- Hirdetés -

Fejenként 3 kiló csokit eszünk meg évente

|

- Hirdetés -

Lehet édes, keserű, ét, fehér, vagy tejes, a csokoládé kétségkívül az emberiség egyik alap édessége. Sokaknak elsőre a belga vagy svájci csokik jutnak eszébe, pedig a hazai csokoládégyártás is hosszú évszázadokra nyúlik vissza.

Számos ikonikus magyar csokoládét ismerünk, közülük nem is egy a mai napig kapható. A hetvenes évek sztárja, a Piros Mogyorós például egy időre eltűnt, 2018 óta azonban ismét hódít, és a régiek mellé új rajongókat gyűjt. A csokoládé tehát igazi szerelem sokunk számára, de mennyit is tudunk valójában kedvenc nyalánkságunkról?

Kevesen tudják, hogy hazánkban Palocsay György huszárszázados tett említést először a csokoládéról 1704-ben, ő akkor még „német serként” beszélt róla. A 18. században megjelentek az olasz csokoládékészítő mesterek, majd a 19. században a gőzgéppel működő, első gyárunk termékei vitték el a magyar csokoládé hírét a világban.

Noha az első világháborúig luxuscikknek számított, ezt követően már mindenki számára elérhető lett a csokoládé. Ma gyakorlatilag alig akad olyan magyar ember, aki ne enne több-kevesebb csokoládét: a 18 év feletti magyar lakosság 94-97%-a vásárolja és fogyasztja saját bevallása szerint. Néhány nyugat-európai országban az éves egy főre jutó fogyasztás a 10-11 kilót is elérheti, ám úgy tűnik, Gombóc Artúr mégsem reprezentálja annyira hazai csokoládéfogyasztási szokásainkat, mert nálunk ez a mennyiség 2,9-3 kg. Nem meglepő módon a csokoládéfogyasztás bajnoka Svájc, őt követi Ausztria, Németország és Nagy-Britannia. Azért mi, magyarok is édesszájúnak számítunk, hiszen a világátlag évi 0,9-1 kg. Ez a mennyiség hozzávetőlegesen a karácsonyi ünnepek alatt is elfogy azokban az országokban, ahol sok csokit esznek.

Na de mit is szeretünk mi, magyarok igazán? Annyi biztos, hogy már a feltalálóink között is sokan lehettek édesszájúak, hiszen a múltban olyan különlegességeket próbáltak szabadalmaztatni, mint a csokoládéval bevont gyógyszerek, vagy a lyukacsos csokoládé, ami valószínűleg a mai buborékos csokik elődje lehet. A trendek folyamatosan változnak, manapság egyre inkább hódítanak a kézműves csokoládék, a vegán változatok, a különleges ízek: a chilis, a levendulás, a mentás csokik vagy éppen a cukormentesek. A választék tehát bőséges, de van, ami örök. Így a mogyorós csokik, amelyek különösen kedveltek hazánkban, négyből három megkérdezett szereti a mogyorós csokoládét, ezen belül is közel egyötödük kifejezett kedvencének tartja a roppanós mogyorót tartalmazó édességet1.

És a csokoládék esetében is működik a nosztalgia, hiszen kitörő örömmel fogadjuk, amikor a boltban az édességek között megpillantjuk gyermekkorunk kedvencét. Noha az emlékek sokszor csalnak, és másnak érezzük az ízét, gondoljunk csak bele, mi magunk is mennyit változtunk!

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új uniós rendelet korlátozza a szállásportálokat

Június 1-től lép hatályba az az új uniós szabályozás, amelyik többek között az online szálláshely-közvetítőket is korlátozza olyan megállapodások megkötésében, amelyek előírják, hogy például a hotelek kötelezően náluk hirdessék szobáikat a legkedvezőbb áron. A...

Elégedetlenek a hazai munkavállalók

A PwC globális felmérésében megkérdezett munkavállalók közül minden ötödik dolgozó nyilatkozott úgy, hogy valószínűleg munkahelyet vált a következő 12 hónapban. Több mint egyharmaduk tervezi, hogy fizetésemelést kér, az anyagi elismerés mellett azonban a munkahelyi...

Brutál forgalommal indult a magyar kriptotőzsde

Egy megbízható kriptotőzsde választása, mely támogatja a magyarországi ügyfeleket, van rajt elegendő likviditás, kereskedési pár, és extra funkció, nem könnyű feladat. Ám nem lehetetlen! Az első olyan magyar kriptotőzsde, amely decentralizált alapon működik, ráadásul...

Új szállodaigazgatóval erősít a budapesti hotel

Az Accor, a világ vezető vendéglátóipari csoportja Nemes Róbertet nevezte ki az újranyitó ibis Styles Budapest Citywest igazgatójának. A főváros nyugati bejáratánál található hotel két év után, 2022 júniusától fogad ismét vendégeket. A 114...

Ezek voltak 2021 legnépszerűbb hazai turistalátványosságai

A Google összegyűjtötte azokat a helyeket, amelyre legtöbben kattintottak a Google Utcaképben a tavalyi évben. A listát továbbra is az Országház vezeti, de nemrég nyílt Etele Pláza is helyet kapott az Utcakép legnépszerűbb nevezetességei...

A vásárlási szokásainkat is átalakítja a fenntarthatóság

A hazai banki ügyfelek 97%-a szerint a klímaváltozás valódi probléma, és 70%-uk szerint ez ellen kell leginkább tenni napjainkban – derül ki a Mastercard kutatásából. A felmérés szerint a bankok úgy segíthetnek az ügyfeleknek,...

Ötmilliárd nézője lehet a katari foci VB-nek

Akár ötmilliárd nézője is lehet a katari labdarúgó-világbajnokság közvetítéseinek Gianni Infantino szerint. A FIFA elnöke beszélt arról, hogy a foci globális bevételeinek 70 százaléka Európából származik. A Világgazdasági Fórum svájci Davosban rendezett eseményén beszélt...

Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az...

Ezek a járművek lehetnek a zöld autózás új sztárjai

Világszerte egyre több ország tervezi a belső égésű motorral rendelkező autók fokozatos kivezetését a piacról a következő 10-20 évben, és tavaly júliusban az Európai Bizottság is azt javasolta, hogy 2035-ig tiltsák be a belső...

Rangos elismerést kapott a Neticle

Az intelligens vállalati szövegelemző szolgáltatásairól ismert cég komoly fejlesztéseket és fontos új együttműködéseket könyvelhetett el az utóbbi hónapokban. Emellett több rangos nemzetközi díjjal is méltatták sikereiket.Nagy utat járt be az idén tíz éves, startupként...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az irodai és a kerti eszközök pörögnek legjobban a Vaterán

Éves szinten több mint kétmillió darab terméket adnak el Vaterán, az oldalon tavaly ősz óta eladott termékek átlagosan kevesebb mint két hét alatt keltek el. A Vatera szakértői összegyűjtötték a platformjukon a leggyorsabban elpasszolható...

Új uniós rendelet korlátozza a szállásportálokat

Június 1-től lép hatályba az az új uniós szabályozás, amelyik többek között az online szálláshely-közvetítőket is korlátozza olyan megállapodások megkötésében, amelyek előírják, hogy például a hotelek kötelezően náluk hirdessék szobáikat a legkedvezőbb áron. A...

Elégedetlenek a hazai munkavállalók

A PwC globális felmérésében megkérdezett munkavállalók közül minden ötödik dolgozó nyilatkozott úgy, hogy valószínűleg munkahelyet vált a következő 12 hónapban. Több mint egyharmaduk tervezi, hogy fizetésemelést kér, az anyagi elismerés mellett azonban a munkahelyi...

Brutál forgalommal indult a magyar kriptotőzsde

Egy megbízható kriptotőzsde választása, mely támogatja a magyarországi ügyfeleket, van rajt elegendő likviditás, kereskedési pár, és extra funkció, nem könnyű feladat. Ám nem lehetetlen! Az első olyan magyar kriptotőzsde, amely decentralizált alapon működik, ráadásul...

Új szállodaigazgatóval erősít a budapesti hotel

Az Accor, a világ vezető vendéglátóipari csoportja Nemes Róbertet nevezte ki az újranyitó ibis Styles Budapest Citywest igazgatójának. A főváros nyugati bejáratánál található hotel két év után, 2022 júniusától fogad ismét vendégeket. A 114...
- Hirdetés -

Don't Miss

Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...

A napi pénzügyeket régóta mobilról intézem

Yalcinkaya Veronika, a Raiffeisen Bank marketingigazgatója   - Februárban indult el az új sárga ajtós kampányotok, milyenek az eddigi visszajelzések, hogyan fogadta a piac, a fogyasztók? - Nagyon hittünk ebben a kampányban, és jól tettük. Az eddig...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Ezek a járművek lehetnek a zöld autózás új sztárjai

Világszerte egyre több ország tervezi a belső égésű motorral rendelkező autók fokozatos kivezetését a piacról a következő 10-20 évben, és tavaly júliusban az Európai Bizottság is azt javasolta, hogy 2035-ig tiltsák be a belső...

Újabb hazai sztárok álltak ki a természetvédelemért

A természet megóvása, bolygónk védelme ma már olyan alapvetésnek számít, ami mellett az ismert emberek és a kreatív szakma legnagyobbjai világszerte és hazánkban is egyre gyakrabban kiállnak. Ki egy civil szervezetet támogat, ki a...

A Ford is csak elektromos hajtású autókat értékesítene

27 vállalattal együtt a Ford Európa is aláírta azt az Európai Unióhoz címzett petíciót, aminek lényege, hogy 2035-től Európában minden új személyautó és haszonjármű nulla károsanyag-kibocsátású legyen, és amelyben kötelező jellegű célkitűzéseket kérnek a...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....