- Hirdetés -

Ezért is fontosak az innovatív oktatási projektek

|

- Hirdetés -

A növekvő munkaerőhiány és a gyorsan változó piaci igények hatására egyre több az innovatív oktatási projekt és szervezet. Ezek egy része általános kompetenciákat fejleszt, más esetekben kifejezetten speciális készségeket erősítenek. Közös bennük, hogy egyre nagyobb szerepet kapnak a hazai tehetséggondozásban, tanulóik közül pedig sokan érnek el nemzetközi sikereket.

 

Számos példát találunk a hagyományos iskolai kereteken túlmutató oktatási koncepciókra, kezdve a csaknem 100 éves Waldorf-iskoláktól egészen a világhírű magyar fejlesztésű Pikler-módszerig. A komplex pedagógiai irányzatok mellett a munkaerőpiacon egyre erősödik az igény a gyakorlatorientált speciális képzésekre, amelyek során a fiatalok nem csak elméleti tudást, hanem a valós kihívásoknak megfelelő gyakorlatot, valamint úgynevezett soft skilleket (mint például kommunikációs- vagy szervezőkészség) szereznek. Az elmúlt években számos hiánypótló kezdeményezéssel találkozhattunk a fenti igényekre válaszul. Érdekesség, hogy a legtöbb képzési program mögött az üzleti életben sikeres emberek is állnak, nem csak pedagógusok.

 

Ezek közül egy a Budapest School, ahol a 3 és 10 év közötti gyerekek elsősorban a boldog és élethez szükséges kritikai gondolkodást, világra való nyitottságot és társadalmi érzékenységet tanulják el – azaz egyfajta gondolkodásmódot. Mindezt egy olyan oktatási rendszerben, ahol a csapatmunka és a kihívást kereső gondolkodásmód is központi szerepet játszik. Az alapítók között megtaláljuk Halácsy Pétert, a Prezi társalapítóját, aki elmondta, vállalatvezetői tapasztalatai alapján a hagyományos oktatási intézmények ritkán tudnak lépést tartani a cégek igényeivel. Éppen ezért a vállalatok egyre inkább átveszik a tehetségek képzésének feladatát. „Azok a fiatalok, akik részt vesznek a képzésünkben, olyan problémamegoldó szemlélet sajátítanak el, amely később nagy érték a cégeknél. Azt, hogy a projektünk eredményes-e, a lehető legegyszerűbb módon mérjük: megkérdezzük a résztvevő gyerekeket, Az, hogy partnerként kezeljük őket, egy fontos pillére a rendszerünknek” – egészítette ki a fentieket Péter.

 

Egy másik sikeres kezdeményezés, a Skool projekt szintén hiánypótló innovációként jelent meg a hazai piacon. A különböző tematikájú műhelyek és kurzusok során 8 és 18 év közötti lányok ismerkedhetnek meg a technológia területével. Mindezt játékosan, az iskolai keretek közül kilépve IT vállalatoknál tehetik meg. A projekt azért egyedülálló, mert nem csak a fiatalok számára kínál izgalmas oktatási programokat, hanem több szinten is reflektál a munkaerőpiaci igényekre: azon felül, hogy az egyre aktuálisabb informatikai szakember-hiány leküzdésében segít, a nemek arányának javításával támogatja a szakma sokszínűbbé válását is. A projekt egyik alapítója, Koleszár Szilvi 10 évig dolgozott az egyik legsikeresebb magyar IT cégnél. „Vállalattól függően alakítjuk ki a kapcsolódási pontokat, így a lehető leghatékonyabban történik az együttműködés. Az elmúlt 10 év, amit a hazai tech szektorban töltöttem, nagyban hozzájárult ahhoz, hogy hamar megtaláljuk a közös nyelvet a partnercégeinkkel.” – nyilatkozta Szilvi.

 

A legtöbb innovatív oktatási kezdeményezés független az állami szektortól. Éppen ezért fontos, hogy megtalálják a támogatóikat. A támogatás egyik módja a mindenki által ismert adó 1 százalékos felajánlás.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább növekedne a ŠKODA 2022-ben

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ...

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...

A Toyota lett Európa második legnépszerűbb személyautó márkája

A Toyota Motor Europe európai Toyota és Lexus járműeladásai 1.076.300 darabot tettek ki 2021-ben, ami 8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, tükrözve a környezetbarát márkák iránti erős ügyfélkeresletet. Ezzel a Toyota...

Kriptovalutázó startupokat támadnak a hekkerek

Kis és közepes méretű vállalkozások elleni támadássorozatra bukkantak a Kaspersky szakértői. A fejlett állandó fenyegetésekkel támadó BlueNoroff hekkercsoport támadásai következtében az áldozatok komoly kriptovaluta-veszteségeket szenvednek el világszerte. A SnatchCrypto nevű kampány célpontjai olyan vállalatok,...

Karitatív kampánnyal segített az OMV

A karácsonyi szezonban tartott karitatív kampány eredményeképpen összesen több mint 5 millió forintot utal át az OMV a Magyar Máltai Szeretetszolgálat számára. A segélyszervezet a pénzt egy új mentőautó megvásárlásához használja fel. Ezzel az...

Új hírcsatornák a DirectNow kínálatában

Két új hírcsatornával bővültek a Direct Now alkalmazásban elérhető tartalmak, ezzel most már 96-ra emelkedett azon csatornák száma, melyek mobiltelefonon, tableten, laptopon vagy okostévén hozzáférhetőek a Direct One előfizetői számára. A Direct Now alkalmazás a...

Konferenciaszervezés: melyik részét érdemes profikra bízni? (x)

Egy konferencia sikerén számtalan dolog múlhat: erősítheti vagy akár gyengítheti is a cég hírnevét, bevételeit, megbízhatóságát. A siker azonban több lábon áll, melynek nagy része a szervezésben teljesedik ki. Fontos a helyszín, az előadók,...

Közös beszerzési stratégiát javasol a GVH

Lezárta a hazai médiaszolgáltatás és műsorterjesztés piacán végzett ágazati vizsgálatát a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A szervezet elemzése szerint az árak és a szolgáltatás minősége határozza meg leginkább a fogyasztói döntéseket, a kisebb szolgáltatóknak pedig...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A Cápák között és a Tények áll az élen

Egyik a 18-49 éveseknél, másik a teljes lakosságnál bizonyult a hét legnézettebbjének. A főműsoridőben egész szoros volt a verseny az RTL Klub és a TV2 között. Az év első hetéhez képest mindkét vezető kereskedelmi csatorna...

Tovább növekedne a ŠKODA 2022-ben

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ...

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

Új technológiák pörgethetik fel a klímavédelmet

Hogyan segítheti a mesterséges intelligencia, az esővízgyűjtés és a közlekedési rendszerek gyökeres átalakítása a károsanyag-kibocsátás csökkentését – a többi között ez is kiderül a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott Schneider Electric és a CNBC Catalyst...

DATA