bulikban már régi motoros vagy. Mit szólsz, hogy olyan helyen dolgozol, ahol kiemelt figyelmet szentelnek a fesztiváloknak. Megéri ott lenni ezeken az eseményeken?

 

– A fesztiválok olyan jellegű szponzorációnak számítanak, amikor élményeket adunk. Ez egy fontos eszköz, hiszen másfajta üzeneteket mondunk el, mint egy reklámban, megfoghatóvá tudunk tenni olyan márkaértékeket, amelyeket az emberek átélhetnek, megélhetnek. A fesztiválszponzoráció ezt a lehetőséget adja meg.

 

– Ezeken az eseményeken más célcsoportot lehet megszólítani, mint mondjuk egy hagyományos reklámmal?

 

– Egy ekkora márkának, mint a Telekom, mindenkihez kell szólnia, és én azt gondolom, hogy az a márka, amely előre tekint, nem mondhatja azt, hogy bizonyos csoportokhoz nem szól. Kétféle elmélet létezik, a szegmentációs során azzal a feltételezéssel élünk, hogy a szegmensreleváns fejlesztés lojalitást eredményez. Ezzel szemben egy másik elmélet szerint a penetrációt kell célul tűzni mindenki számára kívánatos termékekkel. Minél többen próbálják ki a terméket, minél többen és sokrétűbben találkozzanak a márkával. A fesztiválok ez utóbbit hivatottak kezelni. Ezeken az eseményeken más környezetben akarjuk megmutatni a brandet, a márkának azt az oldalát, amit a reklámban nem feltétlenül lehet elmondani. Egyébként nyilvánvaló, hogy a fiatalokat itt jobban elérjük.

 

– A Magyar Telekom az egyik fő szponzora a vizes vb-nek, amelyet néhány évvel korábban rendeznek, mint eredetileg tervezték. Ez elég mély víznek tűnik. Nem túl kockázatos dolog ez egy szponzornak?

 

– Nem, szerződéses keretek között a kockázat menedzselve van. Nem az a kérdés, hogy ez mennyire kockázatos, hanem hogy mennyi embert lehet ezzel mozgósítani, és mennyire passion terület ez Magyarországon. Nyilván az, az úszás nagyon népszerű sport, a Telekom pedig mainstream márkaként igyekszik azokra a területekre belépni, ami a többséget érdekli. Azt is látni kell, hogy hazánkban az emberek ki vannak éhezve a sikerre, és ezt nagyobb dózisban a sporttól kapják meg. Ezt is figyelembe vesszük a szponzorációs döntések során. A vizes vébét egyébként a technika mellett anyagilag is támogatjuk.

 

– Mennyit költ a Telekom szponzorációra? Ez olyan százmilliós nagyságrendű lehet. Megéri?

 

– A szponzorációs költségvetésünk nem publikus, de nagyon átgondolt értékelés és tervezés után hozzuk meg a döntéseket.

 

Az interjút teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.

 

Baross Gábor

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...