- Hirdetés -

Felpörgött a cégeknél a munkaerőfelvétel

|

- Hirdetés -

A harmadik negyedévben jelentős toborzási hullám söpört végig a hazai munkaerőpiacon, a cégek intenzív munkaerőfelvételbe kezdtek, a nyár folyamán minden eddiginél több állást hirdettek meg. 2020 rendhagyó év volt, rendhagyó viszonyokat kialakítva a munkaerőpiacon is, amely az idei nyár beköszöntével újjáéledt, majd szeptemberre már egyenesen szárnyalt: a Profession.hu 86 százalékos hirdetésszám növekedést mért adatbázisában az előző év azonos időszakához képest.

Magyarország vezető állásportálja, a Profession.hu saját adatbázisa alapján negyedévente jelentést készít a hazai munkaerőpiac helyzetéről. Az országos kutatás eredményeit vizsgálva kirajzolódnak az aktuális trendek és a közeljövőben várható tendenciák, amelyek tájékozódási pontként szolgálnak mind a munkaadói, mind pedig a munkavállalói oldal számára.

Aktív munkaerőkeresés az ország minden táján

A tavalyi év azonos időszakához képest jelentős, 86 százalékos növekedés történt a feladott hirdetések számát tekintve; a legdinamikusabb növekedés Zala megyében mérhető, amelyet Vas és Veszprém követ. Az ezeken a területeken aktivált álláshirdetéseknél 252, 141 és 108 százalékos emelkedés figyelhető meg tavaly óta, de nem sokkal marad el az első háromtól Heves, Baranya, Győr-Moson-Sopron és Bács-Kiskun sem, ahol szintén kimagasló, 96% fölötti a gyarapodás mértéke. Csökkenés az ország egyetlen megyéjében sem tapasztalható: a kevesebb hirdetést feladó Tolna, Borsod-Abaúj-Zemplén és Nógrád megye is 40-50 százalékkal meghaladta az előző évi eredményeket.

Megyénként eltérnek a munkaerőpiaci lehetőségek

Magyarország különböző pontjain eltérő mértékben növekedett a munkaerőt kereső hirdetések volumene. Borsod megyében már az év felénél látványosan megindult a banki kategória, ami szeptember végére tovább emelkedett, hasonlóan a vendéglátáshoz. A szak-, betanított és segédmunkások toborzása hasonlóan alakult: közel másfélszer annyi hirdetést adtak fel ezen a területen, mint egy évvel korábban.

Komárom-Esztergomban az oktatás, az IT programozás és fejlesztés, valamint a marketing-média-PR a három vezető terület, amelyek a legnagyobb részben hozzájárulnak a megye 80 százalékos teljes növekedéshez. Hasonlóan alakul az új munkaerő iránti igény Veszprém megyében, ahol az IT programozás, fejlesztés és a kommunikációs területek (marketing, média és PR) mellett megjelenik a HR és munkaügy, valamint a bank, biztosítás, bróker a tavalyi évhez képest legaktívabban toborzó kategóriák között. Ezzel szemben Győr-Moson-Sopron térségében a feladott hirdetések a vendéglátás és a fizikai munka kategóriákban szaporodtak meg a leginkább, míg az alapvetően felsőfokú végzettséget igénylő, irodai pozíciókra való toborzás kevésbé bizonyult élénknek.

Tovább erősödik a vendéglátóipar toborzási hulláma

Országos szinten a szakterületenként feladott hirdetések növekedési volumenét vizsgálva kirajzolódik, hogy a vendéglátás, hotel, idegenforgalom emelkedett a legintenzívebben a tavalyi évhez képest, amelyet sorrendben az üzleti támogató központok, a HR és munkaügy, a marketing, média és PR, valamint az adminisztráció, asszisztens és irodai állások követnek. Az összes szakmai kategóriában emelkedés mérhető az állásportál adatbázisában.

„A munkaerőpiac szilárdulásával újra fellendült a munkahelykeresés is, a meghirdetett állásokra érkezett pályázatok száma a világjárvány előtti 2019-es év adataihoz képest növekszik: az országos átlag 3,3 százalékos emelkedést mutat. A jelenlegi állapot mindössze 29 százalékkal marad el az előző év azonos időszakában mért eredménytől, azonban akkor a jelentkezési számok extrém módon tetőztek az aktuálisan elérhető, nyitott pozíciókhoz képest. Van azonban olyan terület is, ahol az átlagosnál magasabb, két számjegyű százalékos növekedés tapasztalható a jelentkezések számában: Békés megye 14 százalékos növekedést ért el a tavalyi, kiugró adatokhoz képest is – teszi hozzá Tüzes Imre, a Profession.hu üzletfejlesztési igazgatója.

A jelentkezők többségének választása a szakmunkára esik

Jelenleg a legtöbb pályázatot begyűjtő terület a szakmunka, amelyet az adminisztráció, asszisztens, irodai munka követ. Ugyanakkor a jelentkezési tendenciákat vizsgálva továbbra is a vendéglátásás, hotel és idegenforgalom hirdetéseinek népszerűsége növekszik a legdinamikusabban: 6 százalékkal több pályázat érkezett ebbe a szekcióba, mint egy éve. A jelentkezések száma 2020 azonos időszakához viszonyítva a bank, biztosítás, bróker, valamint az oktatás, kutatás, tudomány és a fizikai, segéd, betanított munka esetében marad el leginkább.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

A lottózás új szintje és digitalizáció a Business Lounge-ban

A Business Lounge legfrissebb adásában az első Posta Lottózó megnyitásáról, a lottóturizmusról, a kereszt- és felülértékesítésről mesélt Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója és Nemes Gábor György, a Magyar Posta Zrt. lakossági értékesítési...

Gyorsított a Vodafone

A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben,...

Limitált kiadású sörkollekcióra licitálhatnak a focirajongók

A Liverpool FC legendás menedzserének, Jürgen Klopp távozásának alkalmából a Carlsberg összefogott az ERDINGER Weissbräuval, és közösen kiadtak egy limitált szériás ünnepi sört – minden hivatalos meccsére egy palackkal, amelyet a Vörösök kispadján töltött.Összesen...

Egyre több vállalat hazudja magát zöldebbnek

Globálisan a negyedik legjelentősebb bűnözési forma a környezeti bűnözés, és évről évre tovább nő. A környezeti visszaélések egyik esete, a zöldmosás a vizsgált cégek 7 százalékánál már előfordult, vagyis amikor a környezetkárosító vállalatok magukat...

Változások a Central Médiacsoportnál

Magyarország egyik legnagyobb független médiavállalata, a Central Médiacsoport folytatja szervezeti átalakulását, amelynek célja a kiadó versenyképességének növelése, valamint a kelet- és közép-európai terjeszkedés. Július 1-től csatlakozik a vállalat felsővezetéséhez Petr Bednar, aki korábban Csehország...

Fesztiválozik az Auchan

A pünkösdi hétvégén a Jazzy Fesztiválra, nyáron pedig az EFOTT-ra települ ki az Auchan. Előbbin sajt- és tapastálak mellett boros standdal, utóbbin pedig a fesztivál hivatalos boltjaként lesz jelen. Az Auchan szakértői szerint a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

Don't Miss

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...