- Hirdetés -

Érdemes rákapcsolni a kibervédelemre

|

Hamarosan vége a nyárnak, és a legtöbb vállalatnál kezdetét veszi egy sűrűbb időszak. A kipihent munkavállalók visszatérnek a szabadságról, és elkezdhetik megtervezni és megvalósítani a következő nagy projekteket. A BlueVoyant kiberbiztonsági vállalat szakértői arra figyelmeztetnek, hogy ebben az időszakban ajánlott kiemelt figyelmet fordítani a kiberbiztonságra mind a tervezésnél, mind az alkalmazottak oktatásánál. Csak így biztosítható, hogy a szervezetek képesek legyenek kivédeni az egyre szofisztikáltabbá váló kibertámadásokat, és eleget tegyenek a minden eddiginél szigorúbb előírásoknak, mint például a DORA és a NIS2.

A nyári szabadságok alatt könnyen feledésbe merülhetnek a céges szabályok, a munkavállalók kieshetnek a megszokott rutinból. A kiberbűnözők azonban ilyenkor sem pihennek és folyamatosan finomítják támadási módszereiket, ezért a nyári hónapok alatt is sokat változhat a kibertér és a fenyegetések. Visszatérve a munkába érdemes áttekinteni, hogy mi változott, milyen új, árulkodó jelekre kell figyelni újabban, és megfelelően alkalmaznak-e minden, kiberbiztonságot erősítő gyakorlatot a cégnél. A BlueVoyant szakértőinek hat legfontosabb tanácsa a témában a következő:

Tervezzünk a biztonsággal!

A legtöbb szervezetnél az őszi időszakra esik a következő évi költségvetés megtervezése. A 2024-es évre számos vállalatra ró új teendőket két olyan új, európai uniós szabályozás, amelyeknek a jövő évtől kell eleget tenniük a vállalatoknak a kiemelt iparákagban. A Digital Operational Resilience Act (DORA), a pénzügyi szektor védelmének erősítését célozza, a NIS2 kibervédelmi direktíva pedig azért váltja le a korábbi hálózat- és információbiztonsági irányelvet, hogy erősítse a kritikus infrastruktúrák kibervédelmét a közlekedési és energiaszektorban, a banki és pénzügyi ágazatban, az egészségügyben, a digitális infrastruktúra területein és a közigazgatásban. Az érintett szervezeteknek még idén érdemes a költségtervezés során kalkulálniuk az előírások teljesítéséhez szükséges kiadásokkal, különben nem lesznek meg az erőforrásaik.

Szervezzünk oktatásokat!

Sok esetben a munkavállalók vannak a célkeresztben a kibertérben. Ha őket rá tudják venni a kiberbűnözők arra, hogy rákattintsanak egy kétes linkre vagy megadják a belépési adataikat egy hamis oldalon, akkor azon keresztül már be tudnak lépni a céges rendszerbe, adatokat lophatnak vagy egyéb káros módon befolyásolhatják a működést. Ezért a vállalati felhasználóknak tisztában kell lenniük a kiberfenyegetések természetével és a kiberhigiénia alapjaival.

Figyeljünk a jelszavakra!

A céges rendszerek és hálózatok, illetve a felhasználói fiókok védelméhez elengedhetetlen, hogy mindenhol erős jelszavakat alkalmazzanak. Jelszókezelő segítségével tovább erősíthető a biztonság, hiszen segít megelőzni, hogy az alkalmazottak gyenge jelszavakat használjanak, vagy ugyanazt a jelszót újrahasznosítsák több platformon is.

Legyünk naprakészek!

Időről időre fény derül a szoftverekben olyan sérülékenységekre, amelyeket kihasználhatnak a kiberbűnözők, hogy azon keresztül beférkőzzenek a vállalat rendszereibe. Ezeket a sebezhetőségeket a szoftvergyártók igyekeznek rövid időn belül javítani. Ám a javításokat tartalmazó szoftverfrissítéseket telepíteni is kell. A vállalatoknál általában megvannak a megfelelő gyakorlatok és az illetékes szakemberek, akik gondoskodnak erről. Gyakran előfordul azonban, hogy az alkalmazottak a privát számítógépeikről, telefonjaikról vagy tabletjeikről is dolgoznak, amelyeket nem felügyelnek és frissítenek a cég informatikai szakemberei. A kiberbiztonsági oktatásokon arra is fel kell hívni a munkavállalók figyelmét, hogy ne halogassák sokáig a telepítést, ha a számítógépük vagy valamelyik szoftverük jelzi az új frissítést.

Védjük az adatokat!

Az adatok a vállalatok legfontosabb erőforrásai közé tartoznak, és komoly negatív következményekkel jár, ha illetéktelenek kezébe kerülnek. Ezért tudatosítani kell a kollégákban az adatok védelmének jelentőségét és alapelveit. Ajánlott az információkat titkosítva tárolni, különösen akkor, ha hordozható eszközöket, például laptopokat, mobiltelefonokat használnak a munkához, vagy pendrive-on, esetleg külső merevlemezen szállítják őket.

Figyeljünk a legújabb taktikákra!

A kiberbűnözők mindig új módszereket eszelnek ki arra, hogy bejussanak a szervezetek rendszereibe. Érdemes megosztani a felhasználókkal a tapasztalatokat a legújabb támadási módszerekről, hogy képesek legyenek felismerni, ha éppen ők lennének a célkeresztben akár magánemberként, akár vállalati „leggyengébb láncszemként”.

Fontos fejlemény például, hogy a BlueVoyant szakemberei újfajta csalási módszerre derítettek fényt a közösségi médiában. Egyes kiberbűnözők hamis profilokat építenek fel egy nagy nemzetközi bankhálózat nevében, majd arra veszik rá a gyanútlan ügyfeleket, hogy megadják a hitelesítő adataikat, esetleg egy képernyővezérlő alkalmazáson keresztül közvetlen hozzáférést biztosítsanak a számlájukhoz. Ez a támadási módszer inkább a magánszemélyekre lehet veszélyes, mint a vállalatokra, de növeli az alkalmazottak kiberbiztonsági tudatosságát, ha többféle fenyegetést ismernek, amellyel találkozhatnak a kibertérben.

Ilyen sűrű időszakban elsőre talán idő- és energiapazarlásnak tűnhet, ha a biztonságot helyezik a vállalatok előtérbe. Mégis megéri az erőfeszítést, hiszen jelentős károkhoz és veszteségekhez vezethet egy potenciális támadás vagy bírság, valamint az új előírások teljesítését is megkönnyíti, ha időben elkezdik a felkészülést, és nem az utolsó pillanatban kell kapkodni.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...