- Hirdetés -

Erre készül idén az IVSZ

|

- Hirdetés -

Idén folytatja a digitális gazdaság szereplőinek egy asztalhoz ültetését az IVSZ további ágazatok bevonásával, például a banki vagy a kereskedelmi szektorban – hangzott el a szervezet közgyűlésén. Az eseményen új tagokat választottak az elnökségbe is.

 

Általános elnökségi tag pozíciót a közgyűlés szavazatai alapján a következő két évben Deliága Ákos, a Talk-A-Bot ügyvezetője, Fazekas Barbara a Green Fox Academy ügyvezetője, Mátrai Gábor a KGM-Invest Kft. ügyvezetője és dr. Vinnai Balázs, a Misys Digital Channels vezetője tölt majd be. A méret szerinti tagozatok közül a multinacionális tagozat vezető pozícióját Kaszás Zoltán, a T-Systems Magyarország Zrt. vezérigazgató-helyettese tölti be, míg a tevékenység szerinti tagozatoknál Marton László, az Invitech Megoldások Zrt. ICT üzletfejlesztési igazgatója Telekommunikációs tagozatvezető és alelnök, Vityi Péter, a Transround Informatikai Kft. kereskedelmi és marketing igazgatója pedig Informatikai tagozatvezető és ismét alelnök lett.

 

Az IVSZ vezetésének újonnan megválasztott és újraválasztott tagjai egyaránt a digitalizáció más iparágakra való hatását, a foglalkoztatáspolitikai igények megváltozását, a digitális oktatás fejlesztését és a globális piacra való exportot emelték ki képviselendő területként.

 

Laufer Tamás, az IVSZ elnöke a közgyűlésen tartott beszédében elmondta: „Az elmúlt években egy olyan szervezet építésén dolgoztunk, amelyik képes jelentős eredményeket elérni, képes a problémafelvetésen túl megoldási javaslatokat létrehozni és azokat aktívan képviselni is. A számunkra érthető informatika helyett a mindenkit érintő digitalizáció fogalmát kezdtük el megerősíteni, hogy szélesebb körben tudjunk beszélgetni az átalakulásról.”

 

„Az IT vállalatok érdekeiért dolgozunk, de a digitalizáció, a digitális transzformáció, a negyedik ipari forradalom éppen azt is jelenti, hogy az IT vállalatok érdeke egybeesik a teljes társadalom és teljes gazdaság érdekeivel. A digitalizáció azt jelenti, hogy az iparágaknak teljes átalakuláson kell átesni, új működésre kell átváltani és ennek az átalakulásnak az alapja az informatika” – tette hozzá az IVSZ elnöke.

 

Mint kiemelte: a változást a szövetség két témakörön keresztül kezdi el építeni – a digitális oktatás és a digitális export területén keresztül. Az előbbi esetben a digitális írástudás kritikusan alacsony szintje és az oktatási rendszerben kihagyott ziccerek adtak teret az IVSZ aktivitásainak, míg az export esetében a 22 ezer betöltetlen informatikai munkahely miatt a gazdaságból kieső sok százmilliárdos bevétel potenciálja jelentett energiát.

 

„2016 az az év volt, amikor ebben az építkezésben elértünk egy olyan szintre, ahol már gyümölcsök is teremtek. A két évvel ezelőtt megfogalmazott oktatási kiáltványunk 12 pontja közül szinte mindegyik megvalósult vagy legalább jogszabályi kötelezettség keletkezett arra, hogy a következő években megvalósuljon. Tavaly a Digitális oktatási stratégia és a Digitális export stratégia készült el az IVSZ-en belül végzett szakmai előkészítés alapján, 2017-ben pedig már a Digitális Munkaerőprogramnál járunk, amelynek alapja az IVSZ műhelyében született ma pedig már a Nemzetgazdasági miniszter és a Miniszterelnök is stratégiai alapvetésként kezeli, de ami igazi erejét mutatja tetteinknek, hogy például az informatikai szakokon jelentkezők száma 2017-re 10 százalékkal nőtt egy év alatt!” – emelte ki Laufer Tamás.

 

Az IVSZ elnöke hozzátette: „2016-ban sikerült nem csak a saját iparágunk érdekeit támogatni, hanem az ágazati kerekasztalok szervezésére tett erőfeszítéseink is sikeresnek bizonyultak. Ma már az üzleti partnereket nem elsősorban a saját iparágunkon belül, hanem más területeken kell megtalálni, ebbe az irányba indultunk el, ezt jelenti a “Szövetség a Digitális Gazdaságért” kifejezésünk is. 2017-ben pedig folytatjuk a digitális gazdaság szereplőinek egy asztalhoz ültetését további ágazatok bevonásával, például a banki vagy a kereskedelmi szektorban. A Digitális Jólét Programnak pedig következik a 2.0-ás folytatása, immár 30 kiemelt területtel, a fent említetteken túl számos fontos témakörben, melyek Magyarország digitális jövőjét építhetik.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Üzleti előnyt is jelenthet az Apple csodaszemüvege

Közel négy hónapja mutatkozott be az Apple Vision Pro, és egyelőre nincs új hír a fejlesztés háza tájáról az akkor megismert paramétereken túl. A kiterjesztett és a virtuális valóság szemünk előtt való keverésére képes,...

A biztosításon is spórolnak a vállalatok

Az MNB által közzétett legfrissebb biztosítói adatsor szerint az első félév végére 186 800 vállalati vagyonbiztosítást kezeltek a hazai biztosítók, 0,6 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. A kapcsolódó féléves díjbevétel összege 64 milliárd...

Kiderült, milyen autókat kedvelnek a magyarok

A különböző karosszériatípusok eltérő igényekhez készülnek. Egyes sofőrök a kis ferdehátúakat választják, mások a tágasabb változatokat, például kombikat vagy városi terepjárókat részesítik előnyben. A carVertical autóipari adatszolgáltató magyarországi kutatása alapján elmondható, hogy a magyarok...

Sokkal zöldebbek lehetnének az irodaépületek

Digitális épület- és energiagazdálkodási megoldások alkalmazásával, valamint elektrifikációval, illetve megújuló energiaforrások használatával és mikrohálózatok telepítésével akár 70 százalékkal is csökkenteni lehetne az irodaépületek szén-dioxid-kibocsátását a Schneider Electric kutatása szerint. Az alacsony CO2-kibocsátású épületekre történő...

Rangos elismeréseket kapott a FERLING

A közelmúltban látott napvilágot két olyan toplista, amelyen a pécsi székhelyű PR-ügynökség, a FERLING Kft. vezetői is elismerésben részesültek. A FERLING alapítója és egyben ügyvezető igazgatója, Ferling József is szerepel hazánk legelismertebb PR- és...

Kiderült: jelszavak nélkül biztonságosabb a kibertér

A biztonsági szakértők évtizedek óta jövendölik a „jelszómentes jövőt”, amely a jelek szerint már valóban a küszöbön áll. A FIDO 2 szabvány terjedésével ugyanis hamarosan tényleg búcsút inthetünk végre a jelszavaknak. A jól ismert...

Új műsor érkezik októberben a Spíler TV-re

Az őszi szezonban új műsor és új képernyősök is érkeznek a Spíler TV-re. A TV2 sportcsatornájának műsorvezetői csapatához csatlakozik Gelencsér Tímea, Szedmák Zita és Lissák Laura, október elsején pedig rajtol a Sunday Stadium. (kiemelt...

Márkamenedzserek toplistájával jön a Business Lounge

A Business Lounge szeptember 27-i adásában Vaszary Ádámmal, a Signature40 lista társalapítójával lesz beszélgetés a rangsor hátteréről, arról, hogy honnan jött az ötlet, és miért érezték úgy, hogy szükség van még egy listára. (kiemelt...

Csökken az infláció, nőhet a munkanélküliség

A magyar gazdaságban az idei második negyedévben már negyedik negyedéve tartott a recesszió, ez az EU-ban Magyarországon kívül csak Észtországban következett be. A második negyedévben az EU-ban a magyar visszaesés volt a harmadik legjelentősebb...

Új startup segíti a diákokat

Az elmúlt évtizedben jelentősen megemelkedett a munkát vállaló diákok aránya, a munkavállaló fiatalok és munkáltatók között pedig továbbra is jellemzően az iskolaszövetkezetek közvetítenek. Egyre jobban érezhető azonban az igény arra, hogy ezek a szövetkezetek...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Erre költött közel 3 milliárd forintot az AutoWallis

Elkészítette éves Zöld allokációs és hatás jelentését az AutoWallis Zöld Bizottsága, mely a társaság által két évvel ezelőtt kibocsátott 6,6 milliárd forint összegű, zöld kötvényekből befolyt forrás felhasználásáról és azok környezeti hatásairól szól. A...

Üzleti előnyt is jelenthet az Apple csodaszemüvege

Közel négy hónapja mutatkozott be az Apple Vision Pro, és egyelőre nincs új hír a fejlesztés háza tájáról az akkor megismert paramétereken túl. A kiterjesztett és a virtuális valóság szemünk előtt való keverésére képes,...

A biztosításon is spórolnak a vállalatok

Az MNB által közzétett legfrissebb biztosítói adatsor szerint az első félév végére 186 800 vállalati vagyonbiztosítást kezeltek a hazai biztosítók, 0,6 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. A kapcsolódó féléves díjbevétel összege 64 milliárd...

Kiderült, milyen autókat kedvelnek a magyarok

A különböző karosszériatípusok eltérő igényekhez készülnek. Egyes sofőrök a kis ferdehátúakat választják, mások a tágasabb változatokat, például kombikat vagy városi terepjárókat részesítik előnyben. A carVertical autóipari adatszolgáltató magyarországi kutatása alapján elmondható, hogy a magyarok...

Sokkal zöldebbek lehetnének az irodaépületek

Digitális épület- és energiagazdálkodási megoldások alkalmazásával, valamint elektrifikációval, illetve megújuló energiaforrások használatával és mikrohálózatok telepítésével akár 70 százalékkal is csökkenteni lehetne az irodaépületek szén-dioxid-kibocsátását a Schneider Electric kutatása szerint. Az alacsony CO2-kibocsátású épületekre történő...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...

Újra kell gondolni a hierarchiát a szervezetben

Művészettörténészként diplomázott, kulturális és kreatív elköteleződését pedig a Magyar Telekomnál kamatoztatja Kovács András Péter, aki jelenleg a családi szegmenskommunikációért felel és a Warm Up Talks legújabb adásában elárulja: mit jelent az agilis transzformáció, miért...

A felelős márka szerepe soha nem volt olyan fontos, mint ma

Ha a saját tevékenységünkre gondolunk, kulcsfontosságú lett, hogy felhívjuk a figyelmet a tudatosságra és a digitális és kiberbiztonságra ezeknek a technológiáknak a használata kapcsán, amiben a teljes piacnak óriási felelőssége van – mondta el...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Erre költött közel 3 milliárd forintot az AutoWallis

Elkészítette éves Zöld allokációs és hatás jelentését az AutoWallis Zöld Bizottsága, mely a társaság által két évvel ezelőtt kibocsátott 6,6 milliárd forint összegű, zöld kötvényekből befolyt forrás felhasználásáról és azok környezeti hatásairól szól. A...

Sokkal zöldebbek lehetnének az irodaépületek

Digitális épület- és energiagazdálkodási megoldások alkalmazásával, valamint elektrifikációval, illetve megújuló energiaforrások használatával és mikrohálózatok telepítésével akár 70 százalékkal is csökkenteni lehetne az irodaépületek szén-dioxid-kibocsátását a Schneider Electric kutatása szerint. Az alacsony CO2-kibocsátású épületekre történő...

Kétmillió fának keresnek helyet

1 fő - 1 fa! – négy éve ezzel az üzenettel indult a 10 millió Fa közösség, mely azóta több százezer fát és cserjét ültetett és tartott életben. Az alapítványt is létrehozó 10 millió...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....