Egyértelműen az internet került a középpontba a Nyugat-Európába költözött magyarok médiafogyasztásánál az Ipsos friss felmérése szerint. A kutatás alapján a legfőbb kommunikációs csatorna a Facebook/Messenger, a kint élők közel kétharmada rendszeresen követi a hazai közéleti eseményeket.
Az Egyesült Királyságba és Németországba, főként munkavállalási célból kiköltözött magyarok médiafogyasztási és kommunikációs szokásairól készített felmérést az Ipsos, mely szerint a fő kommunikációs csatorna számukra a hazaiakkal a telefonos kapcsolatfelvételt is megelőző Facebook/Messenger, de a videóhívások bonyolítására leggyakrabban használt Skype is elterjedt körükben. A célcsoporton belül kiemelkedő az okostelefon, hordozható számítógép, és a Smart TV penetráció, míg az internetkapcsolat minősége is felette van a hazai átlagnak (10-ből 9 felhasználó streamelésre tökéletesen alkalmas sávszélességgel rendelkezik).
A tévézés, rádióhallgatás, lapolvasás gyakorisága célországtól függetlenül élesen visszaesett. Az okok mögött a hozzáférés korlátai, a hiányos nyelvismeret és a megváltozott életvitel együttese áll. A mérleg másik serpenyőjében a médiatartalmak internetes fogyasztása áll, mely növekvő súlyt mutat. A kint élők 60%-a rendszeresen követi a hazai közéleti eseményeket, ugyanakkor ez a nagy érdeklődés már nem vonatkozik a hazai audiovizuális tartalmakra. A célcsoport negyede egyáltalán nem néz magyar műsorokat – derül ki az Ipsos által a MEME megbízásából készített felmérésből.
A magyar tévés produkciók letöltése Nagy-Britanniában magasabb arányú, míg Németországban népszerűbb a stream megoldások használata ugyanezen célból. A konkrét címek közül az X-faktor áll az első helyen, melyet a Barátok közt, majd a Gasztroangyal követ. Ez utóbbi kiemelkedő népszerűségnek örvend az angol anyanyelvű területen élő magyarok körében. A netes tartalomszolgáltatások közül az RTL Most, a TV2.hu és a Médiaklikk foglalja el a dobogót, de messze elmarad használatuk a YouTube vagy akár a Netflix szolgáltatásaitól.