- Hirdetés -

Fejenként 3 kiló csokit eszünk meg évente

|

Lehet édes, keserű, ét, fehér, vagy tejes, a csokoládé kétségkívül az emberiség egyik alap édessége. Sokaknak elsőre a belga vagy svájci csokik jutnak eszébe, pedig a hazai csokoládégyártás is hosszú évszázadokra nyúlik vissza.

Számos ikonikus magyar csokoládét ismerünk, közülük nem is egy a mai napig kapható. A hetvenes évek sztárja, a Piros Mogyorós például egy időre eltűnt, 2018 óta azonban ismét hódít, és a régiek mellé új rajongókat gyűjt. A csokoládé tehát igazi szerelem sokunk számára, de mennyit is tudunk valójában kedvenc nyalánkságunkról?

Kevesen tudják, hogy hazánkban Palocsay György huszárszázados tett említést először a csokoládéról 1704-ben, ő akkor még „német serként” beszélt róla. A 18. században megjelentek az olasz csokoládékészítő mesterek, majd a 19. században a gőzgéppel működő, első gyárunk termékei vitték el a magyar csokoládé hírét a világban.

Noha az első világháborúig luxuscikknek számított, ezt követően már mindenki számára elérhető lett a csokoládé. Ma gyakorlatilag alig akad olyan magyar ember, aki ne enne több-kevesebb csokoládét: a 18 év feletti magyar lakosság 94-97%-a vásárolja és fogyasztja saját bevallása szerint. Néhány nyugat-európai országban az éves egy főre jutó fogyasztás a 10-11 kilót is elérheti, ám úgy tűnik, Gombóc Artúr mégsem reprezentálja annyira hazai csokoládéfogyasztási szokásainkat, mert nálunk ez a mennyiség 2,9-3 kg. Nem meglepő módon a csokoládéfogyasztás bajnoka Svájc, őt követi Ausztria, Németország és Nagy-Britannia. Azért mi, magyarok is édesszájúnak számítunk, hiszen a világátlag évi 0,9-1 kg. Ez a mennyiség hozzávetőlegesen a karácsonyi ünnepek alatt is elfogy azokban az országokban, ahol sok csokit esznek.

Na de mit is szeretünk mi, magyarok igazán? Annyi biztos, hogy már a feltalálóink között is sokan lehettek édesszájúak, hiszen a múltban olyan különlegességeket próbáltak szabadalmaztatni, mint a csokoládéval bevont gyógyszerek, vagy a lyukacsos csokoládé, ami valószínűleg a mai buborékos csokik elődje lehet. A trendek folyamatosan változnak, manapság egyre inkább hódítanak a kézműves csokoládék, a vegán változatok, a különleges ízek: a chilis, a levendulás, a mentás csokik vagy éppen a cukormentesek. A választék tehát bőséges, de van, ami örök. Így a mogyorós csokik, amelyek különösen kedveltek hazánkban, négyből három megkérdezett szereti a mogyorós csokoládét, ezen belül is közel egyötödük kifejezett kedvencének tartja a roppanós mogyorót tartalmazó édességet1.

És a csokoládék esetében is működik a nosztalgia, hiszen kitörő örömmel fogadjuk, amikor a boltban az édességek között megpillantjuk gyermekkorunk kedvencét. Noha az emlékek sokszor csalnak, és másnak érezzük az ízét, gondoljunk csak bele, mi magunk is mennyit változtunk!

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...