- Hirdetés -

Erre figyeljen, ha utazni készül!

|

- Hirdetés -

A naptári tavasz beköszöntével, a jelenleg is zajló Utazás kiállítás kapunyitásával megkezdődött az irodák nyári utazási csomagjainak tömeges értékesítési időszaka. Bár a hazai utazási irodák tevékenysége kapcsán fogyasztóvédelmi szempontból kirívó szabálytalansággal ritkán találkozunk, a problémamentes nyaralás érdekében utazási csomagok vásárlása esetén mindenképpen érdemes néhány fontos szempontot szem előtt tartani. E tényezőket összegzi a CP Contact alábbi összefoglalója.

 

A KSH adatai szerint az utazni vágyók évente mintegy 4 millió vendégéjszakát vesznek igénybe utazási csomagok keretében a hazai piacon működő több mint 1300 utazásszervező- és közvetítő vállalkozáson keresztül. A szolgáltatók száma tehát igen nagy, szolgáltatásuk minősége is igen eltérő. Mivel általában nagy összegű, több százezres vagy milliós összegek befizetéséről döntünk, az utazási szerződés aláírása előtt annak alapos áttanulmányozása mellett az is fontos, hogy megbizonyosodjunk arról, hogy az adott irodát nyilvántartja és engedélyezte-e a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal.

 

 

Amikor a meghirdetett árból ki sem juthatunk a helyszínre

 

A mai napig léteznek olyan utazási irodák, amelyek olyan díjjal hirdetik az utazásaikat, amelyekből nem csupán a fakultatív programok díját hagyják ki, hanem olyan kötelezően fizetendő elemeket is, mint például a repülőtéri illeték, idegenforgalmi adó, stb. Ezek megfizetése persze elengedhetetlen az utas számára, így a végösszeg gyakran akár 30-40 százalékkal is magasabb lesz, amikor a befizetésre sor kerül. Ez a hirdetésekben a fogyasztó megtévesztésére alkalmas lehet, ezért az ügyfelek tisztességes tájékoztatása érdekében fontos előrelépés lenne, ha az irodák minél szélesebb köre tüntetné fel hirdetéseiben a teljes fizetendő költséget.

 

 

Indulás előtt két hónappal már nincs következmény nélküli visszamondás

 

„Az utazási szerződéseket szabályozó kormányrendelet immár elavult, a modern fogyasztói szokásoktól távol álló szabályokat tartalmaz – mutat rá Siklósi Máté, a CP Contact ügyvezető partnere. – Lehetőséget ad például az irodáknak arra, hogy 60 napon belüli elállás esetén már ne fizessék vissza az ügyfél számára a teljes befizetett díjösszeget, 35 nappal az utazás előtt pedig akár egy fillért sem kell visszatéríteniük. Eközben a szálláshely-közvetítő oldalak akár az elutazás előtt egy nappal is engedik a következmények nélküli visszamondást. Ezekkel szemben egy utazási szerződés keretein belül foglalt csomag tulajdonosa egyszerűbb utak (például szálláshely-foglalás) esetében indokolatlanul nagy hátrányba kerül.”

 

Ezzel szemben az utazási irodának még az elutazás előtt 20 nappal is jogában áll elállni az utazási szerződéstől, akár arra való hivatkozással is, hogy nem jött össze a kellő létszám az útra.

 

Az utas jogai utazási csomag vásárlása esetén Fontos tisztában lenni azzal, hogy probléma esetén milyen jogokra támaszkodhatunk az utazási irodával szemben: 1. A csomag összes szolgáltatásáért az utazási iroda felel 2. A csomag akadályoztatás esetén tetszőlegesen átruházható 3. Az utazás ára legkésőbb az indulás előtt három héttel (20 nap) változtatható meg 4. Ha a csomagban az utazás megkezdéséig alapvető elem módosul (például az ár több mint 8 százalékkal magasabb lesz vagy alacsonyabb kategóriájú szállást biztosítanak), a szerződéstől elállhatunk 100 százalék visszatérítés mellett 5. Probléma esetén az irodának gyors segítséget kell tudni biztosítania, amennyiben azt egy előre megkapott segélyszámon keresztül jelezzük 6. Csőd esetén a befizetett összeg visszajár, emellett az utazásszervezőnek gondoskodnia kell a kint rekedt utasok hazajuttatásáról is

 

 

 

Ha mégis sztornózni kell…

 

Számos utazási iroda fizetteti meg utasaival az útlemondás vagy más néven sztornó biztosítást. Bár sok kockázatot lefed (baleset, betegség, betörés, rablás vagy munkanélküliség esetén is visszatéríti az utazás költségét), a sztornó biztosításra egyes esetekben hiába próbálunk támaszkodni.

 

· Baleset és betegség esetén saját magunkon kívül csak házastárs, egyenes ági rokon, esetleg házastárs testvére problémája esetén érvényesíthető ez a védelem (de például olyan munkatársé esetén nem, akinek távolléte miatt nem utazhatunk el)

 

· A megkötés időpontjában már várandós utas nem számíthat a sztornó biztosítás védelmére

 

· Ha a célországban terrorcselekmény történik, vagy politikai zavargások zajlanak, lemondás esetén szintén hiába várjuk a biztosító térítését. Emiatt is célszerű előre tájékozódni az adott ország közállapotai felől.

 

· Az ismert, illetve egy éven belül kezelt betegségekre szintén nem nyújt védelmet az útlemondási biztosítás

 

Számolni kell azzal is, hogy a betegség bizonyítása, annak lemondási okként való elfogadtatása nem mindig egyszerű, megfelelő orvosi igazolások nélkül ne is számítsunk térítésre.

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így kaphatunk kártérítést a repülőjáratok késése miatt

Annyira gyakorivá váltak a repülőjáratok sok órás késései, hogy már a biztosítók is tapasztalják az ilyen kárbejelentések megugrását. A külföldre készülőknek érdemes eleve erre való utasbiztosítást kötni, mert ez fedezheti például a sürgősségi kiadásokat....

Izgalmas dolgok derültek ki a gamerekről

A gamerek száma évről évre emelkedik Magyarországon, ami marketing szempontból jelentős lehetőségeket kínál a nem gaming szektorok számára is a fiatalok megszólításában. A YouTube, a TikTok, az Instagram és a Twitch népszerűsége növekszik, miközben...

Újabb részletek az RTL-es BL-közvetítésekről

192 meccs magyar kommentárral, melyek mindegyike visszanézhető, hazánkban eddig nem látott képminőség - az RTL Magyarország nagyszabású sajtótájékoztató keretében jelentette be az UEFA Bajnokok Ligája-közvetítések minden fontos elemét, mely az RTL+ platformon előfizetés után...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 Porductions egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt...

A Best Ever lett a Kékszalag kommunikációs partnere

A Best Ever ügynökséget választotta a Magyar Vitorlás Szövetség az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj kommunikációs feladatainak ellátására. Július 18-án indul Magyarország legnagyobb presztízsű, legnagyobb múlttal rendelkező, egyben Európa leghosszabb tókerülő vitorlás eseménye, az 56....

Szolid kreatív növekedés

A legnagyobb hazai full service és kreatívügyökségek együttes árbevétele ugyan nőtt 2023-ban, de nem érte el az infláció szintjét. Az összesített számokat jelentősen befolyásolták a három legnagyobb szereplőnél látható változások. Utóbbiak az árbevétel terén...

Dübörög a nyár a horvát tengerparton

A horvát turizmus pozitív trendekkel és a turistaforgalom eredményeivel lép be az idei év turisztikai főszezonba. Ezt mutatják az eVisitor rendszer adatai, amelyek szerint januártól június végéig több mint 7,2 millió érkezés és 28,1...

Egyre többen kötnek mobilon utasbiztosítást

Jelentős, két számjegyű növekedés látható az utasbiztosításoknál az idén - közölte a K&H. A pénzintézet az egy évvel korábbinál 11 százalékkal több szerződést kötött január és június közepe között. Egyre többen a mobilbankon keresztül...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...

Problémás Netflix műsor, plusz 7 év a Csaba Rádiónak

A holland társhatósághoz fordul a Netflix egyik műsorszámának nem megfelelő korhatári besorolása miatt a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH). A Médiatanács július 9-i ülésén döntött egy helyi rádió médiaszolgáltatási jogosultságának megújításáról, valamint vizsgálta...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jön a 3. Beauty Expo

Idén harmadik alkalommal rendezik meg a ROSSMANN és a Krémmánia közös Beauty Expóját, amely szeptember 6-án a Millenáris Nagycsarnokában várja majd az érdeklődőket. A látogatók több mint 70 márka standjait fedezhetik fel, és rengeteg...

Így kaphatunk kártérítést a repülőjáratok késése miatt

Annyira gyakorivá váltak a repülőjáratok sok órás késései, hogy már a biztosítók is tapasztalják az ilyen kárbejelentések megugrását. A külföldre készülőknek érdemes eleve erre való utasbiztosítást kötni, mert ez fedezheti például a sürgősségi kiadásokat....

Izgalmas dolgok derültek ki a gamerekről

A gamerek száma évről évre emelkedik Magyarországon, ami marketing szempontból jelentős lehetőségeket kínál a nem gaming szektorok számára is a fiatalok megszólításában. A YouTube, a TikTok, az Instagram és a Twitch népszerűsége növekszik, miközben...

Újabb részletek az RTL-es BL-közvetítésekről

192 meccs magyar kommentárral, melyek mindegyike visszanézhető, hazánkban eddig nem látott képminőség - az RTL Magyarország nagyszabású sajtótájékoztató keretében jelentette be az UEFA Bajnokok Ligája-közvetítések minden fontos elemét, mely az RTL+ platformon előfizetés után...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 Porductions egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt...

Don't Miss

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 Porductions egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...

Kaliszky András váltja Foltányi Tamást az Ersténél

Kaliszky András lesz 2025 januártól az Erste Bank Hungary Zrt. informatikai és operációs területért felelős igazgatósági tagja – jelentette be a pénzintézet. A pozíciót Foltányi Tamás 2024 végéig tölti be, az idén 65 éves...

Új vezetővel erősít a PwC Magyarország

A PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának új vezetője 2024. július 1-jétől Farkas Gábor. A pozíciót Deák Lászlótól veszi át, aki a továbbiakban a közvetett adókért felelős területet vezeti és mellette az ESG...

Új ügyfelek a Próbakőnél

Hazai és nemzetközi ügyfelekkel bővült a nemrég 4 PREXA díjat nyert Próbakő Kommunikáció portfóliója. Az ügynökség megbízást kapott a gyógyszeripar, a technológia és a kiberbiztonság területéről, valamint egy e-kereskedelmi projekt kommunikációs feladatait is rábízták. Az...