- Hirdetés -

Érkezik az új Yaris

|

A Genfi Autószalonon új 1,5 literes motorral és új felszereltségi szintekkel mutatkozik be a harmadik generációs, új Toyota Yaris. A formai változások még dinamikusabbá tették a karosszéria megjelenését, míg a belső tér a módosítások nyomán modernebbnek hat.

 

A mérnökök csökkentették a motorzajt, biztonságosabbá, egyben pontosabbá és élvezetesebbé tették az autó vezethetőségét. A Toyota Safety Sense biztonsági csomag pedig minden kivitelen az alapfelszereltség részét képezi. A modellfrissítés időzítése tökéletes: a Yaris soha nem volt ilyen népszerű a városi autók szegmensében. Nem utolsó szempont ráadásul az sem, hogy a DRIVECO rendszer méréseinek ereménye szerint a menetidő több, mint 50%-ában elektromos üzemmódban közlekedik a hibrid Yaris

 

Az aktualizált dizájn dinamikusabb megjelenéssel vértezi fel a kisautó szegmens egyik legnépszerűbb és legizgalmasabb szereplőjét, a Toyota Yarist, miközben merevebb motorfelfüggesztés és optimalizált elektromos kormányszervó teszi komfortosabbá, pontosabbá a Yaris Hybrid vezethetőségét. Az új, másfél literes VVT-iE benzinmotor teljesítménye és forgatónyomatéka megnőtt, ugyanakkor üzemanyag-fogyasztása és károsanyag-kibocsátása csökkent (az 1,33 literes elődmotorhoz képest). A Toyota Safety Sense biztonsági csomag minden kivitelnél alapfelszerelés, miközben az új felszerelési szintek – a Life-tól a Dynamic-ig – alkalmazkodnak a különböző felhasználói csoportok igényeihez.

 

Az új Yaris megújult a külső formaterve, módosult a belső tere és átalakult a színválasztéka révén a modern vonalvezetésű karosszéria friss tónusokkal és eredeti dizájnelemekkel hoz új színt a szegmensbe. A belépő szint kivételével minden kivitelnél átdolgozták a műszeregységet, az órák között egy színes, mutilfunkciós TFT kijelző jelent meg.

 

A rendkívül népszerű hibrid változat mellett elérhető az új 1,5 literes benzinmotor is

Az 1,33 literes benzinmotort egy új fejlesztésű, 1,5 literes motor váltja, amely teljesíti az igen szigorú Euro 6c normát, míg üzemanyag-fogyasztása és károsanyag-kibocsátása az új, valós közlekedési körülményeket szimuláló norma szerint is kedvezőbb. Elődjéhez képest a motor mintegy 10 százalékkal erősebb és nyomatékosabb, miközben 12 százalékkal takarékosabb, CO2-kibocsátása (akár 75 g/km) pedig a legkedvezőbb a szegmensben. Az új motort a Toyota Motor Industries Poland üzemében, a Toyota Motor Europe mintegy 150 millió eurós termelés beruházási programja keretében gyártják. Az 1496 cm3 térfogatú szívómotor teljesítménye 111 LE (82 kW), forgatónyomatéka 136 Nm 4400/perc fordulatszámon. A motor az 1.33 literes blokkhoz képest 0,8 másodperccel dinamikusabban gyorsul 100 km/órára (11,8 helyett 11,0), 80-120 km/óra közötti rugalmassága pedig több mint 1 másodperccel javult (18,8 helyett 17,6).

 

A motor hatásfoka bámulatos 38,5 %, ami az autóipar egyik legkiválóbb értéke. Ennek érdekében megnövelték a sűrítési viszonyt (13,5:1), hűtött kipufogógáz-visszavezető rendszert (EGR) alkalmaztak, valamint kiterjesztették a változó szelepvezérlés nyitási tartományát, így a motor képes váltani az Otto és Atkinson-ciklusok között, ezzel különböző vezetési körülmények között biztosít optimális teljesítmény.

 

 

Tökéletesített hybrid meghajtás

 

A hybrid kivitelnél a tervezők arra törekedtek, hogy minél halkabb legyen az autó, különösen gyorsulás során. Ennek érdekében módosították a motorfelfüggesztést, a kanyarstabilizátorokat, a féltengelyeket, a segédvázat és a szívórendszert. A fentieken kívül új, köztes hangtompítót építettek be a kipufogórendszerbe. Az áttervezett motorrögzítés, a módosított lengéscsillapítók és az optimalizált szervokormány nagymértékben javította a menetkomfortot és a precíz vezethetőséget. Emellett javult az autó ívmeneti irányíthatósága is.

 

 

A menetidő több mint 50 %-ában elektromos meghajtású

 

A Toyota olyan intelligens adatgyűjtő eszközök bevezetésével segíti az európai értékesítők munkáját, amelyek lehetővé teszik a hybrid rendszer működésének bemutatását, az előnyök ismertetését. A DRIVECO rendszer a tesztvezetések során rögzíti a megtett útra, a menetidőre, az átlagsebességre, valamint a tisztán elektromos meghajtással megtett útra vonatkozó adatokat. Eddig 900 darab Yaris Hybrid modellt vizsgáltak meg, amelyek együttesen több mint félmillió kilométert tettek meg, a legkülönbözőbb körülmények között. Az eredmények elemzése kimutatta, hogy az autók átlagban a menetidő 54 százalékában tisztán elektromos (EV) üzemben közlekedtek, valamint hogy tényleges átlagos üzemanyag-fogyasztásuk 5,0 l/100 km volt. A DRIVECO-t már hét európai országban alkalmazzák a hybrid modelleknél, és további 9 országban tervezik kísérleti bevezetését.

 

 

Alapfelszerelés a Toyota Safety Sense

 

A Toyota Safety Sense aktív biztonsági csomagja a Yaris minden kivitelénél elérhető. A csomag olyan funkciókat tartalmaz, mint az ütközés előtti védelem (PCS) automatikus vészfékező funkcióval (AEB), az automatikus távolsági világítás (AHB) vagy az akaratlan sávváltásra való figyelmeztetés (LDA), míg a közepes és magas felszereltségű modellek jelzőtábla felismerő funkciót is kínálnak.

 

 

Külső formaterv

 

Az autó eleje és hátulja erősebben tagolt, a tervezők különös hangsúlyt fektettek a vízszintes vonalakra, kiemelve ezzel az autó tömegközéppontját. Áttervezték az integrált ködfényszórók házát is. A LED-es nappali világítást fényvezető szállal egészítették ki. Újratervezték a hátsó lámpákat is, melyek a sárvédőtől egészen a szintén átdolgozott tetőig húzódnak. Felszereltségtől függően a hátsó féklámpa LED-es kivitelű, a helyzetjelző pedig fényvezetős kivitelben készül.

A Yaris színválasztéka két új árnyalattal (Nebula Blue és Tokyo Red) tíz választható színre bővült. Három új rajzolatú keréktárcsa is megjelent a kínálatban, egy 15 colos ezüst színű keréktárcsa, egy szintén 15 colos, többküllős keréktárcsa, valamint egy 16 colos, polírozott keréktárcsa.

 

 

Belső tér

 

A belső térben új színárnyalatokkal és módosított részletekkel, friss kárpitmintázatokkal, valamint ergonomikusabb műszerfal kialakítással találkozunk. Utóbbi része a módosult műszeregység, amely mostantól két analóg műszer mellett egy színes, multifunkciós 4,2 colos kijelzőt is tartalmaz. A háromküllős kormánykeréknek új, izgalmas megjelenést ad a zongoralakk betét. Megváltoztak továbbá a légbefúvók, kék színű a műszerek mutatóinak megvilágítása, továbbá módosult a különböző funkciók egyszerűbb és kényelmesebb kezelésére szolgáló multimédiás képernyő, valamint a középkonzoli kapcsolók és gombok.

A belépő kivitel szürke műszerfalát új, sötét tónusú, mintás kárpittal kombinálták. A Prémium kivitelek szövetkárpitjának textúrája vörös-szürke színátmenetes, a műszerfal, valamint az ajtók felső részének bőr hatású felületkidolgozása és sötétszürke színe elegáns környezetet teremt. A Prémium Style csomagban a kárpitozás a sötét műszerfallal és ajtókkal harmonizál.

 

 

Új felszereltségi szintek: Selection és Dynamic

 

Tavaly év végén piacra került a limitált kiadású Selection verzió, amely igen nagy tetszést aratott, így mostantól önálló felszereltségi szintként elérhető. Az elsősorban különleges karosszériaszínt kínáló verziót mindenekelőtt azon fiatalokra gondolva alakították ki, akiknek fontos a stílus és az egyéni karakter. Négy verzió esetében – bevezetéskor a Selection Sapphire és a Selection Passion, majd még 2017-ben bővül a választék a Selection Pure és Selection Platinium kivitelekkel – a tető és egyes karosszériaelemek kontrasztos fekete kidolgozással készülnek.

Az új Dynamic kivitel LED-es hátsó lámpák mellett új hátsó légterelőt, 16 colos könnyűfém keréktárcsát (Yaris Hybrid), krómozott ablak díszléceket és ajtóbetéteket kínál. Az utastérben fekete szövet-bőr üléskárpittal találkozunk, a légbefúvók fogantyúi selyemfényű króm kidolgozást kaptak. A Selection kivitelnél a belső tér színvilága harmonizál a karosszéria színével: a kék szín a kék és fekete lakkozással párosul, a burgundi a pirossal és a feketével, a meleg szürke a barna és fekete fényezéssel, míg a fekete belső tér fehér és fekete karosszériához választható. A színes részletek kiterjednek a műszerfalra és az ajtók kidolgozására, az üléstámla betétjeire, valamint az ülés és a háttámla éleire. A Dynamic verzió belső tere fekete, szövet-bőr kárpittal.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...