- Hirdetés -

Ezért éri meg odafigyelni a sokszínűségre

|

Stratégiai előny a sokszínűség, a magyar vállalatok mégis lemaradtak a nemek közötti egyenlőség biztosításában. Szerencsére több jó példa áll a diverzitás megteremtésére törekvő cégek előtt.

A sokszínűség stratégiai előny a vállalatoknál. A világ legnagyobb és legsikeresebb cégei már 10-15 éve felismerték és átalakították döntéshozói, vezetői csoportjaikat, hogy ki tudják használni a sokszínű vezetőség által létrehozott különböző látásmódokat.

„Főleg a nemi egyenlőtlenség a legnyilvánvalóbb példája a sokszínűség és a befogadás hiányának.A munkaerőben majdnem felerészben jelenlévő nők a vezetési csoportokból annál jobban hiányoznak, minél feljebb megyünk. Ez nemcsak azért problémás, mert ma már több hölgy végez a magyar felsőoktatásban, és jobb eredményekkel, hanem mert a nők sokszor teljesen más élettapasztalatait, tudását elherdálja, ezáltal nem tudja kamatoztatni némely társaság. Érdekes megfigyelni, hogy gyakran az olyan cégeknél is csak férfiak döntenek, ahol a vásárlók, az ügyfelek nagyrésze nő. Vezetői csoportjainkba be kell hozni a másfajta szemléleteket, értékeket, tapasztalatokat, és ez versenyelőnyt jelent” – mondta el Heal Edina, a nők és férfiak egyenlő esélyeiért dolgozó Egyenlítő Alapítvány vezetője. A hazai nagyvállalatok vezetőségében nagyon alacsony a nők aránya, nyolc százalék alatt van a topmenedzsmentben, míg a multinacionális cégeknél ez gyakran 50-50 százalék.

A Procter & Gamble globálisan minden szinten 50-50 százalékos nemek közötti hányad elérésére törekszik. A vezetőinek 48, a középvezetőinek az 52 százaléka nő. „A P&G-nél három olyan területre összpontosítunk, ahol a legnagyobb hatást gyakorolhatjuk. A nemek közötti előítéletek leküzdése érdekében kihasználjuk, hogy a reklámban és a médiában jelentős hangot képviselünk. Vállalati és márkaprogramok, valamint politikai érdekérvényesítés révén felszámoljuk a lányok oktatása és a nők számára biztosított gazdasági esélyteremtés előtt álló akadályokat. A cégen belül pedig befogadó, nemek közötti egyenlőséget biztosító környezetet teremtünk, miközben a nemek és a különböző ágazatok közötti egyenlőségért küzdünk, hogy mindenki teljes mértékben kiaknázhassa a benne rejlő lehetőségeket. Emellett elkötelezett szervezetekkel működünk együtt, egyesítve erőforrásainkat, hogy nagyobb hatást érjünk el” – mondta el Krubl Yvette, a Procter & Gamble Magyarország kommunikációs vezetője.

„A világ 80 országában jelenlévő JCDecaux működését eltérő kultúrák és szokások alakítják. Ezek kombinációja teszi befogadóvá, agilissé és rugalmassá a vállalatcsoport egészét és a magyar leánycéget, amely szintén komoly hangsúlyt fektet a nemek közötti egyenlőségre. Ez támogatja a gyors döntéshozatalt és a hatékony cselekvési képességet” – mondta el Samu Tímea, a JCDecaux Hungary Zrt. vezérigazgatója. A cég létszámának a 42 százaléka hölgy, ez az arány a szellemi munkakörökben ennél is magasabb, 63 százalék.

Hatásos történetek

A nemek közötti egyenlőség globális tekintetben is rendkívül fontos az Unilever számára, több kezdeményezés és jelentős előrelépés volt a vállalatnál a témával kapcsolatban. 2020-ban a cég menedzsmentszinteken is világszerte elérte a „gender balance”-t.

„Úgy gondolom, ez hatalmas eredmény, ami köszönhető mindazon kezdeményezéseknek, akcióknak, amiket teszünk (rugalmas munkaidő, kismamák támogatása visszajövetelkor, kispapáknak nemrég bevezetett fizetett egy hónapos távollét). Helyi szinten is figyelünk minderre. Jelenleg, a kereskedelmi irodánkat tekintve, a vezetői szinteken 47,8 százalék a nők aránya. Van még dolgunk, de közel állunk a kívánatos arányhoz” – emelte ki Nagy Annamária, az Unilever Hungary & Adria HR strategic directora.

A sokszínűség az egyik vezérelv a vállalat HR-stratégiájában. Tavaly három területen dolgoztak: gender-, generációs különbségek, illetve szivárványcsaládok. „Fantasztikus programsorozatot szerveztünk e témák körül külsős inspiráló előadók bevonásával. Igazán megérintő volt, amikor a kollégák a saját példáikon keresztül meséltek az adott témáról. Igazi érzelmi hullámvasút volt, és biztos vagyok benne, hogy olyan hatást értek el ezek a történetek, hogy mindannyian még  napokig, hetekig a hatásuk alatt voltunk” – emelte ki Nagy Annamária.

Kalocsai Magdolna

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...