- Hirdetés -

Forradalmasítja a divatvásárlást a mesterséges intelligencia

|

- Hirdetés -

Az elmúlt években a mesterséges intelligencia (MI) olyan területeken ért el áttörést, amelyek korábban elképzelhetetlenek voltak. Az egyik ilyen terület a divatipar, ahol az új technológia forradalmasítja a divatcikkek vásárlásának gyakorlatát, például az MI algoritmusok személyre szabott ajánlatokat jelenítenek meg a felhasználóknak az egyéni ízlésnek és testalkatnak megfelelően. A Glami.hu friss felmérése arra kereste a választ, hogy mit gondolnak a magyar divatrajongók az új technológiáról.

Az MI egyik legfontosabb felhasználási területe a divatcikk kereskedelem területén, hogy segítségével a webáruházak személyre szabott ajánlatokat tudnak generálni a felhasználók számára. Az algoritmusok elemzik a felhasználók korábbi böngészési és vásárlási előzményeit, és automatizáltan megkeresik és megjelenítik azokat a termékeket, amelyek leginkább megfelelnek ezeknek. A Glami.hu tapasztalatai alapján az ajánlórendszeren keresztül történő perszonalizáció akár 20%-kal is növelheti a vásárlás esélyét. A másik kulcsfontosságú mesterséges intelligencia alapú megoldás az ár összehasonlítás, amely segít a felhasználóknak megtalálni a legjobb ajánlatot a piacon.

Innovatív MI-alapú keresési megoldások

A vizuális keresés - a fotók Shazamja - lehetővé teszi, hogy képek feltöltésével kereshessenek a felhasználók. A rendszer a mesterséges intelligencia segítségével információkat nyer ki a képekből, és ezek alapján megkeresi a leginkább hasonló elemeket. Legyen szó akár műalkotásokról, tárgyakról, vagy ruházatról, ez a technológia áthidalja a szakadékot a fizikai és a digitális világ között és fokozza a felfedezés hatékonyságát. A hangalapú keresés, vagy hangvezérelt vásárlás lehetővé teszi a felhasználó számára, hogy hangutasítással keressenek az interneten, egy webhelyen vagy egy alkalmazásban. Ez lényegében kulcsszavas keresést jelent például a Google Voice Search, a Cortana, a Siri, vagy az Amazon Echo szolgáltatások igénybevételével. A divatwebáruházak egyre gyakrabban alkalmaznak mesterséges intelligencia asszisztenseket, amivel személyre szabott stílustanácsokat tudnak adni, segítve az ügyfeleket preferenciáik és testalkatuk alapján megalapozott vásárlási döntések meghozatalában. A GLAMI felmérése szerint a magyarok az MI asszisztens szolgáltatásokat tartják az egyik leghasznosabb mesterséges intelligencia alapú kényelmi funkciónak, amelyet a divat webáruházak alkalmaznak.

Ajánlások testalkat típus alapján

A mesterséges intelligencia további előnye, hogy testalkat alapján is tud ajánlatokat generálni. A divatiparban gyakran eltérnek a szabványos méretektől, és ezek a különbségek gyakran nem tükröződnek a hagyományos mérettáblázatokon. A GLAMI tavalyi felmérése szerint Magyarországon a nők 31%-a, a férfiak 17%-a érzett már bizonytalanságot a testalkata miatt amikor divatcikkeket vásárolt. A divat webáruházak olyan MI-algoritmusokkal tehermentesíthetik felhasználóikat az ilyen természetű aggodalmaiktól, amelyek segítik a felhasználókat az egyéni testalkatuknak és stílusuknak megfelelő ruhák megtalálásában.

Trendelemzés és előrejelzés

A generatív mesterséges intelligencia 2023-as megjelenése után egyre több felhasználási terület jelenik meg a divat világában is. A mesterséges intelligencia nemcsak a felhasználói preferenciák alapján tesz ajánlásokat, hanem segíti a vállalkozásokat a trendek elemzésében és előrejelzésében is. A McKinsey jelentése szerint a divatiparban dolgozó vezetők 73%-a 2024-ben meghatározó prioritásnak tekinti a generatív MI technológia alkalmazását. Mindezt alátámasztja, hogy az olyan népszerű divatmárkák, mint a Zara, a H&M, a Dior, a Macy's és a Nike, már mind alkalmazzák üzleti modelljeikben az MI-t. A mesterséges intelligencia algoritmusok elemzik a közösségi média platformjaikat, a divatbemutatókat és más forrásokat, hogy azonosítsák a jövőbeli trendeket.

Mit gondolnak a magyarok az MI-ról?

A GLAMI friss felmérése keretében a magyar felhasználók véleményét is megkérdezte az MI-megoldásokkal kapcsolatban. Az adatok szerint a magyar divatrajongók több mint 45%-a aktívan érdeklődik az iránt, hogy a technológia térhódítása milyen új megoldásokat hozhat a divat területén. A felmérésből az is kiderült, hogy a divatwebáruházak által használt MI-alapú megoldásokat a fogyasztók 27%-a észleli tudatosan, vélhetően elsősorban azok, akik nyitottabbak a technológiai újdonságokra. A felmérésben ugyancsak kiderül, hogy a magyar felhasználók körében az egyik legnépszerűbb mesterséges intelligencia alapú keresési mód a vizuális keresés, valamint, hogy a válaszadók 42%-a használt már vizuális keresést különböző webáruházakban kapható termékek árának összehasonlítására. A tanulmány szerint a magyarok körében a divat területén a MI használatának legelfogadottabb területe a termékajánlás, a virtuális próbafülkék, az MI-asszisztensek a megfelelő darabok megtalálására és az ügyfélszolgálati chat.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Nem áll le az AutoWallis, tovább terjeszkednek

Tovább fokozza régiós terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután nemzetközi üzletfejlesztésért felelős alelnökévé nevezte ki Andrew Prestet, aki eddig a Nagykereskedelmi Üzletág vezetője volt. Korábbi pozícióját a vállalaton belülről érkező Bihari Pál foglalja el. Az...

John Travolta új filmjével ünneplik a FilmMania arculatváltását

Megújul májustól a FilmMania arculata, a csatornát működtető AMC Networks Central and Northern Europe (AMCNI CNE) a frissítés apropóján egyedülálló megoldással is kedveskedik a néző számára, és elhozza a John Travolta és Kristin Davis...

Fontos dolog történt az ingatlanpiacon

Áprilisban lélektani határt tört át az ingatlanpiaci kereslet, a feladott lakáshirdetések száma jelentősen nőtt, ami további élénkülést vetít előre 2024-re – derül ki az ingatlan.com elemzéséből. Az eladó lakóingatlanok iránti 290 ezer érdeklődés 22 százalékkal...

Aggódik a jövő miatt? – Ezt érdemes tudni

Javított kissé idei és jövő évi globális növekedési előrejelzésén a párizsi székhelyű Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet, az OECD csütörtökön kiadott prognózisában az előző, februári keltezésű becsléséhez képest. Az OECD honlapján publikált dokumentum szerint a...

Pályázatot nyert az InfoRádió, Balázsék miatt ismét büntettek

Egyedüli pályázóként az InfoRádió Kft. nyerte meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa által a Budapest 88,1 MHz-es frekvencia használatára kiírt rádiós pályázatot, így a médiaszolgáltató szeptember 1-je után is folytathatja működését. A...

Filmbiznisz és tévés reklámpiac a BrandManiában

Az amúgy is kiélezett versenyben lévő tévétársaságok és filmstúdiók helyzete tovább bonyolódott a streaming globális térhódításával, a BrandMania stábja pedig ezúttal annak járt utána, hogyan hat mindez az új tartalmak gyártására. Az RTL magazinműsorának...

A versenyhelyzet előre vigyen, ne pedig támadólag hasson

A szakma legnagyobb elismerésévé nőtte ki magát 11 év alatt a Televíziós Újságírók Díja, a kezdetekről, a kategóriákról és a díj fogadtatásáról mesélt a Business Lounge április 10-ei adásában Kenderessy Szabolcs, a Sorozatwiki főszerkesztője....

Elektromos autót venne? Ezt gondolja át

Európában folyamatosan nő az elektromos és hibrid járművek (EV) száma, így 2030-ra várhatóan több mint 75 millió jár majd belőlük az utakon. Tavaly az értékesített új autók ötödét tették ki Európában, Magyarországon pedig ez...

Megugrottak a Lexus európai eladásai

Az évről évre szárnyaló értékesítési adatokat és drámai növekedést produkáló Lexus 2024 első negyedévében is brutális tempót diktált: a környezettudatos japán luxusautómárka világszinten 15 százalékkal, Európában azonban 48%-al növelte értékesítéseit az előző év azonos...

Csökkent az infláció, de a vásárlók nem érzik

Hiába fékezett nagyot az infláció, a K&H biztos jövő felmérésének friss eredményei szerint a középkorúak ezt nem igazán érzékelik, ők ugyanis átlagosan 23 százalékosnak érezték a pénzromlás éves ütemét. Ez nagyságrendi eltérést jelent a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Összefog a Deloitte és az AWS, erre készülnek

Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját,...

Nem áll le az AutoWallis, tovább terjeszkednek

Tovább fokozza régiós terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután nemzetközi üzletfejlesztésért felelős alelnökévé nevezte ki Andrew Prestet, aki eddig a Nagykereskedelmi Üzletág vezetője volt. Korábbi pozícióját a vállalaton belülről érkező Bihari Pál foglalja el. Az...

John Travolta új filmjével ünneplik a FilmMania arculatváltását

Megújul májustól a FilmMania arculata, a csatornát működtető AMC Networks Central and Northern Europe (AMCNI CNE) a frissítés apropóján egyedülálló megoldással is kedveskedik a néző számára, és elhozza a John Travolta és Kristin Davis...

Fontos dolog történt az ingatlanpiacon

Áprilisban lélektani határt tört át az ingatlanpiaci kereslet, a feladott lakáshirdetések száma jelentősen nőtt, ami további élénkülést vetít előre 2024-re – derül ki az ingatlan.com elemzéséből. Az eladó lakóingatlanok iránti 290 ezer érdeklődés 22 százalékkal...

Aggódik a jövő miatt? – Ezt érdemes tudni

Javított kissé idei és jövő évi globális növekedési előrejelzésén a párizsi székhelyű Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet, az OECD csütörtökön kiadott prognózisában az előző, februári keltezésű becsléséhez képest. Az OECD honlapján publikált dokumentum szerint a...

Don't Miss

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...