- Hirdetés -

Erre készül idén az IVSZ

|

- Hirdetés -

Idén folytatja a digitális gazdaság szereplőinek egy asztalhoz ültetését az IVSZ további ágazatok bevonásával, például a banki vagy a kereskedelmi szektorban – hangzott el a szervezet közgyűlésén. Az eseményen új tagokat választottak az elnökségbe is.

 

Általános elnökségi tag pozíciót a közgyűlés szavazatai alapján a következő két évben Deliága Ákos, a Talk-A-Bot ügyvezetője, Fazekas Barbara a Green Fox Academy ügyvezetője, Mátrai Gábor a KGM-Invest Kft. ügyvezetője és dr. Vinnai Balázs, a Misys Digital Channels vezetője tölt majd be. A méret szerinti tagozatok közül a multinacionális tagozat vezető pozícióját Kaszás Zoltán, a T-Systems Magyarország Zrt. vezérigazgató-helyettese tölti be, míg a tevékenység szerinti tagozatoknál Marton László, az Invitech Megoldások Zrt. ICT üzletfejlesztési igazgatója Telekommunikációs tagozatvezető és alelnök, Vityi Péter, a Transround Informatikai Kft. kereskedelmi és marketing igazgatója pedig Informatikai tagozatvezető és ismét alelnök lett.

 

Az IVSZ vezetésének újonnan megválasztott és újraválasztott tagjai egyaránt a digitalizáció más iparágakra való hatását, a foglalkoztatáspolitikai igények megváltozását, a digitális oktatás fejlesztését és a globális piacra való exportot emelték ki képviselendő területként.

 

Laufer Tamás, az IVSZ elnöke a közgyűlésen tartott beszédében elmondta: „Az elmúlt években egy olyan szervezet építésén dolgoztunk, amelyik képes jelentős eredményeket elérni, képes a problémafelvetésen túl megoldási javaslatokat létrehozni és azokat aktívan képviselni is. A számunkra érthető informatika helyett a mindenkit érintő digitalizáció fogalmát kezdtük el megerősíteni, hogy szélesebb körben tudjunk beszélgetni az átalakulásról.”

 

„Az IT vállalatok érdekeiért dolgozunk, de a digitalizáció, a digitális transzformáció, a negyedik ipari forradalom éppen azt is jelenti, hogy az IT vállalatok érdeke egybeesik a teljes társadalom és teljes gazdaság érdekeivel. A digitalizáció azt jelenti, hogy az iparágaknak teljes átalakuláson kell átesni, új működésre kell átváltani és ennek az átalakulásnak az alapja az informatika” – tette hozzá az IVSZ elnöke.

 

Mint kiemelte: a változást a szövetség két témakörön keresztül kezdi el építeni – a digitális oktatás és a digitális export területén keresztül. Az előbbi esetben a digitális írástudás kritikusan alacsony szintje és az oktatási rendszerben kihagyott ziccerek adtak teret az IVSZ aktivitásainak, míg az export esetében a 22 ezer betöltetlen informatikai munkahely miatt a gazdaságból kieső sok százmilliárdos bevétel potenciálja jelentett energiát.

 

„2016 az az év volt, amikor ebben az építkezésben elértünk egy olyan szintre, ahol már gyümölcsök is teremtek. A két évvel ezelőtt megfogalmazott oktatási kiáltványunk 12 pontja közül szinte mindegyik megvalósult vagy legalább jogszabályi kötelezettség keletkezett arra, hogy a következő években megvalósuljon. Tavaly a Digitális oktatási stratégia és a Digitális export stratégia készült el az IVSZ-en belül végzett szakmai előkészítés alapján, 2017-ben pedig már a Digitális Munkaerőprogramnál járunk, amelynek alapja az IVSZ műhelyében született ma pedig már a Nemzetgazdasági miniszter és a Miniszterelnök is stratégiai alapvetésként kezeli, de ami igazi erejét mutatja tetteinknek, hogy például az informatikai szakokon jelentkezők száma 2017-re 10 százalékkal nőtt egy év alatt!” – emelte ki Laufer Tamás.

 

Az IVSZ elnöke hozzátette: „2016-ban sikerült nem csak a saját iparágunk érdekeit támogatni, hanem az ágazati kerekasztalok szervezésére tett erőfeszítéseink is sikeresnek bizonyultak. Ma már az üzleti partnereket nem elsősorban a saját iparágunkon belül, hanem más területeken kell megtalálni, ebbe az irányba indultunk el, ezt jelenti a “Szövetség a Digitális Gazdaságért” kifejezésünk is. 2017-ben pedig folytatjuk a digitális gazdaság szereplőinek egy asztalhoz ültetését további ágazatok bevonásával, például a banki vagy a kereskedelmi szektorban. A Digitális Jólét Programnak pedig következik a 2.0-ás folytatása, immár 30 kiemelt területtel, a fent említetteken túl számos fontos témakörben, melyek Magyarország digitális jövőjét építhetik.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mennyit költünk kütyükre karácsonykor

Átlagosan 51 500 Ft-ot költünk karácsonyi ajándékokra, általában 4-7 főnek vásárolunk – derült ki a Dell Technologies Magyarország friss, nem reprezentatív felméréséből1. Minden negyedik válaszadónál elektronikai cikk is kerül a fa alá, átlagosan 44...

Korábbi kollégáikra vadásznak a cégek

A volt alkalmazottak nagyszerű, ám korábban méltatlanul hanyagolt lehetőséget jelentenek a cégek toborzási erőfeszítései számára – mondja Fremda Balázs, a Morgan Stanley budapesti irodájának HR igazgatója. A vállalat 15 éve működő technológiai és analitikai...

Így védekezhetnek a kkv-k a kibertámadások ellen

Az elmúlt két évben felgyorsult digitális átalakulás miatt fokozódó kockázat miatt ma már szinte minden vezetőnek van legalább egy olyan cég az ismeretségi körében, ahol már történt támadás és ellopták a cég adatait vagy...

Jól fogyott a Samsung luxustévéje

A Samsung idén több mint egymillió darab The Frame televíziót értékesített világszinten, ez az első Lifestyle TV modell, amely milliós eladást ért el egy éven belül. A 2017-es bemutatkozása óta Észak-Amerikában és Európában is...

Különleges kisfilmmel kampányol a Pfizer

Verset szavalni sokaknak egyáltalán nem okoz gondot, kivéve, ha van a dologban egy kis csavar. Adott egy vers, és egy igen nehéz feladat: egyetlen levegővel kell végig mondani a strófákat. A Pfizer egy nem...

Izgalmas hajsza a NatGeo új sorozatában

Az amerikai lépfenetámadások 20. évfordulója alkalmából a National Geographic 2021 decemberében műsorára tűzi a biológiai terrorcselekmény és az azt követő izgalmas nyomozás történetét feldolgozó Halálzóna: Antrax című filmsorozatot. A hatrészes széria a Halálzóna című...

Új megoldásokat keresnek a munkavállalók

A dolgozók megéléseiből táplálkozó „nagy felismerés" jelenség következményeként újabb jelentős mozgás indulhat be világszerte a munkaerőpiacokon – mutat rá a Randstad Workmonitor 2021-es második felmérése. A több mint 27,000 dolgozó megkérdezésével 34 piacon, köztük...

Zenélő növényekkel kampányol az E.ON és az ACG

Az ACG Reklámügynökség és az E.ON zenélő mikrooázisokat hozott létre a vállalat klímaváltozás elleni küzdelem fontosságáról szóló kampányának részeként. A különleges installációknak köszönhetően a budapesti Széna- és Szent Gellért téren várakozó utasok nemcsak a...

Erős negyedévet zárt az Allianz

2021-ben az Allianz Csoport a harmadik negyedévben is erős működési teljesítményt mutatott fel az összes üzletágában. Ez azt bizonyítja, hogy az üzleti modellünk jól működik, segítségével ki tudjuk használni a globális gazdasági környezet és...

Eldőlt, viszi a 4iG a DIGI-t

Végleges megállapodást kötött a 4iG Nyrt. a román RCS & RDS csoporttal a médiakonszern magyarországi érdekeltségeinek megvásárlásáról. A tranzakció lezárásával, illetve az elmúlt egy évben az infokommunikációs szektorban végrehajtott akvizícióival a 4iG a legnagyobb...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Digitális lízinggel újít a Péntech

A digitális faktoring úttörője, a Péntech novembertől új szolgáltatással bővíti portfólióját, amelynek köszönhetően most még könnyebb lehet a vállalkozások növekedésének finanszírozása. A digitális lízing megoldásnak köszönhetően a Péntech weboldalán keresztül a piacon egyedülállóan gyorsan...

Kiderült, mennyit költünk kütyükre karácsonykor

Átlagosan 51 500 Ft-ot költünk karácsonyi ajándékokra, általában 4-7 főnek vásárolunk – derült ki a Dell Technologies Magyarország friss, nem reprezentatív felméréséből1. Minden negyedik válaszadónál elektronikai cikk is kerül a fa alá, átlagosan 44...

Korábbi kollégáikra vadásznak a cégek

A volt alkalmazottak nagyszerű, ám korábban méltatlanul hanyagolt lehetőséget jelentenek a cégek toborzási erőfeszítései számára – mondja Fremda Balázs, a Morgan Stanley budapesti irodájának HR igazgatója. A vállalat 15 éve működő technológiai és analitikai...

Így védekezhetnek a kkv-k a kibertámadások ellen

Az elmúlt két évben felgyorsult digitális átalakulás miatt fokozódó kockázat miatt ma már szinte minden vezetőnek van legalább egy olyan cég az ismeretségi körében, ahol már történt támadás és ellopták a cég adatait vagy...

Jól fogyott a Samsung luxustévéje

A Samsung idén több mint egymillió darab The Frame televíziót értékesített világszinten, ez az első Lifestyle TV modell, amely milliós eladást ért el egy éven belül. A 2017-es bemutatkozása óta Észak-Amerikában és Európában is...
- Hirdetés -

CMO

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA