Igazán jó éve volt tavaly a közterületi reklámpiac két, hazai kézben lévő szereplőjének, a Publimont duplájára növelte árbevételét, az ESMA pedig még ennél is nagyobb fejlődést tudott felmutatni. A szektor harmadik jelentős szereplője, a JCDecaux forgalma és nyeresége ugyanakkor csökkent.
A Marketing&Media magazin tavaly júliusi számában megjelent, a hazai médiavállalatokat bemutató rangsorban még a JCDecaux volt a legnagyobb a közterületi reklámcégek közül a 2018-as üzleti adatok alapján, azonban tavaly jelentős változás történt és a Publimont megelőzte a céget. A Mészáros Lőrinc érdekeltségi körébe sorolt Publimont a múlt évben 11,027 milliárd forintos árbevételt ért el, ez valamivel több mint duplája az egy évvel korábbinak.
A társaság adózott eredménye pedig egyenesen kilőtt, a 2018-as 110 millió forint után a múlt évben már 2,526 milliárd forint volt. A tulajdonosok – PRO-AURUM Zrt., NEO-MET Kft., V-Híd Zrt. – éltek is a kínálkozó lehetőséggel és a teljes tavalyi nyereséget kivették osztalékként. A cég üzleti eredményeihez fűzött kiegészítő mellékletből kiderült az is, hogy készülnek arra a változásra, amit a településkép védelméről szóló törvény hoz, és aminek hatására 2020. év végével az óriásplakátok jelenlegi formájukban eltűnnek a közterületi piacról. A vállalat ezek kiváltására/pótlására, a
törvénynek megfelelő reklámeszköz rendszer kiépítésére jelentős beruházást hajtott végre, több mint 900 millió forint értékben.
Szintén látványos előrelépést tudott felmutatni a múlt évben az ESMA Zrt., a Garancsi Istvánhoz köthető társaság 2,757 milliárd forintos árbevételt ért el, ami éves összevetésben 145,3 százalékos növekedést jelentett. A cég gyakorolja a magyarországi áramszolgáltatók közvilágítási és egyéb eszközeinek kizárólagos reklámcélú hasznosítására vonatkozó jogosultságait.
A társaság nyeresége még nagyobbat nőtt, igaz viszonylag alacsony szintről indult. A 2018-as 40 millió forintos adózott eredmény után a múlt évben már 271,9 millió forint a profit, ami 678,7 százalékos bővülést jelent. A tulajdonos GAR-DAM Zrt. az adózott eredmény terhére 199,5 forint osztalékot vett fel.
Kevésbé sikerült jól az elmúlt év a JCDecaux-nak, a társaság beszámolója szerint 7,156 milliárd forintos árbevételt értek el, ez 8,65 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól. A cég adózott eredménye még nagyobb mértékben csökkent, míg 2018-ban még 1,42 milliárd forintos profitot tudtak felmutatni, addig tavaly 539,8 milliót. A tulajdonos úgy döntött, hogy 530 millió forint osztalékot vesz ki a vállalatból.