- Hirdetés -

Ezek most a reklámpiac legnagyobb kihívásai

|

- Hirdetés -

Médiaügynökségi és reklámértékesítési szakembereket kérdeztünk meg arról, hogy jelenleg a saját területükön mi jelenti számukra a legnagyobb kihívást. Legtöbben ennek kapcsán a szakember-utánpótlást, a digitalizációval kapcsolatos feladatokat és a televíziós reklámidők telítettségét említették.

 

Mező László, Mediacom Magyarország, ügyvezető igazgató

Mező László Mediacom

Jelenleg számunkra a legnagyobb kihívás, hogy a regionálisan/globálisan is gyorsan centralizálódó ügyfélpiacon bent maradjunk a szolgáltatói körben, a helyi erősségeket kihasználva. A Mediacom például nyújt adminisztrációs, digitális és kutatási szolgáltatásokat más Mediacom irodáknak is Európában. A HR kihívásokra csoportszinten próbálunk válaszokat adni, így például a GroupM Akadémia egy ilyen sikersztori, de nagy energiákat fektetünk az automatizálásba is. Az M-Digital, ami a teljes digitális tevékenységünk automatizálását célozza, éppen most nyerte el a legmagasabb fokozatú állami szabadalmat.

Mindezek mellett folyamatosan bővítenünk kell az ügyfeleknek nyújtott szolgáltatások körét, különösen a márkapozicionálás, vagy service design vonalon. Így aztán nem unatkozunk.

 

Faludi Péter, Havas Media Hungary, ügyvezető igazgató

Faludi Péter Havas Media

Egyértelműen a new business tevékenység a legnagyobb fókusz, ennek tükrében alakítottuk át idén a struktúránkat, amely az ősz folyamán lesz végleges. A folyamatos szakemberhiány pedig évek óta iparági probléma, ez idén is komoly kihívás elé állított minket, ezért is visszük tovább, és fejlesztjük a belső HR programunkat. Ennek az eredménye, hogy idén minimális a fluktuáció, és több régi kollégánk is visszatért hozzánk.

 

Gulyás János, Wavemaker Hungary, ügyvezető igazgató

Azt hiszem, ez nem csak nálunk és nem csak a mi iparágunkban igaz, de talán a HR kérdések a legfeszítőbbek. Megtalálni, megtartani, motiválni – mindenféle okokból egyre nagyobb figyelmet követel ez a terület. A Wavemakerben reményeim szerint jó úton járunk a 21. századi kommunikációs ügynökség összerakásában, de az biztos, hogy nem biliárdasztal simaságú ez az út, hogy ismét egy British understatement-tel éljek. Ez is okoz néhány álmatlan éjszakát és meg több pörgős nappalt.

 

Szabó Edina, OMG Hungary, ügyvezető igazgató

A piaci költésnövekedés hatására megnövekedett tévéreklám iránti kereslet, és a szinte maximumon lévő reklámidő együttesen kihívások elé állítják a piaci szereplőket a televíziós kampányok teljesítése kapcsán. Ennek napi menedzselése komoly feladat a kollégák számára.

Másrészről a folyamatos, digitális szakmai fejlődés biztosítása áll az ügynökségünknél a középpontban, annak érdekében, hogy hosszú távon is biztosítsuk az ügyfeleink számára az adatalapú, innovatív és hatékony megoldásokat a kampányokban.

 

Hidvégi Krisztina, New Land Media, médiaigazgató

Hidvégi Krisztina New Land Media

A hirdetési piacon az online hirdetések tervezésére és utólagos vagy kampány közbeni mérésére számos eszköz, szoftver áll rendelkezésre, így pontosan célzott hirdetések futtathatóak. Például az már alap, hogy egy webshop össze van kötve Adwords fiókkal, így már rögtön látszik, hogy mennyi értékesítés jött milyen ráfordításból, így a hirdetések hatékonysága folyamatosan javítható.

Vannak azonban olyan esetek és szektorok, amikor az értékesítési célok gyors és pontos lekövetése nehéz. Fontos lenne a folyamatos adatcsere a hirdetések, az értékesítési maximum, valamint az adott értékesítési állapot között. Azonban egy értékesítési igény felmerülése egy teljesen külön rendszerből szűrhető le adott esetben, például hogyan áll az eladott jegyek aránya, vagy a szállodai szobák foglaltsága.

Ilyen értékesítési állapotból a hirdető hirdetési igényt, briefet tud megfogalmazni az ügynökségnek, aki pedig egy teljesen külön rendszerben igyekszik az éppen megfelelő demográfiai adatokkal, érdeklődési kategóriákkal bíró egyéneket megcélozni. A kettő közt egyfelől jól látható az időbeli eltérés, másfelől a nem teljesen átfedő célcsoporthalmaz is. A rendszer ezáltal lassú és meddőszórással bíró hirdetési eredményeket is ad, sok múlik a hirdető és az ügynökség gyors és rugalmas együttműködésén is.

Vannak olyan szektorok, ahol mi is dolgozunk olyan rendszer kialakításán, ahol ezen adatok egy rendszerből egy real time, összefésülhető, gyors és adott esetben automatikus, emberi beavatkozást is minimálisra csökkentő hirdetéskezelést tesz lehetővé.

 

Kosaras Klaudia, Atmedia, kereskedelmi igazgató

Mi már gőzerővel dolgozunk a 2020-as sales stratégiánkon, és hasonlóan az előző évhez, most is nagy kihívást jelent majd a piaci szereplőkkel elfogadtatnunk az árkorrekció szükségességét.

Egy ideje már beszélünk különböző fórumokon arról, hogy a televízió iránt megnövekedett kereslet nem áll összhangban a nézettségek változásával, így az igények kiszolgálása kihívást jelent a sales house-ok számára. Fontos tehát, hogy inflációkövetés alakuljon ki az árakban, és könnyítsük a kereslet kiszolgálását.

Emellett, multimédiás sales house-ként további feladatunk az online és a rádiós felületeink, valamint a televízió közötti szinergiák még hatékonyabb kiaknázása.

 

Dudás Gergely, R-Time, ügyvezető igazgató, RTL Magyarország, kereskedelmi igazgató

Dudás Gergely RTL Rtime

Mint Total Video sales house a legizgalmasabb feladat a televízió és a BVoD (Broadcaster Video on Demand, mint az RTLMost) közötti összehangolt gondolkodás erősítése a hirdetőknél és ügynökségeknél. Ennek vannak már úttörői, akik például az RTL Most platformot elkezdték egy prémium televíziós felületként kezelni, amivel addicionális elérést biztosítanak a lineáris tévékampányaikhoz. Az ilyen piacformáló megoldások segítenek átalakítani és átjárhatóvá tenni a sok esetben berögzült panelekben való gondolkodást.

A médiaügynökségi és reklámértékesítési szakembereket megkérdeztünk arról is, hogy idén mennyire lesz erős az év végi időszak a hirdetési piacon. Kíváncsiak voltunk arra is, hogy valóban csökken-e a reklámköltések év közbeni megoszlásának szezonalitása.

Az erre adott válaszaikból készített összeállítást a Marketing & Média héten megjelenő legfrissebb lapszámában olvashatják.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Hétvégén érkezik az HBO legújabb magyar filmje

Szombaton válik elérhetővé az HBO MAX és az HBO kínálatában Zsótér Indi Dániel első nagyjátékfilmje, az öt szkeccsből álló A Karantén Zóna. A közösségi finanszírozásból készült alkotás „nobudget-cucc, de szebben néz ki, mint némelyik...

Több ezer új SZÉP kártya elfogadóhely várja a nyaralókat

Idén nyáron is erőteljes növekedést hozhat a SZÉP kártya használatban a belföldi turizmus. A gyenge forint és a magas üzemanyagárak mellett várhatóan többen választják majd a belföldi pihenést, így júliusban és augusztusban akár az...

Tartós recesszió jöhet a gazdaságban

Az elmúlt hónapokban felerősödtek a találgatások a globális gazdaság helyzetéről, és egyre gyakrabban kerülnek elő a recesszióval kapcsolatos félelmek. A világgazdaság alakulása szempontjából legnagyobb hatású két országban, az Egyesült Államokban és Kínában további nehézségekre...

Új vezetővel erősítaz EIT InnoEnergy

Marcin Wasilewski, Lengyelország egyik legeredményesebb energiaipari szakembere csatlakozott az EIT InnoEnergy csapatához. A vállalat közép-európai régiójának vezetését vette át a korábbi regionális igazgatótól, Jakub Milertől, aki az EIT InnoEnergy portfoliójába tartozó, többek közt elektromos...

Tavaly is karbonsemlegesen működött a Magyar Telekom

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott (2021-2030), ötödik fenntarthatósági stratégia fő célkitűzése, valamint az első év eredményei olvashatók a Magyar Telekom friss Fenntarthatósági jelentésében. A Magyar Telekom Csoport 2005 óta kezeli stratégiai szinten...

Jövő hónaptól kevesebb sportcsatorna lehet itthon

Megszűnik a tartalomszolgáltatás a Digi Sporton július 1-től a csakfoci.hu információi szerint. A Digi sportos portfóliójában három csatorna is tartozott, a kínálatban a legnépszerűbb futball bajnokságok és versenysorozatok összecsapásai is szerepeltek. A csakfoci.hu úgy...

Ásványvízből inkább hazait vesznek a magyarok

Bár a magyar ásványvízpiac az ellátási láncok bizonytalanságai, a pandémia hatásai és a szomszédos országban zajló háború miatt számtalan, a költségeket jelentősen megtöbbszöröző nehézséggel küzd, azért a gyártók a hazai vásárlókra még mindig számíthatnak....

Több mint ezer beszállító csatlakozott a Schneider Electric zöld programjához

Idén a múlt évhez képest két pozíciót javítva a második helyet szerezte meg a Schneider Electric a Gartner ellátási láncokat értékelő toplistáján. A vállalat tavaly elindított kibocsátáscsökkentő kezdeményezéséhez már több mint ezer beszállító csatlakozott.Ismét...

6 ok, amiért már nincs értelme a papíralapú adminisztrációnak (x)

Egyre több dolgot tudunk elintézni az interneten papírmunka nélkül, hiszen szinte minden elkezdett átrendeződni az online térbe – így például az adminisztráció is. Egy banki ügyintézés alkalmával már kevesebb nyomtatott papírt kapunk, de hivatalos...

Magyar arany a világ legelismertebb borversenyén

A Decanter World Wine Awards (DWWA) a világ legnagyobb és legelismertebb, páratlan globális érdeklődés által kísért borversenye. Ezért különösen figyelemre méltó eredmény, hogy 2022-ben, a Thummerer Pincészet Egri Vili Papa Cuvée Superior 2018 lett...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

Hétvégén érkezik az HBO legújabb magyar filmje

Szombaton válik elérhetővé az HBO MAX és az HBO kínálatában Zsótér Indi Dániel első nagyjátékfilmje, az öt szkeccsből álló A Karantén Zóna. A közösségi finanszírozásból készült alkotás „nobudget-cucc, de szebben néz ki, mint némelyik...

Több ezer új SZÉP kártya elfogadóhely várja a nyaralókat

Idén nyáron is erőteljes növekedést hozhat a SZÉP kártya használatban a belföldi turizmus. A gyenge forint és a magas üzemanyagárak mellett várhatóan többen választják majd a belföldi pihenést, így júliusban és augusztusban akár az...

Tartós recesszió jöhet a gazdaságban

Az elmúlt hónapokban felerősödtek a találgatások a globális gazdaság helyzetéről, és egyre gyakrabban kerülnek elő a recesszióval kapcsolatos félelmek. A világgazdaság alakulása szempontjából legnagyobb hatású két országban, az Egyesült Államokban és Kínában további nehézségekre...

Új vezetővel erősítaz EIT InnoEnergy

Marcin Wasilewski, Lengyelország egyik legeredményesebb energiaipari szakembere csatlakozott az EIT InnoEnergy csapatához. A vállalat közép-európai régiójának vezetését vette át a korábbi regionális igazgatótól, Jakub Milertől, aki az EIT InnoEnergy portfoliójába tartozó, többek közt elektromos...
- Hirdetés -

Don't Miss

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...

Építkezni szeretek – interjú Palocsay Gézával

Nem érzi visszalépésnek, hogy az Adevinta után a kevésbé ismert Pepita.hu-nál folytatja, amelyből három év alatt százmillió euró forgalmú céget építene Palocsay Géza. A webáruházként és online piactérként is működő platform fejlődésének támogatására a...

Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az...
Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

Tavaly is karbonsemlegesen működött a Magyar Telekom

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott (2021-2030), ötödik fenntarthatósági stratégia fő célkitűzése, valamint az első év eredményei olvashatók a Magyar Telekom friss Fenntarthatósági jelentésében. A Magyar Telekom Csoport 2005 óta kezeli stratégiai szinten...

Több mint ezer beszállító csatlakozott a Schneider Electric zöld programjához

Idén a múlt évhez képest két pozíciót javítva a második helyet szerezte meg a Schneider Electric a Gartner ellátási láncokat értékelő toplistáján. A vállalat tavaly elindított kibocsátáscsökkentő kezdeményezéséhez már több mint ezer beszállító csatlakozott.Ismét...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....