- Hirdetés -

Erősödtek tavaly a legnagyobb médiacégek

|

A Covid második évében a médiavállalatok többsége kifejezetten jól teljesített üzletileg. Tavaly nyolc cég, illetve médiacsoport is megugrotta a tízmilliárd forintos árbevételi szintet, veszteségesen csak egyetlen vállalat működött a top 30-ból.

A top 30 médiavállalat 2020-ban 300 milliárd forint nettó árbevételt hozott össze. Ezt a mögöttünk álló esztendőben 344 milliárdra növelték, ami 14,4 százalékos bővülés. Az adózott eredményük két évvel ezelőtt 20,7 milliárd forintot tett ki, tavaly pedig 65,8 milliárdot, ez bő háromszoros emelkedés.

Ugyanakkor azért nem annyira jött el a kánaán, mint ahogy ebből az adatból tűnik. Az összesített adózott eredményt ugyanis felhúzta a Magyar RTL Zrt. adózás utáni eredménye (amire még kitérünk). Amennyiben kivesszük az adatokból az RTL-t, akkor összességében 38,2 milliárd forintos adózott eredményt kapunk 2021 kapcsán, ez 84 százalékos ugrás, ami azért így sem szégyellnivaló eredmény.

A médiavállalatok kedvező tavalyi évére utal az is, ha megnézzük, hogy a 30 cég közül mennyi növelte az árbevételét és az eredményét. Előbbit 24-en, utóbbit 21-en. Veszteséget 2020-ban kettő, 2021-ben pedig csak egyetlen vállalat produkált.

Érdemes még egy magyar-nemzetközi összevetést is tenni a top 30 kapcsán. Tavaly a külföldi tulajdonban lévő médiavállalatok 108 milliárd forint árbevételt értek el, ez a top 30 teljes bevételének a 31,6 százaléka. Ennek kapcsán azonban több dolgot is meg kell jegyezni. A Magyar RTL Zrt. bevétele nem tartalmaz minden, a hazai piacról származó összeget. Ezenfelül akad olyan társaság, az AMC Networks Kft., amely régiós központként is működik, azaz a bevételeinek jelentős része külföldről származik. Ráadásul néhány nagy nemzetközi médiavállalat kimaradt az összeállításból, mert még nem adták le a beszámolójukat.

 

Összevont cégek

A lista első helyén a TV2 Csoportot működtető társaság nevét láthatjuk. 48,9 milliárd forint nettó árbevételt produkáltak tavaly, ami közel hétszázalékos bővülés 2020-hoz viszonyítva. Az adózott eredményük ugyanakkor 3,8 milliárdról 3,4 milliárd forintra csökkent.

A lista első három szereplője kapcsán a szimpla céges adatok kicsit megtévesztők, ugyanis a teljes csoportokat nézve a Mediaworks és az RTL is nagyobb volt, mint a TV2. A Mediaworks Zrt. esetén bő 47 milliárd forintos árbevételt láthatunk, viszont a nyár folyamán ezt kiegészítik a teljes cégcsoportra vonatkozó konszolidált adatokkal. Könnyen lehet, hogy néhány év múlva már nem kell a konszolidált adatokra várni, mert a Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány érdekeltségénél még mindig zajlik egy összevonási folyamat. Az elmúlt esztendő során a Mediaworks Zrt.-be olvadt a Mandiner Press Kft., a Napfénymédia Kft. és a Dunaújvárosi Szuperinfó Kft. A nagyobb digitális érdekeltségeiket összefogó New Wave Media Group Kft. pedig magába olvasztotta az Evomedia online sales house-t. A cég beszámolójában azt is beharangozták, hogy 2022 folyamán a New Wave Media is fuzionál anyacégével, a Mediaworks Zrt.-vel.

A Magyar RTL Televízió Zrt. tavaly 47,4 milliárd forintos nettó árbevételt hozott össze, ez 15,2 százalékos növekedés a korábbi esztendőhöz képest. Az adózott eredményüknél egy nagy összeget, 27,6 milliárd forintot láthatunk. Ennek a magyarázata, hogy a cég értékesítette az RTL Group Germany SA-ban meglévő 0,91 százalékos tulajdonrészét.

Mint írják: „a tranzakcióra a nemzetközi RTL Csoport racionalizálásának részeként került sor, amely a kereszttulajdonlások megszüntetésére irányult.” A tulajdonrész eladása nélkül az adózott eredményük 1,8 milliárd forintot tett volna ki. Az anyacégük, az RTL Group Central & Eastern Europe GmbH tavaly nyáron 30,5 milliárd forintos osztalékot vett ki a cégből már a 2021-es eredményük terhére, azaz osztalékelőlegként. Az RTL magyarországi tevékenységét egyébként nem fedi le teljes egészében a Magyar RTL Zrt., hiszen utóbbihoz az RTL Klub tartozik, de a lineáris és digitális portfóliójuk ennél nagyobb.

Az Atmedia Csoport árbevétele 2019-ről 2020-ra kicsit csökkent. Azonban tavaly már kimondottan jó évük volt, a nettó árbevételük 45,7 milliárd forintot tett ki, ami 24,7 százalékos bővülés. Mindehhez pedig 1,1 milliárd forint profit is társult.

A legnagyobb hazai médiavállalatok árbevétele és eredménye (TOP10)

(millió forint)

* 1,8 milliárd forintos adózás utáni eredményt értek el, amit kiegészített egy egyszeri, 25,9 milliárd forintos pénzügyi eredmény;

** Az Atmedia Kft. és a Media Services Company Kft. konszolidált adatai;

*** Csoportszintű, nem konszolidált adatok a Ringier AG magyarországi érdekeltségeiről: Ringier Hungary Kft., Blikk Kft., Ringier Hungary Nyomda Kft., profession.hu Kft.;

**** Az Evomedia Kft. esetén 2021. január 1. és szeptember 30. közötti adatok szerepelnek, a társaság ezt követően beolvadt a New Wave Media Group Kft.-be

Forrás: IM

 

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, további táblázatokkal. A lapban média-, reklám- és PR-ügynökségi rangsorok is találhatók.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...