- Hirdetés -

Ez várható idén a biztosítási piacon

|

- Hirdetés -

Felemás képet mutat a jelenlegi biztosítási piac: miközben az infláció nyolc év reálnövekedését veti vissza a legutóbbi két évben, a profitadótól eltekintve az idei év végére várhatóan jelentősen nő a biztosítók eredménye – többek között ez hangzott el a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) által szervezett esztergomi XIX. Biztosításszakmai Konferencián.

Kovács Zsolt, a Gazdaságfejlesztési Minisztérium miniszteri biztosa előadásában elmondta, hogy a biztosítási piac legnagyobb része a kedvezőtlen gazdasági háttér ellenére is növekedni tudott, a teljes díjbevétel csupán az egyszeri díjas életbiztosítások kiesése miatt csökkent minimálisan (az idei első félév 779 milliárd forintos díjbevétele gyakorlatilag megegyezik a 2022 első félévének 786 milliárd forintjával). A biztosítók profit tekintetében még erőteljesebb növekedést értek el, és 2023 egészére (a profitadót nem számítva) az elmúlt 15 év legnagyobb nyereségére számíthatnak. A szerződésállomány a legutóbbi, nehézségekkel terhelt években is folyamatosan emelkedett – ellentétben a 2010-es évek elején tapasztalható időszakos visszaeséssel.

A független közvetítői szektor 7,7 százalékkal növelte értékesítési árbevételét, a legnagyobb 20 alkusz esetében ez a bővülés csaknem kétszeres, 14,1 százalék volt. A miniszteri biztos ugyanakkor kedvezőtlen fejleményként említette, hogy a közvetítők száma tíz év alatt 13,2 százalékkal csökkent. A biztosítási szektort érintő további negatívum, hogy a biztosítási penetráció mértéke mindössze 2,1 százalékos, ami az EU harmadik legrosszabb értéke.

Erdős Mihály, a Magyar Biztosítók Szövetségének (MABISZ) elnöke azt emelte ki, hogy az elmúlt két év inflációja nyolc év reálnövekedését törte le a biztosítási szektorban. Az első félévben a szerződésállomány volumene az előző év végéhez képest 0,5 százalékkal, 13,4 millió darabra nőtt, miközben az állománydíj 7 százalékkal, 1,28 milliárd forintra bővült. A növekedés legnagyobb részét tehát nem a volumenhatás, hanem a díjak emelésének hatása eredményezte. A rendszeres díjas életbiztosítások és a nyugdíjbiztosítások alakulása is kedvező képet mutatott az év első felében, utóbbinak az állománya immár meghaladta a 470 ezer darabot.

A MABISZ-elnök külön kitért a viharkárok aggasztó alakulására, amellyel kapcsolatban a kárkifizetések mértéke az idei viharszezonban elérte a 13,1 milliárd forintot. Ez trendszerűen is kiugró növekedést jelent (2018-hoz képest már csaknem négyszeres összeget jelent), ami előrevetíti annak szükségességét, hogy az ilyen jellegű károk hatása a díjak oldalán is fokozottan megjelenjen.

Papp Lajos, a FBAMSZ elnöke nyitóbeszédében az alkuszi szektor előtt álló feladatok közül többek között a jövő tavasszal elsőként megtartott lakásbiztosítási kampányra való felkészülést, a biztosítási penetrációnak a munkaadók aktívabb bevonásával történő növelését, az alkuszi szakma fiatalítását, illetve a digitalizáció kihívásainak történő minél teljesebb megfelelést emelte ki.

Az elnök kitért arra, hogy az alkuszszövetség tagcégei jelenleg mintegy 4 millió biztosítási szerződést kezelnek 350 milliárd forint értékben. A szövetségen belüli összesített állományban az életbiztosítások aránya immár eléri a 26 százalékot. A FBAMSZ vállalatai több mint ezer alkalmazottal és mintegy 5500 alvállalkozóval végzik tevékenységüket.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Pénzhiány miatt lassítanak a hazai cégek

A nem túl rózsás gazdasági kilátások és a finanszírozás, a pályázatok hiánya visszafogja a vállalatok innovációs kedvét. Így elsősorban belső hatékonyságuk javítására és ügyfeleik jobb kiszolgálására összpontosítanak.A K&H hetedik féléve méri a hazai közepes...

Rekordösszeget költöttek el külföldön a magyarok

Az idén is több magyar ment külföldre, mint tavaly, és a pénzt is költik, aki síelni, nyaralni ment, napi 31 ezer forintot költött. Az utasbiztosítási szektor is rekord esztendőre számíthat 2024-ben - írja a...

A sör és a sportközvetítések lendíthetik fel a balatoni turizmust

Június közepétől egy hónapon át nagy rohamra számítanak a balatoni sörözőkben és éttermekben. Ebben az időszakban nem árt előre asztalt foglalni. A telt ház oka a Németországban zajló 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság, amelynek hatása a Balaton...

Így csalnak az ajándékkártyákkal

Az ajándékkártyák elleni csalásokra specializálódott az Egyesült Államokban az Atlas Lion néven ismert, újabban Storm-0539 néven azonosított bűnözői csoport. Ezek a csalók különösen az ünnepek idején aktívak, amikor az ajándékkártyák kibocsátása és használata megugrik....

Ezért halasztják el a beruházásokat a hazai vállalatok

Visszafogják a beruházásaikat és késve fizetik a rezsiszámláikat a magyar cégek, mert maguk sem jutnak határidőre a pénzükhöz a vállalatközi (B2B) kereskedelemben. Egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító fizetési szokásokról szóló, éves elemzésében....

Reménykedhetnek a lakásfelújítók

A júniusra bejelentett otthonfelújítási program csúszása sokaknak adhatja vissza az esélyt, hogy megragadják e lehetőséget, hiszen a becslések szerint több, mint egymillió olyan régi családi ház akad az országban, aminek az energetikai korszerűsítésére felhasználható...

EB: ilyen eredményeket jósolnak a magyar válogatottnak

A Szerencsejáték Zrt. kutatása alapján az Európa-bajnokság eseményeit a felnőtt magyarok közel fele fogja figyelemmel követni. A felmérés szerint főleg a férfiak körében nagyobb (60%) az érdeklődés a sportesemény iránt. A válaszadók ötöde gondolja...

Új termékcsaláddal erősít az IKEA

Az irodabútor-kollekciót a világszerte változó munkatrendek hívták életre. A 85 irodabútorból álló termékcsalád többek között hangszigetelő panelekkel és természet által inspirált elemekkel teremt kellemes munkahelyi környezetet. A MITTZON hangszigetelő paravánoknál használt először az IKEA...

Ettől is függ, hogy mennyi pénzt kapnak a diákok

Idén június 21-én lesz az utolsó tanítási nap, ezt követően diákok tízezrei jelennek meg a munkaerőpiacon. A munka világával való ismerkedést részben anyagi megfontolás, részben szakmai gyakorlatszerzés iránti érdeklődés határozza meg. A diákok többsége...

Egyre nehezebb befolyásolni a vásárlókat

Egyre tudatosabb vevők, kevésbé hatnak már rájuk a hagyományos vásárlásösztönző reklámok. A celebek szintén kezdik elveszíteni a befolyásolási képességüket, már a véleményvezérekre is csak akkor hallgatnak igazán a követőik, ha szakmai érvekkel keresik a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az igazi álommeló: utazgatás egész nyáron

A Z generáció felnőtt tagjai inkább dolgoznának népszerű nyári nyaralóhelyen, mint az Y generációsok; az Y-ok pedig jobban élveznék az önkénteskedést. Közel minden 5. magyar fiatal attól lenne boldog, ha lustálkodhatna a nyáron –...

Pénzhiány miatt lassítanak a hazai cégek

A nem túl rózsás gazdasági kilátások és a finanszírozás, a pályázatok hiánya visszafogja a vállalatok innovációs kedvét. Így elsősorban belső hatékonyságuk javítására és ügyfeleik jobb kiszolgálására összpontosítanak.A K&H hetedik féléve méri a hazai közepes...

Rekordösszeget költöttek el külföldön a magyarok

Az idén is több magyar ment külföldre, mint tavaly, és a pénzt is költik, aki síelni, nyaralni ment, napi 31 ezer forintot költött. Az utasbiztosítási szektor is rekord esztendőre számíthat 2024-ben - írja a...

A sör és a sportközvetítések lendíthetik fel a balatoni turizmust

Június közepétől egy hónapon át nagy rohamra számítanak a balatoni sörözőkben és éttermekben. Ebben az időszakban nem árt előre asztalt foglalni. A telt ház oka a Németországban zajló 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság, amelynek hatása a Balaton...

Így csalnak az ajándékkártyákkal

Az ajándékkártyák elleni csalásokra specializálódott az Egyesült Államokban az Atlas Lion néven ismert, újabban Storm-0539 néven azonosított bűnözői csoport. Ezek a csalók különösen az ünnepek idején aktívak, amikor az ajándékkártyák kibocsátása és használata megugrik....

Don't Miss

Megváltozott a versenypálya – interjú Vidus Gabriellával

Folyamatosan monitorozzuk a piacot a kisebb-nagyobb médiaipari cégekkel kapcsolatban, és ha olyan vállalatot találunk, akkor tárgyalásokat kezdünk – nyilatkozta lapunknak Vidus Gabriella. Az RTL Magyarország vezérigazgatója jelezte: tavaly nem voltak elég jók a műsorok,...

Az összetartozás ereje – interjú Monori Bálint Gusztávval

Nem csak a csapatok, a cégek is gőzerővel készülnek a labdarúgó-Európa-bajnokságra. A Szerencsejáték Zrt. a Lounge Grouppal együtt készített egy nagyszabású kampányfilmet, hogy ráhangolja a szurkolókat a kontinenstornára. A részletekről Monori Bálint Gusztáv, a...

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...