- Hirdetés -

Gyárakat okosít az Ericsson

|

- Hirdetés -

Az Ericsson, a China Mobile és az Intel a 2017-es Mobil Világkongresszuson mutatta be a Connected Factory (Okos Gyár) koncepcióját, mely az Ipar 4.0 és a dolgok internete (IoT) technológiájára épül. A koncepció egyik fő eleme egy hálózatba kapcsolt csavarhúzó. A próbaüzem az Ericsson Panda Communication Company-ben – az Ericsson független, rádiótermékeket gyártó leányvállalatában – zajlott Nanjingban.

 

Körülbelül 1000 precíziós csavarhúzó található a gyárban, amelyek rendszeres kalibrációt és kenést igényelnek a használati idő során. Ennek a felügyeletét ma kézzel, papíron vezetve végzik. A hálózatba kapcsolt csavarhúzókkal a gyár felváltja a szerszámhasználati adatok kézi követését egy automatizált megoldással. A szerszámok mobil IoT-hálózaton keresztül történő csatlakoztatásával az összegyűjtött adatok intelligens elemzése lehetővé teszi az optimális karbantartást.

 

Az előnyök többek között a szerszámok hosszabb élettartama, és az emberi hibák számának csökkenése az üzemelés során. Az NB-IoT modulokhoz csatlakoztatott mozgásérzékelőkkel rendelkező csavarhúzóknak köszönhetően a gyár felválthatja a csavarhúzók felügyeletét egy automatizált megoldással.

 

A gyárban több LPWA (kis teljesítményű, széles lefedettségű) alkalmazási területen dolgoznak, ilyen például a gyártósor-felügyelet, a raktárfelügyelet és a csomag- és anyagkövetés. A hálózatba kapcsolt, NB-IoT modulokba csatlakoztatott és a szerszámokról valós idejű adatokat a mobil IoT-hálózatba küldő mozgásérzékelőkkel rendelkező, precíziós csavarhúzó a barcelonai bemutató fő attrakciója.

 

„A mobil IoT és az Ipar 4.0 kombinációját eddig nem vizsgálták részletesen” – mondta el Chris Houghton, a programért felelős vezető és az Ericsson észak-kelet-ázsiai régiójának igazgatója. – „Az IoT hálózati technológia és a felhőalapú megoldások kombinációja lehetővé teszi, hogy a gyártócégek a korábbinál sokkal több információhoz jussanak. Az adatok felhasználása a termelékenység javítására nemcsak a vállalatnak jelent előnyt, de az egész társadalom számára is.”

 

Az Ericsson partnere a China Mobile is elkötelezett a mobil IoT technológia és az ökoszisztéma fejlesztésének felgyorsítása iránt. Egyrészről a China Mobile vezeti az NB-IoT szabványok beépítését és egyesítését helyszíni tesztekkel és alkalmazások kidolgozásával a mobil IoT hálózati sémák kutatásához, és a végpontok közötti termékek gyors kifejlesztésének elősegítségéhez; másrészről a vállalat alapította az 5G Joint Innovation Centert, több iparágból és régióból érkező partnerek, valamint nemzetközi szervezetek (például GTI és GSMA) egyesítésével, nyílt laboratóriumokat épít, üzleti és termékinnovációkat hoz létre, promotálja az 5G hálózati költségcsökkentést, és dinamikus, innovatív, mindenki számára előnyös és értékeket megosztó ipari ökoszisztémát épít.

 

Houghton így folytatta: „Az Ericsson elkötelezetten segít a szolgáltatók ügyfeleinek világszerte az IoT, az 5G és a felhő technológiák előnyeinek kihasználásában. Globális vezető szerepünk és az IoT szabványosításában és alkalmazásaiban szerzett tapasztalataink alapján együtt dolgozunk a China Mobile-lal a hálózatba kapcsolt társadalom teljes potenciáljának kiaknázásán.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jön a 3. Beauty Expo

Idén harmadik alkalommal rendezik meg a ROSSMANN és a Krémmánia közös Beauty Expóját, amely szeptember 6-án a Millenáris Nagycsarnokában várja majd az érdeklődőket. A látogatók több mint 70 márka standjait fedezhetik fel, és rengeteg...

Így kaphatunk kártérítést a repülőjáratok késése miatt

Annyira gyakorivá váltak a repülőjáratok sok órás késései, hogy már a biztosítók is tapasztalják az ilyen kárbejelentések megugrását. A külföldre készülőknek érdemes eleve erre való utasbiztosítást kötni, mert ez fedezheti például a sürgősségi kiadásokat....

Izgalmas dolgok derültek ki a gamerekről

A gamerek száma évről évre emelkedik Magyarországon, ami marketing szempontból jelentős lehetőségeket kínál a nem gaming szektorok számára is a fiatalok megszólításában. A YouTube, a TikTok, az Instagram és a Twitch népszerűsége növekszik, miközben...

Újabb részletek az RTL-es BL-közvetítésekről

192 meccs magyar kommentárral, melyek mindegyike visszanézhető, hazánkban eddig nem látott képminőség - az RTL Magyarország nagyszabású sajtótájékoztató keretében jelentette be az UEFA Bajnokok Ligája-közvetítések minden fontos elemét, mely az RTL+ platformon előfizetés után...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 Porductions egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt...

A Best Ever lett a Kékszalag kommunikációs partnere

A Best Ever ügynökséget választotta a Magyar Vitorlás Szövetség az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj kommunikációs feladatainak ellátására. Július 18-án indul Magyarország legnagyobb presztízsű, legnagyobb múlttal rendelkező, egyben Európa leghosszabb tókerülő vitorlás eseménye, az 56....

Szolid kreatív növekedés

A legnagyobb hazai full service és kreatívügyökségek együttes árbevétele ugyan nőtt 2023-ban, de nem érte el az infláció szintjét. Az összesített számokat jelentősen befolyásolták a három legnagyobb szereplőnél látható változások. Utóbbiak az árbevétel terén...

Dübörög a nyár a horvát tengerparton

A horvát turizmus pozitív trendekkel és a turistaforgalom eredményeivel lép be az idei év turisztikai főszezonba. Ezt mutatják az eVisitor rendszer adatai, amelyek szerint januártól június végéig több mint 7,2 millió érkezés és 28,1...

Egyre többen kötnek mobilon utasbiztosítást

Jelentős, két számjegyű növekedés látható az utasbiztosításoknál az idén - közölte a K&H. A pénzintézet az egy évvel korábbinál 11 százalékkal több szerződést kötött január és június közepe között. Egyre többen a mobilbankon keresztül...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A nagyobb vállalkozások pozitívan látják a jövőt, a kisebbek még óvatosak

A K&H kkv bizalmi index kutatás második negyedéves eredményei alapján a hazai vállalkozások hangulata -11 ponttal maradt a negatív tartományban. A visszafogott várakozások azonban csak a 300 millió forint árbevétel alatti cégekre jellemzők, az...

Jön a 3. Beauty Expo

Idén harmadik alkalommal rendezik meg a ROSSMANN és a Krémmánia közös Beauty Expóját, amely szeptember 6-án a Millenáris Nagycsarnokában várja majd az érdeklődőket. A látogatók több mint 70 márka standjait fedezhetik fel, és rengeteg...

Így kaphatunk kártérítést a repülőjáratok késése miatt

Annyira gyakorivá váltak a repülőjáratok sok órás késései, hogy már a biztosítók is tapasztalják az ilyen kárbejelentések megugrását. A külföldre készülőknek érdemes eleve erre való utasbiztosítást kötni, mert ez fedezheti például a sürgősségi kiadásokat....

Izgalmas dolgok derültek ki a gamerekről

A gamerek száma évről évre emelkedik Magyarországon, ami marketing szempontból jelentős lehetőségeket kínál a nem gaming szektorok számára is a fiatalok megszólításában. A YouTube, a TikTok, az Instagram és a Twitch népszerűsége növekszik, miközben...

Újabb részletek az RTL-es BL-közvetítésekről

192 meccs magyar kommentárral, melyek mindegyike visszanézhető, hazánkban eddig nem látott képminőség - az RTL Magyarország nagyszabású sajtótájékoztató keretében jelentette be az UEFA Bajnokok Ligája-közvetítések minden fontos elemét, mely az RTL+ platformon előfizetés után...

Don't Miss

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 Porductions egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...

Kaliszky András váltja Foltányi Tamást az Ersténél

Kaliszky András lesz 2025 januártól az Erste Bank Hungary Zrt. informatikai és operációs területért felelős igazgatósági tagja – jelentette be a pénzintézet. A pozíciót Foltányi Tamás 2024 végéig tölti be, az idén 65 éves...

Új vezetővel erősít a PwC Magyarország

A PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának új vezetője 2024. július 1-jétől Farkas Gábor. A pozíciót Deák Lászlótól veszi át, aki a továbbiakban a közvetett adókért felelős területet vezeti és mellette az ESG...

Új ügyfelek a Próbakőnél

Hazai és nemzetközi ügyfelekkel bővült a nemrég 4 PREXA díjat nyert Próbakő Kommunikáció portfóliója. Az ügynökség megbízást kapott a gyógyszeripar, a technológia és a kiberbiztonság területéről, valamint egy e-kereskedelmi projekt kommunikációs feladatait is rábízták. Az...