- Hirdetés -

Ezek lesznek a slágerek idén a Black Friday-en

|

Minden második ember kifejezetten készül a vásárlásokra, a legtöbben utazásokat és élményeket akarnak venni ezen a napon – derül ki a Bónusz Brigád és a GKI Digital közös felméréséből.

Hogy mikor van Black Friday, már nagyjából beépült a köztudatba, noha egyre nehezebb meghatározni a pontos dátumot: gyakorlatilag az egész november a kedvezményeket kínáló péntekek jegyében telik. Vannak, akik november közepén kezdik az akciókat, máshol november 22-e Black Friday, holott a hivatalos dátum november 29-e. Sokak számára ekkor kezdődik a karácsonyi szezon, ekkor kezdenek először gondolkodni azon, hogy miket is vegyenek a családtagoknak, barátoknak.

Minden második ember készül a Black Friday-ra

A Bónusz Brigád és a GKI Digital 2019 novemberében 467 fő megkérdezésével készített felmérést az erre a napra jellemző vásárlási szokásokról. A válaszadók több mint fele jó kezdeményezésnek tartja a Black Friday-t és ugyanennyien már vásároltak is a korábbi években ezen a napon. A kutatásban részt vevők közel fele idén is figyelemmel kíséri a Black Friday akciókat és tervezi, hogy vásárol majd ezen a napon. A tavalyi akciókkal a válaszadók negyede tökéletesen elégedett, de általánosságban is jellemző, hogy inkább elégedettek az emberek a fekete pénteki akciókkal és azok lebonyolításával.

Magyarországon a Black Friday a virtuális térben indult útjára: mind az előzetes informálódás, mind a vásárlás jelentős része online zajlik. A válaszadók 70 százaléka nyilatkozott úgy, hogy internetes forrásokból tájékozódik az egyes akciókról, negyedük azonban az egyes áruházak hirdetési újságjaiból tájékozódik. Mindössze a válaszadók 7 százaléka járja az üzleteket jó ajánlatokat keresve, anélkül, hogy előre feltérképeznék a kínálatot.

Az idei Black Friday-n a válaszadók többsége már élményt vagy utazást keres, így 65 százalék tervezi, hogy vásárol majd a Bónusz Brigádon, 27 százalék az eMagon, minden negyedik-ötödik ember a Media Markt és az Extreme Digital oldalán készül a Black Friday kedvezményekre.

Népszerű még a Fekete Pénteken a Libri-Bookline és az Alza.hu is. Minden negyedik válaszadó nem is tervez máshol vásárolni, kizárólag online boltokban.

Karácsonyra vagy magunknak?

November végén a legtöbben elővesszük a karácsonyi ötleteinket, ki mit kér, milyen összeg áll rendelkezésre, élménnyel vagy tárggyal gondoltuk-e meglepni szeretteinket. A Black Friday jó alkalom arra, hogy nekikezdjünk a karácsonyi vásárlásnak, sokan mégis inkább magukat lepik meg ilyenkor. A kérdőívet kitöltők fele magának keres akciós ajánlatokat, 40 százalékuk viszont már karácsonyra keresgél. 16 százalék számára a Black Friday a karácsonyi szezon kezdetét jelzi, 23 százaléknak még fogalma nincs, mit akar venni karácsonyra, így nem is vásárol ekkor még semmit erre a célra.

Élmény, élmény, élmény

A válaszadók 43 százalékának nincs konkrét elképzelése arról, hogy mit is szeretne venni, 12 százalék konkrét termékkört, míg 14 százalék még ennél is szűkebben keres: ők egy konkrét termék leárazását várják.

A legtöbben saját maguknak utazásokat szeretnének (59%) jó áron vásárolni a Bónusz Brigád és a GKI Digital közös kutatása alapján, második helyen az élmény-ajándékok (36%), és a színház-, koncert- és mozijegyek (36%) szerepelnek. A kutatásból tehát az derült ki, hogy az emberek leginkább élményekre vágynak a Bónusz Brigád vásárlói Black Friday alkalmából, és csupán a 4. helyen találhatók a konyhai felszerelések, mint a listán szereplő első tárgyak. Mobiltelefont és ruhát minden negyedik ember szeretne jó áron szerezni a novemberi kedvezményes péntekeken.

Ami az ajándékokat illeti, ezek között is az utazások vezetnek, a válaszadók fele szeretne ajándékba vásárolni utazást a Black Friday-n. Második helyen az élményajándékok végeztek, 46 százalék lepi meg tervei szerint valami különleges programmal egyik rokonát vagy barátját. A Bónusz Brigád is készül hihetetlen utazási ajánlatokkal és természetesen élményekkel, hiszen idén is folytatódik az az évek óta tartó tendencia: az emberek továbbra is élményeket vásárolnak egymásnak karácsonyra.

Nem tudják, mennyit fognak költeni

Érdekes, hogy nagyon sokan nem tudják, milyen összeggel készüljenek erre a napra: 41 százalék nyilatkozott így. Azoknak, akik tudatosan készülnek egy adott összeggel erre a napra, 16 százalékuk 10 és 20 ezer forint között tervezi, hogy költ a fekete pénteki akciók során, 13 százalék 30 és 50 ezer forint között készül költeni.

Vonzó-e a nyereményjáték?

A Bónusz Brigád és a GKI Digital arra is kíváncsi volt, hogy egy nyereményjáték mennyiben befolyásolja a vásárlói döntéseket: úgy tűnik ez nem döntő tényező – ha már úgyis megvan a döntés, akkor plusz örömmel tölti el a vásárlókat egy lehetséges nyeremény felvillantása. A Bónusz Brigád vásárlói között karácsony előtt egy iPhone 11-et sorsolnak ki, ez is egy ösztönző lehet a Black Friday hatalmas akciói mellett.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...