Újabb rangos elismerést kapott a Zeneakadémia Szabó Stein Imre vezette kommunikációs csapata, már másodszor nyertek Silver Hugo-t a Chicagói Nemzetközi Filmfesztiválon. Az intézmény kommunikációja az elmúlt években jelentősen átalakult, és az új stratégia díjakban is megmutatkozott, négy év alatt négy jelentős nemzetközi díjat kaptak. Az mmonline.hu-nak adott interjúban Szabó Stein Imre beszélt a folytatással kapcsolatos terveiről is.
2017. március 23-án az 53. Chicagói Nemzetközi Filmfesztivál Television Awards versenyében a Reklámfilm/ Individual Commercials főkategóriában a Silver Hugo díjat ítélte oda a nemzetközi zsűri a Bartók film alkotóinak, több száz nemzetközi nevezés közül. Ez egyben három év alatt a Szabó Stein Imre vezette kommunikációs irány második verseny győzelme a világ egyik legrangosabb, a filmes és televíziós szakma krémjét versenyeztető chicago-i mustrán. Emellett az elmúlt négy év során megnyert két, a kreatív iparág „Oscar díjának” is hívott Red Dot Award irányított komoly nemzetközi figyelmet a Zeneakadémiára.
A film írója és kreatív producere a Bartók Világverseny kialakítását is jegyző Szabó Stein Imre, rendezője Géczy Dávid. Az operatőr Dobóczy Balázs, a zenész szereplők pedig a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem hallgatói voltak, a trükkök és speciális effektek Tóth Gergely munkáját dicsérik.
A Bartók Világverseny és Fesztivál kisfilmje a Zeneakadémia „A Zene határtalanul” című új, Bartókot középpontjába állító imázs filmjével szinergiában készült. A 45 másodperces filmetűd a Zeneakadémiától követ el egy fiatal zenészt, aki épp Bartók eredeti Allegro Barbaro felvételét hallgatja. A kisfilm idősíkokkal, a valós és az imaginárius határaival játszik, majd a perspektívát a végtelenig tágítva, Bartókkal szembesíti a főszereplőt, s a képernyőről egy pillanatra kitekint maga a zeneszerző is.
„2013-ban hívtak a Zeneakadémiára, a három éves rekonstrukció után azon év október 22-én volt az ünnepélyes nemzetközi az újranyitás, és az egyetemi tevékenység mellett koncertközpont is létrejött, ezzel pedig megváltoztak a kommunikációs feladatok is – mondta el a Szabó Stein Imre a Zeneakadémia kommunikációs és médiatartalmi igazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban. A változás alkalmat adott rá és ki is kényszerítette, hogy a Zeneakadémia identitását nagyon erős eszközökkel világszinten megfogalmazzák. „Fel kellett építeni a Zeneakadémia brandjét az új és megváltozott intézményi helyzetnek és a globális trendeknek megfelelően. Az első pillanattól kezdve a magyar és a nemzetközi szint egyenrangú kezelését tekintettem fő feladatnak. A nemzetközi művészeti világot tévedés lenne niche szektornak tekinteni, hiszen azon belül is főleg a komolyzenei showbiznisz üzleti számokban és főképp társadalmi, diplomáciai befolyásában rendkívüli súllyal bír. Ezért a Zeneakadémiát nemzetközi szinten, mint egyetemet és koncertközpontot a legnagyobbak közé próbáltuk elhelyezni” – számolt be az elképzelésekről Szabó Stein Imre.
Ennek érdekében nagyon intenzív nemzetközi sajtókommunikációt folytattak és ebbe a folyamatba csatlakozott be 2014 végétől a nagy nemzetközi versenyek fejlesztésének, kialakításának a gondolata, ami szintén elsősorban a Zeneakadémia kommunikációs és médiatartalmi igazgatójának és csapatának feladata volt. „A 2. Marton Éva Énekverseny 2016-ban már a világ legnagyobb énekversenyeinek a sorába emelkedett. Az általunk vezényelt, élő webcast közvetítést 26 országban követték nyomon. Ez a siker szülte meg az újabb feladatot, a Bartók Világverseny ötletét, amelyet aztán több mint egy éves munkával találtunk ki. Ennek a folyamatnak a része az a film is, amivel most nyertünk Chicago-ban. Komoly kihívást jelentett, hogy előre megfogalmazott elvárás volt, hogy mindkét verseny a legnagyobbak közé kerüljön lényegében azonnal” – közölte Szabó Stein Imre. A szakember a helyzet érzékeltetésére elmondta, hogy míg a Marton Éva Énekverseny összdíjazására mintegy 40 ezer eurót költhettek a magyar szervezők, addig például a Placido Domingo nevével fémjelzett Operalia, ami 1993 óta létezik 175 ezer dollárt költ a díjazásra. A Bartók Világversenynél is hasonló anyagi eszközök állnak rendelkezésre, mint a Marton Éve Emlékverseny esetében, miközben például a Csajkovszkij zenei verseny mintegy félmillió dollárt tud díjazásra költeni. „Az anyagi lehetőségek relatív szűkösségéből adódó hátrányunkat kreatív, szenvedélyes és néha merész kommunikációval igyekeztük ledolgozni, és az eddigi visszajelzések szerint fogékony a világ erre a megközelítésre” – tette hozzá Szabó Stein Imre.
„Hálás vagyok a Zeneakadémiának ezért a négy évért, mert, bár mindig Liszt Ferenc elképesztő progresszivitásába visszahivatkozva, de lényegében lehetett sikerrel új utakat törni a nemzetközi kommunikációs dzsungelben. Ugyanakkor egy rendkívül bonyolult strukturális modellben működünk – talán csak a Torontói Royal College of Music működik hasonló modellben – hiszen a 140 éves hagyományaira méltán büszke egyetem mellett egy, a MÜPA koncertmennyiségével mérhető koncertközpont, valamint a nagy világversenyek kitalálása és fejlesztése egyszerre jelentkező hatalmas feladattömeget jelent. Komoly fejtörést okoz, hogyan lehet a jövőben is változatlan minőségben ellátni a szimultán jelentkező megsokszorozódó feladatokat. A most valószínűsíthető irány – amiről a Zeneakadémia vezetésével lényegében döntöttünk – az, hogy a kommunikációs alaptevékenység napi munkáját magam mögött hagyva a későbbiekben a nagy nemzetközi versenyek kialakítását irányítom” – fűzte hozzá Szabó Stein Imre.
Az első Silver Hugo-t még 2015-ben nyerte el a Zeneakadémia a Lisztérium című filmmel, amelynek kreatív producere és kitalálója szintén Szabó Stein Imre volt, art direktora Gács Róbert és rendezője Géczy Dávid. 2015 őszénp edig a Zeneakadémia második Red Dot Design Award díját érdemelte ki a spottal, melyet a Film & Animation, ezen belül is a Corporate / Image film alkategóriában díjazta a 27 tagból álló nemzetközi grémium.
A Zeneakadémia Koncertközpont (tehát a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem koncertszervező tevékenysége) imázs filmjének pozicionált reklámfilm a Zeneakadémia újranyitása kapcsán megfogalmazott stratégiához híven az egyedülálló helyszín és a fiatal tehetségek, patina és progresszió párosát, a zene által átélhető katarzist kívánta megfogalmazni negyven másodpercben – azon a filmes nyelven, amelyet a komolyzenei hangversenyekre életmódszerűen nem járó, de új, eredeti élményekre nyitott fiatal és fiatalos kultúrafogyasztó réteg beszél. A legjelentősebb világmárkák design-teljesítményét jutalmazó Red Dot Design Award díjat első alkalommal 2014-ben nyerte el a Zeneakadémia kommunikációs csapata, valamint kreatív ügynöksége, az Allison Advertising.