- Hirdetés -

Felpörgött a cégeknél a munkaerőfelvétel

|

- Hirdetés -

A harmadik negyedévben jelentős toborzási hullám söpört végig a hazai munkaerőpiacon, a cégek intenzív munkaerőfelvételbe kezdtek, a nyár folyamán minden eddiginél több állást hirdettek meg. 2020 rendhagyó év volt, rendhagyó viszonyokat kialakítva a munkaerőpiacon is, amely az idei nyár beköszöntével újjáéledt, majd szeptemberre már egyenesen szárnyalt: a Profession.hu 86 százalékos hirdetésszám növekedést mért adatbázisában az előző év azonos időszakához képest.

Magyarország vezető állásportálja, a Profession.hu saját adatbázisa alapján negyedévente jelentést készít a hazai munkaerőpiac helyzetéről. Az országos kutatás eredményeit vizsgálva kirajzolódnak az aktuális trendek és a közeljövőben várható tendenciák, amelyek tájékozódási pontként szolgálnak mind a munkaadói, mind pedig a munkavállalói oldal számára.

Aktív munkaerőkeresés az ország minden táján

A tavalyi év azonos időszakához képest jelentős, 86 százalékos növekedés történt a feladott hirdetések számát tekintve; a legdinamikusabb növekedés Zala megyében mérhető, amelyet Vas és Veszprém követ. Az ezeken a területeken aktivált álláshirdetéseknél 252, 141 és 108 százalékos emelkedés figyelhető meg tavaly óta, de nem sokkal marad el az első háromtól Heves, Baranya, Győr-Moson-Sopron és Bács-Kiskun sem, ahol szintén kimagasló, 96% fölötti a gyarapodás mértéke. Csökkenés az ország egyetlen megyéjében sem tapasztalható: a kevesebb hirdetést feladó Tolna, Borsod-Abaúj-Zemplén és Nógrád megye is 40-50 százalékkal meghaladta az előző évi eredményeket.

Megyénként eltérnek a munkaerőpiaci lehetőségek

Magyarország különböző pontjain eltérő mértékben növekedett a munkaerőt kereső hirdetések volumene. Borsod megyében már az év felénél látványosan megindult a banki kategória, ami szeptember végére tovább emelkedett, hasonlóan a vendéglátáshoz. A szak-, betanított és segédmunkások toborzása hasonlóan alakult: közel másfélszer annyi hirdetést adtak fel ezen a területen, mint egy évvel korábban.

Komárom-Esztergomban az oktatás, az IT programozás és fejlesztés, valamint a marketing-média-PR a három vezető terület, amelyek a legnagyobb részben hozzájárulnak a megye 80 százalékos teljes növekedéshez. Hasonlóan alakul az új munkaerő iránti igény Veszprém megyében, ahol az IT programozás, fejlesztés és a kommunikációs területek (marketing, média és PR) mellett megjelenik a HR és munkaügy, valamint a bank, biztosítás, bróker a tavalyi évhez képest legaktívabban toborzó kategóriák között. Ezzel szemben Győr-Moson-Sopron térségében a feladott hirdetések a vendéglátás és a fizikai munka kategóriákban szaporodtak meg a leginkább, míg az alapvetően felsőfokú végzettséget igénylő, irodai pozíciókra való toborzás kevésbé bizonyult élénknek.

Tovább erősödik a vendéglátóipar toborzási hulláma

Országos szinten a szakterületenként feladott hirdetések növekedési volumenét vizsgálva kirajzolódik, hogy a vendéglátás, hotel, idegenforgalom emelkedett a legintenzívebben a tavalyi évhez képest, amelyet sorrendben az üzleti támogató központok, a HR és munkaügy, a marketing, média és PR, valamint az adminisztráció, asszisztens és irodai állások követnek. Az összes szakmai kategóriában emelkedés mérhető az állásportál adatbázisában.

„A munkaerőpiac szilárdulásával újra fellendült a munkahelykeresés is, a meghirdetett állásokra érkezett pályázatok száma a világjárvány előtti 2019-es év adataihoz képest növekszik: az országos átlag 3,3 százalékos emelkedést mutat. A jelenlegi állapot mindössze 29 százalékkal marad el az előző év azonos időszakában mért eredménytől, azonban akkor a jelentkezési számok extrém módon tetőztek az aktuálisan elérhető, nyitott pozíciókhoz képest. Van azonban olyan terület is, ahol az átlagosnál magasabb, két számjegyű százalékos növekedés tapasztalható a jelentkezések számában: Békés megye 14 százalékos növekedést ért el a tavalyi, kiugró adatokhoz képest is – teszi hozzá Tüzes Imre, a Profession.hu üzletfejlesztési igazgatója.

A jelentkezők többségének választása a szakmunkára esik

Jelenleg a legtöbb pályázatot begyűjtő terület a szakmunka, amelyet az adminisztráció, asszisztens, irodai munka követ. Ugyanakkor a jelentkezési tendenciákat vizsgálva továbbra is a vendéglátásás, hotel és idegenforgalom hirdetéseinek népszerűsége növekszik a legdinamikusabban: 6 százalékkal több pályázat érkezett ebbe a szekcióba, mint egy éve. A jelentkezések száma 2020 azonos időszakához viszonyítva a bank, biztosítás, bróker, valamint az oktatás, kutatás, tudomány és a fizikai, segéd, betanított munka esetében marad el leginkább.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Elindult az EssenceMediacom

Világszerte 120 irodával indult el az EssenceMediacom. A GroupM legújabb és legnagyobb ügynöksége hivatalosan január 31-ével kezdte meg a működését.Az EssenceMediacom a “breakthrough”-t, azaz az áttörést emeli gondolkodása középpontjába, és célja, hogy szakítva a...

Áremeléssel enyhítenék a válság hatásait a hazai cégvezetők

A magyarországi cégvezetők többsége a világ- és a magyar gazdaság növekedésének egyértelmű lassulására számít 2023-ban, azonban a hazai gazdaság helyzetét törékenyebbnek érzik a globálisnál. 85 százalékuk a GDP-növekedés lassulásával számol itthon – derül ki...

Még mindig sok aranyat vásárolnak a magyarok

Több mint hárommilliárd forint értékben vásároltak befektetési célú aranyat 2022-ben a BÁV Zálog fiókhálózatában. Ez az érték a 2021-es forgalom háromszorosának felel meg, ami nagyrészt annak tudható be, hogy a bizonytalan gazdasági helyzetben, a...

Amerikai sportjogokkal erősít a Network4

Látványos amerikai technikai- és csapatsportok, valamint egy Emmy-díjas sporttörténelmi sorozat érkezik a Network4 csoport sportcsatornáira (ARENA4, MATCH4) és streaming szolgáltató platformjára, a NET4+-ra. A médiacég sajtótájékoztatón jelentette be, hogy megszerezte az egyetemi kosárlabda-bajnokság March...

Hekkerek miatt aggódhatnak a bankvezetők

Az informatikai rendszerek sebezhetősége és az ügyfelek hitelképessége miatt aggódnak leginkább a pénzintézetek kockázatkezelői – derül ki az EY és az Institute of International Finance legfrissebb, 30 ország 88 bankjának részvételével készült nemzetközi felmérésből.A...

Az élelmiszeráremelkedés miatt élünk rosszul

A magyarok arra számítanak, hogy a következő egy évben tovább romlik az életszínvonaluk, az élelmiszer drágulása jelenti a legnagyobb problémát – többek között ez derül ki az Aegon friss, reprezentatív kutatásából, amiben a magyar...

Új kutatási központot nyitott a Danone

2023 február 6-án nyílt meg a Danone új kutatási és innovációs központja, a Daniel Carasso Center a Paris-Saclay területén.A technológia és a tudomány elképesztő ütemben fejlődik, ezzel pedig az FCMG szektornak is lépést kell...

A világ legjobb munkaadói között a Rossmann

Közzétette a világ legjobb munkaadóinak új listáját a Forbes amerikai üzleti magazin. A Rossmann a 2021-ben elért kiváló 44. helyezéséhez képest 18 helyet javítva 2022-ben a 26. helyen végzett.A listán összesen 800 cég képviselteti...

Újságíró Akadémia indul

A szellemitulajdon-védelem segíthet felzárkózni a hazai vállalati és egyetemi szférának a nemzetközi versenytársakhoz. Ennek erősítése a hazai gazdasági szektor számára az európai és a világpiac tekintetében is létfontosságú, azonban szemléletformálás és edukáció nélkül nem...

Folytatódik a Nat Geo díjnyertes sorozata

A világszerte elismert oknyomozó újságíró, Mariana van Zeller célkeresztjében ezúttal az MDMA, a szervkereskedők, az LSD, a szellemfegyverek, a terroristákat gazdagító lopott kőolaj, a béranyák, a kiberkalózok, az utcai bandák, a kriptocsalók és a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az RTL streaming platformján tér vissza az Éden Hotel

Már keresik az Éden Hotel legújabb évadának játékosait, akik hamarosan harcba szállhatnak a 20 millió forintos nyereményért mexikói helyszínen, a Csendes-óceán partján, egzotikus környezetben. A valóságshow új évadát a Paprika Studios gyártja és az...

Elindult az EssenceMediacom

Világszerte 120 irodával indult el az EssenceMediacom. A GroupM legújabb és legnagyobb ügynöksége hivatalosan január 31-ével kezdte meg a működését.Az EssenceMediacom a “breakthrough”-t, azaz az áttörést emeli gondolkodása középpontjába, és célja, hogy szakítva a...

Áremeléssel enyhítenék a válság hatásait a hazai cégvezetők

A magyarországi cégvezetők többsége a világ- és a magyar gazdaság növekedésének egyértelmű lassulására számít 2023-ban, azonban a hazai gazdaság helyzetét törékenyebbnek érzik a globálisnál. 85 százalékuk a GDP-növekedés lassulásával számol itthon – derül ki...

Még mindig sok aranyat vásárolnak a magyarok

Több mint hárommilliárd forint értékben vásároltak befektetési célú aranyat 2022-ben a BÁV Zálog fiókhálózatában. Ez az érték a 2021-es forgalom háromszorosának felel meg, ami nagyrészt annak tudható be, hogy a bizonytalan gazdasági helyzetben, a...

Amerikai sportjogokkal erősít a Network4

Látványos amerikai technikai- és csapatsportok, valamint egy Emmy-díjas sporttörténelmi sorozat érkezik a Network4 csoport sportcsatornáira (ARENA4, MATCH4) és streaming szolgáltató platformjára, a NET4+-ra. A médiacég sajtótájékoztatón jelentette be, hogy megszerezte az egyetemi kosárlabda-bajnokság March...

Podcast

A játék egy válságálló műfaj

Mi a jellemző a magyar emberre játékvásárlás szempontjából és hogyan tudja fenntarthatóságra nevelni vásárlóit egy játékforgalmazó? Erről is szó esett a Business Lounge podcast december 20-i, itt meghallgatható epizódjában, ahol ezúttal Gyaraki Dávid, a...

Az elégedett partner viszi a jó szolgáltató hírét

Varga Balázs huszonötévnyi koncertszervezés után hozta létre a Tixát, vele beszélgettek a Business Lounge műsorvezetői a jegyértékesítő piac telítettségéről, a kultúrafogyasztói szokások változásáról, és arról is, hogy szükség van-e egy újabb Pesti Estre? A...

A trendet alakítani kell, nem pedig követni

Online kontra offline vásárlás, felhalmozás, vásárlói edukáció – többek között erről is faggatták a műsorvezetők Kanyó Rolandot, a dm kft. marketing és PR menedzserét és Fazekas Bálintot, az Euronics kereskedelmi ügyvezetőjét a radiocafé Business...

Don't Miss

Erős technológiai alap kell

A felhőre és a mesterséges intelligenciára alapuló digitális transzformáció tartós lesz – véli Rehus Péter. Az IBM Magyarországi Kft. országigazgatója beszélt arról is, hogy az informatikai vezetők milyen technológiákba fektetnének be és mire helyezik...

„Izgalmas 2023 elé nézünk” – interjú Németh Károllyal

Ahogy az interjúból is kitűnik majd, amilyen érdekesnek találta Németh Károly a feltett kérdéseket, olyan érdekes válaszokat is adott rájuk. A SPAR Magyarország Signature CEO díjban részesült marketingvezetőjét harmadmagával faggattuk ki a marketing jelenlegi...

Óvatos tervezés

Az ember és a gép újjászervezett együttműködése új üzletágakat nyithat meg és segíthet a munkaerőhiány kezelésében – jelezte a technológia kínálta lehetőségek kapcsán Rakoncza Zsolt. A Dell Technologies Magyarország vezérigazgatója beszélt arról is, hogy...

A megújulás kötelező

Palkó András, a Coca-Cola HBC Magyarország marketingigazgatója is egyike annak a 14 üzleti döntéshozónak, akik idén Signature CEO díjban részesültek. Amennyire derűsen vette át a díjat, annyira lelkesen válaszolt kérdéseinkre Jakus Melindával, a Signature...

60 százalékkal nőtt a digitális lottózás aránya – interjú Bánhegyi Zsófiával

Hogyan élte meg a pandémiát a Szerencsejáték Zrt.? Milyennek látják a marketingszakmán belül megváltozni látszó helyzetet? Milyen új, innovatív megoldásokat terveznek jövőre, amikor megjelennek az első külföldi versenytársak a táv-szerencsejátékpiacon? Többek között ezekre a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Fókuszban a fenntartható termékek

Átfogó fenntarthatósági stratégiájának köszönhetően az Auchan Magyarország egyre erőteljesebb és hatékonyabb lépéseket tesz a környezettudatos működésért. A vállalat komoly vállalásokat tűzött ki az elkövetkezendő időszakra, 2030-ra például az üzletek működéséből fakadó (Scope 1 és...

Még több elektromos járművet gyárt a BMW

A BMW Group fokozza az elektromos járműgyártást a globális termelési hálózatában: a mexikói San Luis Potosí üzemben is készülnek majd NEUE KLASSE modellek.A BMW Group egyre nagyobb hangsúlyt helyez az elektromos mobilitásra és a...

Zöld kezdeményezéshez csatlakozott az Unilever

Az Unilever Magyarország is csatlakozott az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT), a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), valamint a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) által életre hívott Green Pledge kezdeményezéshez.E környezetvédelmi és fenntarthatósági kezdeményezés lényege, hogy...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....