Főműsoridőben visszaelőzött a TV2

Szerencsekerék nézettség

Egy hét után a TV2 főműsoridőben és a kereskedelmi célcsoportnál visszavette a vezetést. Kiugróan jól teljesített a Szerencsekerék, az RTL-nek pedig a hétvégi esti műsorai hoztak sok nézőt.

Egy héttel ezelőtt arról írtunk, hogy a 4. héten az RTL, ha szűk előnnyel is, de átvette a vezetést főműsoridőben a 18-49 és 18-59 éveseknél. A mögöttünk álló 5. héten viszont a TV2 ezt vissza is vette és az említett két célcsoportnál 0,2 százalékpontnyi előnyt hoztak össze a fő versenytársukkal szemben. Mindez annak köszönhető, hogy a TV2 kicsit erősödött, az RTL kicsit gyengült az esti sávban, egyikünknél sem volt nagy kilengés, de ez most elég volt a helycseréhez. Abban nincs változás, hogy a többi bontásban, tehát teljes napon minden fontosabb korosztálynál, továbbá főműsoridőben és a teljes lakosságnál a TV2 vezet.

A teljes csatornacsaládokat nézve továbbra is a TV2 Csoport számít piacvezetőnek. A legnagyobb, közel 10 százalékpontos előnyük teljes napon és a teljes lakosságnál van. Múlt héten az RTL Magyarország főműsoridőben és a 18-49 éveseknél férkőzött legközelebb a TV2 Csoporthoz, de ez is 1,1 százalékpontnyi különbséget jelentett.

A harmadik hely tekintetében nem történt nagy átrendeződés. Azaz teljes napot és a 18-49, valamint a 18-59 éveseket nézve az AMC Networks követi a két nagy szereplőt. A teljes lakosságnál pedig az MTVA számít a harmadik erőnek.

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 5. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 12,5 15,5 11,8
RTL 12,3 11,9 11,6

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 5. hét – Teljes nap

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 9,6 12,2 9,2
RTL 7,2 6,8 6,7

A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 Csoport 23,5 25,3 22,7
RTL Magyarország 17,8 15,9 17,2
AMC Networks 6,4 6,0 6,9
MTVA 4,9 9,1 3,9
Paramount Global 4,9 4,1 6,0
Network4 3,9 4,7 2,5
Antenna Entertainment Group 3,6 2,9 3,8
Warner Bros.Discovery 3,0 3,5 2,8

Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

TV2
Tények – 17% / 16,2% (16,4% / 16%)
Tények Plusz – 14,2% / 13,5% (13% / 13,2%)
Szerencsekerék – 17,5% / 16,9% (16,4% / 16,9%)
Hazatalálsz – 12,8% / 10% (13,4% / 12,1%)

RTL
Híradó – 17,3% / 14,7% (17,9% / 15,7%)
Fókusz – 14,4% / 13,6% (13,9% / 13,6%)
Drága örökösök – 13,3% / 12,5% (14,1% / 14,1%)
A mi kis falunk – 12,1% / 11,8% (13,1% / 12,7%)

A TV2-nek továbbra is kiemelkedően jó eredményeket szállított a Szerencsekerék. A vetélkedő heti átlagban és a napi eredményeket nézve is verte a Drága örökösöket. Ugyanakkor az RTL-es sorozat sem teljesített rosszul, hiszen még így is megugrotta a főműsoridős csatornaátlagot. A mi kis falunk ismétlései közel ugyanazt hozták, mint a Drága örökösök, sőt, volt olyan nap, amikor többen nézték A mi kis falunkat.

A TV2 új napi sorozata, a Hazatalálsz nagyon eltérően szerepel a különféle célcsoportoknál. A teljes lakosságnál egész jó nézettséget hozott, a 18-59 éveseknél elérte a csatorna esti átlagát, a 18-49 éveseknél viszont egyelőre ez alatt teljesített.

Az esti sávban, a 18-49 és a 18-59 éveseknél a keddet, valamint a szombatot és a vasárnapot nyerte az RTL, a többi este a TV2-é volt. A hétvégi jó RTL-es szereplésben megint a Gólkirályságnak és a Cápák közöttnek volt nagy szerepe. A 18-49 éveseknél a Gólkirályság 14,9 százalékos, a Cápák 15,8 százalékos share-rel futott. Utóbbi ellen a TV2 a Vigyázat, gyerekkel vagyok című műsort küldte harcba, ami a 18-49 éveseknél ugyan csak 10,1 százalékos közönségarányt hozott, viszont a teljes lakosságnál már közel jártak a Cápák között share-jéhez (13,2% vs. 13,6%).

A 18-59 éveseknél és a teljes lakosságnál a Szerencsekerék, annak is a szerdai adása volt a hét legnézettebb műsora. Ez 380 ezres, illetve 956 ezres nézőszámot jelentett. A 18-49 éveseknél megőrizte vezető helyét a Cápák között, miután 253 ezer nézőt vonzott a műsor. Ezen a téren is erős volt a Szerencsekerék, hiszen 247 ezres nézettséggel végzett a második helyen.

A teljes lakosságos toplista kapcsán említést érdemel, hogy a TV2-s és RTL-s műsorok közé beférkőzött a Duna Tv szombat esti produkciója, a Csináljuk a fesztivált: 633 ezres nézőszámot és 14,8 százalékos share-t hozott. Ez egyébként annyira felhúzta a Duna Tv főműsoridős közönségarányát (9,7 százalékra) a teljes lakosságnál, hogy a szombat esti sávban a TV2-t is megelőzve másodikak voltak az RTL után.

A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
SZERENCSEKERÉK TV2 380 427 18,4
CÁPÁK KÖZÖTT RTL 360 939 15,8
GÓLKIRÁLYSÁG RTL 358 587 16,0
HÍRADÓ RTL 337 873 16,1
TÉNYEK TV2 311 129 20,0
FÓKUSZ RTL 305 444 16,3
TÉNYEK PLUSZ TV2 297 514 15,9
DRÁGA ÖRÖKÖSÖK RTL 289 174 13,9
A MI KIS FALUNK RTL 279 649 13,8
HAZATALÁLSZ TV2 259 165 13,2

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál

  Csatorna AMR (fő) SHR %
SZERENCSEKERÉK TV2 956 754 22,4
TÉNYEK TV2 838 315 24,1
HÍRADÓ RTL 747 346 18,2
TÉNYEK PLUSZ TV2 729 366 18,4
CSINÁLJUK A FESZTIVÁLT DUNA TV 633 438 14,8
HAZATALÁLSZ TV2 611 730 16,2
CÁPÁK KÖZÖTT RTL 609 710 13,6
VIGYÁZAT GYEREKKEL VAGYOK TV2 590 370 13,2
DRÁGA ÖRÖKÖSÖK RTL 587 788 13,7
GÓLKIRÁLYSÁG RTL 577 599 13,2

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
CÁPÁK KÖZÖTT RTL 253 130 15,8
SZERENCSEKERÉK TV2 247 925 17,7
GÓLKIRÁLYSÁG RTL 226 886 14,9
HÍRADÓ RTL 218 959 14,9
TÉNYEK TV2 194 293 19,0
A MI KIS FALUNK RTL 192 770 13,9
DRÁGA ÖRÖKÖSÖK RTL 191 767 13,5
FÓKUSZ RTL 191 327 15,0
TÉNYEK PLUSZ TV2 188 573 14,8
VIGYÁZAT GYEREKKEL VAGYOK TV2 160 506 10,1

Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.

Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.

Adat: Live+As Live

Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás