Amikor cégünk már több éve stabilan működik, akkor a következő lépcsőfok az otthon kialakított vagy éppen bérelt iroda után az, hogy sajátba költözzön a csapat. Gratulálunk, ha vállalkozásod már itt tart! Cikkünkben összegyűjtöttük, hogy mire érdemes egy irodai ingatlan vásárlása előtt kiemelten odafigyelned. (x)
Miért hozhat hatalmas fellendülést egy új iroda?
Egy ilyen pozitív változás mindenképp magasabb motiváltságot eredményez a munkatársak körében, produktívabbá válhatnak a munkanapok, ami a vállalkozás szempontjából egyenesen a legjobb hír.
Továbbá a kollégák kényelmesebben elférnek, és a saját kialakított helyükön tudnak dolgozni. Ráadásul egy új, jobb irodára történő beruházás megbecsültséget közvetít a dolgozók felé, hiszen látják, hogy a munkájuk fontos a vezetőség számára, emellett folyamatosan fejlődik a cég. Ha pedig az ingatlan adásvétel is gördülékeny, akár néhány héten belül birtokba veheti új irodáját a csapat.
Mire figyelj, ha saját irodával bővíted cégedet?
1. Elhelyezkedés
Talán az egyik legfontosabb tényező, hiszen nem mindegy, hogy egy könnyen megközelíthető, “szem előtt lévő”, forgalmas sétálóutcán vagy a külváros kietlen részén található az iroda. Ha ügyfeleket is fogadunk az irodában, rendkívül fontos feltérképezni, hogy a célközönség hol közlekedik, hova jut el könnyedén, és hol akadhat rá például a kirakatunkra.
Ugyanezt vizsgálhatjuk a munkavállalók szemszögéből is, hiszen a dolgozók sokkal eredményesebbek lesznek, ha nem tart hosszú ideig az irodába való eljutás, illetve a tömegközlekedés szempontjából is jól ellátott helyen található az új iroda.
TIPP: Az iroda környezete, a szomszédos szolgáltatások minősége is fontos, hiszen már ez is hozzájárul a pozitív első benyomáshoz!
2. Iroda mérete
Ha hosszú távon gondolkozunk – márpedig egy ingatlan adásvételkor igyekszik az ember így tenni -, akkor tanácsos a későbbi bővíthetőséget is szem előtt tartani. Ez garantálja majd azt, hogy 1-2 ember felvétele, majd kényelmes elhelyezése sem fog gondot okozni a jövőben.
TIPP: Több kutatás is bebizonyította már, hogy a teljesen egy légterű, ún. nyitott irodák negatívan hatnak a produktivitásra, érdemes tehát zárt(abb), elválasztott helyiségekben gondolkozni, hogy mindenki nyugodtan tudjon dolgozni.
3. Jogszerű ingatlan adásvétel
Az ingatlan kiválasztása után következhet az adásvétel, melyhez készíttessünk ügyvéddel egy alaposan megfogalmazott adásvételi szerződést, hogy ne érjenek később kellemetlen meglepetések.
4. Berendezés
Az adásvétel után az iroda tiszta lapként várja a berendezést. Ha igazán inspiráló és jól kihasznált teret szeretnénk létrehozni, akkor lakberendező szakemberhez is fordulhatunk, aki segít a praktikus, de produktivitást ösztönző munkaterület kialakításában.
Fontos szerepe van természetesen a színeknek és a tagoltságnak is, de nem elhanyagolható az egészségügyi fontossága a megfelelő irodabútoroknak sem (pl. ergonomikus irodai székek és íróasztalok) – szánjuk rá tehát az időt a tökéletes irodatér kialakítására, hiszen később sokat profitálhatunk belőle!
TIPP: Kikérhetjük a kollégák véleményét vagy csinálhatunk házon belüli névtelen igényfelmérést, hogy mi tenné jobbá a szemükben az új irodát a régihez képest.
Mi a legfontosabb?
Talán az, hogy a cég minden tagja érezze úgy, hogy színvonalas, a munkája értékével összhangban álló munkahelyi környezetben vághat bele a jövő feladataiba. Egy jól kialakított iroda segíti a csapatmunkát, de lehetőséget nyújt az önálló, nyugodt tevékenységek folytatására is, maximálisan kielégítve a munkáltató és munkavállalók igényeit.
Egy saját irodára történő beruházás mindig nagy fejlődés egy cég életében, ezért nem szabad elkapkodni, hiszen munkavállalóink igényeit és a jövőbeli bővítési lehetőségeket is mérlegelni kell a kiválasztáskor. Ha pedig sikerül a fent említetteknek eleget tenni, akkor garantálhatjuk a produktív működést, az eredményes, illetve hatékony munkát és nem utolsó sorban a kollégák kényelmét, kiegyensúlyozottságát is. (x)