Versenyképesebbek lettek a nemzetközi piacon a magyar fesztiválok, részben a támogatásuk növelése és áfájuk csökkentése eredményeként. A fesztiváloknak komoly gazdaságélénkítő hatásuk van: egy átlagos külföldi vendég 40-100 ezer forintot költ naponta.
A Magyarországra irányuló turizmus 10-12 százaléka fesztiválturizmus, minden nyolcadik-tízedik külföldi fesztiválozni jön – erről Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára beszélt az M1 aktuális csatorna szerda reggeli műsorában az MTI beszámolója szerint.
A fesztiválok óriási tömegeket vonzanak. A Szigeten többségében külföldiek vannak és a Balaton Sound látogatóinak csaknem fele is külföldi. A nagyobb fesztiválok mellett igen széles a kínálat, különböző kulturális és gasztrofesztiválok vonzzák az érdeklődőket, és már kisebb települések is rendeznek fesztiválokat.
Az MTI összesítése szerint tavaly 496 ezren látogattak el a Sziget Fesztiválra, ez majdnem 50 ezres növekedést jelentett 2016-hoz képest. A Balaton Sound 157 ezer, míg a VOLT Fesztivál 148 ezer embert vonzott a múlt évben.
Ha a költségvetésen és a sztárokon múlik, idén tovább növelheti látogatottságát a legnagyobb hazai fesztivál, a Sziget. A befektetőkkel közösen 12 százalékkal, 8,6 milliárd forintra tudták növelni a költségvetést a szervezők, csak a nagyszínpados fellépőkre egymilliárddal többet költhetnek.
Az idei húzónevek között van az első magyarországi koncertjére készülő amerikai dalszerző-énekesnő Lana Del Rey, a szintén amerikai rapper, Kendrick Lamar, de fellép mások mellett a Gorillaz, a Mumford and Sons, a Dua Lipa, Kygo, az Arctic Monkeys, Liam Gallagher és Shawn Mendes is.
Az idén 25 éves Szigetre, amely augusztus 8-tól 15-ig tart, életre hívták a Love Revolution kampányt, amely a programkínálatra is hatással van. A kezdeményezés főbb céljai közé tartozik az erőszak- és félelemnélküliség, az élhető Föld, az alapvető emberi jogok érvényesülése, illetve az előítéletek, a kirekesztés megszüntetése.