- Hirdetés -

Fotókon a Sziget legjobb pillanatai

|

- Hirdetés -

A Robert Capa Kortárs Fotográfiai Központ évek óta jelen van a Szigeten, most viszont a Sziget jön a Capa Központba: Benkő Imre, illetve a Rockstar Photographers csapatának kiállítása 24 év Sziget-fotóiból válogat, látványos installációkon bemutatva a fesztivál különleges hangulatát – és az elmúlt két és fél évtizedet.

 

Huszonötödik éve augusztusban egy hét erejéig egy külön „ország” jön létre Budapest északi részében: az Óbudai-szigeten nyaranta egy másik világ kapui nyílnak meg, ahol a kor közösségi élményei esszenciális erejűvé válnak és a mindennapi élet bizonyos korlátai látótávolságon túlra kerülnek. Ha valaki kilátogat a Sziget fesztiválra, egy másik dimenzióba lép át. Ennek a különleges univerzumnak a hű krónikása a kezdetektől, 1993-tól Benkő Imre, illetve néhány éve immár a Rockstar Photographers csapata, akik fotóikkal a szigetlét legapróbb mozzanatait is képesek voltak és a mai napig képesek kellő finomsággal megörökíteni. Ennek a komplex és közös munkának eredményeit mutatja be az a kiállítás, amelyet Gerendai Károly és Müller Péter Sziámi, a fesztivál két alapítója nyitott meg július 11-én a Robert Capa Kortárs Fotográfiai Központban. Az évek során készült képekből Csizek Gabriella kurátor, a Mai Manó Ház főmunkatársa válogatásában az un. lightbox technika segítségével egy különleges látvány-installáció formájában, valamint hagyományos és vetített formában is megjelennek a fekete-fehér, színes, analóg és digitális technikával készült, illetve panorámagéppel és drónnal felvett Sziget-fotók.

 

 

Analóg emlékezet

 

A World Press Photo- és Prima Primissima-díjas Benkő Imre a megfigyeléseit fekete-fehérben rögzíti: a tömegben is létező egyedüllétet, a színpad mögötti előkészületekben elfáradtak tekintetét, a fesztivál díszleteiben létezés pillanatnyi abszurditásait. Nemcsak a fesztivál sajátosságaiból fakadó, magától értetődő, sok embert mozgató helyzeteket, hanem az ebben való részvétel egyéni megvalósulásait is láthatjuk képein. A hasonlóban mutatja meg az egyénit, a Sziget ezernyi arcát. Mindezt olyan mély humanizmussal teszi, mint ezt megelőző, hosszú éveken át tartó munkáiban mindig. Szerethetővé lesznek, de legalábbis kíváncsiság ébred és kérdések születnek a képek nézőiben, az önazonosság megtalálását egy-egy csoporthoz való tartozásban megélők iránt. Benkő Imre képeinek szerkezete olyan kiemeléseket és hangsúlyokat is ad, amelyek olykor meglepőek, különösek, gyakran szelíd humorral átszőttek és mindig jelentéssel teliek. A különböző szubkultúrák tagjai, az ezerféle zenei irányzatok rajongói, az eltérő nemzetek, generációk képviselői is mind-mind a Sziget egyenrangú lakóiként, résztvevőiként jelennek meg fotóin.

 

Benkő elsősorban analóg fényképezőgéppel dolgozik, de gyakran veszi elő HORIZON márkájú panorámagépét is, 2009 óta pedig digitális kamerát is használ. 1993 óta 456 tekercs filmet és 1973 darab színes digitális képet őriz az archívumában. A tárlat az 1993 és 2016 közötti szigetes munkáiból válogat.

 

 

Dinamikus életképek

 

A Sziget számára nagyon fontos a vizuális kommunikáció, emiatt alakult meg 2012-ben a Rockstar Photographers csapata, amely a Sziget Fesztivál mellett a cég többi rendezvényén is dolgozik. Feladatuk nemcsak a fotózás, hanem a Sziget következő évi arculatának részbeni meghatározása is. A Rockstar Photographers úgy épül fel, mint egy mini fotórovat: tagjai között többszörösen díjnyertes fotográfusok, fiatal feltörekvő fotósok és pályakezdő fiatalok is vannak. Fontosnak tartják az utánpótlás kinevelését is, ezért minden évben gyakornoki pozíciót is hirdetnek, akiknek a későbbi években is egyengetik az útját. A gárda több tagjának is itt indult be nemzetközi karrierje. Állandó tagjai Kálló Péter művészeti vezető és Buda Lorina fotós koordinátor, a kiállításon Kálló mellett Csudai Sándor, Fűrész Zsolt, Major Kata, Mudra László, Mohai Balázs és Varga Benedek képeit láthatjuk.

 

A csapat munkái a hagyományos riport- és reklámfotók keverékeként írhatóak le. Mivel a fesztiválokon minden csak egyszer történik meg, hitvallásuk, hogy ezeket az elillanó pillanatokat, dinamikus életképeket művészi igénnyel örökítsék meg. Nem csoda, hogy emiatt igyekeznek mindenhol ott lenni: egy-egy fotós naponta átlagosan 30 kilométert gyalogol a Szigeten!

A Rockstar Photographers elsősorban digitális technikával dolgozik, de fontos eszközük a fotóképzés egyik legújabb vívmánya, a drón is, amellyel gyakran pásztázzák és örökítik meg felülről is a fesztivált.

 

 

Woodstockból kultúrközpont

 

A Szigeten készült nyolcvan kiállított felvétel és vetített anyag páratlan dokumentuma a múlt századvég utolsó és az új század első évtizedének. Leképezik, ahogy húsz év alatt a „Kell egy hét együttlét”-szlogennel indult, és leginkább Woodstockra emlékeztető Diáksziget mostanra Közép-Európa legnagyobb kulturális rendezvényévé vált.

 

Aki ott volt, annak is biztos a meglepetés, aki pedig nem lehetett korábban részese, annak e kiállítás képeinél jobb kalauz nem kell a szigetlét megismerésében. A mind látványvilágában, mind tartalmában egyedülálló tárlat augusztus 31-ig látogatható a Nagymező utcai Capa Központban.

 

 

SZIGET 25 – FESZTIVÁLTÖRTÉNELEM fényképeken

 

Kiállított művészek:

Benkő Imre

Rockstar Photographers: Csudai Sándor, Fűrész Zsolt, Kálló Péter, Major Kata, Mohai Balázs, Mudra László és Varga Benedek

Kurátor: Csizek Gabriella

A kiállítás megtekinthető: 2017. július 12. – augusztus 31.

Belépő: 500 Ft (érvényes Sziget 2017 karszalaggal ingyenes)

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Változások az Alzánál

Az Alza.hu ügyfelei mostantól a reklamált termékeket az AlzaBoxokon keresztül is visszaküldhetik. A Magyarországon, Szlovákiában és Csehországban több mint 210 000 csomagautomatát működtető webáruház ismét egy újabb lépéssel közelebb került céljához, hogy hálózata a...

Vásárlóinak kedvez a Kifli újításaival

A közkedvelt online szupermarket a vásárlói igények mentén fejleszti szolgáltatását, teljesítve ezzel küldetését, miszerint „jót enni, jól élni” mindenkinek lehet. A napokban bevezetett friss újításokkal még magasabb vásárlói élményt kínálnak a meglévő és jövőbeli...

Így tévéznek a magyarok

Az internetes tartalmakat többnyire egyedül, a sorozatokat már társaságban szeretjük nézni, és az evéshez is szívesen kapcsoljuk be a tévét – derül ki a Samsung reprezentatív felméréséből. A magyarok tartalomfogyasztási szokásait vizsgáló kutatás arra...

Rengeteget költöttek a magyarok külföldön

Visszatért a magyarok külföldi utazási kedve: tavaly az előző évinél harmadával többször, 18 millió alkalommal utaztak el. Ez még elmarad a járvány előtti számtól, de költésben már így is csúcsot döntöttünk a gyenge forint...

Nem sok jóra számítanak a munkavállalók

A vállalkozásoknál dolgozó munkavállalók 55 százaléka kapott év elején fizetésemelést, az emelés mértéke közel felüknél nem haladta meg a 10 százalékot. 17 százalék azok aránya, akik ebben az évben egyáltalán nem számítanak fizetésemelésre –...

Kapcsolatépítés nélkül nincs üzlet

A jelenlegi bizonytalan, válságos gazdasági helyzetben minden olyan eszköz szerepe felértékelődik, amely képes extra bevételt hozni a vállalkozásoknak. A tudatos és profi üzleti kapcsolatépítés – más szóval networking – erejét tökéletesen jól mutatja, hogy...

Rangos elismerést kapott a Toyota

Az amerikai Forbes szerint a Toyota Camry a 2023-as év autója.A Toyota Camry hosszú évek óta a világ legnépszerűbb felső-középkategóriás szedánja, nem volt ez másként 2022-ben sem: a japán autógyártó Európában kizárólag fejlett környezetbarát...

Nagyot kell zöldítenie Magyarországnak

A légkörbe jutó üvegházhatású gázok mennyiségének további csökkentéséről döntött az Európai Parlament. Ez alapján Magyarországnak majdnem 20 százalékos kibocsátáscsökkentést kell végrehajtania 2030-ig. „A döntés tiszta vizet önt a pohárba – végre pontosan lehet tudni,...

Csökkenő profittal számolnak a nagyvállalatok

A nagyvállalatok idén nem várnak árbevétel és profitnövekedést. A cégek több mint egy éve csökkenő profittal számolnak, ami most negatív rekordot ért el, emellett az árbevétel várt változása is negatív előjelű – derül ki...

Különleges vendéggel folytatódik a gasztro-műsor

Március 27-én veszi kezdetét a VIASAT3 csatornán a nagysikerű cukrászverseny legújabb évada, az Ide süss! – Húsvéti kihívás! Az ünnepi részekben most is hírességek – Csocsesz, Király Peti, Oroszlán Szonja, Pál Dénes, Pásztor Anna,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagy változást hoz a cégek életében egy uniós szabályozás

A számlaforgalom valós idejű ellenőrzése nem idegen a magyar vállalkozásoknak, de nem is ez lesz a legnagyobb kihívás abban az uniós jogszabálycsomagban, melynek bevezetésére több lépésben a következő években kerül sor, 2028-ig. Az elvárások...

Változások az Alzánál

Az Alza.hu ügyfelei mostantól a reklamált termékeket az AlzaBoxokon keresztül is visszaküldhetik. A Magyarországon, Szlovákiában és Csehországban több mint 210 000 csomagautomatát működtető webáruház ismét egy újabb lépéssel közelebb került céljához, hogy hálózata a...

Vásárlóinak kedvez a Kifli újításaival

A közkedvelt online szupermarket a vásárlói igények mentén fejleszti szolgáltatását, teljesítve ezzel küldetését, miszerint „jót enni, jól élni” mindenkinek lehet. A napokban bevezetett friss újításokkal még magasabb vásárlói élményt kínálnak a meglévő és jövőbeli...

Így tévéznek a magyarok

Az internetes tartalmakat többnyire egyedül, a sorozatokat már társaságban szeretjük nézni, és az evéshez is szívesen kapcsoljuk be a tévét – derül ki a Samsung reprezentatív felméréséből. A magyarok tartalomfogyasztási szokásait vizsgáló kutatás arra...

Rengeteget költöttek a magyarok külföldön

Visszatért a magyarok külföldi utazási kedve: tavaly az előző évinél harmadával többször, 18 millió alkalommal utaztak el. Ez még elmarad a járvány előtti számtól, de költésben már így is csúcsot döntöttünk a gyenge forint...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...

Kevésbé kelendő legendák

Hogyan hat egymásra az online és a print kiadvány, mennyire van esélyük az új címlapsztároknak arra, hogy évekig uralják a borítókat – többek között erről is beszélt Bokor Klára. A Kiskegyed, főszerkesztője elárulta azt...

A print a tévés arcokra épül

Kevesebb lett az eladható, el nem koptatott híresség – mondta el a Marketing&Mediának adott interjúban Takács Gabriella. A Best, a Story és a story.hu főszerkesztője beszélt arról is, hogyan hat egymásra az online és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Nagyot kell zöldítenie Magyarországnak

A légkörbe jutó üvegházhatású gázok mennyiségének további csökkentéséről döntött az Európai Parlament. Ez alapján Magyarországnak majdnem 20 százalékos kibocsátáscsökkentést kell végrehajtania 2030-ig. „A döntés tiszta vizet önt a pohárba – végre pontosan lehet tudni,...

Az induló cégeknek is fontos a fenntarthatóság

Hat és fél év múlva a Föld elérheti az átlaghőmérséklet 1,5 Celsius-fokos emelkedését, ami visszafordíthatatlanul megváltoztatná a bolygó klímáját. Ennyi idő ezen vélemények szerint van arra, hogy az emberiség – beleértve a vállalkozásokat is...

Már nem elég zöldnek látszani a vállalatoknak

Láthatóan összhangban szigorodnak az EU elvárásai a fenntarthatóság (ESG) területét érintően, hiszen az Európai Unió kötvénykibocsátóira hamarosan már egy új sztenderd fog vonatkozni. 2023. február 28-án az Európai Tanács és az Európai Parlament tárgyalófelei...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....