- Hirdetés -

Folytatódott a kommunikációs sikersztori: újabb Silver Hugo-t nyert Szabó Stein csapata

|

Újabb rangos elismerést kapott a Zeneakadémia Szabó Stein Imre vezette kommunikációs csapata, már másodszor nyertek Silver Hugo-t a Chicagói Nemzetközi Filmfesztiválon. Az intézmény kommunikációja az elmúlt években jelentősen átalakult, és az új stratégia díjakban is megmutatkozott, négy év alatt négy jelentős nemzetközi díjat kaptak. Az mmonline.hu-nak adott interjúban Szabó Stein Imre beszélt a folytatással kapcsolatos terveiről is.

 

2017. március 23-án az 53. Chicagói Nemzetközi Filmfesztivál Television Awards versenyében a Reklámfilm/ Individual Commercials főkategóriában a Silver Hugo díjat ítélte oda a nemzetközi zsűri a Bartók film alkotóinak, több száz nemzetközi nevezés közül. Ez egyben három év alatt a Szabó Stein Imre vezette kommunikációs irány második verseny győzelme a világ egyik legrangosabb, a filmes és televíziós szakma krémjét versenyeztető chicago-i mustrán. Emellett az elmúlt négy év során megnyert két, a kreatív iparág „Oscar díjának” is hívott Red Dot Award irányított komoly nemzetközi figyelmet a Zeneakadémiára.

 

A film írója és kreatív producere a Bartók Világverseny kialakítását is jegyző Szabó Stein Imre, rendezője Géczy Dávid. Az operatőr Dobóczy Balázs, a zenész szereplők pedig a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem hallgatói voltak, a trükkök és speciális effektek Tóth Gergely munkáját dicsérik.

 

A Bartók Világverseny és Fesztivál kisfilmje a Zeneakadémia „A Zene határtalanul” című új, Bartókot középpontjába állító imázs filmjével szinergiában készült. A 45 másodperces filmetűd a Zeneakadémiától követ el egy fiatal zenészt, aki épp Bartók eredeti Allegro Barbaro felvételét hallgatja. A kisfilm idősíkokkal, a valós és az imaginárius határaival játszik, majd a perspektívát a végtelenig tágítva, Bartókkal szembesíti a főszereplőt, s a képernyőről egy pillanatra kitekint maga a zeneszerző is.

 

 

 

„2013-ban hívtak a Zeneakadémiára, a három éves rekonstrukció után azon év október 22-én volt az ünnepélyes nemzetközi az újranyitás, és az egyetemi tevékenység mellett koncertközpont is létrejött, ezzel pedig megváltoztak a kommunikációs feladatok is – mondta el a Szabó Stein Imre a Zeneakadémia kommunikációs és médiatartalmi igazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban. A változás alkalmat adott rá és ki is kényszerítette, hogy a Zeneakadémia identitását nagyon erős eszközökkel világszinten megfogalmazzák. „Fel kellett építeni a Zeneakadémia brandjét az új és megváltozott intézményi helyzetnek és a globális trendeknek megfelelően. Az első pillanattól kezdve a magyar és a nemzetközi szint egyenrangú kezelését tekintettem fő feladatnak. A nemzetközi művészeti világot tévedés lenne niche szektornak tekinteni, hiszen azon belül is főleg a komolyzenei showbiznisz üzleti számokban és főképp társadalmi, diplomáciai befolyásában rendkívüli súllyal bír. Ezért a Zeneakadémiát nemzetközi szinten, mint egyetemet és koncertközpontot a legnagyobbak közé próbáltuk elhelyezni” – számolt be az elképzelésekről Szabó Stein Imre.

 

Ennek érdekében nagyon intenzív nemzetközi sajtókommunikációt folytattak és ebbe a folyamatba csatlakozott be 2014 végétől a nagy nemzetközi versenyek fejlesztésének, kialakításának a gondolata, ami szintén elsősorban a Zeneakadémia kommunikációs és médiatartalmi igazgatójának és csapatának feladata volt. „A 2. Marton Éva Énekverseny 2016-ban már a világ legnagyobb énekversenyeinek a sorába emelkedett. Az általunk vezényelt, élő webcast közvetítést 26 országban követték nyomon. Ez a siker szülte meg az újabb feladatot, a Bartók Világverseny ötletét, amelyet aztán több mint egy éves munkával találtunk ki. Ennek a folyamatnak a része az a film is, amivel most nyertünk Chicago-ban. Komoly kihívást jelentett, hogy előre megfogalmazott elvárás volt, hogy mindkét verseny a legnagyobbak közé kerüljön lényegében azonnal” – közölte Szabó Stein Imre. A szakember a helyzet érzékeltetésére elmondta, hogy míg a Marton Éva Énekverseny összdíjazására mintegy 40 ezer eurót költhettek a magyar szervezők, addig például a Placido Domingo nevével fémjelzett Operalia, ami 1993 óta létezik 175 ezer dollárt költ a díjazásra. A Bartók Világversenynél is hasonló anyagi eszközök állnak rendelkezésre, mint a Marton Éve Emlékverseny esetében, miközben például a Csajkovszkij zenei verseny mintegy félmillió dollárt tud díjazásra költeni. „Az anyagi lehetőségek relatív szűkösségéből adódó hátrányunkat kreatív, szenvedélyes és néha merész kommunikációval igyekeztük ledolgozni, és az eddigi visszajelzések szerint fogékony a világ erre a megközelítésre” – tette hozzá Szabó Stein Imre.

 

„Hálás vagyok a Zeneakadémiának ezért a négy évért, mert, bár mindig Liszt Ferenc elképesztő progresszivitásába visszahivatkozva, de lényegében lehetett sikerrel új utakat törni a nemzetközi kommunikációs dzsungelben. Ugyanakkor egy rendkívül bonyolult strukturális modellben működünk – talán csak a Torontói Royal College of Music működik hasonló modellben – hiszen a 140 éves hagyományaira méltán büszke egyetem mellett egy, a MÜPA koncertmennyiségével mérhető koncertközpont, valamint a nagy világversenyek kitalálása és fejlesztése egyszerre jelentkező hatalmas feladattömeget jelent. Komoly fejtörést okoz, hogyan lehet a jövőben is változatlan minőségben ellátni a szimultán jelentkező megsokszorozódó feladatokat. A most valószínűsíthető irány – amiről a Zeneakadémia vezetésével lényegében döntöttünk – az, hogy a kommunikációs alaptevékenység napi munkáját magam mögött hagyva a későbbiekben a nagy nemzetközi versenyek kialakítását irányítom” – fűzte hozzá Szabó Stein Imre.

 

Az első Silver Hugo-t még 2015-ben nyerte el a Zeneakadémia a Lisztérium című filmmel, amelynek kreatív producere és kitalálója szintén Szabó Stein Imre volt, art direktora Gács Róbert és rendezője Géczy Dávid. 2015 őszénp edig a Zeneakadémia második Red Dot Design Award díját érdemelte ki a spottal, melyet a Film & Animation, ezen belül is a Corporate / Image film alkategóriában díjazta a 27 tagból álló nemzetközi grémium.

 

 

 

A Zeneakadémia Koncertközpont (tehát a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem koncertszervező tevékenysége) imázs filmjének pozicionált reklámfilm a Zeneakadémia újranyitása kapcsán megfogalmazott stratégiához híven az egyedülálló helyszín és a fiatal tehetségek, patina és progresszió párosát, a zene által átélhető katarzist kívánta megfogalmazni negyven másodpercben – azon a filmes nyelven, amelyet a komolyzenei hangversenyekre életmódszerűen nem járó, de új, eredeti élményekre nyitott fiatal és fiatalos kultúrafogyasztó réteg beszél. A legjelentősebb világmárkák design-teljesítményét jutalmazó Red Dot Design Award díjat első alkalommal 2014-ben nyerte el a Zeneakadémia kommunikációs csapata, valamint kreatív ügynöksége, az Allison Advertising.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...