- Hirdetés -

Employer branding építésbe kezdtünk – interjú Faludi Péterrel

|

Növekvő forgalmat és nagyobb ügyfélportfóliót várok – nyilatkozta csapaterősítő terveivel kapcsolatban a Marketing&Media magazinnak a Havas Media új ügyvezető igazgatója. Faludi Péter beszélt arról is, miért mentek szembe a digitális iparág legnagyobb szereplőjével, a Google-lel Angliában és arról is, hogy idehaza új ügyfelek bukkantak fel a piacon.

 

– Benne volt a levegőben, hogy te leszel a Havas ügyvezetője. Gratulálunk a kinevezésedhez! Lehet tudni, hogy miben fogsz változtatni a cég működésén?

 

– Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy egy nagyon erős szakmai hátterű és lojális csapata van a Havas Mediának, de folyamatosan vannak kisebb változások, amelyeket kezelnünk kell. Ahogy látom, piaci és iparági szintű kihívással állunk szemben, ezért is fejlesztünk és indítunk el több HR-programot. Tovább erősítjük a legfontosabb értékünket, a csapatot, hiszen a szakmánk alapvetően people businessre épül. Ha egy mondatban szeretném összefoglalni, akkor employer branding építésbe kezdtünk. Ügyféloldalról az első lépésem új ügyfelek akvirációja volt, ami sikeresen zajlott és zajlik jelenleg is. Olyan új ügyfeleket köszönthetünk a portfóliónkban, akik a hosszú távú együttműködésben látják a jövőt. Hisszük, hogy olyan hozzáadott értéket tudunk nyújtani, amely túlmutat a legtöbb versenytársunk megközelítésén. Ilyen például a meaningful brands kutatásunk, amely azt vizsgálja, hogy egy brand hogyan és mennyire járul hozzá az életünkhöz, milyen jelentőségű, és mindezt hogyan lehet ROI-ra váltani.

 

– Nagy átalakulások jellemzik a médiaügynökségek piacát, számos új technológiai fejlesztés van, amely meghatározza a ti működéseteket is. A Havasnak mire kell leginkább felkészülnie most, immár a te vezetésed alatt?

 

– A Havas már évekkel ezelőtt rálépett egy olyan útra, amely a tartalmat és a digitalizáción belül az adatvezéreltséget és a programatic-rendszereket jelenti. A network nagyobb fejlesztéseit már adaptáltuk, ezek az ügyfeleink részére már elérhetők. Jelenleg azon dolgozunk, hogy kialakítsuk a jövőt meghatározó újabb üzleti modelljeinket. Mindezeken kívül merőben új irányt jelent, hogy az ügyfélközpontúság jegyében továbblépünk, több Havas-országban elindult egy strukturális változás. Összevonjunk azt a rengeteg tudást, amely eddig több külön álló egységben volt elérhető, egy úgynevezett Havas Village-t alakítunk ki. A gyakorlatban ez teljes körű kommunikációs tanácsadást jelent, elszakadva a régi média- és kreatív ügynökségi siló alapú megközelítéstől. Rövid időn belül ezt a megközelítést adaptáljuk itthon is.

Legutóbbi nemzetközi fejlesztésünk pedig egy forradalmi megoldás a programatic-ökoszisztémában. A Client Trading Solution (CTS) egy ügyfél által teljesen átlátható, transzparens és kontrollálható megoldás minden programaticvásárlási csatornára.

Az ügyfelek elvárásaik, jellemzően az automatizált vásárlások esetén felmerülő mutatók – pl. láthatóság, brand safety, programozott költések stb. – mentén akár házon belül biztosíthatják kampányaik megfelelő minőségét. Ez az új platform egyedülálló módon teszi átláthatóvá a digitális munkafolyamatot a kampány minden szintjén, a programozott médiatervezéstől a kampányértékelő riport elkészítéséig.

 

– Nemrég több nagy márka is felfüggesztette reklámkampányát a Google-ön Nagy-Britanniában, mert azok mellett szélsőséges tartalmak jelentek meg. Ti is köztük voltatok. Hogy áll most az ügy?

 

– A Havas élen jár a technológiai fejlesztésekben, és ez a példa is jól tükrözi, hogy mi mertünk először szembemenni az iparág legnagyobb szereplőjével. Folyamatos a párbeszéd, és jól látszik a Google kommunikációjából, hogy felismerték a problémát, amely nagyon komplex, és jelenleg a legnagyobb prioritást élvezi a részükről. Már megjelent több lehetséges fejlesztési irány és megoldási javaslat. Ez a kérdéskör nem egy egyszerű választ igényel, még várjuk a további lépéseket. Ameddig viszont nem születik ezzel kapcsolatosan biztonságos megoldás a Google részéről, addig számos brand biztosan távol marad a User Generated Content típusú felületekről.

 

– Ha lenne top 10 ügynökségi rangsor, ti hol lennétek?

 

– Az ötödik-hatodik helyen.

 

– Mindezt milyen forgalommal és eredménnyel? Elégedett vagy?

 

– Elégedettek lehetünk a forgalommal, a sok személyi és iparági változás mellett is sikerült stabilizálni a tavalyi évet. Eredményoldalon teljesítettük a központunk által kitűzött elvárásokat.

 

– Milyen lehet az idei év, ha minden jól megy? Most, mint vezető, mit vársz leginkább?

 

– Stabil csapatot, növekvő forgalmat és nagyobb ügyfélportfóliót várok. Az eddigi tendereken kimagasló eredményeket értünk el, jól működik a helyi és a networkszintű ügyfél-akviráció. Izgalmas őszi időszak áll előttünk, nagy reményekkel és bizakodva várjuk az év végi kihívásokat.

 

– Az elmúlt két évben mintha magára talált volna a reklámpiac, igaz, ebben az államnak is óriási szerepe volt. Ami valakinek jó, másoknak meg rossz. Mit gondolsz, mindent összevetve milyen év lesz 2017 a reklámpiacon?

 

– A politikai kommunikációtól függetlenül növekedést várunk. Minden gazdasági mutató ebbe az irányba visz, és ezt érezzük az ügyfeles párbeszédekben is.

 

Simon Krisztián

 

Az interjút teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...