- Hirdetés -

Forradalmi változások előtt az európai gazdaság

|

- Hirdetés -

Forradalmasíthatja a gazdaságot és a társadalmat a gigabites hálózatok alkotta GigaVilág a következő években, ehhez azonban ösztönözni kell a beruházásokat, hogy a hálózatok alkalmassá váljanak olyan szolgáltatások támogatására, mint a virtuális jelenlét, a kiterjesztett valóság vagy az automatizált élet. A GigaVilág innovációs ciklusa 2025-ig évente legalább 250 milliárd euró körüli hozzáadott értéket generál az európai gazdaság és társadalom számára.

 

A UPC anyavállalata, a Liberty Global megbízásából az Arthur D. Little tanácsadó cég által elkészített jelentés bepillantást nyújt a jövőbe, kiemelve a gigabites sávszélességű telekommunikációs hálózatok alkotta GigaVilág megjelenésével járó izgalmas lehetőségeket, többek között a robotok asszisztálásával elvégzett távműtéteket, a sportesemények 3D-s, hologramos közvetítését, illetve a felhőkarcolók ablakainak drónok által végzett karbantartását is. Ezeknek az alkalmazásoknak az elterjedése és zökkenőmentes használata a hálózatok szolgáltatásminőségi képességeitől függ majd. A jövő hálózatainak a folyamatosan bővülő, nagy lefedettségű sávszélesség igényen túlmenően olyan kulcsfontosságú tulajdonságokkal kell rendelkezniük, mint az alacsony késleltetés, a magas megbízhatóság és biztonság, valamint rugalmasnak és az egyedi igényekre szabhatónak is kell lenniük.

 

Az elemzés kiemeli, hogy napjainkban lépünk be a „harmadik internetes ciklus” korába, amikor a hálózatok minőségét elsősorban már az adatok rendelkezésre állásának minősége határozza meg. Éppen ezért kulcsfontosságú a jelenleg használt vezetékes és mobil technológiák további fejlesztése mind az optikai, mind a Docsis 3.1 vagy akár az 5G megoldások irányba. Ez biztosíthatja, hogy a szolgáltatók időben felkészüljenek a gigabites sávszélességet igénylő applikációk kiszolgálására és a „negyedik ipari forradalom” kihívásaira.

 

A kutatás kitér arra is, hogy a nagy sávszélességű hálózatok és intelligens applikációk alkotta GigaVilág innovációs ciklusa 2025-ig évente legalább 250 milliárd euró hozzáadott értéket generál az európai gazdaság és társadalom számára. Minden egyes, a gigabites fejlesztésre költött euró akár nyolcszoros haszonnal térülhet meg az ország gazdasága számára. Az ugrásszerű gazdasági növekedés elsősorban a gigabites sávszélességű hálózatok adottságait kihasználó alkalmazásoknak köszönhető majd, amelyek felgyorsítják az innovációs ciklust, növelik a termelékenységet és új szakmák, üzleti modellek kialakulásához járulhatnak hozzá.

 

„A GigaVilág kiteljesedésének alapfeltétele a gigabites sávszélességű telekommunikációs hálózatok minél szélesebb körű elterjedése. Az olyan forradalmi megoldások tömeges elterjedéséhez, mint a virtuális jelenlét, a kiterjesztett valóság és az automatizált élet, a piaci és az állami szereplők szoros együttműködésére és kiszámítható szabályozási környezetre – például az iparágat sújtó különadók kivezetésére – van szükség, amely ösztönzi a beruházásokat és tág teret hagy az innovációs ciklusok kiteljesedésének” – mondta Robert Redeleanu, a UPC Magyarország vezérigazgatója. Mindemellett azt is hozzátette, hogy „a Liberty Global hosszútávú befektetései támogatják a Gigabites társadalom fejlődését, amelyben mindenki számára elérhető lesz a nagysebességű internet-hozzáférés. Ezek a fejlesztések jelentős hatást gyakorolnak a világgazdaságra, és büszkék vagyunk a GigaVilág megvalósításában betöltött kiemelt szerepünkre.”

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kommunikációs királynők: nők a TOP50-ből

Úgy tűnik, a marketinges és kommunikációs szakma igazán fekszik a nőknek, mivel huszonhárom hölgy képviselteti magát a Marketing&Media magazin idei TOP50-es listáján. A dobogón két hölgyet is találhatunk, a tavaly szintén második Bánhegyi Zsófia,...

Reklámpiac: szebb képet festenek az adatok

Az idei reklámköltési adatok sokkal szebb képet festenek, mint az egy évvel ezelőttiek. A 2020. tavaszi pánikot követően a hirdetők láthatóan megtanultak együtt élni a járványhelyzettel. Sok hirdetői szektornál még a 2019-es év hasonló...

Nem csökken a magyarok utazási kedve

A főszezon lezárultával sem csökken a magyarok utazási kedve – derül ki a Reacty Digital nyár végi felméréséből. Idén a hazai célpontok kerültek előtérbe, elsősorban pihenésre vágytak a nyaralni indulók és kocsival vágtak neki...

Egymásra talált a LifeMax és az Armadillo

Számos idős ember életét mentheti meg a LifeMax kis készüléke, amivel segítséget hívhatnak baj esetén. A szolgáltatás kapcsán az arculat kialakítása mellett a brand felépítése, a kampány tervezése és kivitelezése is a Római-parton található...

A Bátor Tábornak gyűjt a Fókusz Plusz

Adománygyűjtő különkiadással jelentkezik szeptember 18-án az RTL Klub Fókusz Plusz című műsora a Bátor Tábor 20 éves születésnapja alkalmából. Az élő adás két házigazdája Barabás Évi és Tokár Tamás lesz. A műsorban – melynek során...

Eredménytelen lett a gyöngyösi pályázat

A Budapest 105,9 MHz-es frekvencia pályázata hiánypótlással folytatódik, a gyöngyösi kisközösségi rádiós tender viszont eredménytelenül zárult. A Médiatanács a Budapest 105,9 MHz körzeti médiaszolgáltatási lehetőség közösségi jellegű használatára kiírt pályázati eljárásában a beérkezett egyedüli...

Ilyen lesz a megújult Budapesti Őszi Fesztivál

Több mint százötven programmal, harminc helyszínen várja a közönséget a Budapesti Őszi Fesztivál. A fővárosi rendezvény megújult formában valósul meg szeptember 26. és október 10. között. A fesztiválon a "Kik vagyunk mi, budapestiek?" kérdésre sűrű...

Jubilál a Magna Global Hungary

Idén 20 éves a Magna Global Hungary, az Interpublic Group of Companies (IPG) magyarországi ügynökségei 2001-ben alapították meg a céget, ami az IPG hazai médiavásárló szervezete. Az Interpublic a világ egyik legnagyobb ügynökségi csoportosulása. 1902-ben...

Taxis projektben a Positive Adamsky

A Főtaxi és a Budapest Taxi közösségi médiás csatornáinak kezelésére kapott megbízást a Positive Adamsky digital&social tagügynöksége. Budapest legrégebbi taxitársasága a márkaarculat fiatalítását tűzte ki célul.A Stelius Befektető Zrt. mindkét taxis tagvállalata, a Főtaxi...

Itt a legújabb TOP50, Szabó Béla vezeti a marketingesek rangsorát

A Marketing&Media magazin idei, a legsikeresebb hazai marketingszakembereket bemutató listáján szereplők több mint a harmada cserélődött 2020-hoz képest, nagyon sok esetben személyi változások mozgatták a Top 50 összetételét. Évről évre igazolódik, hogy messze nem...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Marketinges állócsillagok: akiknek bérelt helyük van

Az idei Top 50-ben szereplők 24 százaléka az eddigi összes rangsorban szerepelt. Ráadásul ennek a „kemény magnak” a többsége már a 2016-os első toplistánk összeállításakor is ugyanannál a cégnél és ugyanabban a pozícióban dolgozott,...

Kommunikációs királynők: nők a TOP50-ből

Úgy tűnik, a marketinges és kommunikációs szakma igazán fekszik a nőknek, mivel huszonhárom hölgy képviselteti magát a Marketing&Media magazin idei TOP50-es listáján. A dobogón két hölgyet is találhatunk, a tavaly szintén második Bánhegyi Zsófia,...

Reklámpiac: szebb képet festenek az adatok

Az idei reklámköltési adatok sokkal szebb képet festenek, mint az egy évvel ezelőttiek. A 2020. tavaszi pánikot követően a hirdetők láthatóan megtanultak együtt élni a járványhelyzettel. Sok hirdetői szektornál még a 2019-es év hasonló...

Nem csökken a magyarok utazási kedve

A főszezon lezárultával sem csökken a magyarok utazási kedve – derül ki a Reacty Digital nyár végi felméréséből. Idén a hazai célpontok kerültek előtérbe, elsősorban pihenésre vágytak a nyaralni indulók és kocsival vágtak neki...

Egymásra talált a LifeMax és az Armadillo

Számos idős ember életét mentheti meg a LifeMax kis készüléke, amivel segítséget hívhatnak baj esetén. A szolgáltatás kapcsán az arculat kialakítása mellett a brand felépítése, a kampány tervezése és kivitelezése is a Római-parton található...
- Hirdetés -

CMO

Szabó Béla

Növekvő stratégiai tudás

Szabó Béla Magyar Telekom, márka- és lakossági kommunikációs igazgató – Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? – Rengeteg mindenre: a purpose alapú működésünk és stratégiánk mind üzletileg, mind márkaépítés szempontjából kiemelkedően teljesített. Olyannyira, hogy több márkát...