- Hirdetés -

Ezek a focis relikviák most a legmenőbbek

|

A 2024-es futball-Eb alkalmából a Vatera utánajárt annak, hogy a piacterén gazdát cserélő focis ereklyék és gyűjtői tárgyak közül melyek a legnépszerűbbek és a kiemelkedő áron új tulajdonoshoz kerülők. Nem meglepő módon Puskás Ferenc és az Aranycsapathoz kapcsolódó relikviák a leggyakoribbak, ezek már Ronaldo dedikált mezénél is jobb áron keltek el. A sportkártyák körében értelemszerűen napjaink csapatainak kártyái is népszerűek, itt a korábbi évtizedek legendás játékosai mellett a mai sztárok, így például Szoboszlai Dominik dedikált focis kártyái kelnek el kiemelkedő áron.

Budapest, 2024. június 27. Minden idők legjobb magyar labdarúgó-válogatottjához az 1950-től 1956-ig együtt játszó Aranycsapathoz kapcsolódó relikviák közül kiemelkedően sok tétel talált gazdára az elmúlt négy évben a Vaterán. Azért nem csak a retró focis tárgyak fogynak jól, például a focis kártyákból a napjaink játékosait ábrázolók is a szokásosnál magasabb áron találnak gazdára.

Ha focis relikviák, akkor Aranycsapat!

A legendákhoz kapcsolódó relikviák közül az Aranycsapat 1954-es világbajnokságon viselt mezének - Puskás Ferenc által dedikált - replikája emelkedik ki: ez csaknem 500 ezer forintot ért meg egy vaterázónak. Ez az összeg felülmúlta még a Cristiano Ronaldo által szignózott Adidas focimezekét is: ezek egy-egy példánya a 450 ezer, illetve 350 ezer forintért kelt el. Csaknem ekkora összeget ért el egy jótékonysági árverésen Fiola Attila, a Fehérvár FC dedikált válogatott meze is.

Az utóbbi négy évben a Vaterán a legmagasabb áron elkelt, dedikált futballfelszerelései közt több FTC-, FC Barcelona-, Újpest FC-, illetve a magyar válogatott mezei, meccslabdái, porcelán szurkolói bögréi, vázái találtak gazdára 70 ezer és 200 ezer forint közötti végső áron.

A Vaterán lehet az öné a 6:3 ünnepi meghívó

71 évvel ezelőtt, a Wembley Stadionban az “évszázad mérkőzésén” az Aranycsapat 6:3-as győzelmével megtörte a britek 90 éven át tartó veretlenségét: volt tehát ok ünnepelni. A hazai ünnepi rendezvényre szóló meghívót tartalmazó postai levelet a csapatból a helyszínen Puskás Ferenc, Grosics Gyula, Hidegkuti Nándor és Buzánszky Jenő szignózták.

Az egyik épségben fennmaradt példánya közel 200 ezer forintért talált gazdára a Vaterán, míg a mérkőzésjegy dedikált példánya 139 ezer forintért kelt el. A rajongók számára jó hír, hogy az aukciók közt további példányok is fellelhetők.

Amatőr gyűjtők számára elérhetők jóval olcsóbb relikviák is: a Népstadionban ugyancsak 1954. március 23-án Anglia ellen 7:1-re megnyert barátságos válogatott mérkőzésre szóló jegy több fennmaradt példánya is 30 ezer forint körüli áron ment el, de még az ekkor nyomott műsorfüzet is külön 26 ezer forintot ért meg valakinek. A csapattagok aláírásainak kollekcióiból számos példány benne van a top van a toplistán, a legdrágább kollekció 151 ezer forintot ért meg egy licitálónak.

Több tízezer forintot adnak egy legendás fociskártyáért

Nem csak klasszikus régiségek mennek el Puskás Öcsi nevével, például egy 1999-ben limitált, ezerötszázas példányban készült, műanyag gyűjtői Puskás-figura is 40 ezer forint feletti áron kelt el.

A legmagasabb áron elkelt gyűjtői sportkártyák között is szép számmal találhatók a Panini Legend gyűjtői kártyák 374-es Puskás Ferencet a Real Madrid játékosaként illusztráló példányok, jellemzően 10-30 ezer forintos áron. Egy darab focis kártya ára azért lehet ilyen magas, mert a gyártók ezeket a kártyákat szettekben árusítják, amelyek pontos tartalma csak a felbontás után derül ki.

Bár a sportkártyák közül egy kilencvenes évek végéről származó NBA kosárlabdás gyűjtemény kelt el a legdrágábban (300 ezer forintért), az utóbbi évek futball-világbajnokságaihoz kapcsolódó, több száz darabos kollekciók pedig 60-80 ezer forintért találtak gazdára. Ehhez képest Szoboszlai Dominik, a Liverpool középpályásáról kiadott kártyák általa dedikált példányainak egyetlen darabjáért is megadnak 20-40 ezer forintot is a gyűjtők a Vaterán. E kártyák iránt a Vatera folyamatos keresletet tapasztalt, amely a Liverpoollal való leszerződése tovább fokozott.

Jóval többet ér a könyv, amit Puskás Öcsi dedikált

A sporttémájú könyvek kategóriájában a legerősebb az Aranycsapat jelenléte a Vaterán: itt Rogan Taylor, a liverpooli egyetem futball tanszékének alapítójának Egy legenda életre kel - Puskás Ferenc életregénye című kötetének magyar fordítása a rekorder - a közel háromszáz oldalon az Aranycsapat kialakulását is taglaló kötet egy dedikált példánya 98 ezer forintért kelt a piactéren. E könyv más példányai és más szerzők releváns művei az utóbbi négy évben a legdrágábban elkelt tíz könyvből hat helyen szerepelnek 30 ezer és 65 ezer forint köré eső árral.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...