- Hirdetés -

Érdemes komolyan venni a kibervédelmet

|

- Hirdetés -

Sok ember már csak legyint, ha azt hallja, hogy feltörték egy cég rendszereit, annyira mindennapossá váltak az ilyen esetek. Való igaz, hogy a kiberbűnözők érdeklődése a magánszemélyek felől egyre inkább a cégek felé fordult, mert a gyenge kibervédelemmel rendelkező vállalatoktól anyagilag nagyobb hasznot remélnek. A vállalatoknak ezért minden területen törekedniük kell a védelmük erősítésére, valamint a fenyegetések valós idejű észlelésére és elhárítására. A Micro Focus szakértői szerint ez úgy valósítható meg, ha fejlett eszközök segítségével biztosítják, hogy mindig naprakész információkkal és átfogó képpel rendelkezzenek a legfrissebb veszélyekről, támadási módszerekről, illetve azok kivédéséről.

Voltak idők, amikor az emberek még aggódtak egy-egy adatszivárgási eset kapcsán, tartottak ugyanis adataik, jelszavaik ellopásától. Mára az adatszivárgási esetek ugyanolyan gyakoriak lettek, mint a túlterheléses támadások, amelyek bizonyos időre elérhetetlenné teszik a szervezetek oldalait. Így már nem igazán foglalkoznak velük az emberek.

Ez azt is jelenti, hogy a kiberbűnözők nehezebben tudnak pénzt kicsikarni az egyéni felhasználókból, ezért egyre inkább a vállalatok felé fordulnak, akik egy zsarolás esetén sokkal nagyobb összegeket tudnak fizetni, és a legtöbb esetben gyenge az ellenállóképességük a kibertérben. Bármennyire is úgy érzik azonban a cégek, hogy a támadás elkerülhetetlen, nagyobb hangsúlyt kell fektetniük a védekezésre. Az ilyen esetek ugyanis nemcsak reputáció- és ügyfélveszteséggel járhatnak, hanem bírságokat is vonhatnak maguk után.

Nő az adatmennyiség és az automatizálás

A vállalatok dolgát jelentősen megnehezíti, hogy az adatok mennyisége világszerte exponenciálisan nő. Ezzel együtt a kiszivárgott adatok mértéke is növekszik olyannyira, hogy idén várhatóan megdől az adatszivárgási rekord. Van bőven tehát mit védeni.

Szintén fontos tendencia, hogy a támadások egyre inkább automatizálódnak. Az IT-biztonsági ipar is kihasználja a gépi tanulás és a mesterséges intelligencia előnyeit a fenyegetések észlelésében és azonosításában, de ezekkel a technológiákkal a kiberbűnözők is élnek. Ezek segítségével derítik fel például, hogy mely sebezhetőségeket érdemes kihasználni ahhoz, hogy fel tudjanak törni egy eszközt vagy hálózatot. Ráadásul algoritmusok segítségével több száz sérülékenységet tudnak kihasználni, ami sokkal gyorsabban vezet eredményre, mint amikor manuálisan próbálnak behatolni egy rendszerbe.

Éljen az ellenállás!

A kiberbűnözők módszerei tehát egyre kifinomultabbá válnak, és az automatizálás miatt nagyobb szabású támadásokat tudnak indítani. Ezért a cégeknek átfogó stratégiát kell alkalmazniuk ahhoz, hogy növeljék ellenállóságukat a kibertérben. Ehhez a Micro Focus szakértői azt javasolják a vállalatoknak, hogy a védelem, az észlelés és a fejlődés területeire összpontosítsanak.

Az átfogó védelemhez a szervezeteknek olyan eszközökkel kell óvniuk a kritikus fontosságú infrastruktúrájuk és szolgáltatásaik minden elemét, amelyek minimalizálják egy esetleges támadás hatásait. Ennek ki kell terjednie az adatok és az alkalmazások biztonságára, illetve egy erős személyazonosság- és hozzáféréskezelési protokollra is.

A vállalatoknak gyorsan kell azonosítaniuk és kezelniük a támadásokat, ehhez pedig valós időben kell észlelniük azokat. A mesterséges intelligenciát, gépi tanulást és automatizálást is alkalmazó biztonsági információ- és eseménykezelő megoldások segítségével a vállalatok még azelőtt reagálhatnak az incidensekre, hogy azok komoly anyagi és reputációs károkat okozhatnának.

Mivel a fenyegetések is gyorsan változnak, a szervezeteknek is lépést kell tartaniuk a fejlődéssel, hogy az aktuális veszélyeknek megfelelően alakítsák a biztonsági reakcióikat. Csak úgy hozhatnak megalapozott döntéseket, ha lényegi információk állnak rendelkezésükre, méghozzá megfelelően feldolgozható formában. Sok esetben ugyanis az információbőség okozza a problémát: túl sok adat áll rendelkezésre egy-egy kiberfenyegetéssel kapcsolatban, és időbe telik, míg a szakemberek eligazodnak a rengetegben. Egy kibertámadásnál azonban minden másodperc számít, és nincs idő hosszas elemzésekre.

A Micro Focus ezért hozta létre az ingyenesen használható Galaxy platformot, amely átláthatóvá teszi az aktuális fenyegetéseket és a kapcsolódó információkat mind a biztonsági vezetők, mint a további érintett felek számára, beleértve a vállalat vezetőségét, a biztonsági központ szakembereit és az IT-üzemeltetőket. A megoldás rangsorolja a legfontosabb fenyegetéseket, és tanácsokat is ad arra vonatkozóan, hogyan lehet védekezni az adott fenyegetés ellen, illetve orvosolni a támadást, ha már megtörtént a baj.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Miele a Mediatort választotta

2022 szeptemberétől a Mediator felel a német prémiumkategóriás háztartásieszköz-gyártó, a Miele teljeskörű magyarországi kommunikációjáért.A határozatlan időre szóló együttműködés során a full service ügynökség feladatai közé tartozik a kreatív tervezés és gyártás, a médiatervezés és...

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Idén négyszer annyit repültek a magyarok, mint 2021-ben

Az idei nyáron a magyarok és a románok repültek a legtöbbet Londonba – derül ki a Kiwi.com adataiból. A csehek és szlovákok szeretnek leginkább előre tervezni, ők több mint egy hónappal az utazás előtt...

Nemzetközi meccsekkel tér vissza az NBA

Utoljára 2020. január 24-én rendeztek NBA-meccset az USA-n és Kanadán kívül, akkor a Milwaukee Bucks és a Charlotte Hornets lépett pályára Párizsban. A COVID megnehezítette az ilyen meccsek szervezését, de több mint 2,5 év...

Idén is díjazták a kutatónőket

Miért nem hatnak minden esetben az antibiotikumok és mi köze ennek a tartósítószerekhez? Hogyan juthat be a gyógyszerek nagymolekulájú hatóanyaga a gondosan védett sejtbe? Mennyivel gyorsítja a mesterséges intelligencia a gyógyszerfejlesztések hosszadalmas tesztelési folyamatait?...

Itthon is terjednek a gyerekeket veszélyeztető online kihívások

„Újabb halálos kihívás terjed a gyerekek között” – gyakori cím a médiában, de sajnos sokan nem is sejtik, hogy miről szól egy-egy virtuális kihívás és mitől veszélyes. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH)...

Így készíthetsz lélegzetelállító őszi fotókat

Vége a nyaralásnak, hűl az idő, és fokozatosan veszi fel a természet is őszi színeit. Az új évszak remek lehetőségeket biztosít arra, hogy kiránduljunk vagy utazzunk, ott pedig egyedi felvételeket készíthessünk. Akár bakancsot húzunk,...

Jobban teljesítenek a magas EQ-val rendelkező márkák

A magasabb érzelmi intelligenciát (EQ) közvetítő márkák gyorsabban nőnek versenytársaiknál, és részvényeik is jelentősen felülteljesítik a tőzsdeindexeket – derül ki a dentsu-hoz tartozó Carat médiaügynökség közelmúltban elvégzett globális kutatásából.A márka EQ-nak (MEQ) a márkák...

Még több sportot nézünk a tévében

Nőtt a sportközvetítések népszerűsége a tévénézők körében, az Altman Solon felmérése során vizsgált 8 ország mindegyikében béővült az ilyen műsorokat is nézők aránya az elmúlt két évben. Az Egyesült Királyságban, Olaszországban és Franciaországban mértek...

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Átadták a legrangosabb hazai designdíjakat

Többek között az év magyar designtermékét, az év enteriőrjét és az év márkáját díjazták az ELLE Decoration International Design Awards (EDIDA) Hungary-n. A nívós szakmai elismerést nemzetközi szinten is a design Oscar díjának tartják,...

A Miele a Mediatort választotta

2022 szeptemberétől a Mediator felel a német prémiumkategóriás háztartásieszköz-gyártó, a Miele teljeskörű magyarországi kommunikációjáért.A határozatlan időre szóló együttműködés során a full service ügynökség feladatai közé tartozik a kreatív tervezés és gyártás, a médiatervezés és...

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Idén négyszer annyit repültek a magyarok, mint 2021-ben

Az idei nyáron a magyarok és a románok repültek a legtöbbet Londonba – derül ki a Kiwi.com adataiból. A csehek és szlovákok szeretnek leginkább előre tervezni, ők több mint egy hónappal az utazás előtt...

Nemzetközi meccsekkel tér vissza az NBA

Utoljára 2020. január 24-én rendeztek NBA-meccset az USA-n és Kanadán kívül, akkor a Milwaukee Bucks és a Charlotte Hornets lépett pályára Párizsban. A COVID megnehezítette az ilyen meccsek szervezését, de több mint 2,5 év...
- Hirdetés -

Don't Miss

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Díjat nyert a Danone Műanyag Kisokosa

A bolygónk jövője egyre égetőbb kérdés mindennapjainknak. A zöldebb megoldások kapcsán azonban nem csak a különböző szervezetekre kell számítanunk, hanem önmagunkra is, hiszen immár elengedhetetlen, hogy háztartásonként is lépéseket tegyünk a fenntarthatóságért. A Danone...

Tovább zöldült a SPAR

A SPAR Ausztria csoport országaiban (Magyarország, Észak-Olaszország, Szlovénia, Horvátország) jelentős eredményeket sikerült elérni a vállalatcsoport környezeti fenntarthatósági stratégiájának égisze alatt: az utóbbi egy év során negyedével csökkent az üvegházhatású gázkibocsátás a résztvevő országok összesített...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....