- Hirdetés -

Ezt veszik a magyarok a nyári hónapokban

|

- Hirdetés -

Nyáron a vásárlói szokások is változnak, hiszen egészen más termékek kerülnek előtérbe a meleg idő beköszöntével. A nyári hónapokban a magyarok körében is az olyan termékek a legkeresettebbek, amelyek segítségével élvezetesebbé tehetik a szabadidős tevékenységeket és könnyebbé a kertészkedést, a grillezést és az otthoni munkákat. Az Euronics az elmúlt év eladási adatai, az idei év vásárlói és gyártói előrejelzései alapján vizsgálta meg, milyen termékkörök esetén várható kiugró kereslet ebben az évben is.

A nyári hónapok során a különböző ventilátorok, léghűtők és mobilklímák abszolút sztárterméknek számítanak. Az eladások felfutása már a tavasszal elindul, de a nyári hónapok során egyértelműen ezek a termékek a legkeresettebbek az Euronics kínálatában. Az állóventilátorokból 2022. június és július között 90-szer több terméket adott el az áruházlánc, mint ugyanez év áprilisban és májusban összesen. Ezzel egyidőben a mobilklímák iránti kereslet is megnőtt. Az időszak során mobilklímából is 40-szer többet adtak el, mint április-májusban. A harmadik legnépszerűbb kategória az oszlopventilátoroké, melyek előnye, hogy kis helyen, akár a szoba egyik sarkában is elférnek, mégis az egész helyiséget hűthetjük vele.

Szabadidő a szabadban, sport minden mennyiségben

A jó idő természetesen a szabadidős tevékenységek iránti igényt is megteremti. Az áruházláncnál a tavaszi időszakban a túra- és tábori felszerelések a legkeresettebb sporteszközök, kiegészítők, de a nyári időszakban is aktív az érdeklődés a sátrak és a hozzá kapcsolódó kellékek iránt.

Egy nagyon komoly trend jelenleg a vízisportok területén a SUP: a tavaly tavaszi időszakhoz képest a nyári hónapokban több, mint tízszeresére nőtt a kereslet. E tevékenységhez kapcsolódóan a kiegészítő vízálló termékeket is keresik a vásárlók, ilyenek a különféle 5-20 literes zsákok, a vízálló telefontokok. A kültéri sportoknál a pingpong örök klasszikus, de a mobil kosárpalánkok és focikapuk iránti igény is folyamatosan nő. A kerékpáros kiegészítők között a sisakok, szerszámok, karbantartási eszközök, biciklis táskák és órák, valamint a kerékpárszállítás eszközeinek forgalma is megnő. A hagyományos rollerek és gördeszkák újra divatba jöttek, de a longboardok trendje is kezd begyűrűzni hazánkba. A trambulinok népszerűsége jelenleg kisebb visszaesést mutat, pedig a pandémia idején a kereslet ezek iránt kimagasló volt.

E-mobilitás az új hívószó

Az elektromos mikromobilitás eszközei, mint a gyors, környezetbarát közlekedés és persze sportolási lehetőség is egyre nagyobb népszerűségnek örvend. „E kategória egyik meghatározó termékköre az E-rollereké, amelyek forgalma már márciustól felfutásnak indul és május végéig felfelé ívelő trenden van. A nyár során végig kiemelkedő forgalmat tapasztalunk, de júliustól már 10-15%-kal csökkenő trendre fordul, szeptemberre pedig az átlagosra esik az igény irántuk. Az E-kerékpárok keresletét negatívan befolyásolja, hogy az állami támogatás korábbi kerete kimerült, és egyelőre nem tudjuk várható-e ezek újraindulása” – monda el Gulyás Péter az Euronics játék és sport kategória beszerzője.

Indul a grillszezon is

A grillszezon a jó idő kezdetével indul be, március közepétől egészen szeptember-október közepéig tart. Nemrég kezdtek divatba jönni a pizzakemencék, melyekből elektromos, gázos és vegyes tüzelésű is kapható.

„A fanatikus grillezők időjárástól függetlenül hódolnak a kedvenc hobbijuknak. Az eladási számaink ugyanakkor azt mutatják, hogy júniusban fut fel igazán a grillek és grilltartozékok kereslete. Tavaly májushoz képest júniusban 5-ször annyi, és júliushoz képest is 63%-kal több faszenes grillt adtunk el júniusban. A pizzakemencéket már nálunk is előszeretettel keresik a vásárlók. Ezeket az eszközöket az év bármely szakaszában tudja használni a fogyasztó, kevésbé van szezonális jellegük, mint a grilleknek” – tette hozzá Barhács Zita az áruházlánc family line beszerzője.

A kertibulik kellékei

Végül érdemes még megemlíteni a különféle partihangszórókat és boomboxokat is, melyek forgalma nyáron 10-20%-kal nő, illetve hasonlóan nyári slágertermékek a szódagépek és a hozzájuk árult szirupok is, amelyek forgalma a tavaszi időszakhoz képest 65%-kal nőtt tavaly.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

A lottózás új szintje és digitalizáció a Business Lounge-ban

A Business Lounge legfrissebb adásában az első Posta Lottózó megnyitásáról, a lottóturizmusról, a kereszt- és felülértékesítésről mesélt Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója és Nemes Gábor György, a Magyar Posta Zrt. lakossági értékesítési...

Gyorsított a Vodafone

A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben,...

Limitált kiadású sörkollekcióra licitálhatnak a focirajongók

A Liverpool FC legendás menedzserének, Jürgen Klopp távozásának alkalmából a Carlsberg összefogott az ERDINGER Weissbräuval, és közösen kiadtak egy limitált szériás ünnepi sört – minden hivatalos meccsére egy palackkal, amelyet a Vörösök kispadján töltött.Összesen...

Egyre több vállalat hazudja magát zöldebbnek

Globálisan a negyedik legjelentősebb bűnözési forma a környezeti bűnözés, és évről évre tovább nő. A környezeti visszaélések egyik esete, a zöldmosás a vizsgált cégek 7 százalékánál már előfordult, vagyis amikor a környezetkárosító vállalatok magukat...

Változások a Central Médiacsoportnál

Magyarország egyik legnagyobb független médiavállalata, a Central Médiacsoport folytatja szervezeti átalakulását, amelynek célja a kiadó versenyképességének növelése, valamint a kelet- és közép-európai terjeszkedés. Július 1-től csatlakozik a vállalat felsővezetéséhez Petr Bednar, aki korábban Csehország...

Fesztiválozik az Auchan

A pünkösdi hétvégén a Jazzy Fesztiválra, nyáron pedig az EFOTT-ra települ ki az Auchan. Előbbin sajt- és tapastálak mellett boros standdal, utóbbin pedig a fesztivál hivatalos boltjaként lesz jelen. Az Auchan szakértői szerint a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

Don't Miss

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...