Átalakulni látszanak a magyarok sörfogyasztási szokásai, már ami az alkohol fontosságát illeti a fogyasztók számára: a sörivók közel fele már nyitott az alkoholmentes változatok fogyasztására. Az alkohol szerepe egyre kevésbé fontos, a férfiak számára egy buliban például fontosabb, hogy felkeltik-e a hölgyek érdeklődését – derült ki a Heineken 0.0 megbízásából készített kutatásból.
A sör szeretete megosztja a magyarokat. Éppen annyian vannak, akik szeretik, mint akik különböző mértékben, de távolságot tartanak a folyékony kenyértől. A sörbarátok között talán nem teljesen meglepő módon közel kétharmados többségben vannak a férfiak a nőkkel szemben (65-35%). Ha életkor alapján vizsgáljuk a sörivókat, azt láthatjuk, hogy a 18-29 évesek körében a legmagasabb az affinitás.
De mekkora szerepet játszik az alkohol a szórakozásban, mennyire fontos kelléke egy bulinak? Erre a kérdésre is választ kaphatunk a kutatásából, amely a jó buli hozzávalóiról is faggatta a résztvevőket. A jó bulihoz a férfiak 66, a nők 69 százaléka szerint elsősorban jó társaság kell, a férfiak 49, a nők 47 százaléka pedig a megfelelő helyszínre esküszik. Akkor jó a buli, ha jó a zene – ezt vallja 100 férfiból 46 és 100 nő közül 47 is. Az önfeledt szórakozáshoz finom falatok is kellenek. Legalábbis így gondolja a válaszadó férfiak 30 és a nők 25 százaléka. Az ismerkedés is feltűnt a válaszok között: a férfiak 17 százaléka hölgyekkel építene kapcsolatot, amikor szórakozni megy, ám ez nem sikerülhet mindenkinek, ugyanis a hölgyek ismerkedési kedve ennél alacsonyabb: 7 százalék. Érdekes, hogy az alkohol csak mindezek után következik a sorban, a megkérdezett férfiaknak mindössze 15, a nőknek pedig csak 6 százaléka nevezte meg az alkoholos italokat a szórakozáskor fontos tényezőnek.
Meglepő, de arra a kérdésre, hogy mit kedvelnek a sörivók a sörben, csak a férfiak 12 és a nők 9 százaléka választotta annak alkoholtartalmát. Ezt megelőzi a sör hűsítő, szomjoltó hatása (71, illetve 75%), íze (66, illetve 57%), a sörözés hangulata (56 és 46%). A nők pedig még a sör habját (17%) is jobban szeretik, mint annak alkoholtartalmát (9%).
Ugyanakkor, amikor arról kérdezte a Heineken 0.0 a kutatásban résztvevőket, hogy milyen okból kell gyakran lemondaniuk a sörfogyasztásról, a válaszok között kiemelkedtek azok, amelyek összefüggenek a sör alkoholtartalmával. A sörivók 56 százaléka a munkája, míg 53 százaléka amiatt szokott lemondani a sörfogyasztásról, hogy vezetnie kell. De közel minden negyedik válaszadó állította, hogy azért tartózkodik időnként a habzó ital élvezetétől, mert hatására esetleg úgy viselkedne, amit később megbánhat.
A sör pótlására ezért nem alkoholos italok közül választanak a megkérdezettek. A legtöbben (49%) leginkább vízzel, ásványvízzel oltják szomjukat, de a válaszadók 25 százaléka említette az alkoholmentes söröket, míg 28 százalék a gyümölcsízesítésű alkoholmentes változatokat, összességében éppen annyian, mint akik a szénsavas üdítők közül választanának.
Alkoholmentes sört fogyaszt kisebb-nagyobb gyakorisággal a megkérdezettek több, mint fele (53%), a maradék 47 százalékuk elutasítja azt. Az elutasítás legfőbb okai az íz állítólagos különbsége, illetve a söriváshoz tartozó mámoros hatás hiánya.
A Heineken sörfőzőmesterei a nulláról indulva évekig kutattak, kísérleteztek és kóstoltak, míg végül megalkották ezt az egyedülálló receptúrát: A Heineken 0.0 dupla főzéssel készül, természetes összetevők és a különleges A-élesztő felhasználásával. Az alkoholt természetes eljárással vonják ki a sörből, így alkották meg a frissítő, gyümölcsös ízjegyek és a lágy maláta aromájának tökéletes egyensúlyát.
A kutatást a Heineken 0.0 megbízásából az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. készítette online megkérdezéssel, nem, kor, végzettség, lakóhelytípus és régió szerint reprezentatív, 18-59 éves mintán, 1000 fő részvételével.