- Hirdetés -

Felpörgött a cégeknél a munkaerőfelvétel

|

- Hirdetés -

A harmadik negyedévben jelentős toborzási hullám söpört végig a hazai munkaerőpiacon, a cégek intenzív munkaerőfelvételbe kezdtek, a nyár folyamán minden eddiginél több állást hirdettek meg. 2020 rendhagyó év volt, rendhagyó viszonyokat kialakítva a munkaerőpiacon is, amely az idei nyár beköszöntével újjáéledt, majd szeptemberre már egyenesen szárnyalt: a Profession.hu 86 százalékos hirdetésszám növekedést mért adatbázisában az előző év azonos időszakához képest.

Magyarország vezető állásportálja, a Profession.hu saját adatbázisa alapján negyedévente jelentést készít a hazai munkaerőpiac helyzetéről. Az országos kutatás eredményeit vizsgálva kirajzolódnak az aktuális trendek és a közeljövőben várható tendenciák, amelyek tájékozódási pontként szolgálnak mind a munkaadói, mind pedig a munkavállalói oldal számára.

Aktív munkaerőkeresés az ország minden táján

A tavalyi év azonos időszakához képest jelentős, 86 százalékos növekedés történt a feladott hirdetések számát tekintve; a legdinamikusabb növekedés Zala megyében mérhető, amelyet Vas és Veszprém követ. Az ezeken a területeken aktivált álláshirdetéseknél 252, 141 és 108 százalékos emelkedés figyelhető meg tavaly óta, de nem sokkal marad el az első háromtól Heves, Baranya, Győr-Moson-Sopron és Bács-Kiskun sem, ahol szintén kimagasló, 96% fölötti a gyarapodás mértéke. Csökkenés az ország egyetlen megyéjében sem tapasztalható: a kevesebb hirdetést feladó Tolna, Borsod-Abaúj-Zemplén és Nógrád megye is 40-50 százalékkal meghaladta az előző évi eredményeket.

Megyénként eltérnek a munkaerőpiaci lehetőségek

Magyarország különböző pontjain eltérő mértékben növekedett a munkaerőt kereső hirdetések volumene. Borsod megyében már az év felénél látványosan megindult a banki kategória, ami szeptember végére tovább emelkedett, hasonlóan a vendéglátáshoz. A szak-, betanított és segédmunkások toborzása hasonlóan alakult: közel másfélszer annyi hirdetést adtak fel ezen a területen, mint egy évvel korábban.

Komárom-Esztergomban az oktatás, az IT programozás és fejlesztés, valamint a marketing-média-PR a három vezető terület, amelyek a legnagyobb részben hozzájárulnak a megye 80 százalékos teljes növekedéshez. Hasonlóan alakul az új munkaerő iránti igény Veszprém megyében, ahol az IT programozás, fejlesztés és a kommunikációs területek (marketing, média és PR) mellett megjelenik a HR és munkaügy, valamint a bank, biztosítás, bróker a tavalyi évhez képest legaktívabban toborzó kategóriák között. Ezzel szemben Győr-Moson-Sopron térségében a feladott hirdetések a vendéglátás és a fizikai munka kategóriákban szaporodtak meg a leginkább, míg az alapvetően felsőfokú végzettséget igénylő, irodai pozíciókra való toborzás kevésbé bizonyult élénknek.

Tovább erősödik a vendéglátóipar toborzási hulláma

Országos szinten a szakterületenként feladott hirdetések növekedési volumenét vizsgálva kirajzolódik, hogy a vendéglátás, hotel, idegenforgalom emelkedett a legintenzívebben a tavalyi évhez képest, amelyet sorrendben az üzleti támogató központok, a HR és munkaügy, a marketing, média és PR, valamint az adminisztráció, asszisztens és irodai állások követnek. Az összes szakmai kategóriában emelkedés mérhető az állásportál adatbázisában.

„A munkaerőpiac szilárdulásával újra fellendült a munkahelykeresés is, a meghirdetett állásokra érkezett pályázatok száma a világjárvány előtti 2019-es év adataihoz képest növekszik: az országos átlag 3,3 százalékos emelkedést mutat. A jelenlegi állapot mindössze 29 százalékkal marad el az előző év azonos időszakában mért eredménytől, azonban akkor a jelentkezési számok extrém módon tetőztek az aktuálisan elérhető, nyitott pozíciókhoz képest. Van azonban olyan terület is, ahol az átlagosnál magasabb, két számjegyű százalékos növekedés tapasztalható a jelentkezések számában: Békés megye 14 százalékos növekedést ért el a tavalyi, kiugró adatokhoz képest is – teszi hozzá Tüzes Imre, a Profession.hu üzletfejlesztési igazgatója.

A jelentkezők többségének választása a szakmunkára esik

Jelenleg a legtöbb pályázatot begyűjtő terület a szakmunka, amelyet az adminisztráció, asszisztens, irodai munka követ. Ugyanakkor a jelentkezési tendenciákat vizsgálva továbbra is a vendéglátásás, hotel és idegenforgalom hirdetéseinek népszerűsége növekszik a legdinamikusabban: 6 százalékkal több pályázat érkezett ebbe a szekcióba, mint egy éve. A jelentkezések száma 2020 azonos időszakához viszonyítva a bank, biztosítás, bróker, valamint az oktatás, kutatás, tudomány és a fizikai, segéd, betanított munka esetében marad el leginkább.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....

Így adózunk az idén

SZJA-mentesség 25 év alatt, megnövelt minimálbér és garantált bérminimum, családi adóvisszatérítések – 2022 januárja számos meghatározó változást hozott adózási szempontból. Csökken a szociális hozzájárulási adó, a kisvállalati adó, megszűnik a szakképzési hozzájárulás, és számos...

Erősíteni kell a vásárlói tudatosságot

Az elmúlt évtizedben dinamikusan bővült az e-kereskedelem részaránya Magyarországon. Az e-kereskedelmet és az azt támogató pénzforgalmat érintő számos technológiai fejlesztés történt, ugyanakkor a szabályozások nem követték minden tekintetben a fejlődés dinamikáját. Ezért az Állami...

A járvány előtti harmada volt a forgalom a Liszt Ferenc Reptéren

Tavaly a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 4,6 millió utas és 183 ezer tonna légiáru fordult meg.2021-ben a Budapest Airport a második olyan évét zárta, amelyre a koronavírus-járvány jelentős hatással volt. A pandémiás környezetben az...

Így készül a választási kampányra a Central

A Central Médiacsoport fő célja a különböző politikai álláspontok hiteles bemutatása az idei parlamenti választások előtt, a médiacég közlése szerint a kampányidőszakban felértékelődik a független, tényeken alapuló újságírás. A Central Médiacsoport a 2022-es parlamenti választások...

Jóval több időt töltünk a képernyő előtt

A magyarok többsége jóval több időt tölt a számítógép képernyője előtt, mint a járványt megelőzően – ez derült ki az Ipsos négy országban végzett kutatásából. A Huawei megbízásából készített felmérés szerint a magyar válaszadók...

Kiderült, mikor rajtol a Sztárban Sztár

Február 6-án indul a Sztárban Sztár 8. évada a TV2-n, nemrég azt is elárulták, hogy két új zsűritag érkezik a műsorban, Lékai-Kiss Ramóna és Makranczi Zalán. A TV2 közlése szerint vasárnap esténként lesz majd látható...

Megújul a közmédia tévécsatornája

Megújult napi tartalmakkal, showműsorokkal és új műsorvezetőkkel várja a nézőket a Duna, a közmédia csatornája szombattól.Teljes megújulás küszöbén áll a Duna, amely 21. századi vizuális megjelenéssel és tartalommal készül szombattól a nézőknek – írja...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jelentősen nőhetne a bankok bevétele

A hagyományos bankok közel 4 százalékkal növelhetnék éves bevételüket üzleti modelljeik újragondolásával, és a kizárólag digitális szolgáltatásokat nyújtó (digital-only) új banki és pénzügyi szolgáltatók innovatív stratégiáinak átvételével – derül ki az Accenture kutatásából. Ez...

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....

Így adózunk az idén

SZJA-mentesség 25 év alatt, megnövelt minimálbér és garantált bérminimum, családi adóvisszatérítések – 2022 januárja számos meghatározó változást hozott adózási szempontból. Csökken a szociális hozzájárulási adó, a kisvállalati adó, megszűnik a szakképzési hozzájárulás, és számos...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Jól halad a Siemens okosváros-kísérlete

Bécsben, éles körülmények között tesztelik azon energiarendszereket, amelyek a fenntartható városfejlesztés alapjait adják a jövőben.Új Európában egyedülálló projekt zajlik Bécsben. Az osztrák főváros Aspern Seestadt városrészében, valós körülmények között tesztelik a jövő energiarendszereit. A...

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

DATA