- Hirdetés -

Fontos nap a mai a nőknek

|

Már jócskán beléptünk a 2017-es évbe, de a magyar nőknek valójában csak most kezdődik az év, hiszen mindeddig a 2016-os fizetésünkért dolgoztak. Most az Elle Magazin kezdeményezésére tucatnyi híresség és üzletember kívánja felhívni a figyelmet arra, hogy a #nőiújév sajnos csak február 24-én kezdődik. Közösen azonban tehetünk ez ellen!

 

Ha azt gondolod, megvalósult a nemek közötti egyenlőség, akkor ki kell ábrándítsunk. Habár ritkán feszegetjük azt a jelenleg is fennálló problémát, hogy a nők még mindig nem érnek annyit, mint a férfiak, de attól még ez az igazság. Legalábbis a munkaerőpiacon, hiszen a Global Gender Gap Report szerint, 170 évnyi gazdasági hátrányban vannak az „erősebbik nemhez” képest.

 

A magyar nők naponta 46 perccel dolgoznak többet a férfiaknál, összességében 13,2%-kal kevesebb kereset mellett. Emellett az európai nőkhöz hasonlóan, átlagosan heti 26 óra fizetetlen tevékenységet – házimunkát, idősgondozást – végeznek, míg a férfiak mindössze heti 9 órát. Ez a probléma nemcsak a jelenleg dolgozókat érinti, hanem befolyásolhatja a felnövekvő generáció, gyermekeik motiváltságát is, tehát hosszútávon konzerválhatja ezt az igazságtalan helyzetet.

 

Liptai Lívia az Elle Magazin főszerkesztője és a #nőiújév életre hívója kiáll a nők egyenlő bérezéséért: „Magyarországon a nők 13,2 százalékkal keresnek kevesebbet, mint a férfiak, tehát ugyanannyi pénzért, amennyit egy férfi 2016-ban megkeres, nem december 31-éig dolgoznak, hanem február 24-éig. Ezzel nem csak az a baj, hogy ennyi idő alatt megtanulhatnának egy nyelvet vagy kiolvashatnának akár 20 könyvet is, hanem hogy ezzel a tettel a munkáltatók önkéntelenül is azt üzenik, hogy az a munka, amelyet végeznek, nem olyan értékes, mint a férfiaké. Nem csak a munkahelyén töltött percei nem érnek annyit, hanem azok az évek sem, amelyeket tanulással vagy szakmai gyakorlattal töltött. Ami még rosszabb, hogy azoknak a lányoknak, akik épp most tervezgetik a jövőjüket, mindez azt üzeni, hogy az ő idejük nem értékes. És ezáltal az életük is kevésbé értékes, mint a férfiaké.”

 

Ugyanezt állítja a Defacto blogon megjelent tanulmányban a Közép-európai Egyetem két kutatója, Pető Rita és Reizer Balázs is. Szerintük egy jól kereső nő 26 százalékkal kap alacsonyabb bért, mint egy jól kereső férfi.

 

Mindezek alapján felmerül a kérdés, hogy megéri-e karriert építeni és sikeres nőnek lenni, hiszen a vállalati hierarchiában felfelé haladva mind több a férfi. Azaz, ahogy növekszik a tét és a bérezés, úgy szorulnak ki a nők a jövedelmezőbb munkakörökből.

 

Világszerte egyre több ismert személyiség szólal fel a bérszakadék ellen. Jennifer Lawrence, Venus Williams vagy Natalie Portman is egyenlő fizetést követel a nők számára. Annak érdekében pedig, hogy Magyarországon is mielőbb megtörténjen a szemléletváltás, tucatnyi hazai híresség és az üzleti élet meghatározó szereplői nálunk is kampányba kezdtek. Közös erővel igyekeznek felhívni a figyelmet a #nőiújév problémájára.

 

A kezdeményezéshez kapcsolódó videóban D. Tóth Kriszta, Erős Antónia, Schell Judit, Winkler Nóra, Réz Anna filozófus, Hajós András és Vitáris Iván mellett felszólalnak a nők kihasználása ellen: Vidus Gabriella az RTL Magyarország vezérigazgatója és a Prezi három alapítója, Árvai Péter, Somlai-Fischer Szabolcs és Halácsy Péter is kiáll az ügy mellett.

 

Vidus Gabriella a kampány egyik támogatója elmondta: „Fontosnak tartom ezt a kezdeményezést, hogy a nők és férfiak egyenlő munkáért egyenlő bért kaphassanak. Bízunk benne, hogy sikerül felhívni erre a problémára a figyelmet, ami aztán valódi tettekre sarkallja a munkáltatókat, ahol ilyen egyenlőtlenség előfordulhat.”

 

A #nőiújév kampány ezért párbeszédre hív mindenkit, hogy a bérezésbeli igazságtalanság mielőbb megszűnhessen. Remélve, hogy így nem kell 83 évet várni a nemek közötti egyenlőség megvalósulására.

 

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért

A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...

Változás az IKEA-nál

Az IKEA új fejezetet nyit a régióban: 2024. december 1-jétől Rostislav Čítek veszi át a marketing vezetői pozíciót Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában, hogy tovább erősítse a márka jelenlétét és irányvonalát.Rostislav Čítek 2020 óta tagja...

Új vezetőkkel erősít a Telekom

Szerződése lejártával távozik a Magyar Telekomtól Daria Dodonova gazdasági vezérigazgató-helyettes és Igazgatósági tag. Lubor Zatko műszaki vezérigazgató-helyettes pedig a Deutsche Telekom Csoporton belül más pozícióban folytatja karrierjét. A gazdasági vezérigazgató-helyettesi pozícióra a Deutsche Telekomtól...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...