A futók több mint fele okostelefonjával indul sportolni az NN online felmérése szerint. A kutatás szerint a netező magyarok közel harmada legalább hetente egyszer fut.
Óriási érdeklődés kísérte az idén negyedik alkalommal megrendezett NN Night Run Budapest éjszakai futóversenyt: a megmérettetésen közel ötezren vettek részt, mintegy ezerrel többen, mint tavaly. A versenyhez az NN Biztosító először csatlakozott névadóként.
A résztvevők növekvő száma azt támasztja alá, hogy a futás egyre népszerűbb Magyarországon – erre mutatott rá az NN Biztosító magyar internetezők futási szokásait vizsgáló, reprezentatív online felmérése is. Utóbbi szerint az internetes eléréssel rendelkező magyaroknak már 29 százaléka fut legalább heti egyszer, egy alkalommal átlagosan 4,3 kilométert.
A kutatás feltárta azt is, hogy a futók 54 százaléka mobiltelefonnal vág neki a napi távnak. A mobiltelefonnal futók közül legtöbben (84 százalék) azt mérik okostelefonnal, hány kilométert futottak. A futótevékenységét 56 százalékuk követi, 35 százalékuk pedig arra kíváncsi, mennyi kalóriát égetett el. Az edzés célja a válaszadók 58 százaléka szerint a fittség megőrzése, 43 százalékuk kikapcsolódik futás közben, minden harmadik ember pedig fogyni szeretne.
A kutatásból az is kiderül, hogy a megkérdezettek kétharmada örülne annak, ha egy futóalkalmazással pontokat gyűjthetne, amelyeket különböző futáshoz szükséges sportfelszerelések és kiegészítők vásárlására fordíthatna – derül ki az NN közleményéből.
Az NN felmérésében megkérdezettek 63 százaléka sosem kért tanácsot szakembertől az edzéséhez, 57 százalékuk pedig még sosem indult futóversenyen. A legtöbben (72 százalék) egyedül futnak, 92 százalék nem tagja futóklubnak. A megkérdezettek 50 százaléka 20 ezer forintnál kevesebbet szán évente sportruházatra a cipőt is beleértve, 30 százalékuk pedig 20-40 ezer közötti összeget.